Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spadajace obroty przy hamowaniu 1.8 ivtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Spadajace obroty przy hamowaniu 1.8 ivtec

    Hej,
    Tak jak w tym filmie

    Spadaja mi obroty na luzie podczas hamowania
    Auto ma gaz ale objaw jest na lpg jak i pb
    Probowalem odczytac bledy i wg mnie:
    Kody bledow:
    PA50 B1177 - Nieprawidłowe napięcie akumulatora (7,5 V) Raczej nieistotne
    PA51 B1240 - Usterka dźwigni, klapek lub silnika regulacji kierunku nawiewu. Nieistotne
    PA51 B1235 - Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy. Nieistotne
    PA51 B2983 - lub wskaźnik M kodu DTC: Usterka dźwigni, klapek lub silnika sterowania recyrkulacją. EGR powoduje spadki na luzie?
    PA51 B2991 - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem wyświetlacza pomocniczego audio-HVAC. Nieistotne

    Odlaczylem akumulator na noc zresetowalo sie auto, niestety nic to nie dało.

    Poprzedni wlasciciel podobniez robil regulacje luzow 20tys km temu. Od czego moge zacząć zeby nie bawic sie w kolko?
    Podobno nic nie pomaga i trzeba reflash? Tylko czemu - nie ma to logicznego uzasadnienia za bardzo..

  • #2
    EGR to pierwszy podejrzany. Albo utrzymanie wolnych obrotów, nie wiem jaki w VIII gen jest IAC.

    Zawory kiedy ostatnio ustawiane?
    Czyszczenie przepustnicy nie zawadzi:
    Last edited by danthe; 21-02-2025, 15:11.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Nika_13 Zobacz posta
      PA50 B1177 - Nieprawidłowe napięcie akumulatora (7,5 V) Raczej nieistotne
      bardzo ważne a nawet kluczowe. Czy ta informacja jest prawdziwa? tzn czy podczas hamowania faktycznie spada V do 7,5V? czy jest prawidłowe 14,4V ? Właściwe napięcie w sieci Civica jest kluczowe.
      Nie ma napięcia właściwego, to ECM silnika sieje kodami bzdurnymi jak z rękawa.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Zawory 20 tys temu
        Odnośnie bledow dopiero kupiłem to auto, zaczytałem błędy usunąłem jadę na trasę i zobaczę czy coś wysypie

        Comment


        • #5
          Ja myślę, że te 7,5V to jakiś stary błąd - pozostałość po nieudanym rozruchu albo wyczerpanym akumulatorze.

          co do spadających obrotów, to jest to częsta przypadłość - też to mam, może dla mnie nie jest bardzo dotkliwa ale zauważalna.
          Widzę też że u mnie objawy nasilają się zimą..
          Kilka tematów już o tym napisano, nie ma jednoznacznej odpowiedzi, aczkolwiek najczęściej reflasch był pomocnym.

          Comment


          • #6
            Ale jaka logika jest za reflashem? Pamięć sama się nie zmienia, jest to co wgrał producent
            Nie można zrobić tego szkolenia biegu jałowego btw?

            Comment


            • #7
              U mnie po reflashu jest tak samo, też spadają obroty.

              Comment


              • #8
                Reflash to się robi gdy denerwują nas za niskie wolne obroty (wibracje)

                Comment


                • #9
                  Wolne obroty są zawsze okej nic nie drga, na ssaniu też jest okej, problem następuje tylko jak jadę na 5 załóżmy 100kmh wcisnę sprzęgło to zdusi go do 300-400obr po czym komputer sam reanimuje zeby nie zgasnal do 1k+ obrotow.
                  To jeśli reflash nie pomoże to co, co to jest?

