Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Panowie czy to rozciągnięty łańcuch rozrządu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zdejmij pasek i dopiero odpal silnik.To 5 minut roboty a będzie jasna sytuacja czy to osprzęt hałasuje czy silnik.
    Do tego są sposoby na sprawdzenie czy łańcuch osiagnął juz swój kres i czy napinacz nie jest juz w stanie kasować luzu.
    Napinacz ma mechanizm zapadkowy żeby nie odpuszczał łańcucha jak nie ma cisnienia oleju,bo ciśnienie go napina.
    W tym aucie zęby pod zapadka są tak drobne że napięcie po zgaszeniu maleje bardzo nieznacznie.
    Wystarczy na zgaszonym silniku poruszać kołem pasowym w lewo i prawo żeby ocenić luz i stwierdzić czy łańcuch juz dynda czy jeszcze nie.
    Bardzo wyraźnie czuć kiedy łańcuch zaczyna ciągnąć wałek rozrządu.
    Słuchanie silników na filmikach nie sprawdza się przeważnie nigdy,więc można sobie dać spokój bo każdy usłyszy coś innego,a jedyne co tak na prawdę wyraźnie na nich słychać to przeciągnięte pasy rozrządu.

    Comment


    • #17
      Z tym kołem pasowym sobie poszukam dzieki za poradę natomiast co do sprzęgła sprężarki dzisiaj wymienione, szum przy pasku ucichł, a przy okazji wymiany mechanik zauważył że od starej cewki był uwalony kabel od masy. Myślałem,że to w takim razie powodowało ciagłe włączanie i wyłączanie wiatraków w cyklach co 15 sekund ale nie, heh. Po wymianie tak samo się załączają. Rzeczywiscie nie doczytałem też dobrze tematu o sprzęgle, wiatraki temu forumowiczowi wariowały przy wyłączonej klimie, po wymianie cewki to ustalo. Czyli jednak ten typ tak ma z tymi wiatrakami, ale to strasznie upierdliwe, zwłaszcza w korku jak co chwila obroty falują
      Last edited by marek_chamski; 28-03-2019, 16:50.

      Comment


      • #18
        musisz poczytać o A/C bo widzę że nie orientujesz się w działaniu podzespołów klimatyzacji. Sprawny układ A/C pracuje w cyklach po 15 sek dokładnie w 100% jak opisałeś. Jeśli tak to pracuje jak opisujesz to jest prawidłowo.
        Nie ma prawa aby wiatraki pracowały non stop, (pracują cyklicznie) nie ma prawa aby stały gdy załączona jest sprężarka (tzn że jest jakaś usterka jeśli się nie uruchamiają) nie ma prawa sprężarka pracować dały czas.
        Jeśli pracuje cały czas tzn że mało jest czynnika chłodzącego.
        Twoja lodówka w domu tez nie pracuje cały czas! czemu w takim razie nie dajesz jej do servisu AGD? instalacja klimatu w samochodzie też nie ma prawa pracować non stop. Jak pracuje non stop wiatrak albo sprężarka to już sygnał że coś nie tak.
        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
        zwłaszcza w korku jak co chwila obroty falują
        to jest wzorowa praca układu. Obroty siadają w momencie załączenia spręzarki która obciąża silnik, to jest normalne, tak ma być! jak tak jest oznacza że układ jest całkowicie sprawny.
        Jeśli obroty nie spadają w momencie uruchomienia sprężarki to zazwyczaj zimne powietrze z kratek nie leci.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          zwłaszcza w korku jak co chwila obroty falują
          to jest wzorowa praca układu. Obroty siadają w momencie załączenia spręzarki która obciąża silnik, to jest normalne, tak ma być! jak tak jest oznacza że układ jest całkowicie sprawny.
          Jeśli obroty nie spadają w momencie uruchomienia sprężarki to zazwyczaj zimne powietrze z kratek nie leci.
          pozwolę się nie zgodzić, u mnie też się załącza ale obroty nie falują wcale delikatnie może spadną na chwilę ale o 1-2 mm wskazówka drgnie, ledwo widać. To samo przy obciążeniach elektrycznych (grzanie max nawiewy max światła max itp) Może czyszczenie przepustnicy i adaptacja będzie tutaj rozwiązaniem. Też polecam nie szukać dziury w całym bo silnik jest mało kapryśny zazwyczaj łożyska w rolkach napinających się zużywają i zaczyna to hałasować lub terkotanie z powodu wadliwie działającego tłumika drgań na napinaczu paska osprzętu.
          Co do twoich wątpliwości to od 2-6 sekundy filmu słychać wysoki dźwięk o częstotliwości około 890 Hz, też bym się tym zainteresował może być łańcuch ale i nie koniecznie.
          Może przy nagrywaniu były otwarte drzwi i słychać sygnalizator pikacz otwarcia drzwi w kabinie heehh, zaworki ładnie grają wg mnie super cyka jak zegareczek.
          Spróbujcie to zauważyć, tutaj generator dźwięku aby porównać moje herezje i spostrzeżenia:
          Last edited by rat4; 02-04-2019, 20:46.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
            Co do twoich wątpliwości to od 2-6 sekundy filmu słychać wysoki dźwięk o częstotliwości około 890 Hz, też bym się tym zainteresował może być łańcuch ale i nie koniecznie.
            Może przy nagrywaniu były otwarte drzwi i słychać sygnalizator pikacz otwarcia drzwi w kabinie heehh, zaworki ładnie grają wg mnie super cyka jak zegareczek[/url]

