Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Świece zapłonowe 1,8 V-tec. Wymiana świec w silniku 1,8 (2009 rok)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
    W instrukcji są podane NGK i Denso ale pewnie zwykłe. Jakie irydowe konkretnie byście polecili do 1.8 R18A2, 2009 rok?
    Nie widzę sensu zakładania Irydowych świec do tego silnika. Jedynym plusem takiego zabiegu byłaby zwiększona żywotność nic poza tym
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic

    Comment


    • #17
      Trafo,ta świeca z Twojej foty to totalny kapeć,pomimo przebiegu nie powinna tak wyglądać.Jeśli robisz przebiegi po autostradach ,to może dobrze było by rozważyć zmianę ciepłoty...

      Comment


      • #18
        Wymieniłem świece na te wzmocnione to myślę że są OK i nie ma co kombinować.
        Nie mam pojęcia jak wyglądają inne po takim przebiegu, w każdym razie do samego końca działały be zarzutu i trzymam je jeszcze w razie czego do szybkiej awaryjnej wymiany.
        A pisząc "zmiana ciepłoty" masz na myśli jakieś konkretne modele?

        Comment


        • #19
          eee, te świece jeszcze nie były takie złe, niektórzy takie to dopiero zakładają , przeczyszczą i zakładają . Zważywszy że latały tez na LPG to w mojej ocenie całkiem niezły stan.
          Co do Irydowych, sensu nie ma tao fakt. Irydowe może przy wyczynowej jeździe lub do silnika motocyklowego osiągającego 16000 obr/min to może bym się zastanowił, ale i to niekoniecznie.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Panowie sorry, ale z tej dyskusji nic nie wynika. Jedni piszą, że w silniku R18A2 są fabrycznie irydowe świece, kto inny, że zwykłe... WTF? Serwisówka mówi, że mają być irydowe NGK albo Denso. Czy ktoś jeździ na zwykłych? Sam będę wymieniał świece w moim UFO z 2007 1.8 - przebieg 125000. Mam założone NGK irydowe i wyglądają sporo lepiej niż te co Trafo wrzucił i chyba siędzą od nowości. Na różnych stronach sklepów z częściami wychodzi, że mają być tylko irydowe. Osobiście nie chce kombinować ze zwykłymi, bo wcale irydy nie kosztują 400zł tylko poniżej 200 za komplet NGK, a jeśli wybrać świece Beru Z275 lub Champion OE239 to koszt około 100 zł za komplet i wygląda, że też są to świece irydowe. Może ktoś się wypowie, kto faktycznie założył inne świece niż zalecane NGK, czy Denso do silnika R18A2?

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez pablo85 Zobacz posta
              z tej dyskusji nic nie wynika. (...) Mam założone NGK irydowe (...) i chyba siędzą od nowości.
              z twojego opisu też bije niepewnością, więc warto ustalić, co powinno być zakładane? lub przynajmniej co było zamontowane?
              Zamieszczone przez pablo85 Zobacz posta
              Serwisówka mówi, że mają być irydowe NGK albo Denso
              jak możesz zrób skan Instrukcji Obsługi w tym zakresie tam pisze na 100% Model i symbol świecy.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                jak możesz zrób skan Instrukcji Obsługi w tym zakresie tam pisze na 100% Model i symbol świecy.
                Screen z serwisówki do civica 1.8 2006
                swiece.jpg
                a to zdjęcie mojej książki serwisowej
                IMAG2.jpg
                Wychodzi z tego, że zwykłe świece idą tylko do Accorda 2.0
                U mnie są NGK i wątpię, że ktoś je wymieniał bo dopiero przy tym przebiegu co mam powinny być wymienione. Trafo też miał fabrycznie wsadzone takie same, więc chyba nie idą zwykłe świece do silnika R18A2.
                Last edited by pablo85; 20-04-2016, 16:44.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                  do samego końca działały be zarzutu
                  Tak ,ale są na tym etapie kiedy drastycznie zaczyna znikać iryd.One będą działały,a potem poleci instalka zapłonowa,na skutek wzrostu napięcia.
                  Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                  masz na myśli jakieś konkretne modele?
                  Nie. Sugeruję jednak zebyś zaglądał do tych swiec od czasu do czasu i w razie czegoś takiego jak masz teraz ,poszukał w tabelach nawet takich samych,ale o większej ciepłocie.
                  Druga sprawa,to jazda na gazie.Nikt nie zwraca uwagi na to ze świece dedykowane do danego silnika,ale zagazowanego,mają mniejszą przerwę-to nie jest bez znaczenia.
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  eee, te świece jeszcze nie były takie złe, niektórzy takie to dopiero zakładają
                  Tak ,tak wiem że zakładająale one są już do wymiany od dawna bo : przerwa,ewidentne przegrzanie.
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Zważywszy że latały tez na LPG
                  No właśnie o tym mowa,bo może chwilę wcześniej wyglądały ekstra,a z powodu gazu są jakie są.

                  Ta lepsza jest wyjęta po eksploatacji na benie(duzo ponad 100 tysi upalania),a ta uwalona to mój jeden przejazd po S8 na gazie.Fakt że cały czas ponad 200,ale to i tak nie powinno się zdarzyć.Od tego czasu przetestowałem kilka rodzai i wkońcu znalazłem takie co się nie palą ,ale osiągają jescze temperaturę samowypalania nagaru.
                  Zamieszczone przez pablo85 Zobacz posta
                  Mam założone NGK irydowe i wyglądają sporo lepiej niż te co Trafo wrzucił i chyba siędzą od nowości.
                  To tylko potwierdza ze coś jest nie teges.
                  Last edited by m26; 20-04-2016, 19:06.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez pablo85 Zobacz posta
                    Trafo też miał fabrycznie wsadzone takie same, więc chyba nie idą zwykłe świece do silnika R18A2.
                    Fabrycznie były irydowe NGK Link
                    Założyłem Denso Iridium Tough "VK20G" - te świece polecali mi koledzy z forum i wiem, że kilka osób też na nich jeździ.

