Zdejmij pasek i dopiero odpal silnik.To 5 minut roboty a będzie jasna sytuacja czy to osprzęt hałasuje czy silnik.
Do tego są sposoby na sprawdzenie czy łańcuch osiagnął juz swój kres i czy napinacz nie jest juz w stanie kasować luzu.
Napinacz ma mechanizm zapadkowy żeby nie odpuszczał łańcucha jak nie ma cisnienia oleju,bo ciśnienie go napina.
W tym aucie zęby pod zapadka są tak drobne że napięcie po zgaszeniu maleje bardzo nieznacznie.
Wystarczy na zgaszonym silniku poruszać kołem pasowym w lewo i prawo żeby ocenić luz i stwierdzić czy łańcuch juz dynda czy jeszcze nie.
Bardzo wyraźnie czuć kiedy łańcuch zaczyna ciągnąć wałek rozrządu.
Słuchanie silników na filmikach nie sprawdza się przeważnie nigdy,więc można sobie dać spokój bo każdy usłyszy coś innego,a jedyne co tak na prawdę wyraźnie na nich słychać to przeciągnięte pasy rozrządu.
Do tego są sposoby na sprawdzenie czy łańcuch osiagnął juz swój kres i czy napinacz nie jest juz w stanie kasować luzu.
Napinacz ma mechanizm zapadkowy żeby nie odpuszczał łańcucha jak nie ma cisnienia oleju,bo ciśnienie go napina.
W tym aucie zęby pod zapadka są tak drobne że napięcie po zgaszeniu maleje bardzo nieznacznie.
Wystarczy na zgaszonym silniku poruszać kołem pasowym w lewo i prawo żeby ocenić luz i stwierdzić czy łańcuch juz dynda czy jeszcze nie.
Bardzo wyraźnie czuć kiedy łańcuch zaczyna ciągnąć wałek rozrządu.
Słuchanie silników na filmikach nie sprawdza się przeważnie nigdy,więc można sobie dać spokój bo każdy usłyszy coś innego,a jedyne co tak na prawdę wyraźnie na nich słychać to przeciągnięte pasy rozrządu.
Comment