Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1,8 gaśnie na zimnym przy dojeździe do skrzyżowania.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik 1,8 gaśnie na zimnym przy dojeździe do skrzyżowania.

    Witam,
    w mojej Hondzie Civic z 2008 (silnik 1,8) odkąd ją mam czyli roku, denerwuje mnie to, że potrafi zgasnąć przy dojeździe do skrzyżowania na zimnym silniku (pierwsze dwa trzy kilometry od odpalenia). Samochód ma przejechane 130tyś. km. i do tej pory był serwisowany w ASO czyli zawory niedawno ustawiane, świece, filtry wymieniane na czas. Na desce nie świeci się żaden błąd, i poza tym z samochodem nic się nie dzieje. Nie mam puki co interfejsu więc nie wiem czy są jakieś błędy w kompie. Nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny, czy ktoś wie czy ten silnik ma dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej (nieraz się tak zdarza) bo to że na desce wskazówka się podnosi nie znaczy, że komputer dostaje dobre informacje?

  • #2
    ja mam ten sam problem, jednak pojawił się dopiero po założeniu LPG. Przez 2 miesiące zdarzyło mu się zgasnąć ze 3 razy (tak samo jak u ciebie zawsze w pierwszych kilometrach). Opadanie obrotów zauważyłem także dopiero po zagazowaniu (zarówno na PB jak i na LPG).
    Jeszcze się za to nie brałem bo w moim poprzednim civicu (D14Z2) nie udało mi się wyeliminować opadania obrotów mimo wymiany sporej ilości elementów.. . ale ten nigdy nie zgasł....
    Tutaj jeden z forumowiczów przedstawił jak sam walczył z opadaniem obrotów w civicu ufo: https://civic.one.pl/ (drobne naprawy -> opadanie obrotów).
    Jak rozwiążesz problem mam nadzieje że się pochwalisz.

    Comment


    • #3
      Miałem to samo. 1.8 benzyna gaz, po 15 tys od regulacji zaworów zaczął gasnąć w tych samych okolicznościach. Czyszczenie przepustnicy w ASO nie pomogło. Dopiero regulacja zaworów u znajomego mechanika - jak ręką odjął. Luzy były za ciasne. Mam podejrzenie, że poprzedni mechanik ustawił za mały luz zaworowy, lub nie zrobił tego wcale...

      Comment


      • #4
        Generalnie regulowane zawory byly 10tys temu w tym 2 na gazie... regulacja w aso honda...hyba tezeba by zrobic jeszcze raz :-(... ktos sie orientuje czy test hdsem wystarczy by stwierdzić czy zawory sa poprawnie wyregulowane?

        Comment


        • #5
          Moja poprzednia regulacja także odbyła się w ASO. Aktualnie u znajomego mechanika. Jedyną metodą, żeby to stwierdzić to zdjąć pokrywę zaworów i wsunąć szczelinomierz.

          Comment


          • #6
            Luz sprawdzony przez niezależnego mechanika. Raczej rzetelny gość (tak na 99%) i wszystko w porządku, więc u mnie to nie to

            Comment


            • #7
              Szkoda, że tak mało postów ... mam ten sam problem.
              Byłem u gazownika, bo myślałem, że to LPG, ale podbili temp. przełączania z 36 na 40 stopni, zwiększyli trochę ciśnienie na reduktorze ale to nic nie dało bo ... już na benzynie potrafi zgasnąć po wrzuceniu luzu zanim jeszcze LPG się załączy. Dałem do regulacji zawory ale to nie rozwiązało problemu.

              Comment


              • #8
                W wolnossącym Passacie miałem coś takiego. Nie był zagazowany, ale objawy podobne. Problem tkwił w przepływomierzu.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Pieraś Zobacz posta
                  Szkoda, że tak mało postów ... mam ten sam problem.
                  Byłem u gazownika, bo myślałem, że to LPG, ale podbili temp. przełączania z 36 na 40 stopni, zwiększyli trochę ciśnienie na reduktorze ale to nic nie dało bo ... już na benzynie potrafi zgasnąć po wrzuceniu luzu zanim jeszcze LPG się załączy. Dałem do regulacji zawory ale to nie rozwiązało problemu.
                  Zamieszczone przez rysiol1 Zobacz posta

                  Zamieszczone przez Bervoc Zobacz posta
                  U mnie jest wersja 37085-RSA-G340.

                  Obroty czasami spadają na PB (ostatnio zauważyłem nawet, że obroty spadają do zera gdy wskaźnik od temp jest w przedziale od +/- pierwszej kreski na wskaźniku w górę około 1cm... nie sprawdzałem oprogramowaniem jaki to zakres temperatur...), na LPG spadają gdy najpierw wcisnę hamulec potem sprzęgło (nie zawsze spadają ale jest to około 80%) i bardzo rzadko gdy najpierw wcisnę sprzęgło. Na postoju spada do 670 i tak trzyma, bez żadnych wahnięć, za każdym razem.
                  U mnie tak się działo przed czyszczeniem przepustnicy. Po czyszczeniu na Pb jest OK, na gazie-różnie.
                  W tym wątku https://www.civicforum.pl/showthread...248#post376248 wspomniałem o gaśnięciu silnika w pewnym zakresie temperatur na zimnym silniku. Powyżej mój post oraz post użytkownika rysiol1, który miał taki objaw przed czyszczeniem przepustnicy. Na początku listopada czyściłem i było w porządku, lecz z czasem obroty zaczęły znowu spadać, aż do sytuacji kiedy silnik zaczął gasnąć gdy był nierozgrzany. W tą sobotę ponownie wyczyściłem przepustnicę, po czyszczeniu wyzerowałem ECM oraz TP, nauczyłem ponownie obroty biegu jałowego i teraz wszystko jest w porządku. Silnik nie gaśnie, obroty spadają do zadanych, tak samo problem opadania podczas dojeżdżania do skrzyżowania (który występował sporadycznie, ale jednak się pojawiał) już się nie pojawia. Mowa oczywiście o benzynie. Na LPG opadanie przy dojeździe występuje, teraz muszę się udać na regulacji LPG i zobaczymy.

                  Polecam zajrzeć do przepustnicy najpierw, ja czyszczę bez jej ściągania, musisz zdemontować dolot do przepustnicy. Przekręcasz kluczyk na drugą pozycję, dajesz coś ciężkiego na pedał gazu, lub druga osoba naciska, a Ty preparatem do czyszczenia gaźników/przepustnic psikasz na szmatkę i czyścisz przepustnicę tak daleko jak dasz radę. WAŻNE! nie możesz dotknąć motylka w przepustnicy. Po takim zabiegu miałem dalej nauczone obroty biegu jałowego gdy sprawdzałem HDSem, ale ja zawsze zeruje ECM oraz TP i nauczam ponownie.
                  Last edited by Bervoc; 14-03-2018, 19:48. Powód: edycja

                  Comment


                  • #10
                    Mój mechanik skończył oględziny.
                    Była nieszczelność na dolocie. Jak sie dogrzał to się niwelowała.
                    Auto zostaje do rana by sprawdzić na zimnym silniku. Oby to było tylko to
                    Jeśli nie zaktualizuję do konca tygodnia posta tzn. ze u mnie bylo to.

                    Comment

                    Working...
                    X