Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Do tego silnika producent przewidział wiele lepkości można stosować prawie wszystko prócz 15W40/50 10W50/60 i 20W50 wszystkie inne lepkości są zgodne np:
    SAE 10W-30 SAE 10W-40 SAE 5W-20 SAE 5W30 SAE 5W-40 SAE 0W-20 SAE 0W-30 SAE 0W-40. Poczytaj cały ten wątek wstecz a dowiesz się po co olej rzadki 20 po co 30 i po co 40.
    Znakomita większość forumowiczów zalewa XW30 lub XW40. To silnik niewymagający cudownego oleju. Pamiętaj aby co 10kkm zmieniać regularnie z filtrem i tyle.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • Zamieszczone przez CrazyJapanese Zobacz posta
      Juz miałem w koszyku ten olej ale mnie chłopaki z serwisu trochę zbili z tropu.
      Z uwagi na to że Sopot to nie Bieszczady czy Podlaskie to temp zimą w związku z bliskością morza są wyższe. Oba oleje są dobre, i właściwie dobrane dla Ciebie. Dobierając SAE na poziomie 5W-40 dla całego wybrzeża Bałtyku źle nie radzili. Parametr letni masz bz w obu olejach, jedynie parametr zimowy Ty wybrałeś olej dla temperatur -42stC a oni olej -35stC. Kiedy w Sopocie było -35stC? ostatnio gdy zamarzł Bałtyk na przełomie 1322r i 1323r.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Spoko, w Bieszczadach max -30 gdzieś na końcu PL, póki co tyle zanotowałem, hanka odpaliła po 8 obrocie czyli OK:
        IMG_20180301_064934.jpg
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • Zamieszczone przez Kremius12 Zobacz posta
          Witam,
          Czeka mnie wymiana oleju przy przebiegu OK 115 tyś.

          Jaki olej polecacie przy takim przebiegu ?

          Dodam, że mam do sprawdzenia czy nie bierze mi oleju, gdyż jakiś czas temu sprawdzając bagnetem nie było oleju na skali, po dolaniu litra teraz "trzyma poziom".


          Pozwolę odpowiedzieć bo i mnie czeka wymiana oleju. Poprzedni właściciel nie wiadomo co lał, ale żadnej płukanki robić chyba nie będę. Moja honda ma przejechane 180 tysięcy. Wątek przeczytałem i wiem mniej jak przed przeczytaniem bo różnych opinii sporo a wyszukiwarki pokazują mi bardzo wiele rozwiązań. Zastanawiam się pomiędzy 5w30 a 5w40. Może jednak warto 0w40 lub 0w30. Mieszkam w UK więc temperatury nie są ekstremalne.

          Comment


          • W UK oprócz lepkości 0-5/W/30-40 spokojnie możesz zastosować 10W30 a nawet 10W40 jak pozwala na to książka, a pozwala , bo tam mrozy max -10 i to zdarzają się rzadko i okazjonalnie dzięki masom ciepłego powietrza prądu zatokowego, który broni już od wieków tych wysp by nie wyglądały jak Grenlandia. Są już dostępne syntetyki w lepkościach 10W30 i 10W40 np. Eneos. Stosowanie 0W na wyspach nie ma racjonalnych podstaw no chyba że gwarancja czy ekoterroryzm. Nie jest konieczna żadna płukanka przy wymianie. Zalewasz 10W30 i ma działać jak zegareczek, jak nie wiesz kiedy były zawory regulowane to też wyreguluj jeśli cyka stuka.
            Last edited by rat4; 14-03-2018, 19:24.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • Motul Xcess 5w40 zawsze z filtrem ....Filtrona, obowiązkowo co rok. Jest dobrze - nigdy nie brał i nie bierze oleju. Obecny przebieg 105tys. Zaraz po zmianie oleju na krótkich trasach jakby troszkę mniej pali.

              Comment


              • Zamieszczone przez pawel_gtr Zobacz posta
                Motul Xcess 5w40 zawsze z filtrem ....Filtrona
                Ja stosuje ten olej z filtrem Knecht i też jest super.

