Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
    nie chodziło mi o zadne eko longlify niskopopielące do dpfów olej maks co 5 tys lub raz w roku
    W takim razie nie potrzebujesz doopyurywającej technologii olejowej, dobrze pisze rambo7, najpierw musisz dokładnie poznać czym jeździsz, jakie ma pragnienie i w jaki sposób jeździsz, bo może się okazać, że tego upalania na torze z różnych życiowych powodów nie będzię a autostradowo te 150km/h to i ja swoim zwyklakiem jeżdżę czasami..


    Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
    lpg sie dluzej spala w komorze spalania, co za tym idzie e glowicy jest wyzsza temperatura. Wiedza z tego forum
    Cieszy, że czytasz. Czytaj więcej i więcej.. Pamiętaj, że to tylko urządzenie mechaniczne.. Jeśli warunki pracy są spełniane to będzie działało.
    Moim zdaniem, przy lpg bardzo ważne są dwa czynniki: pierwszy to luzy zaworowe, bo ta temperatura (nie wyższa jeśli mieszanka powietrza z LPG jest prawidłowa) musi przeniknąć do czynnika chłodzącego. Temperatura rozchodzi się min poprzez przylgnie zaworowe (im mniejsze luzy, tym krótszy czas przylegania zaworu do gniazda zaworowego), powierzchnię głowicy, powierzchnie cylindrowe, tłoki wraz z pierścieniami (itd) dalej przekazywana jest do oleju silnikowego i odbierana przez płaszcz wodny.
    Drugi jest oczywisty ale często zbywany przez nieświadomych użytkowników. Jest to właściwa regulacja mieszanki paliwowo powietrznej w całym zakresie pracy i obciążeń.
    Dlaczego napisałem, że temat ten jest "zbywany" bo większość nieświadomych użytkowników jedzie do gazownika na "regulację", wyjeżdża 30min później po jego pracy i zgodnie z informacją od gaziaża uważają, że instalacja jest dobrze wyregulowana.
    Ja twierdzę, że niestety w 85% przypadków wcale tak nie jest bo żeby to dobrze zrobić, to należałoby autem z podpiętymi peryferiami pomiarowymi przejechać wiele km jednocześnie odpowiednio pracując pedałem przyspieszenia, żeby wymusić obciążenie, wyciągnąć wnioski i dopiero wykonać regulację.
    Później trzeba jeszcze kontrolować stan, żeby mieć pewność, że regulacja jest prawidłowo wykonana i ewentualnie przeprowadzić wymagane poprawki.
    Żaden gazownik nie poświęci Ci tyle czasu, żeby ogarnąć instalkę poprawnie w 100%, bo musiałby stracić na to ze dwa dni w ciągu miesiąca jeżdżąc z Tobą po okolicy.
    W moim przypadku regulacja pełnego zakresu pracy zajęła mi kilka miesięcy, w sumie kilkadziesiąt godzin jazdy z laptopem i czytnikiem OBD - do tej pory co jakiś czas zerkam w dane OBD, żeby mieć pewność co do poprawności wykonanych korekt. Nie jestem gazownikiem, sam musiałem dojść do tego co z czym powiązać i jakie efekty działań są dobre a jakie nieodpowiednie.
    Oczywiście teorię wydzierałem pytaniami na różnych forumach technicznych, bo tego też nikt "na tacy" nie jest w stanie podać.
    Zatem jak zadbasz tak będziesz miał..



    Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
    najbardziej zależy mi na ochronie pierścieni, wałków rozrządu i panewek, czy pod taką ochronę jest zalecany inny olej niż do np. lepszej ochrony łańcucha rozrządu? Przeczytałem, że tak. Więc e jaki olej lepiej pójść? chronimy panewki czy rozrząd? Teoretycznie rozrząd i tak kiedyś trzeba będzie wymienić, a panewki? Wałki? Pierścienie?
    Chronimy wszystko na raz.
    Ja nie doczytałem informacji, że jakiś olej bardziej chroni panewki niż łańcuch czy pierścienie.. Nawet jeśli jakieś dodatki są po to, żeby pierścieniom było lżej, to łańcuch wówczas nadal jest smarowany i chroniony.


    Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
    Pisząc najlepszy kilka postów wcześniej, myślałem że padną pewne propozycje taki i taki olej
    Napiszę trochę przewrotnie.
    gdy ja sobie dobierałem oleje, to stwierdziłem, że muszę unikać najbardziej popularnych producentów.
    Ze względu na podwyższone ryzyko kupienia podrobionych produktów (bo nie kupuję o autoryzowanego dostawcy) w pierwszym kroku zrezygnowałem z Castrola i Mobila.
    Nie twierdzę, że te oleje są złe, ale na pewno łatwiej (kiedyś) było kupić ich podróbki niż na przykład oleju AGIP (aktualnie przejęte przez ENI); dodatkowo z racji częstej wymiany(2x w roku ze względu na przebiegi) wybierałem w olejach ze średniej półki cenowej a dodatkowo ze względu na obsługę kilku aut francuskich w rodzinie, to dawno już zacząłem stosować oleje Total'a. Mimo iż wybrany dla siebie olej nie jest wysokiej klasy, to z danych internetowych wynika mogę wnioskować, że jest lepszy od innych czasem droższych produktów.
    Oczywiście nie piszę tego, żeby reklamować producenta ale raczej pochwalić. Kilka razy zdejmowałem kapę zaworową, wiele razy wymieniałem olej po przebiegach wyższych niż 10tys km i tak pod kapą (czysto i bez złogów) tak w spuszczanym oleju złego nic nie widzę.

    Uważam, że dobrałem olej WYSTARCZAJĄCY dla mojego silnika. Ma wszystkie potrzebne rekomendacje, parametry wymagane przez hondę spełnia, kieszeni nie drenuje zużycie oleju nie wzrasta (w kilku przypadkach się zmniejszyło), zatem czego jeszcze chcieć?
    Jeśli zaoszczędzę na oleju, to mogę kupić w to miejsce bardziej markowy filtr, albo płyn hamulcowy wymienić co tylko będzie na plus dla całościowej technicznej sprawności auta.

    Comment


    • Olej silnikowy klasy performance, wykorzystujący technologię NANODRIVE (Low Friction Technology) oraz estry syntetyczne, do silników wymagających oleju o specyfikacji ACEA A3/B4 oraz A3/B3 5w50. Rekomendowany do samochodów z silnikami Mercedes Benz AMG, Porsche, Caterham oraz Ford (w tym Mustang).


      O, na przykład taki według mnie będzie dobry.

      Comment


      • ..ale Grzechu Ci wspominał byś nie szedł w "rozciągnięte" SAE. "Rozciągnięte" to takie jak ten 5W-50, 0W-40, 10W-60. Możesz się jeszcze raz zagłębić w wątki o SAE są tematy na forum.
        Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
        olej maks co 5 tys lub raz w roku.
        nie przesadzaj, ten olej, nawet po jakiejś tam co jakiś czas ostrzejszej jeździe, zrobi 10 tysi bez problemu. Szkoda go wylewać. Oczywiście 1 raz w roku to dobry interwał, no chyba że zrobisz więcej niż 10tys km to po takim przebiegu np. sam oceniam (bo nie ma tam komputera z algorytmem warunków) w jaki sposób użytkowałem auto, jak uznam że było głównie lajtowo to i 12-13tys zrobię. Generalnie nie robię więcej jak 15 tys km.
        I oczywiście sam używam rozciągniętego SAE w moim aucie, bo jak mówiłem mi tak pasuje. W żony aucie natomiast nieco "węższego" SAE ale nie za wąskiego.

