Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.4 100 KM - jaki jest?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No wytatuowany gościu na złomowisku się zdziwił, aż sie podniósł znad piwska (chyba Wrocławski Full) i odciągnął czarnego amstaffa na bok

    BTW Na ten tydzień pożyczyłem od kolegi 22-letniego Civica 1.6. Waży 900kg. Ma turbo. Fajnie jeździ. Zjadłem Merca SLK 350 między światłami, a od uśmiechu na twarzy mam już szczękościsk. Masz rację, moje 1.8 to porażka. Nie wiem, jak do niego wrócę...
    Last edited by Alix; 25-05-2011, 23:03.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Ostatni przegląd gwarancyjny po 3 latach (48 tys.) 1100 zł.
      Średnia spalania 7,2 l. Licznik B od początku nie kasowany.
      Samochodzik jeździ wyśmienicie (w większości po Toruniu) ,
      jestem zadowolony. Na autostradach też nie mam kompleksów,
      aczkolwiek tu 1,8 by się bardziej nadał.
      Ogólnie te 100 KM to niby dużo, ale przydało by się te 40 dodatkowych KM.
      Na miasto OK, na autostrady (dwukrotny wyjazd do Luxembourga) brakuje
      trochę mocy, a spalanie przy 150 km/h jest powyżej 10 l.

      Comment


      • Oj, to zawsze tak jest z mocą, ja bym do moich 140 też najchętniej jeszcze 40 dodał A ile naprawdę potrzeba to inna kwestia
        BTW średnią spalania w większości po Wrocławiu w 1.8 miałem 7,9 litra z ostatnich kilku tysięcy km
        Last edited by Alix; 26-08-2013, 22:18.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Ja do moich 142 ( :P) chętnie bym dołożył kolejne 142 i można by tak długo. Nie zmienia to fakty że 1.8 na autostradzie przyjemnie się jedzie także w pełni rozumiem Twój niedosyt. Także to jest wada małych pojemności, bo deptane raz że nie dają rady dwa że palą już wtedy tak jak te większe motory. Ale coś z coś, po mieście palą mniej.
          Last edited by Gość; 26-08-2013, 22:17.

          Comment


          • U mnie wygląda to następująco: minimum na trasie Szczecin-Płock to 5,1 l ,420 km ( bardzo mały ruch na trasie, nie przekraczałem 105 km/h ), maximum Warszawa-Szczecin 11,5 l ( całe auto zapakowane rodziną, włączona klimatyzacja, prędkość 150-160 km/h ), średnio wychodzi około 6l/100km. Ale ja jeżdżę naprawdę spokojnie....

            Comment


            • Również się zastanawiam tzn teraz jeździłem Leonem 1.6 w benzynie i troszkę mi mało pod butem było tak wgl to jezdzę w koło komina. Jak myślicie czy takie 1.4 to dobre rozwiązanie ? Awaryjność taka sama jak w przypadku 1.8 ? No i cena jakieś 6-7 tys niższa .

              Comment


              • Omen jak przy 1.6 Ci było mało to ja proponuję odpuścić 1,4 Z awaryjnością nie jest gorzej jak z 1.8 ale niedosyt mocy może być problemem choć do spokojnej jazdy po mieście się nadaje
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • Aha ok dzięki w takim razie nie było tematu :P

                  Comment


                  • Nawet nie chodzi o moc tylko malutki moment obrotowy osiagany przy niestety wysokich obrotach.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • Dobra Panowie. A jak ma się ten 1.4 i-VTEC 100KM do starego 1.4 dsi 83km? Wychodzi że Dsi jest bardziej elastyczny. Spalanie mniejsze. Tylko tak naprawdę vmax i przyśpieszenie lepsze. Ktoś ma porównanie?

                      Comment


                      • Oba silniki demonami elastyczności to nie są bo moment obrotowy mają nie za wysoki do masy auta - da się normalnie jeździć, szczegolnie po mieście no i tyle. 17KM to jednak odczuwalna różnica i iVTEC lepiej jedzie na każdych obrotach. Jechałem tylko kawalek obydwoma silnikami, spalania nie potrafię porównać. Różnice nawet jeśli są to raczej minimalne. Ale spodziewam się, że raczej na korzyść nowszego - praca w cyklu Atkinsona i inne oszczędnościowe modyfikacje to domena nowszej głowicy.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez bolek89 Zobacz posta
                          1.4 dsi 83km? Wychodzi że Dsi jest bardziej elastyczny. Spalanie mniejsze.
                          nie jeździłem 100KM ale często Dsi 1,4 83KM tak, jeśli chodzi o użytkowanie auta "do okola wioski" to sprawdza się idealnie, jeśli na autostradę to mu brakuje mocy. Pytanie zadaj sobie sam ile razy będziesz jeździł autostradą ile razy po okolicy. Spalanie w (83KM) nie przekracza średnio 6,7L/100km i naprawdę po mieście i jako dojazd do pracy i bujanie po okolicy daje radę. Różnica w spalaniu jest w stos do 1,8 ale oba 1,4 będą porównywalne. Jedną zaletę ma stary 1,4Dsi - jest totalnie bezawaryjny.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • 1.4 i-VTEC tak samo bezawaryjny, w dodatku jest nieco tańszy serwisowo bo ma 1 parę świec
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              Oba silniki demonami elastyczności to nie są bo moment obrotowy mają nie za wysoki do masy auta - da się normalnie jeździć, szczegolnie po mieście no i tyle. 17KM to jednak odczuwalna różnica i iVTEC lepiej jedzie na każdych obrotach. Jechałem tylko kawalek obydwoma silnikami, spalania nie potrafię porównać. Różnice nawet jeśli są to raczej minimalne. Ale spodziewam się, że raczej na korzyść nowszego - praca w cyklu Atkinsona i inne oszczędnościowe modyfikacje to domena nowszej głowicy.
                              DSI
                              Moc silnika 83 KM przy 5700 obr/min
                              Maksymalny moment obrotowy 119 Nm przy 2800 obr/mi
                              60-100km/h na IV biegu w 11,4s
                              80-120km/h w 16,8s.

                              i-VTEC
                              Moc silnika 100 KM przy 6000 obr/min
                              Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4800 obr/min
                              60-100km/h na IV biegu w 12,7s
                              80-120km/h w 18.8s

                              Comment


                              • Na początek zapytam jeszcze czy oba auta miały takie samo ogumienie w czasie testu iVTEC ma 90% wartości momentu już na 1500rpm także za bardzo nie widzę racjonalnej przyczyny takiego wyniku elastyczności (no chyba, że iDSi ma krótszą skrzynię biegów - ale wtedy z kolei będzie głośniejszy i więcej palił w trasie). Weźmy pod uwagę fakt, że wyniki te są raczej czystą teorią, bo od 80kph wyprzedzać na 6. bez redukcji w tym aucie w warunkach drogowych nie jest najbezpieczniejszym wyjściem, a iVTEC na pewno ma lepszą "górę" od iDSi. Powiem kolokwialnie z własnych przejażdżek - iVTEC po prostu lepiej jedzie. Chociaż fakt, że w tym silniku jeździłem raczej na obrotach niż testując elastyczność, bo po 1.8 trochę mi brakowało ciągu
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X