Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Patrzyłem tylko na polskiej.
    Widocznie maja nie aktualne informacje.

    Comment


    • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
      następnie będzie zalewany 10W30 A3 z racji małej rozpiętości SAE
      rat, co do podejścia o którym pisałeś tzn wypróbowanie tego zakresu to rozumiem, spróbować można.
      Moje doświadczenia z SAE 10W-40 były takie że przy -17stC silnik D15B2 i Ad14A4 pracował przez pierwsze 10 minut dość ciężko. Zaznaczam że tylko pracował tak że było słychać że mu ciężko. Natomiast nie maiło to absolutnie żadnego wpływu na żywotność silnika oba miały ponad 250tys km jak sprzedawałem i po 15 latach B2 brał 250ml na 15 tys km a A4 nie brał w ogóle.
      Wiec w kwestii 10W winter, od tego SAE silnikowi nic nie będzie, jedynie zwiększy się spalanie. Biorąc pod uwagę że teraz takich zim nie ma, (ostatnie zimy u mnie to po nocy -4stC) to i 15W by dał radę.
      Jednak nie wiemy co dana pora roku przyniesie, może się okaże że zima będzie tęga? W tym momencie zalewając 10W a juz za 3 mc.e zmieni się pora roku to nie wiem czy to prawidłowa decyzja. Możliwe że ten parametr 30 nieco spowoduje że będzie mniej lepki, ale jednak w mrozie 10W to 10W. Taka próbę bym podjął raczej na wiosnę.
      Poza tym jak wiesz to lepkość amerykańska, wiąże sie ona z tym że tam są stabilniejsze warunki jazdy niż nasze dynamiczne warunki. Ten zakres nie jest zwężony dla ochrony silnika ale pod warunki klimatu i warunków jazdy.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Pomimo wszystko nie martwiłbym się tym, że olej nie posiada wykupionej/nie spełnia normy ACEA:A3. Jednak spełnia inne normy takie jak API:SP czyli następcę SN+, spełnia też ILSAC GF-6A.
        Honda to jednak konstrukcja japońska a jest tego więcej w USA niż w Europie to można spokojnie używać zamiennie tych norm. Z tego co wyczytałem norma GF6B dotyczy oleju 0W16 czyli totalne eko, z dodatkami przeciw LSPI i wyciąganiu łańcucha rozrządu.
        Czy będą one dobre i jak wpłyną na żywotność jednostek okaże się w przyszłości.
        Zresztą poczytajcie sami:


                                                                                                    Opis produktu:                                          RAVENOL TSJ SAE 10W-30 to półsyntetyczny, wysokowydajny olej silnikowy o niskim współczynniku tarcia, w technologii CleanSynto®. Przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Minimalizuje tarcie i zużycie paliwa zapewniając doskonałe właściwości rozruchu zimnego silnika oraz wydłużone okresy między wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta.   Wskazówki […]

        The American Petroleum Institute (API) is the only national trade association that represents all aspects of America’s oil and natural gas industry. Our more than 600 corporate members, from the largest major oil company to the smallest of independents, come from all segments of the industry.

        PS na stronie petrostar jest napisane że spełnia ACEA A3 a na stronie ravenol nie
        Last edited by rat4; 05-08-2020, 08:22.
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • można używać jasne, ale inne są warunki jazdy w USA niż w EU zdecydowanie się różnią. Spełnienie Norm podyktowane jest rodzajem paliwa, w USA jest więcej dodatków z roślin stąd te SN +, u nas takiego paliwa jak PB86 nie ma wiec taki olej do niczego się nie nadaje. No więc właśnie gdzie masz stację z etanolem w PL? jak nie masz, to i nie występuje LSPI, jak lejesz dzieś etanol to stosuj olej dla wyeliminowania LSPI.
          Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
          API:SP czyli następcę SN oraz SN+ oraz ILSAC GF-6A.
          gorszego eco szajsu nie ma.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zgadzam się, i nie wychwalam nowych smarowideł bo wszystko idzie w stronę ekonomii a nie ochrony przeciwzużyciowej elementów silnika. Znalazłem niestety dowód na to pod linkiem poniżej. Zobaczcie co oferują nowe standardy, nie dość że nie są kompatybilne ze starszymi konstrukcjami to wykres pajączka jest co najmniej szokujący. Wszystko jest pod silniki z wtryskiem bezpośrednim, gdzie występuje zjawisko przedwczesnego zapłonu i inne cyrki. Niestety wg. tych informacji Ravenol API SP nie powinien być stosowany w hondzie.
            Jeśli chodzi o etanol w paliwie to mamy go już od dawna ale w wartości do 5%. Zjawisko LSPI występuje głównie w silnikach zasilanych systemem GDI czyli wtrysk bezpośredni.
            Było kiedyś E85 ale umarło bo nie było na to zbytu. Tu się zgadzam, no i czas pokaże jak ten eko szajs o gęstości IPA będzie działał na silniki.
            Tutaj ciekawy artykuł:
            The latest generation of oil standards can be quite confusing. We take a look at the latest generation of low-viscosity oil certifications.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • Zakupiłem niedawno CIVIC 8gen 1.8 140KM. Poprzedni właściciel lał do niego castrol magnatec 5w40 C3. Lać dalej ten sam? Czy coś zmienić?

              polplcastrol-magnatec-c3-5w-40-4l-1l-9403,w_1200,r_png,_small.png
              Last edited by Baksik; 11-08-2020, 11:19.

