Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ufol przestał się wkręcać na obroty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ufol przestał się wkręcać na obroty

    Witam

    Mam problem na tyle irytujący, ze każdy „mechanik” mówi co innego.
    Mam Hankę z silnikiem 1,8, ogólnie wszystko cacy, dwa dni temu trasa z Leszna do Warszawy (około 360 km) w drodze do wszystko Ok, silnik normalne reagował na gaz, zero przypału. W drodze powrotnej bez żadnego objawu Hanna nagle przestała się wkręcać na obroty, tzn od 2,5 do 3,5 tys. daje rade(czuć ospałość, ale się wkręca) a powyżej 4 tysięcy masakra, gaz w podłodze, wyje, ale nie przyspiesza.
    Została podłączona pod kompa, zero błędów, nic kompletnie nic. Bez obciążenia, na luzie normalnie obroty wskakują. Jeden mechanior - katalizator - byłem w firmie co wymienia katy i koleś mówi, ze wg niego to nie to. Samochód ma 149 tysi przebiegu, prowadzony wg książki serwisowej (wymienione świece na czas, czy filtr paliwa, wyregulowane zawory). Ogólnie moje podejrzenie padło na VTECa, co Wy na to? Macie jakieś pomysły jak zdiagnozować problem?

  • #2
    Uszkodzony kat to brak wyraźnych pulsacji z wydechu i jeśli to jest nagłe to przyczyną jest oberwanie ceramiki i przeważnie dzwoni zanim się nie wykruszy na tyle żeby zablokować światło wylotu.
    Vtec ma czujnik kontrolny ciśnienia oleju w magistrali zamków klawiatury
    Masz jakiś skaner?
    Last edited by m26; 24-02-2018, 12:44.

    Comment


    • #3
      Skaner? A dokładniej?

      Comment


      • #4
        (VII) system diagnostyki OBDII, diesel, 1.7 ctdi, isuzu, honda civic, fan klub civic, forum dyskusyjne, civicforum, civic, civic forum, forum civic, forumcivic

        Comment


        • #5
          Poszukaj kogos z hds lub kup chinskiego na allegro. Jest tam mozliwosc przetestowania vtecka. Zrob tez sam test bledow metoda na sreberko.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Krzysieg Zobacz posta
            Jest tam mozliwosc przetestowania vtecka.
            Ale co chcesz tam testować,to zwyczajny zawór, odłączasz wtykę- nie działa,podłączasz- dziala. Jak padnie to dostaniesz komunikat po stronie elektrycznej że solenoid valve leży kwiczy,jak się zatka to dostaniesz kod o braku ciśnienia w magistrali lub ciśnieniu non stop,a nawet jeśli nie to i tak będzie się kręcił na górze. To taki sam bajer jak test żarówki nad głową z poziomu klawiatury,test który niczego nie daje.

            Comment


            • #7
              Nie mam właśnie swojego prywatnego skanera. Tego samego dnia co się to stało, to podjechałem do mechanika, on podłączył pod kompa i stwierdził, ze wszystko jest czyste, zero błędów. Jednak im więcej czytam wypowiedzi na forum, to faktycznie warto zainwestować w jakiś prywatny skaner, na bank szybko się zwróci. A jakbym spróbował metody „na sreberko”, to jestem w stanie wyciągnąć jakieś ważne informacje?

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez CiviCUFO Zobacz posta
                podłączył pod kompa i stwierdził, ze wszystko jest czyste, zero błędów.
                Ruski cud z tą mocą ,było i ni ma ,a wszystko jest dobrze. Patrzy się w wartości a nie błędy.

                Comment


                • #9
                  Dokładnie tak, tak stwierdził, dlatego poziom mojej irytacji wkręca się na tyle dobrze,ze zastępuje mi VTECa, bo każdy nazywa się wielkim mechanikiem, gdy wskaże się palcem co jest do naprawy, a jak już ma samemu pogłówkować to jest problem. Ogarnę kompa na poniedziałek, czyli jak dla swiezaka - jakimi wartościami odznacza się mocny VTEC, a jakie wartości świadczą o tym, ze coś jest na rzeczy?

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez CiviCUFO Zobacz posta
                    jakimi wartościami odznacza się mocny VTEC, a jakie wartości świadczą o tym, ze coś jest na rzeczy?
                    To tak nie działa. Zajdź sobie od razu program który maluje wykresy,bo parametr bez kontekstu niewiele wnosi.

                    Comment


                    • #11
                      Cześć.

                      Auto naprawione? Ustaliłeś co dokładnie było przyczyną ?


                      Pozdrawiam
                      Łukasz

                      Comment


                      • #12
                        Podobno auto wyje przy gazie w podłogę i nie przyspiesza-czy to nie będzie coś z przeniesieniem napędu?

                        Comment


                        • #13
                          Sprzęgiełko upalone.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Sprzęgiełko upalone.
                            Faktycznie, to by było nawet logiczne. Im wyższy bieg tym powinno być gorzej.
                            Tylko, że to bardzo łatwo zdiagnozuje nawet nie mechanik...

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez uki145 Zobacz posta
                              Tylko, że to bardzo łatwo zdiagnozuje nawet nie mechanik...
                              Każdy może,a im szybciej tym lepiej,zanim szkody będą.

                              Comment

                              Working...
                              X