            Chyba wiem o ktory dźwięk Ci chodzi, stałem koło zamkniętego przejazdu kolejowego i wychwyciłes jego dzwonienie
            No właśnie o ile już się uspokoiłem że to zawory maja tak cykać i jest ok, po wymianie sprzęgła klimy już od paska nie szumi i że układ klimatyzacji tak ma działać że się dwa wiatraki włączają i wyłączają non stop o tyle to falowanie ciagle obrotów( nie o mm tylko z 5 co najmniej) na luzie na postoju jest mega irytujące bo auto drga, spalanie rośnie i przy ruszaniu strasznie zmula jakby nie chciał iść i coś go przychamowywalo. Z wyłączona klima nie ma takich problemów. I zastanawiam się co można zrobić zeby sprawdzić czy tak ma być na pewno, czy jednak nie.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
              Z wyłączona klima nie ma takich problemów. I zastanawiam się co można zrobić zeby sprawdzić czy tak ma być na pewno, czy jednak nie.
              słuszna uwaga i czujność ...dlatego:

              piszesz dość enigmatycznie i każdy wyobraża sobie co innego z opisu.
              Co nie jasne?
              1. obroty silnika spadają w momencie uruchomienia sprężarki A/C? (trzęsie dudą?)
              2. tak długo są niskie aż się wyłączy sprężarka?
              3. czy jednak obroty klękają tylko w momencie uruchomienia sprężarki i po 2 sek wracają do poziomu normalnego? mimo że sprężarka pracuje nadal.
              4. obroty wracają do normalnych dopiero po wyłączeniu się cyklicznym sprężarki i powstaje efekt falowania?
              5. obroty falują niezależnie od pracy sprężarki ?
              6. jakie masz obroty silnika bez sprężarki?
              7. jakie masz obroty z sprężarką?

              Potrzebne są te informacje, bo trochę tego efektu nie umiesz opisać a potrzebne są szczegóły pracy silnika z a/c.