                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    No właśnie o tym mowa,bo może chwilę wcześniej wyglądały ekstra,a z powodu gazu są jakie są.

                    Ta lepsza jest wyjęta po eksploatacji na benie(duzo ponad 100 tysi upalania),a ta uwalona to mój jeden przejazd po S8 na gazie.Fakt że cały czas ponad 200,ale to i tak nie powinno się zdarzyć.Od tego czasu przetestowałem kilka rodzai i wkońcu znalazłem takie co się nie palą ,ale osiągają jescze temperaturę samowypalania nagaru.
                    Na moje oko te świece nie są takie same, różnią się np. grubością górnej elektrody, czy tym "bułowatym" odstępem powyżej "nakrętki" więc rozumiem że trochę jeździłeś na jednych a potem zmieniłeś na drugie, czy tak?
                    Czy mógłbyś podać dokładnie (firma, model) jakie to były świece i model tych z których jesteś zadowolony?
                    Podaj jakiś konkret...

                    Comment


                    • #25
                      Najpierw jeździłem na tych z lewej,jak je wkładałem to nie były nowe i miały już swoje nalatane,potem założyłem te z prawej które co prawda też nie były nowe,bo wyjąłem je z silnika który rok stał przed garażem,ale nie miały nawet tysiaca przebiegu i mialy nawet wewnętrzny izolator koloru snieżnobiałego.
                      To są takie same swiece,tylko że ta z lewej ma już spory przelot i górna elektroda się po prostu już utleniła,ta z prawej ma górną elektrodę bardziej zbliżoną do nominału,ale irydowa igła wyparowała z powodu temperatury.Teraz nie pamiętam co mam tam wsadzone,ale nie sa to irydy, tylko zwykłe świece na których fabrycznie wychodzi zagazowana Dacia bodajże Sandero (niedługo będę tam zaglądał to napiszę,ale najprawdopodobniej Beru) jednak raczej do Twojego silnika mogą nie pasić-ja mam silnik z lat 90-tych.
                      EDIT:te irydowe to NGK
                      Last edited by m26; 20-04-2016, 21:10.

                      Comment


                      • #26
                        Witam.
                        Ja osobiście do swojego CIVIC'a zamontowałem DENSO SKJ20DR-M11S.
                        Poprzedni właściciel wymienił na takie same przy przebiegu 90tyś, ja wymieniłem przy 179tyś.
                        Szczerze powiem, że po wykręceniu z silnika wyglądały jeszcze całkiem dobrze.
                        Świece te można kupić na portalach aukcyjnych w cenie ok. 42zł za sztukę.
                        Polecam.

                        Comment


                        • #27
                          Panowiee, wymiana swiec to: wykrecenie starej, montaz nowej, gotowe? Pytanie moze dziwne ale nigdy tego sam nie robilem wiec moze trzeba jeszcze na cos uwazac zebby niczego nie spartolic?

                          Comment


                          • #28
                            Możesz ewentualnie sprawdzić odstęp elektrody szczelinomierzem, ale fabrycznie są ustawione na: 043" / 1.1mm
                            Świadczy o tym też liczba kodowa w oznaczeniu świecy "11" , DENSO SKJ20DR-M11S, NGK IZFR6K-11S
                            Autodata melduje, że odstęp świecy może być od 1.0 do 1.1 mm. Niektórzy zmiejszają delikatnie odstęp przy LPG np do 0,8. Ja osobiście nie polecam, jeździłem całe życie na LPG i nie było potrzeby zmieniać odstępu.
                            Co do zamienników to można też zastosować następujące 2x tańsze od zalecanych, nie wspomnianych w instrukcji obsługi choć dobrych pod nasz silnik:
                            BOSCH 0 242 240 675
                            BERU Z275
                            CHAMPION OE239
                            ISKRA SFE65LRS-11
                            szczelinomierz_20_listkowy_0_05_1mm.jpg
                            Last edited by rat4; 09-08-2016, 20:53.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • #29
                              Wielkie dzięki, teraz wszystko jasne!

                              Comment


                              • #30
                                Tak informacyjnie jak ktoś chce zamontować zamiennik to najtaniej wychodzi BERU Z275, komplet wraz z przesyłką do wyrwania za 76 zł. Można powiedzieć, że za cenę jednej świecy DENSO dostajemy 4x świece Beru
                                https://fims.bazarek.pl/opis/id,6512066/

                                Inne opcje świec dla silnika 1,8 SOHC R18A2, R18A1:
                                DENSO: SKJ20DR-M11S 3432 S41 1,1 - IK20G I52 VK20G
                                NPS: NPS IK20G VK20G SKJ20DR-M11
                                MAGNETI MARELLI Kod: 062111830312
                                BOSH: 0242240675 0242245571 FR6LPP300X FR6LPP330X
                                BRISK: DR15YP-1, DR15SXC, DR15YS-9, DR14ZC
                                AC DELCO: 41-806
                                AUTOLITE: XP5224, APP5224, AP5224, 5224
                                NGK: IZFR6K-11S IZFR6K-11NS
                                CHAMPION: RC8ZPYPB, RC8ZWYPB4
                                PULSTAR: BE1H10 PlasmaCore
                                Last edited by rat4; 18-08-2016, 09:33.
                                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                                Comment

                                Working...
                                X