Szanowni,
Moim Civiciem 1.8 Sport z 2007 jeżdżę od około 4 miesięcy. Jakiś miesiąc temu nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "Check Engine". Pogooglowałem trochę, zastosowałem metodę na sreberko (typowe 8 czy 9 błędów) i zdecydowałem się usunąć to ostrzeżenie poprzez zdjęcie klem z akumulatora. \
Pomogło na jakiś czas i kontrolka znowu się zapaliła. Tym razem już nie bagatelizowałem sprawy tylko udałem się do znajomego mechanika który podpiął się kablem samochód do komputera. Okazało się , że błąd to PO-171, czyli zbyt uboga mieszanka paliwa. Znajomy mechanik oczyścił filtr powietrza i przepustnice, usunął błąd z komputer i zalecił powrót w przypadku gdy by problem znowu się pojawił.
Pojawił się kilka dni temu, to znaczy kontrolka "Check Engine" się jednego dnia zapala, innego gaśnie. Dzisiaj znów samochód był podpięty do komputera, błąd ten sam i czyszczenie filtru powietrza, ale to raczej rozwiązanie tymczasowe.
Mój drugi problem pojawił się jakieś dwa tygodnie temu. Samochód przy zmianie biegów, szczególnie tych niskich (1,2) strasznie szarpie i aby to zniwelowac muszę dodawać dużo gazu,. czasami rezonans jest tak silny że samochód aż się cały trzęsie. Zdarza się to również przy ruszaniu z jedynki i przy skrętach, tzn. jadę na dwójce, redukuję do jedynki i przy wychodzeniu ze skrętu znów wrzucam dwójkę, wtedy daje się to mocno odczuć.Przy wyższych biegach jest to mniej odczuwalne ale jednak zauważalne.
Problem występuję losowo, tzn. rano jeździ się dobrze, po wyjściu z pracy zaczyna nagle szarpać, by następnego dnia ustać. Wydaje mi się, że problem nie zależy od czasu pracy silnika i jego temperatury, ale najczęściej występuje w takim scenariuszu, gdzieś jadę, parkuję samochód czeka godzinę dwie i potem po starcie się to zaczyna.
Prośba o Wasze opinie na temat wyżej wymienionych problemów, czy mogą być one połączone i jak im zaradzić?
Dzięki z góry za pomoc.
Moim Civiciem 1.8 Sport z 2007 jeżdżę od około 4 miesięcy. Jakiś miesiąc temu nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "Check Engine". Pogooglowałem trochę, zastosowałem metodę na sreberko (typowe 8 czy 9 błędów) i zdecydowałem się usunąć to ostrzeżenie poprzez zdjęcie klem z akumulatora. \
Pomogło na jakiś czas i kontrolka znowu się zapaliła. Tym razem już nie bagatelizowałem sprawy tylko udałem się do znajomego mechanika który podpiął się kablem samochód do komputera. Okazało się , że błąd to PO-171, czyli zbyt uboga mieszanka paliwa. Znajomy mechanik oczyścił filtr powietrza i przepustnice, usunął błąd z komputer i zalecił powrót w przypadku gdy by problem znowu się pojawił.
Pojawił się kilka dni temu, to znaczy kontrolka "Check Engine" się jednego dnia zapala, innego gaśnie. Dzisiaj znów samochód był podpięty do komputera, błąd ten sam i czyszczenie filtru powietrza, ale to raczej rozwiązanie tymczasowe.
Mój drugi problem pojawił się jakieś dwa tygodnie temu. Samochód przy zmianie biegów, szczególnie tych niskich (1,2) strasznie szarpie i aby to zniwelowac muszę dodawać dużo gazu,. czasami rezonans jest tak silny że samochód aż się cały trzęsie. Zdarza się to również przy ruszaniu z jedynki i przy skrętach, tzn. jadę na dwójce, redukuję do jedynki i przy wychodzeniu ze skrętu znów wrzucam dwójkę, wtedy daje się to mocno odczuć.Przy wyższych biegach jest to mniej odczuwalne ale jednak zauważalne.
Problem występuję losowo, tzn. rano jeździ się dobrze, po wyjściu z pracy zaczyna nagle szarpać, by następnego dnia ustać. Wydaje mi się, że problem nie zależy od czasu pracy silnika i jego temperatury, ale najczęściej występuje w takim scenariuszu, gdzieś jadę, parkuję samochód czeka godzinę dwie i potem po starcie się to zaczyna.
Prośba o Wasze opinie na temat wyżej wymienionych problemów, czy mogą być one połączone i jak im zaradzić?
Dzięki z góry za pomoc.
Comment