              Jeśli przepustnica nie wymaga czyszczenia to wina po stronie sprężarki jest "zmęczona" długoletnią pracą w trybie AUTO lub ON. Jeśli kupiłeś po kimś auto kto nie potrafi użytkować A/C to potem są dokładnie takie efekty jak opisujesz. Użytkownicy w dobie czasów "samo się wszystko robi" cieszą się ...że "samo się robi" tylko nie zdają sobie sprawy że to się zużywa ... a w następstwie, kosztuje. Chcieli by aby sprężarka chodziła 10 lat bez zużycia.
              No nie ma takiej opcji, sprężarka się zużywa tak samo jak każda używana intensywnie rzecz.
              Masz rocznik 2006 jeśli 13 lat ktoś jeździł z nastawieniem A/C AUTO lub A/C ON to medal dla sprężarki - świetny egzemplarz trafiłeś że do dziś ona chodzi.
              Zmęczona sprężarka pracuje ciężko i z oporami tak dużymi że powoduje to obciążenie silnika, sprzęgło sprężarki jest obracane za pomocą paska mikro napędzanego silnikiem.
              Były przypadki tu na forum użytkownicy pisali że sprężarka do tego stopnia obciążała silnik że ta po załączeniu się potrafiła zatrzymać silnik! ..wyobrażasz sobie takie siły jakie tam panują?
              Więc u Ciebie klękają obroty wyczuwalne to jest na niskich obrotach i czujesz na spalaniu - to normalne.
              Wynika z tego że rat4 ma w idealnym stanie spręzarkę, nie czuć jej pracy, przyznam że w modelu UFO który ja użytkuję jest również w stanie idealnym, w ogóle jej nie czuć gdy wchodzi do pracy. Jest sprawna dlatego że użytkowana jest tylko w tedy kiedy jest potrzebna, a nie cały czas. Większość użytkowników jak mówię, zdaje sobie sprawę z tego (że ona pracuje niepotrzebnie) dopiero wtedy gdy są kłopoty ..jak w tym skrajnym przypadku że załączył A/C ...a silnik zgasł.... to dopiero efekt .
              Tak że moim zdaniem masz do remontu spręzarkę A/C, nie wiem co konkretnie?
              Proponuję poczytaj tematy związane wymianą cewki sprężarki (elektromagnesu), może z treści będzie wynikać że ktoś miał identyczny problem i wymiana cewki pomoże? to można zrobić samemu bez kosztowo i nie trzeba gazu spuszczać. Tylko nie pamiętam przyczyn wymiany cewki, dlatego musisz poczytać, z jakiego powodu wymieniali cewkę?
              Twoja sprężarka wyraźnie woła o "lekarza", cała pozostała praca twojego układu A/C jest jak już wiesz wzorowa.
              Last edited by rambo7; 03-04-2019, 09:07.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                Całkiem możliwe że sprężarka niedomaga. Cewkę wymieniałem pare dni temu razem ze sprzęgłem u fachowca od klimy, co prawda nic o sprężarce nie mówił ale różnie moze być.
                Wiem od poprzedniego właściciela, że w zełszym roku na wiosnę klima całkiem przestała działać i gdzieś regenerował
                lub wymieniał na używaną sprężarkę(nie wiedział co robili dokładnie ale zapłacił 600pln).

                Sprawa z obrotami wyglada tak. Bez włączonego AC czy Auto czyli na AC Off obroty na luzie są około 600
                Gdy załączy się wiatrak jak stoję w korku i silnik potrzebuje chłodzenia to rosną na moment do około 700/800 i spadają po wyłączeniu wiatraka.

                Natomiast gdy włączę Auto lub AC to stojąc w korku na wolnych obrotach lata wskazówka jak zwariowana w górę
                do 800/900€(załączenie wiatraków) i spada do tego 600/700 po wyłączeniu i tak w kółko.

                Nagrałem dwa filmiki po jeździe 40 minutowej w korkach.
                Pierwszy film obrotomierz(zaczyna się gdy wiatrak jest włączony wskazówka wyżej) :



                Może to rozjaśni kwestię, o którą pytałeś czyli jak zachowują się obroty.
                Wskazówka idzie do góry gdy załącza się wiatrak, chwilę pochodzi i wyłącza i wtedy wskazówka spada do poziomu,
                który jest normalnie przy wyłączonym AC.

                Drugi praca silnika :


                Praca silnika i wiatraków przy załączonym AC.
                Niepokojący dla mnie jest ten dźwięk gdy wyłączają się wiatraki i za chwilę załączają dobiegający od strony sprężarki właśnie.
                To dzwonienie takie metaliczne to obijanie się podkładki od śruby trzymającej obudowę filtra powietrza, silnik drga delikatnie obudowa lata i śruba z podkładką się obija.

                Mam nadzieję, że rambo7 coś z tych filmów będzie dla Ciebie pomocne żeby wskazać czy praca klimatyzacji jest u mnie poprawna czy jednak nie
                Last edited by marek_chamski; 03-04-2019, 18:51.

