(sławek777 przytoczył chyba z silnika 1,4 tam chyba jest taki patent. Nie pamiętam w którym temacie o tym pisałem, foto gdzieś jest z mojego wpisu).
ok, to jeszcze raz analizując co napisałeś, wychodzi na to że coś z przepływomierzem. Informacja do ECM jest prawidłowa bo ECM widzi że przepływomierz jest, ale nie jest wstanie stwierdzić czy jest sprawny? Bierze informacje za pewnik, a one wcale nie muszą być wiarygodne.
Po takich przebiegach bywa że przepływomierz przekłamuje dane i stąd mogą być różnice w odczuciu mocy, nieduże ale są. Głównie jest to zauważalne jak mówisz gdy jest zimniej, pomijam fakt ilości tlenu w zimnym powietrzu ale to jest odczuwalne głównie w silnikach turbo w wolnossącym nie aż tak. Musi być powiedzmy -5stC albo +35stC wtedy te różnice czuć. Jak jest +15/2- stC to nie powinno być wyczuwalnej żadnej wyraźnej różnicy w mocy możliwej do wyczucia przez człowieka.
ECM zbiera dane i na podstawie tych danych ustawia mieszankę czyli przekłada się to energię. Zbiera dane m.in z czujnika cieczy, czujnika temperatury powietrza dolotowego. Może być tak że czujniki jak jest zimno przekazują prawidłowe dane do ECM ale jak się zagrzeją to pokazują dane odbiegające od mapy silnika, czyli wpływają na ustawienie dawki bogatszej lub uboższej stąd czujesz różnice a na zegarach żadnego Check Engine nie ma.
Zamieszczone przez chacuno
Zobacz posta
Po takich przebiegach bywa że przepływomierz przekłamuje dane i stąd mogą być różnice w odczuciu mocy, nieduże ale są. Głównie jest to zauważalne jak mówisz gdy jest zimniej, pomijam fakt ilości tlenu w zimnym powietrzu ale to jest odczuwalne głównie w silnikach turbo w wolnossącym nie aż tak. Musi być powiedzmy -5stC albo +35stC wtedy te różnice czuć. Jak jest +15/2- stC to nie powinno być wyczuwalnej żadnej wyraźnej różnicy w mocy możliwej do wyczucia przez człowieka.
ECM zbiera dane i na podstawie tych danych ustawia mieszankę czyli przekłada się to energię. Zbiera dane m.in z czujnika cieczy, czujnika temperatury powietrza dolotowego. Może być tak że czujniki jak jest zimno przekazują prawidłowe dane do ECM ale jak się zagrzeją to pokazują dane odbiegające od mapy silnika, czyli wpływają na ustawienie dawki bogatszej lub uboższej stąd czujesz różnice a na zegarach żadnego Check Engine nie ma.
Comment