        Piszą w opisie:
        Olej silnikowy klasy performance, wykorzystujący technologię NANODRIVE (Low Friction Technology) oraz estry syntetyczne, do silników wymagających oleju o specyfikacji ACEA A3/B4 oraz A3/B3 10w50, głównie europejskich i azjatyckich ekstremalnie mocnych samochodów.

        Czyli do Hondy się nadaje, sądzę że pod lpg też się nada.
        Last edited by rambo7; 10-06-2024, 13:28.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          ekstremalnie mocnych samochodów
          czy ja wiem czy to auto się już kwalifikuje ?
          Oczywiście nikomu nie wzbrania się dbania na wyrost o własne auto za własne "piniondze" ale ekonomicznie .. ja bym coś tańszego dla siebie nalał..

          Comment


          • To co mi się może stać z silnikiem przy rozciągniętym pao na 5 50?

            Comment


            • Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
              To co mi się może stać z silnikiem przy rozciągniętym pao na 5 50?
              Nic się nie stanie. Lej śmiało, jeśli taki olej sobie wybrałeś.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Już czaję. 5w40 dojdzie do wszystkich szczelin w silniku praktycznie od razu po odpaleniu, ale gorzej ma sie przy upalaniu, za to ten moj ulubiony, ale juz chyba nie ulubiony 5w50 bedzie gorszy dla panewek i tych pierdołek ciasnych po odpaleniu, zgadza się? Zbłądziłem chyba poszukam dobrego 5w40

                Comment


                • popatrz na parametry lepkości i pompowalności wybranego oleju w danej temperaturze i porównaj z innym.
                  popatrz też na temperaturę zapłonu.. generalnie to porównaj sobie kilka wybranych parametrów i zdecyduj.

                  Nigdy też nie jest tak, że silnik startuje "zupełnie suchy" . Zawsze na takiej panewce jest odrobina oleju, ale ważne jest, żeby szybko po odpaleniu olej przepływał w miejscach podwyższonego tarcia..
                  trudne wybory i trzeba wszystko sobie wyposrodkować.

                  Comment


                  • Nie wiem gdzie są takie parametry oleju jam pompowalność i lepkość, w opisach tego nie widzę, korzystam ze strony oryginalneoleje.pl

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Lootnik Zobacz posta
                      chyba poszukam dobrego 5w40
                      I w sumie doszedłeś do dobrego wniosku Niestety dobre 5W40 są drogie.. zerknij np. na cenę RAVENOLA RCS USVO SAE 5W-40. Z olejami to jest tak, że są one podzielone w sumie na 2 grupy, takie dla "cywilów" - które w sumie spełniają swoje zadanie ochrony silnika przed zużyciem i koszt takiej bańki 4-5l to jest od 120-200zł i ta druga grupa, dla "upalających", do ich sportowych bryk - które nie mają lekko i tutaj bańka 4-5l to koszt od 200,300zł w górę..
                      Last edited by Grzechu; 17-06-2024, 13:41. Powód: błędy myślowe... :)
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • facet na allegro od 3 lat ma dobre oceny ogólnie ale ma ponad 180 negatywów, może to nie za oleje ?.
                        Generalnie chyba najbardziej popularny olej do Hondy.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Olej syntetyczny Millers EE Performance 5W40 to ultra-nowoczesny olej syntetyczny klasy performance, wykorzystujący technologię NANODRIVE (Low Friction Technology) tzw. nano cząsteczek oraz estrów syntetycznych


                          A takie coś dobrze wygląda patrząc na parametry?

                          Comment


                          • jeśli na oleju pisze: "syntetyczny klasy performance, (...) typu FULL SAPS czyli pełno popiołowy." no to nie ma siły wiadomo że to olej z gatunku protection, "Full SAPS" zawsze popiołowy to dobrze dla ochrony silnika.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • To dobrze, a te temperatury wszystkie i lepkości ma dobre?

                              Comment

                              Working...
                              X