                Comment


                • #23
                  Jest jeszcze jedna rzecz która zauważyłem dzisiaj wracając z pracy i stojąc w korkach. Mam na termometrze temperaturę zewnętrzna 21 stopni, w aucie ustawiłem 18 i na obieg zewnętrzny nie jak zwykle w trybie auto ustawia się sam wewnętrzny. No i miałem spokój przez prawie cała drogę bo sprężarka chyba chodziła cały czas, obroty nie wariowały , nie zmulal przy ruszaniu. Jak już mi się zrobiło za chłodno i ustawiłem nawiew na 21 stopni czyli taka jak na zewnątrz temp to z powrotem zaczęły wiatraki i sprężarka świrować i wraz z nimi obroty i powróciło zmulanie przy ruszaniu. To tyle co mogę jeszcze opisać w tej kwestii i liczę że to pomoże rambo 7 coś Ci wykminić

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                    Sprawa z obrotami wyglada tak. Bez włączonego AC czy Auto czyli na AC Off obroty na luzie są około 600
                    no i można dalej nie pisać, lub od początku trzeba pisać liczby. 600obr/min to nie są obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku. Masz o 260obr mniej niż trzeba.
                    W takiej sytuacji silnik będzie falował, tak niskie obroty dodatkowo obciąża sprężarka która może być jednak sprawna.

                    Spodziewałem się wpisu:
                    Obroty biegu jałowego na rozgrzanym silniku 860rpm. (bez A/C ON).

                    Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                    Gdy załączy się wiatrak jak stoję w korku i silnik potrzebuje chłodzenia to rosną na moment do około 700/800 i spadają po wyłączeniu wiatraka
                    to tylko potwierdza nieprawidłowość pracy silnika a konkretnie obszaru odpowiedzialnego za wysterowanie mieszanki paliwowo powietrznej.
                    Jak stoisz w korku to ma być 860obr i gdy załączy się wiatrak to nawet nie poczujesz a jak załączy się sprężarka to mogą (nie zawsze) spaść o 100 i będzie 760obr.

                    U ciebie całą robotę nadganiania obrotów robi alternator... prawdopodobnie za niedługo padnie jest w tej chwili bardzo mocno obciążany, to on podnosi obroty by ratować silnik przed zgaśnięciem.
                    Alternator podnosi u ciebie obroty ratując sytuację bo przy obrotach poniżej 600 nie ma ładowania !
                    Za mało prądu = defekt alternatora. Niestabilny prąd w Civic = kłopoty Check Engine. Zbyt mało ładowania = usterki osprzętu, i defekt akumulatora.

                    Nie ma prawa na biegu jałowym być 600obr w tym silniku.
                    Jak nie zrobisz z tym porządku - tzn z obrotami to pierwsze co niebawem padnie to alternator, potem akumulator.
                    Proponuję spręzarkę klimy zostawić w spokoju ona niewinna!

                    Od samego początku tematu i pisania dla mnie pojęcie "obrotów biegu jałowego" to nie są obroty 600rpm !!!! to jest usterka ! jeśli się do takiego wyniku odnosimy to wszystko zostaje wywrócone do góry nogami.
                    Trzeba wszystko od początku piać. Wprowadziłeś mnie, nas w błąd tak że problemy masz zupełnie gdzie indziej.
                    Last edited by rambo7; 05-04-2019, 10:28.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Przepraszam rambo że się tak zdenerwowałeś. Dzięki moim wątpliwościom jednak dowiedziałem się że coś mam nie tak z tymi obrotami i samochodem. Umówiłem się na przysz tydzień na czyszczenie przepływomierza i egr, po takim przebiegu i w 13 letnim aucie na pewno nie zaszkodzi a mam nadzieję że pomoże. Jeżeli kogoś uraziłem swoją niewiedzą to przepraszam, wydawało mi się zawsze że jak na wolnych obrotach wskazówka jest troszkę poniżej połowy skali między 500 a 1000 to że jest to prawidłowa wartość. Dam znać jak po wizycie u mechanika będzie się zachowywać samochód, mam tez nadzieje ze dobrze mi zaadaptuje po czyszczeniu wolne obroty bo czytałem że z tym dużo ludzi ma problem. Słonecznego weekendu życzę, u nas we Wrocławiu dzisiaj 23 stopnie