                  Comment


                  • #10
                    Przepustnica czy egr do wyczyszczenia , zawory do regulacji.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Nika_13 Zobacz posta
                      Kody bledow:
                      PA50 B1177 - Nieprawidłowe napięcie akumulatora (7,5 V) Raczej nieistotne
                      PA51 B1240 - Usterka dźwigni, klapek lub silnika regulacji kierunku nawiewu. Nieistotne
                      PA51 B1235 - Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy. Nieistotne
                      PA51 B2983 - lub wskaźnik M kodu DTC: Usterka dźwigni, klapek lub silnika sterowania recyrkulacją. EGR powoduje spadki na luzie?
                      PA51 B2991 - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem wyświetlacza pomocniczego audio-HVAC. Nieistotne

                      Odlaczylem akumulator na noc zresetowalo sie auto, niestety nic to nie dało.
                      co do tej sytuacji.
                      Odłączenie akumulatora w nowoczesnych samochodach nie powoduje czyszczenia pamięci EEPROM komputera. Wszystko co zaszło wcześniej jest zapamiętane i musi być skasowane skanerem do błędów.
                      Przyjąłem, że opisując pierwszy wpis po prostu jeździłeś z CE i odczytałeś te kody. A wygląda na to że CE się nie świecił a jak podłączyłeś czytnik to to ww odczytałeś.
                      To pytanie teraz, jak dziś podłączysz czytnik masz dokładnie te same kody?
                      To ważne bo jeśli ich nie ma - no to nie ma tematu. Bo ta informacja ni jak się nie ma do dyskusji.

                      Zajmować się tym co wyszło z odczytu pierwszego wpisu można wtedy gdy one generują się cały czas nagminne te same co jazda i się powtarzają non stop. To wtedy tak, to jest podstawa do zajmowania się tymi kodami.
                      Więc pytanie kluczowe jakie kody błędów się powieliły dziś teraz z tych co we wpisie 1. ?
                      Napięcie aku jest ważne i kluczowe, jeśli spada V na aku przy rozruchu poniżej 10V a to możesz sprawdzić podłączając miernik - to wszystko co wygeneruje ECM to bzdury.
                      Kod wykazał 7,5V napięcia na aku, czyli to wszystko dla mnie co wykazał system OBD2 komputera to bzdury.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Nika_13 Zobacz posta
                        Kody bledow:
                        PA50 B1177 - Nieprawidłowe napięcie akumulatora (7,5 V) Raczej nieistotne
                        PA51 B1240 - Usterka dźwigni, klapek lub silnika regulacji kierunku nawiewu. Nieistotne
                        PA51 B1235 - Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy. Nieistotne
                        PA51 B2983 - lub wskaźnik M kodu DTC: Usterka dźwigni, klapek lub silnika sterowania recyrkulacją. EGR powoduje spadki na luzie?
                        PA51 B2991 - Moduł sterujący klimatem utracił komunikację z modułem wyświetlacza pomocniczego audio-HVAC. Nieistotne

                        Odlaczylem akumulator na noc zresetowalo sie auto, niestety nic to nie dało.
                        co do tej sytuacji.
                        Odłączenie akumulatora w nowoczesnych samochodach nie powoduje czyszczenia pamięci EEPROM komputera. Wszystko co zaszło wcześniej jest zapamiętane i musi być skasowane skanerem do błędów.
                        Przyjąłem, że opisując pierwszy wpis po prostu jeździłeś z CE i odczytałeś te kody. A wygląda na to że CE się nie świecił a jak podłączyłeś czytnik to to ww odczytałeś.
                        To pytanie teraz, jak dziś podłączysz czytnik masz dokładnie te same kody?
                        To ważne bo jeśli ich nie ma - no to nie ma tematu. Bo ta informacja ni jak się nie ma do dyskusji.

