Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 1.8 w na zimnym i w chłodne dni jest mocniejszy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    (sławek777 przytoczył chyba z silnika 1,4 tam chyba jest taki patent. Nie pamiętam w którym temacie o tym pisałem, foto gdzieś jest z mojego wpisu).
    Zamieszczone przez chacuno Zobacz posta
    przebiegiem około 200tys i już wcześniej miałem takie wrażenie lecz teraz mam pewność ,że mój civic kiedy jest chłodniej poniżej 20-15 stopni (...) jest znacznie mocniejszy różnica moim zdaniem jest bardzo odczuwalna, (...) Kiedy jest chłodniej silnik ciągnie znacznie wcześniej na niższych obrotach jest taki zrywny nie trzeba go w ogóle wkręcać, lecz kiedy go wkręce do tych 5000 obrotów dużo bardziej zauważalny jest ivtec. powiedzcie jaka może być tego przyczyna co jest nie tak ?
    ok, to jeszcze raz analizując co napisałeś, wychodzi na to że coś z przepływomierzem. Informacja do ECM jest prawidłowa bo ECM widzi że przepływomierz jest, ale nie jest wstanie stwierdzić czy jest sprawny? Bierze informacje za pewnik, a one wcale nie muszą być wiarygodne.
    Po takich przebiegach bywa że przepływomierz przekłamuje dane i stąd mogą być różnice w odczuciu mocy, nieduże ale są. Głównie jest to zauważalne jak mówisz gdy jest zimniej, pomijam fakt ilości tlenu w zimnym powietrzu ale to jest odczuwalne głównie w silnikach turbo w wolnossącym nie aż tak. Musi być powiedzmy -5stC albo +35stC wtedy te różnice czuć. Jak jest +15/2- stC to nie powinno być wyczuwalnej żadnej wyraźnej różnicy w mocy możliwej do wyczucia przez człowieka.
    ECM zbiera dane i na podstawie tych danych ustawia mieszankę czyli przekłada się to energię. Zbiera dane m.in z czujnika cieczy, czujnika temperatury powietrza dolotowego. Może być tak że czujniki jak jest zimno przekazują prawidłowe dane do ECM ale jak się zagrzeją to pokazują dane odbiegające od mapy silnika, czyli wpływają na ustawienie dawki bogatszej lub uboższej stąd czujesz różnice a na zegarach żadnego Check Engine nie ma.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Czyli co w takim przypadku mam do wymiany ? przepływkę czy czujnik temperatury powietrza dolotowego ?

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez slavek777 Zobacz posta
        to powoduje zawirowanie powietrza w kolektorze i inna mieszanka.
        Nie inna mieszanka,tylko zmiana długości kanałów pozwala wykorzystaćf alowanie powietrza do wtłaczania go w cylindry.

        Zamieszczone przez slavek777 Zobacz posta
        Nie jeżdżę jednym autem tylko więc widzę że coś jest nie tak skoro w 2 przy tej samej temperaturze jest ok
        Występuje duża złożoność różnych czynników wpływających na takie zachowanie silnika,począwszy od faz rozrządu ,poprzez zapłon ,stopień sprężania ,kształ komory ,denka tłoka itd na dozowaniu paliwa skończywszy.
        Z tym autem nic nie jest "nie tak",on nie traci na ciepłym,tylko zyskuje na zimnym.
        Sterowanie kolektorem nie jest zależne jedynie od obrotów,uchylenie jest ujęte programowo w sposób identyczny jak mapy zapłonu,paliwa czy EGR,plan działania opracowuje się na hamowni.
        Last edited by m26; 05-09-2018, 13:21.

        Comment


        • #19
          chciałbyś działać radykalnie jak mechanik od wieśwagena, od razu wymieniać . Jasnowidz nie jestem, ale skoro twierdzisz, co twierdzisz, no to rozważam jakie mogą być przyczyny, stąd moja sugestia. Jednak nie wymieniałbym niczego od razu, najpierw spróbuj jakiś działań.
          Z jakiego powodu niedomaga czujnik MAF? zazwyczaj z zaniedbania wymiany filtra powietrza, na czujniku odkłada się bród ktory działa jak osłona termiczna. Spróbuj odnaleźć czujnik wyjąć go obejrzeć ewentualnie umyć nieinwazyjnie. Nie mam innego przykładu ale tu pokazane jest o co chodzi, (obejrzyj fotki) w Hondzie masz tak samo, i tą samą robotę musisz zrobić https://toyota.arbiter.pl/zdjecie/16...2ywomierz.VVTI
          to jest z UFO? https://www.youtube.com/watch?v=-0aDDFXAwYo
          Last edited by rambo7; 05-09-2018, 13:17.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Czyli w przepływce jest ten czujnik ? czym go można wyczyścić wd40 ?

            Comment


            • #21
              Raczej nie, jeżeli już to zalecał bym użycie do tego celu zmywacza do tarcz hamulcowych, który czyści, odtłuszcza i szybko odparowuje nie zalegając na powierzchni i nie pozostawiając tłustej warstwy jak WD-40.

              Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • #22
                Kupisz w motoryzacyjnym specjalny spray do przepływomierzy Air sensor cleaner lub mass air flow cleaner. Nie trzeba kombinować z innymi preparatami.