                      Comment


                      • #26
                        przepraszam za styl, wcale się nie zdenerwowałem, rzadko się denerwuję. Marek, pełny luz.. nie ma żadnej spiny . Tak jest dość często że piszący mają inne wyobrażenie o sytuacji ...a po 4 stronach się okazuje że każdy inaczej widzi te samą sytuację.
                        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                        Umówiłem się na przysz tydzień na czyszczenie przepływomierza i egr,
                        wywalasz kasę niepotrzebnie, te operacje nic nie wniosą. Przepływomierz to dziecko potrafi wyczyścić a egr nie wpłynie na obroty silnika. Zrobić można ale to nie ma żadnego związku z obrotami. Szkoda czasu, zachodu i kasy.
                        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                        zawsze że jak na wolnych obrotach wskazówka jest troszkę poniżej połowy skali między 500 a 1000 to że jest to prawidłowa wartość.
                        nie, w żadnym beznyniaku tak nie ma kiedyś w Wartburgu tak było obroty były w 2-suwowym silniku 3 cylindrowym na poziomie 550rpm, w beznyniakach 4 suwowych to obroty są w granicach 820-860rpm. Nie może być mniej jak 800obr/min. Jak silnik pracuje a biegu jałowym to w kabinie nie ma prawa się nic telepać, silnik pracuje tak jak by go nie było.
                        Powiedzmy że jak wejdzie sprężarka do pracy to mogą byc 800 ale jeśli jest mniej to nie jest to prawidłowo.
                        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                        mam tez nadzieje ze dobrze mi zaadaptuje po czyszczeniu wolne obroty
                        ale po czyszczeniu EGR lub przepływomierza nie adoptuje się obrotów, ta operację robi się po czyszczeniu przepustnicy, a to zupełnie inna robota.
                        Moja sugestia taka, nie dotykaj egr i nie dotykaj przepływki, zleć czyszczenie przepustnicy, jeśli chcesz mieć obroty jak trzeba.

                        Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                        Jest jeszcze jedna rzecz która zauważyłem
                        jak to przeczytałem co napisałeś to trochę to komiczne jest, tzn. podśmiechuję się z metody twojego działania , no ja wiem ona (metoda) wynika że nie rozumiesz zasady działania układy zarządzania klimatem. Tu się nie przejmuj bo moim zdaniem jakieś 70% użytkowników nie rozumie w czym rzecz.
                        Po pierwsze weź pod uwagę porę roku przy której nie ma dużych różnic temperatur tzn. chodzi mi o to że na podwórku 18-20stC w kabinie ustawisza 21stC ..różnica to 1- 2 stC. Czyli praktycznie w kabinie to co na polu.
                        Problem się robi w momencie gdy na polu np: 19stC nastawiasz A/C ON na 18stC ale w kabinie jak zagrzeje słońce to czujesz że jest 26stC.
                        Dla Ciebie jest stanowczo za ciepło, ale nastawy są ...jakie są. Nastawy są bliskie równości. Żeby schłodzić wnętrze no musisz ustawić nieco niżej niz 19stC. zrobić większa różnice aby uruchomić sprężarkę.
                        Jeśli nastawy A/C są równe lub bliskie równych temperaturze zewnętrznej (na A/C 21 i na polu 21stC) to A/C głupieje. Bedziesz miał 4 pory roku w kabinie, układ próbuje wszystkiego i mu i tak nie wyjdzie. Ja załączam sprężarkę dopiero gdy jest wyraźna duża różnica temperatur.
                        Jak jest 19stC na polu to ja nie załączam a/c wole uchylic 1cm tylna szybę tak jak ty wracam z pracy i sprężarka mi do niczego nie jest potrzebna, uchylona szyba na tyle przyspiesza cyrkulację powietrza w kabinie ze mam 21stC .
                        Poczytaj Tytuły watków czasem trafisz na ciekawe opisy. No i pamiętaj nie ma znaczenia czy civic 7, 8, 9, 10 gen w każdej z Civic Klimatronik działa identycznie. Zatem możesz czytać dowolny dział w dowolnym modelu.
                        Nie ma tak że w Civic 9 inaczej jest niż w 8 gen czyt 10 gen , każda A/C działa tak samo identycznie.
                        Last edited by rambo7; 06-04-2019, 19:05.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          nie, w żadnym beznyniaku tak nie ma kiedyś w Wartburgu tak było obroty były w 2-suwowym silniku 3 cylindrowym na poziomie 550rpm, w beznyniakach 4 suwowych to obroty są w granicach 820-860rpm. Nie może być mniej jak 800obr/min.
                          Rambo, poczytaj proszę serwisówkę a później się wypowiadaj. Sugerujesz problem który nie występuje u pytającego bo R18A2 powinien mieć obroty jałowe w zakresie:

