Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Panowie czy to rozciągnięty łańcuch rozrządu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    I weź tu bądź mądry teraz hehehe dziękuję Wam za takie rzeczowe podejście do tematu. Zrobię w środę czyszczenie przepustnicy i mam nadzieje że po czyszczeniu i adaptacji będą parametry w normie i obroty obciążone klimą nie będą tak wariować. Dam znać jak się będą sprawy miały.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      ale źle patrzysz ... to co widzisz to nie jest informacja o jałowych obrotach silnika. To jest procedura sprawdzenia ... i to nie cała a tylko 3 punkty. To nie jest informacja o prawidłowych obrotach biegu jałowego
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Co do danych co podałeś Lukas to nie wiem na ile to ma znaczenie ale dane co podałeś są z procedury Sprawdzenia obrotów biegu jałowego ale przy odłączonej złączce zaworu oczyszczania zbiornika EVAP. Nie wiem jakie to ma znaczenie i wpływ na obroty biegu jałowego? nie wiem, nie sprawdzałem. Być możę wtedy po odłączeniu złączki EVAP będą o 100obr niższe? tego nie wiem.
      Natomiast test pomiarów jest dla tych wartości podany przy odłączonej wtyczce EVAP.
      Tak że musisz skopiować wszystko ..brakuje punktu 6 tej procedury .
      To był fragment procedury nauczania obrotów biegu jałowego.
      Natomiast znalazłem czyste dane techniczne w sekcji "Wartości nominalne i dopuszczalne":

      Capture2.jpg

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Dodam również iż użytkuję na co dzień UFO z silnikiem 1,8 i absolutnie nie ma tam obrotów 600 ani 650 ani 750 ...są idealnie na tyle ile widzę analogową wskazówkę w okolicy 850obr/min. (mogę zrobić foto).
      Ja również użytkowałem R18A2 w VIII-genie i tam obroty po rozgrzaniu były na poziomie 670 rpm, po włączeniu klimy podbijało je do ~770. I nie sczytywałem jedynie z obrotomierza, kilka razy podłączony był HDS, który pokazuje obroty bardzo dokładnie.

      W obecnym R18Z4, obroty po rozgrzaniu są również na poziomie 670 rpm, poniżej screen z ostatniej mojej sesji HDS z R18Z4 gdzie bardzo ładnie widać obroty:

      Untitled.jpg

      Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
      Zrobię w środę czyszczenie przepustnicy i mam nadzieje że po czyszczeniu i adaptacji będą parametry w normie i obroty obciążone klimą nie będą tak wariować.
      Według mnie nie wariują, podbicie o 100 rpm jest normalne podczas pracy kompresora, ale to Twoja decyzja, czas i pieniądze.
      Last edited by Lukas; 08-04-2019, 21:24.

      Comment


      • #33
        w takim razie z przedstawionych danych wynika że 1,4 ma o 100obr/min ma wyższe niż silnik 1,8. Czyli pomiędzy 600-800obr dla silnika 1,8 to prawidłowe obroty. Różnica może się brać z temp. powietrza zasysanego im zimniejsze tym nieco wyższe obroty, dlatego teraz w zimę zapamiętałem obroty w okolicach 800obr/min. (nie dysponuję pomiarem z HDS ale nie wykluczam że były 780obr/min w każdym razie wyraźnie powyżej połowy). Na wykresie Lukasa jest 26stC czyli dużo cieplej i 671obr.min.

        W kwestiach wahań obrotów, to często jest tak że trzeba wrócić do spraw ktore były wcześniej grzebane a było stwierdzone:
        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
        a przy okazji wymiany mechanik zauważył że od starej cewki był uwalony kabel od masy.
        jednak:
        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
        Po wymianie tak samo się załączają.
        ale po wymianie czego? modułu zapłonowego? czy kabla? kabel ciężko wymienić. To nie jest jasne. Co wymienili i jak?
        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
        o tyle to falowanie ciagle obrotów( nie o mm tylko z 5 co najmniej) na luzie na postoju jest mega irytujące bo auto drga
        czytałem jeszcze raz co napisałeś no i może się okazać że nie sprężarka, nie przepustnica a kabel jednej cewki (modułu zapłonowego).
        Fakty są takie i sprawdzić to możesz sam, podczas pracy na biegu jałowym odepnij jedną cewkę. Na 100% silnik zacznie drgać i obroty będą około 600 bliżej połowy niż bliżej pierwszej kreski oznaczającej 1000obr.
        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
        Sprawa z obrotami wyglada tak. Bez włączonego AC czy Auto czyli na AC Off obroty na luzie są około 600
        są za nisko, nie zmieniam zdania.
        Jeśli jedna z cewek nie jest właściwe zasilana bo na okablowaniu są straty to nie będzie więcej obrotów. Będzie trzęsło budą i do tego - to co obserwujesz, obroty będą się wahać nieregularnie, nie ma w tym prawidłowości.
        Moim zdaniem tu tkwią problemy z obrotami, gubi zasilanie na 1 cewce.

