Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy warto lać lepsze paliwo do 1.8 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy warto lać lepsze paliwo do 1.8 ?

    Wiem, że w producent podaje PB95.
    Ale czy ktoś sprawdzał w tym samochodzie, jak się mają inne paliwa np Shell V-Power 95,98 czy 100 ?
    Czy zuzycie paliwa się zmienia, czy czuć zmianę osiągów i poprawę pracy silnika, czy być może jest jakiś problem zapłonu z paliwem o wyższej liczbie oktanowej ?
    Czy jest sens płacenia więcej na SHELLU czy wystarczy standard ??
    Mówię oczywiście o sprawdzonych stacjach z paliwem, a nie przydrożnych budkach.
    Last edited by Alix; 26-08-2013, 21:47.

  • #2
    Ja tankuję w Orlenie 95 i sprawdzałem 98 i powiem że w osiągach to nie zauważyłem różnicy i na spalaniu to tez raczej nie odczułem, ale to by trzeba było na dłuższa metę przetestować - może i by się okazało że pali trochę mniej. Co do pracy silnika odczuwalnej dla kierowcy to nie zauważyłem i teraz leję 95, tak mi zresztą zalecano w salonie jak kupowałem.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez marcinus Zobacz posta
      Ja tankuję w Orlenie 95 i sprawdzałem 98 i powiem że w osiągach to nie zauważyłem różnicy i na spalaniu to tez raczej nie odczułem, ale to by trzeba było na dłuższa metę przetestować - może i by się okazało że pali trochę mniej. Co do pracy silnika odczuwalnej dla kierowcy to nie zauważyłem i teraz leję 95, tak mi zresztą zalecano w salonie jak kupowałem.
      Witam,
      w instrukcji jest napisane o liczbie oktanowe 95 lub większej. Ja staram się tankować paliwo bezsiarkowe LO 98 na np. Statoil. Zużycie paliwa na pewno nie będzie mniejsze. Z mojego doświadczenia wiem, że warto tankować 98 wtedy, gdy chce się wykorzystać pełne osiągi samochodu np. autostradowa jazda 180-200. No i jest jeszcze jedno, ALE na naszych stacjach paliwo jest zauważalnie gorsze niż za tzw. zachodnią granicą tak, więc może lepiej jednak nalać 98 mimo że ubywa z kieszeni więcej pieniążków??

      Comment


      • #4
        witajcie,

        Ja leję do baku Ultimate 98 na stacjach BP. Nie wydaje mi się, żeby to miało jakieś znaczenie, bo spalanie jest wg mnie takie same. No ale jak 1z1 wspomniał, lepiej wlać lepsze paliwo... może za 2-3 lata się okazać, że nie warto było oszczędzać na paliwie...

        Przy okazji pytanie: co sądzicie o stacjach Neste ?

        Comment


        • #5
          Neste omijał bym Hondą z daleka, bardzo z daleka - dieslem w szczególności ... Nie tylko ja mam taką opinie i popieram ją słowami słyszanymi od ludzi których znam.
          Nie polecam.

          Comment


          • #6
            Ja z reguły tankuję Shell V-Power 95 i staram sie tego trzymać, kiedy zatankowałam na Orlenie 98 to auto spaliło ok 1,5l/100 km więcej.

            Comment


            • #7
              Ja tankuję od zawsze na Shellu. Przez 8 lat lałem diesla i nigdy najmniejszych problemów. Wczoraj zatankowałem V-Power Racing 100 oktanów, bo jest promocja teraz i jest w takiej samej cenie jak 95 V-Power Racing. Zobaczymy, czy cos lepiej. W dieslu nie czułem różnicy w osiągach i spalaniu, więc tylko czasami wlewałem V-Power Diesel.
              Czy przy odkręcaniu wlewu paliwa zawsze jest taki sssssssssyyyyykkkkk odpowietrzenia, bo w poprzednim samochodzie nie było z tym problemów??