                          Capture.jpg

                          Comment


                          • #28
                            Rambo chodziło mi o przepustnice, żle napisałem Lukas to jak to jest z tymi obrotami? Bo już teraz sam nie wiem...na filmiku ktory dodałem widać jakie są wartości przy obciążeniu z klima i jak spadają gdy się wiatraki wyłącza.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                              Rambo chodziło mi o przepustnice, żle napisałem Lukas to jak to jest z tymi obrotami? Bo już teraz sam nie wiem...na filmiku ktory dodałem widać jakie są wartości przy obciążeniu z klima i jak spadają gdy się wiatraki wyłącza.
                              Widzę tam 750 rpm z klimą i 650 bez obciążenia - książkowo według serwisówki.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                Rambo, poczytaj proszę serwisówkę a później się wypowiadaj.
                                ale źle patrzysz ... to co widzisz to nie jest informacja o jałowych obrotach silnika. To jest procedura sprawdzenia ... i to nie cała a tylko 3 punkty. To nie jest informacja o prawidłowych obrotach biegu jałowego .

                                Ja wypowiadam się zgodnie z Servisówką którą posiadam a tam kopiuję co napisali:
                                (Lukas nie wiem skąd masz Servisówkę ale u mnie pisze inaczej. Przypuszczam że masz to samo tylko źle szukasz.):

                                Charakterystyka techniczna (L13A/R18A):


                                Praca silnika na biegu jałowym Na luzie 850±50 obr./min (min-1)
                                dane dla biegu jałowego znalazłem jeszcze to:

                                Zawór nadmiarowy ciśnienia oleju przy obrotach biegu jałowego Ciśnienie oleju przy temperaturze oleju
                                wynoszącej 80°C
                                Przy 820 obr./min
                                (min-1)
                                110 kPa (1,1 kG/cm2) min.


                                Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                a później się wypowiadaj.
                                sorry ..ale ja tego nie wymyśliłem.
                                Dodam również iż użytkuję na co dzień UFO z silnikiem 1,8 i absolutnie nie ma tam obrotów 600 ani 650 ani 750 ...są idealnie na tyle ile widzę analogową wskazówkę w okolicy 850obr/min. (mogę zrobić foto).

                                Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                Sugerujesz problem który nie występuje
                                ok, jeśli źle podpowiadam to czasem też mogę się mylić. Natomiast w tej kwestii się nie mylę . podtrzymuję co napisałem. Absolutnie w tym silniku nie ma prawa być obrotów 600 ani 650. ale ok nie musimy się kłócić. U mnie takich nie ma a silnik wcale nie pracuje jak by był na ssaniu.

                                Co do danych co podałeś Lukas to nie wiem na ile to ma znaczenie ale dane co podałeś są z procedury Sprawdzenia obrotów biegu jałowego ale przy odłączonej złączce zaworu oczyszczania zbiornika EVAP. Nie wiem jakie to ma znaczenie i wpływ na obroty biegu jałowego? nie wiem, nie sprawdzałem. Być możę wtedy po odłączeniu złączki EVAP będą o 100obr niższe? tego nie wiem.
                                Natomiast test pomiarów jest dla tych wartości podany przy odłączonej wtyczce EVAP.
                                Tak że musisz skopiować wszystko ..brakuje punktu 6 tej procedury .

                                Moje dane to dane pracy silnika na biegu jałowym w trybie normalnym, nie serwisowym. Poszukaj a znajdziesz właściwe dane .
                                Last edited by rambo7; 08-04-2019, 12:08.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X