Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyciek oleju - uszczelka ? - 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Potrzeba jeden simering, trzy oringi i ,,uszczelniacz w płynie". Reszta to robota; demontaż cewek, wiązki,pokrywy zaworów,poduszki silnika, paska ,,PK", napinacza hydraulicznego,koła pasowego pompy wody i koła pasowego wału korbowego i można pokrywę rozrządu demontować. Roboty trochę jest ,ale czy za tysiaka ? Może z wymianą łańcucha i napinacza

    Comment


    • #32
      Dobra czyli koszta trzeba jeszcze popytać w paru źródłach bo roboty dużo przy tym to i każdy inaczej powie. Ale czy trzeba to robić na gwałt czy czekać aż oleju będzie uciekać więcej?

      Comment


      • #33
        100ml na 1000km to jest średnio. Jest kwestia tego czy w ogóle chcesz to zrobić i czy Cię na to stać. Jeśli odpowiedź jest 2x tak to nie ma na co czekać.
        Ja osobiście bym to olał.

        Comment


        • #34
          Panowie,

          mam podobny wyciek, ale w silniku 1.8. Tydzień temu zmieniałem olej i zauważyłem sporą plamę oleju w miejscu, gdzie teraz jest taki zaciek (jak na zdjęciu). Wcześniej olej zmieniał mi warsztat. Wyczyściłem to szmatą. Po tygodniu od wymiany oleju i filtra przeze mnie jest tylko taki delikatny zaciek. Tej czarnej pokrywy nie czyściłem. Wygląda to jakby kapało od strony pasków. Macie jakiś pomyśl co to może być?

          DSC_0388.jpgDSC_0389.jpgDSC_0390.jpgDSC_0391.jpgDSC_0395.jpg
          Załączone pliki

          Comment


          • #35
            Prawdopodobnie uszczelka pod klawiaturą, trzeba to zweryfikować ewentualnie wymienić uszczelkę i zastosować w określonym punkcie uszczelnienie silikonem wysokotemperaturowym lub oryginalnym HONDABOND HT.
            przewiń do 4:28
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • #36
              Przeniosłem wpisy do odpowiedniego tematu o silniku 1,8.

              Wróć do pierwszego wpisu i poczytaj, ten temat jest właściwy dla silnika 1,8.
              Na podstawie foto, trudno powiedzieć. Wygląda mi to, że ktoś nie trafił bańką do otworu wlewu oleju i wylało mu się i pociekło po silniku. Olej jest za świeży ładny żółty i nieprzepracowany.
              Zamieszczone przez wildrunner Zobacz posta
              Tydzień temu zmieniałem olej
              ... opis dopiero czytam, o czyli trafiłem, bo to jest świeży olej. Nie ma takiej opcji aby nowy olej rozpuścił uszczelkę klawiatury. Ktoś moim zdaniem lał olej bez lejka, i sporo wylał na silnik.
              Potrzebujesz płyn do mycia siników, pędzel na długim kiju i karchera, lub myjkę. Jak to umyjesz dokładnie, to potem obserwacja.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Dziękuję za odpowiedź.

                Trochę uściślę mój opis. Ostatnie wymiany oleju robił warsztat. Teraz wymieniłem sam olej. Lałem z lejka, więc nie ma mowy abym polał po okolicach rolek. Z góry nie widać żadnego śladu oleju, co nie oznacza, że ktoś przede mną polał w tym miejscu.
                Przy wymianie sadziłem ostro, bo dziwiłem się, że zaraz pod misą jest taki syf i nikt tego nie wyczyścił. Zrobiłem z tym porządek po zalaniu świeżego oleju. Po dwóch tygodniach pojawił się ten świeży olej w małej ilości. Reszta tak jak to widać na tej czarnej osłonie została. Dodam, że blaszka od spodu też była uwalona w oleju i piachu. Więc bardziej skłaniam się ku temu, że jest gdzieś wyciek.

                200 m od pracy mam ASO Honda. Myślicie, że warto zostawić u nich auto czy lepiej ogarnąć to samemu? Nie mam dużego doświadczenia w grzebaniu przy silnikach, ale dwóch lewych rąk też nie mam. Jak sądzicie?

                Comment


                • #38
                  Na pokazanych foto, ja nigdzie nie widzę ani jednej kropli oleju. Czyli wycieku nie ma. Jest zapocenie świeżego oleju oblepionego piaskiem (jazda w deszczu). ASO tu nic nie poradzi, zrobi to samo, umyją silnik i trzeba go uruchomić i sprawdzać skąd cieknie.
                  Wymieniałeś olej sam. Jesteś 100% pewny że nie została (na kołnierzu na bloku silnika) uszczelka starego filtra i przypadkiem na nią nakręciłeś nowy filtr z nową uszczelką? albo uszczelka filtra się podwinęła?
                  Dokręciłeś filtr ręką czy kluczem do filtrów?
                  Temat poczytałeś? Raczej wykluczam że to cieknie z uszczelki czujnika.
                  To co widzę to jest świeży olej, nieprzepracowany który tam już zalega długo. O czym świadczy piasek i brud na tym zapoceniu. Bo to jest zapocenie oleju cieknącego, wiszących kropel oleju to ja nie widzę. Dla mnie to jest stare zapocenie świeżym olejem.
                  Zamieszczone przez wildrunner Zobacz posta
                  Zrobiłem z tym porządek po zalaniu świeżego oleju.
                  czyli zapocenie było, wyczyściłeś i było czysto.
                  Zamieszczone przez wildrunner Zobacz posta
                  Po dwóch tygodniach pojawił się ten świeży olej w małej ilości.
                  to jest to co widzimy po 2 tygodniach?
                  Czemu nie zrobiłęś foto gdy było "w małej ilości"?
                  Obszar który pokazałeś jest spory uwalone jest dużo elementów.
                  Ty miałeś po każdej jedzie sprawdzać co i jak się dzieje.
                  Jeśli nie masz warunków, to oczywiście ASO jest rozwiązaniem bo mają kanał i ogólnie naoglądali się wycieków więc im pójdzie dużo łatwiej niż tobie. Możesz się umówić w ten sposób że potrzebujesz najpierw diagnozy - co i skąd cieknie. Aby nie naprawiali bez wcześniejszej informacji do ciebie o kosztach naprawy, bo nie wiesz czy cię będzie na to stać. (tak możesz się umówić), jak to będzie jakaś błaha sprawa to zezwolisz im na robotę jak gruba robota to powiesz że rozważysz u nich naprawę, ale nie teraz. Za diagnozę coś tam może zapłacisz albo i nie, zależy jak do tego podejdą.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #39
                    Dzięki Wam za sugestie. Umyje silnik i zobaczę co będzie. Filtr przykręcałem kluczem oraz ręką. Na pewno było czysto i żadnej uszczelki nie zostało. Może rzeczywiście szpeniu polał po silniku jak wymieniał ostatnio olej.