              Comment


              • Zamieszczone przez Baksik Zobacz posta
                Czy coś zmienić?
                Zdecydowanie coś zmienić - np. poczytać forum i temat o olejach oraz instrukcje od auta.

                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                  Zdecydowanie coś zmienić - np. poczytać forum i temat o olejach oraz instrukcje od auta.

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                  Właśnie czytałem na forach o tym oleju i odradza się lanie C3 do Hondy. Pytanie czy to nie za późno i jak długo jeździła na tym oleju....ma przejechane prawie 200tys. Teraz przy wymianie trzeba go płukać czy wystarczy wlać nowy olej?

                  Instrukcja serwisowa zakłada:
                  Zawsze stosować oryginalny olej Honda, ACEA A1/B1 lub ACEA A3/B3

                  Coś możecie polecić?
                  Last edited by Baksik; 11-08-2020, 12:35.

                  Comment


                  • Oczywiście olej zmienić.
                    Na czym i jak długo jeździła czasu nie cofniesz.
                    Jest jakiś pobór oleju?
                    Jakieś niepokojące objawy?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                      Oczywiście olej zmienić.
                      Na czym i jak długo jeździła czasu nie cofniesz.
                      Jest jakiś pobór oleju?
                      Jakieś niepokojące objawy?
                      Wiesz co, kupiłem ją w ubiegłą środę. Dolałem dosłownie litr tego starego oleju, bo wyskoczył komunikat o oleju.
                      Teraz chce kupić i jak najszybciej wymienić na inny olej, razem z filtrami.

                      Zastanawiam się nad doborem oleju, bo komplet filtrów juz mam

                      Comment


                      • 4/5 olejów na rynku to oleje zgodne z aktualnie wydanymi Normami środowiskowymi a niezgodne z Instrukcjami Obsługi. Trzeba dokładnie czytać etykiety.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Cześć!
                          Zbliżam się do kolejnej wymiany oleju i mam mały dylemat, prośba o poradę.

                          Moja hanka 1.8 ma w tym momencie nalatane 243000km przebiegu i silnik jest w stanie bardzo dobrym, bardzo mało ubywa oleju. Obecnie mam wlany Mobil Super 2000 10W-40 Pół syntetyk.
                          Zastanawiałem się nad wypłukaniem silnika i wlaniem Valvoline 5W-30 SynPower (ACEA A3) Synetetyk. Problem w tym, że Pan w hurtowni powiedział mi, żeby nie zmieniać z bardziej lepkiego na mniej lepki, żeby teraz tylko dalej lać 10W40. Podobno zmiana może skutkować rozszczelnieniem i popsuciem silnika.
                          Popytałem znajomych i mam mieszane odpowiedzi, więc sam już nie wiem co i jak. Pytania są więc następujące:

                          - Wlać 5W-30 czy 10W-40? Tak czy tak wybór padnie raczej na SynPower od valvoline.
                          - Czy płukać silnik jeśli zdecyduje się zmienić lepkość?
                          - Czy może jeszcze co innego? jakiś 5W-40 np.

                          Dodam, że mam instalację LPG, jeżdżę sporo tras i czasem lubię go sobie popiłować na wyższych obrotach

                          Pozdro!

                          Comment


                          • Pokuszę się o suchara....
                            Na jakim etapie według pana z hurtowni należy silnik zalać betonem :P

                            Comment


                            • 5w40 moim zdaniem.

                              Comment


                              • Płukanie zawsze tak! Na pewno nie zaszkodzi.
                                Ja od 2 zmian leje u siebie Mobil1 - 0W40.

                                Poprzedni niedorozwiniety właściciel zalewal Castrata 5W30 C3... mam obecnie 213 tysia z czego z 60 tysia na LPG i silniczek chodzi jak zegarek.

                                Tapatalk just kicked in, Yo!
                                The 1st. - EJ9
                                The 2nd. - ES7
                                The 3rd. - FD7
                                The 4th. - CU2
                                ------------------------------------------------------------------

                                ------------------------------------------------------------------

                                Comment

                                Working...
                                X