              Comment


              • #8
                Ten syk mam zawsze po odkręceniu wlewu paliwa.
                Lałem paliwo na neste, shell i BP, Orlenie i w sumie to nie widze różnicy.
                Wydaje mi się że jak tankowałem w Austrii, Niemczech to troche lepiej się jechało. Staram się teraz taknować na Shell albo BP.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez rabi22 Zobacz posta
                  Czy przy odkręcaniu wlewu paliwa zawsze jest taki sssssssssyyyyykkkkk odpowietrzenia, bo w poprzednim samochodzie nie było z tym problemów??
                  vide instrukcja. tak ma/może być.

                  a ilość oktanów (przynajmniej w cywilnych samochodach) nie za bardzo się przekłada na osiągi, a bardziej na kulturę pracy. wiki - Liczba oktanowa - Wikipedia, wolna encyklopedia
                  Jeśli nasze silniki miałyby możliwość zmiany kompresji mieszanki powietrzno-paliwowej, to 100 oktanow miało by znaczenie. ale nie mamy więc nie ma.
                  producent mówi 95 oktanów i tak lejemy - jak nas stać lejemy 98 lub więcej i cieszymy się spokojniejszą pracą silnika która nie przekłada się w żaden sposób na osiągi.
                  1.8 5D Sport

                  Comment


                  • #10
                    Dodam jeszcze, że częste uczucie lepszego buta na wyższych oktanach wiąże się po prostu z faktem, że 98 jest mniej/rzadziej chrzczona niż 95.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez twizzter Zobacz posta
                      Dodam jeszcze, że częste uczucie lepszego buta na wyższych oktanach wiąże się po prostu z faktem, że 98 jest mniej/rzadziej chrzczona niż 95.
                      może nie "mniej/rzadziej" ale jak się ochrzczci 95 to wychodzi bagno, a jak 98 to jeszcze da radę jechać
                      1.8 5D Sport

                      Comment


                      • #12
                        Witam ja powiem wam tak moim zdaniem lepiej jest wlewac do hondy pb98.
                        poniewaz np. w zime samochodzik lepiej odpala lepiej wkreca sie na obroty a jak wiemy hondy lubia wysokie obroty, poza tym jada jest efektywniejsza na 98 niz na 95 ja zauwazylem u siewie duza różnice w 95 a 98 wiec mysle ze te parę groszy na litrze nie robi aż tak dużego spustoszenia w kieszeni a frajda z jady większa.
                        Pozdrawiam

                        No ok, tylko chyba Twój post nie tyczy się 1.8 z ósmej generacji ...
                        Last edited by Gość; 07-04-2009, 16:50. Powód: regulamin
                        d16z6 http://www.honda-civic.pl/showthread.php?t=14261

                        Comment


                        • #13
                          wielokrotnie tankowałem na shellu pb 100 oktanów i 98 v power, nie zauważyłem róznicy miedzy zwykła 95 a ta sportową, wiec tankuje 95 wg zaleceń producenta.

                          Comment


                          • #14
                            Ja mam trochę inne odczucia. Gdy wleję 95 to mam wrażenie że silnik wyje i nic nie idzie - np. odcięcie na 2 biegu przy 98 km/h. Gdy wleje v- power 100 mam odcięcie na 2 biegu przy 105 - 106 km/h. W niemczech na autostadzie na paliwie 98+ poszła mi 213km/h. Więc nawet trochę lepiej niż podaje producent.

                            Comment


                            • #15
                              Polecam stacje BLISKA. Są to stacje podległe Orlenowi, z tymże nie maja np. programu punktowego Vitay, ale za to paliwo jest tańsze. Zazwyczaj jest na nich mała różnica między 95 a 98, więc warto wlać 98. Ponieważ w mojej rodzinie jest fachowiec od benzyny, poleca tankowanie od czasu do czasu 98. Tak też robię.

                              PS> Poza tym trzeba popierać polskie stacje Tak więc BLISKA i Orlen polecam

                              Comment

                              Working...
                              X