                    Comment


                    • #40
                      Cześć,

                      Miałem bardzo podobny wyciek w sedanie 1,8 wersja Canada
                      Wszystko na około uwalone, a najbardziej w okolicach kół pasowych, tak jakby na rogu silnika.
                      Po myciu, mechanik skapitulował, że za dożo roboty i nie wiadomo gdzie jest wyciek.

                      Pomoc nadeszła stąd: https://www.drive2.ru/l/6643145/

                      Okazuje się, że mamy coś takiego jak zawór V-TEC a pod nim uszczelkę. Umiejscowienie za nic nie wskazuje, że to z niej aż tyle bałaganu.
                      Po wymianie, jak ręką odjął, sucho i czysto.

                      Najlepsze jest to, że uszczelka u chińczyka kosztowała 2,29 USD
                      U nas trochę drożej, np. TU
                      Wymiana, jest prosta ale z racji, że mało miejsca trzeba się trochę po gimnastykować.
                      Serwisów-ka mówi o skręcaniu podszybia, ale ja z tego co pamiętam skręcałem pokrywę zaworów.

                      vtec.jpg
                      Last edited by lossless; 08-09-2020, 12:56.

                      Comment


                      • #41
                        Wczoraj wyczyściłem spód i okolice. Pod pokrywą czujnika ciśnienia jest sucho. Dzisiaj zobaczę czy coś skapnie i zerknę te miejsce, o którym piszesz. Bardzo dziękuję!

                        Comment


                        • #42
                          Sprawdziłem wczoraj jeszcze raz spód po wyczyszczeniu. Nie ma śladu po żadnym płynie. Może to tylko fałszywy alarm, a ostatni szpeniu polał po silniku olejem. Zerknę jeszcze raz w sobotę. Patrzyłem również w to miejsce gdzie jest ten czujnik, również sucho aczkolwiek trudno tam dobrze zerknąć. Dziękuję Wam za pomoc.

                          Comment


                          • #43
                            Ziomeczku Lossless bardzo Ci dziękuję za ten wpis. Ja miałem cały czas wyciek z tyłu silnika, zawór pcv wymieniałem i uszczelniałem bo cały czas miałem tam dookoła czarno od oleju. Dzisiaj mechanik mi wymienił tą uszczelkę od vteca, była pęknięta i sprasowana. Mam nadzieję, że problem z wyciekiem się skończy. Dziwne, że praktycznie nie ma tym nigdzie na forum. Uszczelkę kupowałem w jarusnet bo w haparts towaru nie było. Jeszcze raz dzięki za ten wpis. Elo
                            Last edited by marek_chamski; 11-09-2020, 17:42.

                            Comment


                            • #44
                              Silnik 1,8 R18A2, przebieg 180 tys.
                              Pojawiło się zapocenie, widoczne na osłonie pod autem. Jest jednak na tyle małe, że nie kapie - nie zostawia śladów na podłodze po nocy.
                              Podejrzewam uszczelnienie czujnika położenia wału korbowego. Okolica jego umiejscowienia była najbardziej tłusta - trzecie zdjęcie.
                              Był też niewielki ubytek płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym, zeszło nieco poniżej min. Uzupełniłem do połowy pomiędzy min. a max.
                              W sumie, to nie umiem rozpoznać, czy to wyciek oleju, bo to mam ubytek oleju na poziomie tak jak od początku, czyli nie przekracza ok. 250 ml na 12 kkm, czy to wyciek płynu chłodniczego. Z resztą nieważne co cieknie, trza to uszczelnić

                              Odtłuściłem wszystko, będę obserwował.
                              Możecie coś poradzić?

                              1.jpg

                              3.jpg

                              4.jpg

                              2.jpg

                              5.jpg
                              Last edited by dragster; 09-04-2023, 13:44.
                              http://www.dadrl.org.uk
                              http://www.lightmare.org

                              Comment


                              • #45
                                Wyjąłem wymieniony ostatnio czujnik położenia wału korbowego, wyczyściłem jego uszczelkę, odtłuściłem również gniazdo w które wchodzi. Następnie objechałem uszczelkę silikonem wysokotemperaturowym i jeszcze trochę za uszczelką, wsadziłem i obserwuję czy nie poci się stamtąd, bo wcześniej ślady na to wskazywały.
                                http://www.dadrl.org.uk
                                http://www.lightmare.org

                                Comment

                                Working...
                                X