                Comment


                • #23
                  Ale czy brudny czujnik w przepływce na pewno jest przyczyną mojego spadku mocy kiedy jest cieplo ?

                  Comment


                  • #24
                    jeśli to jest nagłe i gwałtowne no to sobie to wyobrażam że startujesz w ciepły dzień jedziesz ... i było jakiś czas dobrze, silnik się zagrzał i nagle spadek mocy. Tak to widzę.
                    Brudny czujnik oblepiony kurzem - tłuszczem z powodu zbyt rzadkiej wymiany filtra powietrza, lub filtra gorszej jakości raczej niezależnie od temperatury otoczenia powoduje słabszą pracę silnika.
                    My tu szukamy jakiegoś rozwiązania ale poprzedzonego najpierw jakimiś testami, bo wymiana czujnika to zawsze zrobić można i to zaleci każdy mechanik który za ten czujnik nie płaci. Ale nie o to chodzi, chodzi o to aby najpierw się dowiedzieć co jest przyczyną? Tak że nie możesz od nas (ode mnie w tym przypadku) żądać zapewnienia że - na pewno. Więc na pewno nie wiem bo nie jestem jasnowidzem . Czytam co napisałeś analizuję i stawiam diagnozy, na początek zawsze obligo diagnozy które nie generują kosztów. No chyba że zakup preparatu to zbyt wiele $. W każdym razie ja myłem przepływomierz preparatem do felg aluminiowych i zastosowałem pędzelek od farb plakatowych ale to trzeba zrobić bardzo delikatnie. Potem spłukałem nad wanną gorąca wodą.

                    Wróciłbym do sedna, napisz bardziej precyzyjnie, czy spadek mocy w ciepły dzień jest nagły po przejechaniu jakiegoś dystansu?..jechał np. 20km i nagle czujesz ... nie jedzie. Czy od samego startu jest słaby?
                    Problem polega na tym że pomagamy zdalnie, a jest wiele potencjalnych obszarów które taki stan mogą generować i trudno abyś wymieniał pół auta aby się dowiedzieć co było przyczyną. Lepiej chyba nie generować kosztów i po kolei wykluczać kolejny obszar.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      czy spadek mocy w ciepły dzień jest nagły po przejechaniu jakiegoś dystansu?
                      No właśnie,bo może piszemy nie na temat.

                      Comment


                      • #26
                        Mniej więcej tak, nie jest to określony dystans dokładnie np. 5 km , pewnie to zależy od temperatur. Dajmy na to kiedy jadę rano do pracy jest około 10 stopni i auto praktycznie przez ten cały czas jest żywe i mocne, kiedy wracam z pracy i jest prawie 30 stopni przejadę może z 3-5 km i już jest jakbym ciągnął przyczepkę..

                        Comment


                        • #27
                          przy 30stC zawsze każdy pojazd spalinowy będzie to odczuwał. Tyle że jak ktoś ciągnął przyczepę to wie że naprawdę coś ciągnie. No i tu jest trudność w diagnozie, bo jak mówiłem, dla mnie podejrzany jest przepływomierz, bynajmniej tak reaguje auto gdy on do ECM podaje złe informacje. Ciekawi mnie czy w takiej sytuacji, na polu 30stC gdy ...już czujesz że silnik osłabł, zatrzymaj się w bezpiecznym miejscu, podnieś maskę i odepnij wtyczkę z przepływomierza (niech dynda i jedź dalej) Check Engine się zaświeci ale się nie przejmuj ECM informuje cię o tym żąe wypiąłeś wtyczkę, zgaśnie sam gdy ją zapniesz po 5 odpaleniach silnika lub od razu).
                          .. i przejedź się z tak odpiętą wtyczką.
                          Pytanie: czy jest różnica w dynamice silnika? czy jest jeszcze gorzej, czy tak samo? czy być może lepiej??
                          to jest ważna informacja, bo ECM jak wyjmiesz wtyczkę przyjmuje stałą wartość 20stC dla ustawienia dawki paliwa. Zatem Przy 30stC (odpiętej wtyczce) powinien jechać lepiej lub przynajmniej tak samo dynamicznie.
                          Jeśli będzie jechał lepiej (bo o 10stC "będzie zimniej") to przepływomierz ma usterkę.
                          Taką samą operację możesz potem przeprowadzić z czujnikiem cieczy chłodzącej.
                          Tutaj nic nie zepsujesz ! nie ma mowy. To są testy które pozwolą ustalić różnice w pracy silnika. Dla silnika nic nie grozi.
                          Koszty 0zł. a wnioski bardzo ważne i istotne dla podjęcia decyzji co wymieniać, czyli dla robienia kosztów.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #28
                            A ja bym proponował zakup ELM-a i podgląd IAT i ETC . Sam MAF będzie dobry skoro potrafi wskazać dużą masę powietrza z rana,ale nic nie kosztuje sprawdzenie go.
                            O ile rzeczywiście skala tego zamulania jest jakaś giga.

                            Comment


                            • #29
                              Dzięki, jutro wykonam taki test z odpiętą przepływką i dam znać co zaobserwowałem.

                              Comment


                              • #30
                                Jakie wartości powinien pokazywać czujnik powietrza w dolocie po podpięciu komputera jeżeli byłby uszkodzony?

                                Comment

                                Working...
                                X