                        Zajmować się tym co wyszło z odczytu pierwszego wpisu można wtedy gdy one generują się cały czas nagminne te same co jazda i się powtarzają non stop. To wtedy tak, to jest podstawa do zajmowania się tymi kodami.
                        Więc pytanie kluczowe jakie kody błędów się powieliły dziś teraz z tych co we wpisie 1. ?
                        Napięcie aku jest ważne i kluczowe, jeśli spada przy rozruchu poniżej 10V a to możesz sprawdzić podłączając miernik - to wszystko co wygeneruje ECM to bzdury.
                        U mnie jest tak samo, zostawiłem niestety przypadkowo na światłach auto i na aku 5,7V klikały przekaźniki - po zmianie aku na nowy pokazuje błąd czujnika wału głównego (co oczywiście jest bzdurą).
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Nika_13 Zobacz posta
                          Zawory 20 tys temu
                          To powiedział sprzedający
                          A i tak skoro jest LPG to przydała by się im regulacja.
                          Jeśli nie pojawią się żadne błędy po wykasowaniu starych to zacząłbym od gruntownego czyszczenia przepustnicy, następnie zawory.
                          Szkoda, że nie ma tak prosto jak kiedyś - śruba wolnych obrotów rozwiązywała wszystkie problemy

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            co do tej sytuacji.
                            Odłączenie akumulatora w nowoczesnych samochodach nie powoduje czyszczenia pamięci EEPROM komputera. Wszystko co zaszło wcześniej jest zapamiętane i musi być skasowane skanerem do błędów.
                            Przyjąłem, że opisując pierwszy wpis po prostu jeździłeś z CE i odczytałeś te kody. A wygląda na to że CE się nie świecił a jak podłączyłeś czytnik to to ww odczytałeś.
                            To pytanie teraz, jak dziś podłączysz czytnik masz dokładnie te same kody?
                            To ważne bo jeśli ich nie ma - no to nie ma tematu. Bo ta informacja ni jak się nie ma do dyskusji.

                            Zajmować się tym co wyszło z odczytu pierwszego wpisu można wtedy gdy one generują się cały czas nagminne te same co jazda i się powtarzają non stop. To wtedy tak, to jest podstawa do zajmowania się tymi kodami.
                            Więc pytanie kluczowe jakie kody błędów się powieliły dziś teraz z tych co we wpisie 1. ?
                            Napięcie aku jest ważne i kluczowe, jeśli spada przy rozruchu poniżej 10V a to możesz sprawdzić podłączając miernik - to wszystko co wygeneruje ECM to bzdury.
                            U mnie jest tak samo, zostawiłem niestety przypadkowo na światłach auto i na aku 5,7V klikały przekaźniki - po zmianie aku na nowy pokazuje błąd czujnika wału głównego (co oczywiście jest bzdurą).
                            Odczytałem kody po trasie 800km i nie ma żadnych. Kody czytałem tym sposobem na bezpiecznik "DTC Service" jak i również usuwałem. Dla pewności odpiąłem akumulator żeby przeprowadziła się adaptacja przepustnicy, cokolwiek co by pomogło

                            Co jeszcze mogę zrobić na własną rękę żeby nie zaczęto wymieniać mi pół auta?
                            Last edited by Nika_13; 24-02-2025, 14:45.

                            Comment


                            • #15
                              Możesz po kolei od najłatwiejszych rzeczy.
                              Podjechać do "akumulatorowego" i poprosić o przetestowanie elektroniczne i obciążeniowe swojej baterii.
                              Delikatnie wykręcić i przeczyścić czujnik masowy powietrza,
                              Wyczyścić przepustnicę, wykonać prawidłowo "przyuczenie" obrotów.
                              Sprawdzić prawidłowość nastaw luzów zaworowych/ wyregulować w razie potrzeby.

                              Na jednym z forów znalazłem informację, że te wahania mogą wynikać również z błędną pracą EGR'a lub uszkodzonym jego uszczelnieniem, uszkodzonymi uszczelnieniami wtryskiwaczy Pb (łapanie fałszywego powietrza) i jeszcze jakaś 3-cie przyczyna o ktorej teraz zapomniałem.
                              W każdym razie gdybyś chciał głęboko szukać, to nadal jest pełne pole do popisu..

                              Mnie na razie stan w moim aucie aż tak bardzo nie denerwuje, żeby wykręcać wtryskiwacze Pb..

                              Comment

                              Working...
                              X