        edit.
        dodatkowo tabela z obrotami dla silnika (1,8 sedan) żaden nie ma 600obr/min jako normalne obroty.
        Załączone pliki
        Last edited by rambo7; 09-04-2019, 13:47.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          Kabel Cewki od masy przy sprzęgle sprężarki była uwalony. Wymienione zostało całe sprzęgło z nowa cewka i nowymi kablami. Czy chodzi Tobie o to ze mam sprawdzić kable od cewki zapłonu?

          Comment


          • #35
            aaa, to pisałeś o kabelku od cewki (sprzęgła) elektromagnesu sprężarki? ok. zrozumiałem że cewki zapłonowej, ok,... to już wszystko przerobiliśmy z obszarów generujących falowanie obrotów .
            ten kabelek (tylko jeden) moim zdaniem to nie masa a sygnał z przekaźnika do elektromagnesu - cewki sprężarki czyli sprzęgła. (nieco się namieszało, ale się klaruje. Wiedzę zdobywasz i sam ostatecznie zdecydujesz w co pójdziesz).
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #36
              Pozostanę przy opcji czyszczenia przepustnicy bo po 250 tys na pewno się tam jakiś brud nagromadził. Jeżeli to nic nie poprawi w kwestii wysokiego falowania, czyli powyżej 5mm wskazówka drga u mnie nie jak u was o 1mm przy załączaniu wiatraków, to trudno. Tak czy inaczej na pewno auto odżyje trochę po takim zabiegu.

              Comment


              • #37
                po takim przebiegu z pewnością warto to zrobić, dla pewności siebie skorzystaj z wiedzy naszego forumowicza który pokazał co i jak i jest w treści link do operacji czyszczenia na stronie TRAFO: https://www.youtube.com/watch?v=TpO7H1YBOuw
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #38
                  Jeszcze w kwestii podnoszenia obrotów. Takie samo podniesienie o 5mm na chwile wskazówki do tych 800 powoduje i załączenie wiatraków i np przytrzymanie dłużej dwóch przycisków do zamykania szyby naraz nie wiem czy to normalne ale zauważyłem dzisiaj taką zależność. A co do parametrów przepływomierza zmierzonych prymitywnymminiscanerem obd2 na pracującym silniku na luzie to pokazuje wartość 14.5%, przep powietrza 1.800 Lb/min, pozycja względna 3.1% a pozycja B 31.8%. Kat wyprzedzenia zapłonu skacze od 6.5 do 9 stopni. Moze te parametry wskażą czy faktycznie coś jest do czyszczenia. A obroty pokazuje 670 urzadzenie.

                  Comment


                  • #39
                    takie zachowanie silnika świadczy o tym że jest duże obciążenie elektryczne pisał o tym też rat4
                    Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                    u mnie też się załącza ale obroty nie falują wcale delikatnie może spadną na chwilę ale o 1-2 mm wskazówka drgnie, ledwo widać. To samo przy obciążeniach elektrycznych
                    oraz:
                    Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                    układ klimatyzacji tak ma działać że się dwa wiatraki włączają i wyłączają non stop o tyle to falowanie ciagle obrotów( nie o mm tylko z 5 co najmniej) na luzie na postoju
                    oraz:
                    Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                    Z wyłączona klima nie ma takich problemów. I zastanawiam się co można zrobić zeby sprawdzić czy tak ma być na pewno, czy jednak nie.
                    oraz:
                    Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                    Natomiast gdy włączę Auto lub AC to stojąc w korku na wolnych obrotach lata wskazówka jak zwariowana w górę
                    do 800/900€(załączenie wiatraków) i spada do tego 600/700 po wyłączeniu i tak w kółko.
                    oraz:
                    Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                    Takie samo podniesienie o 5mm na chwile wskazówki do tych 800 powoduje i załączenie wiatraków i np przytrzymanie dłużej dwóch przycisków do zamykania szyby naraz nie wiem czy to normalne ale zauważyłem dzisiaj taką zależność
                    minimalnie o 1mm może drgnąć, ale nie wahnąć się o 5mm.