                Comment


                • Zamieszczone przez Rumburak Zobacz posta
                  Zastanawiam się pomiędzy 5w30 a 5w40.
                  SAE jest ważne ale nie najważniejsze !
                  popularność przemawia za olejem SAE 5W-30 jednak jak czytałeś Wątek to przynajmniej zastosuj olej o właściwej dla siebie Normie ACEA, gdyż to jest ważniejsze niż parametr SAE. Wiele olejów o SAE 5W-30 to oleje Eko, lub ekoenergy lub ekoconserving lub Eko generalnie. Więc żeby nie było że kupiłeś SAE 5W-30 ACEA C3 - bo taki olej jest bardzo popularny, ale całkowicie nieodpowiedni dla silnika Hondy.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • A co sądzicie o Liqui Moly 5W40 SYNTHOIL HIGH TECH?
                    Mam 1,8 LPG a najechaniu 140kkm.

                    Comment


                    • Zalewam go do Corsy D 1.4 100KM, nie mam uwag, raczej spełnia swoją rolę dobrze.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • nie było negatywnych opinii, ale olej ten jest drogi w stos do innych marek.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • To co polecasz? Valvolin SynPower 5w40? Parametry pasują do manualna. Goście z R1 twierdzą że Motul mocno obniżył jakość, nawet w stosunku do okresu z przed 2 lat. A może coś jeszcze?

                          Comment


                          • Kup najdroższy na jaki Cię stać, bądź tańszy jeśli uważasz że za wysoka cena to przegięcie.
                            Ważniejsza jest adaptacja ciężaru Twojego buta do oleju.
                            Przede wszystkim wymieniaj regularnie (10-15tys km i nie rzadziej niż raz na rok, zależnie co pierwsze) wraz z filtrem i tyle.
                            Chcesz ochrony bez kompromisów to A3 0/5W40. Chcesz ochrony i nieco mniejszego zużycia paliwa to bierzesz lekki 0/5W30 A3.
                            Chcesz być miłośnikiem Greenpeace to A5, ale na tym oleju jeździsz zupelnie normalnie, ale bez przeginania z obrotami.
                            Tyle.
                            Nie palujesz na zimnym, unikasz krótkich odcinków wybierając relaksacyjny spacerek czy rower.
                            A marka.... Rzuć monetą. Nikt z nas nie siedzi w silniku.
                            Trzeba ufać, że za ceną idzie jakość, z tym że olej 2x droższy nie znaczy 2x lepszy.

                            Wiem, pomogłem...

                            Aha, LM i Valvo, które wymieniłeś bardzo dobre.
                            Poczytaj też więcej. Np. to
                            Dla porządku wątek informacyjny wyłącznie dla prezentacji Instrukcji Obsługi w zakresie doboru oleju wg wytycznych producenta samochodu. IX-gen 1,4 i 1,8 / X-gen 1,0T, 1,5T, 2,0T. Wszystkie generacje bez względu na rocznik, silnik, typ, moc, specyfikację 9gen EURO-5, 10gen EURO-6, mają identyczne wytyczne. Zgodnie wytycznymi zawartymi w Tabeli wersje Europejskie mają zalecenia stosowania olejów wg Europejskiej Normy ACEA oraz oleju specjalnego w celu zmniejszania zużycia paliwa.


                            oraz tematy w 9 gen w dziale silnik.
                            Last edited by roar; 16-03-2018, 21:14.

                            Comment


                            • Prześledziłem sobie wątek i szczerze to wprowadziliście mnie w zakłopotanie. Od kiedy mam Civica zalewałem do niego Fuchs Titan GT1 PRO C2 5W30 wg opisów prócz C2 spełniający także A5/B5, ostatnio tylko krótka randka z Valvoline ale teraz powrót do Fuchsa. I z tego co czytam to oznacza, że niby zły olej zalewałem? Żeby była specyfikacja A3/B4 powinienem zalać FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL 4L ale on tez ma C3. Także trochę się pogubiłem...

                              Comment


                              • Producent zaleca stosować oleje z grupy ACEA A1/A5/A3, żadne C3,C2,Cx. Prosta sprawa, nie ma w czym się gubić.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X