                    Wszystko co wyłowiłem z treści wynika że ma wpływ na obciążenie pracy silnika:
                    - obciążenie mechaniczne sprężarki a/c,
                    - obciążenie elektryczne gdy załączą się wiatraki
                    - obciążenie elektryczne gdy załączy się szyby np 2 na raz.

                    całościowo nie świadczy to o tym że każde z tych urządzeń szwankuje a bardziej o tym że silnik nie nadąża z kompensowaniem obciążenia sterując mieszanką paliwowo powietrzną.
                    Czyszczenie przepustnicy wydaje się najbardziej logiczne w tej sytuacji zgodnie z tematem tutaj:
                    Czyszczenie i regulacja przepustnicy w 1.8

                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #40
                      DA8AF5AD-B12B-4A9E-94CC-E4B81E48D6FA.jpgCCE34001-6BDF-4B06-AFB1-F4888E45058B.jpg

                      To jakby ktoś się zastanawiał jak wyglada przepustnica po 250 tys, zdjęcia od mechanika w trakcie pracy
                      Zobaczymy czy poradzi sobie z adaptacją i jak będzie teraz silnik pracował.
                      Last edited by marek_chamski; 10-04-2019, 17:57.

                      Comment


                      • #41
                        noooo... w końcu coś, masakra. Rozważ częstsze niż przewiduje interwał wymiany (i lepszej jakości) filtry powietrza bo ewidentnie ktoś zaniedbywał i przeciągał wymianę filtrów. Skądś się ten syf tam wziął?
                        //spróbuj fotki załączać z pozycji MENU forum, tzn. masz ikonkę "Insert Image" tym sposobem zamieszczaj foto.//
                        Last edited by rambo7; 10-04-2019, 14:33.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #42
                          No i tak jak przypuszczałem. Mechanik nie miał hds tylko delphi i mimo że zresetował komputer i silnik się sam uczył to się nie nauczył. Obroty wariują, po naciśnisnieciu i puszczeniu gazu skaczą do góry kilka razy, auto szarpie przy wolnej jezdzie a na luzie obroty falują od 1200 do 1500. Jutro do niego wracam, bedziemy próbować resetować przez odpiecie aku ale nie wiem czy bez hds coś poradzi. Stad pytam, czy kupić kabel z płyta na Allegro za 120 pln, czy jechać do ASO czy moze ktoś z Wrocławia na forum poratuje ładnie proszę?
                          Last edited by marek_chamski; 10-04-2019, 18:01.

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                            [ATTACH=CONFIG]46792[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]46793[/ATTACH]

                            To jakby ktoś się zastanawiał jak wyglada przepustnica po 250 tys, zdjęcia od mechanika w trakcie pracy
                            Zobaczymy czy poradzi sobie z adaptacją i jak będzie teraz silnik pracował.
                            I jak tu nie zaślepiać EGRa?

                            Comment


                            • #44
                              Trafio najlepsze że wg niektórych forumowiczów obroty przed tym czyszczeniem miałem wzorowe, silnik nie gasł nagle podczas zatrzymywania na światłach, itd. Tylko irytowały mnie te duże zmiany podczas włączania i wyłączania klimy.
                              A teraz jest tak jak wyżej opisałem i zastanawiam sie co robić bo tak się nie da jeździć. A i po przeczytaniu postów o czyszczeniu i adaptacji znalazłem info że żeby adaptacja się udała obroty musza być poniżej 700, u mnie są 1200 teraz...
                              Last edited by marek_chamski; 10-04-2019, 22:05.

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                                Trafio najlepsze że wg niektórych forumowiczów obroty przed tym czyszczeniem miałem wzorowe, silnik nie gasł nagle podczas zatrzymywania na światłach, itd. Tylko irytowały mnie te duże zmiany podczas włączania i wyłączania klimy.
                                A teraz jest tak jak wyżej opisałem i zastanawiam sie co robić bo tak się nie da jeździć. A i po przeczytaniu postów o czyszczeniu i adaptacji znalazłem info że żeby adaptacja się udała obroty musza być poniżej 700, u mnie są 1200 teraz...
                                Zapraszam do Kędzierzyna

                                Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X