Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problemy z silnikiem Civica 1.8, kontrolka + szarpanie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemy z silnikiem Civica 1.8, kontrolka + szarpanie

    Szanowni,

    Moim Civiciem 1.8 Sport z 2007 jeżdżę od około 4 miesięcy. Jakiś miesiąc temu nagle podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka "Check Engine". Pogooglowałem trochę, zastosowałem metodę na sreberko (typowe 8 czy 9 błędów) i zdecydowałem się usunąć to ostrzeżenie poprzez zdjęcie klem z akumulatora. \

    Pomogło na jakiś czas i kontrolka znowu się zapaliła. Tym razem już nie bagatelizowałem sprawy tylko udałem się do znajomego mechanika który podpiął się kablem samochód do komputera. Okazało się , że błąd to PO-171, czyli zbyt uboga mieszanka paliwa. Znajomy mechanik oczyścił filtr powietrza i przepustnice, usunął błąd z komputer i zalecił powrót w przypadku gdy by problem znowu się pojawił.

    Pojawił się kilka dni temu, to znaczy kontrolka "Check Engine" się jednego dnia zapala, innego gaśnie. Dzisiaj znów samochód był podpięty do komputera, błąd ten sam i czyszczenie filtru powietrza, ale to raczej rozwiązanie tymczasowe.

    Mój drugi problem pojawił się jakieś dwa tygodnie temu. Samochód przy zmianie biegów, szczególnie tych niskich (1,2) strasznie szarpie i aby to zniwelowac muszę dodawać dużo gazu,. czasami rezonans jest tak silny że samochód aż się cały trzęsie. Zdarza się to również przy ruszaniu z jedynki i przy skrętach, tzn. jadę na dwójce, redukuję do jedynki i przy wychodzeniu ze skrętu znów wrzucam dwójkę, wtedy daje się to mocno odczuć.Przy wyższych biegach jest to mniej odczuwalne ale jednak zauważalne.

    Problem występuję losowo, tzn. rano jeździ się dobrze, po wyjściu z pracy zaczyna nagle szarpać, by następnego dnia ustać. Wydaje mi się, że problem nie zależy od czasu pracy silnika i jego temperatury, ale najczęściej występuje w takim scenariuszu, gdzieś jadę, parkuję samochód czeka godzinę dwie i potem po starcie się to zaczyna.

    Prośba o Wasze opinie na temat wyżej wymienionych problemów, czy mogą być one połączone i jak im zaradzić?

    Dzięki z góry za pomoc.

  • #2
    Ile masz przebiegu? Filtr paliwa już wymieniałeś?
    Znajomy miał podobne kłopoty i to okazało się źródłem usterki.
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      jest tutaj istotna informacja której nie można pominąć jeśli faktycznie było Kod błędu DTC P0171 (nie sprawdzałem w oznaczeniach zakładam że to prawda) jeśli to uboga mieszanka to masz problemy z Sondą lambda.
      Pytanie zasadne Butler'a ile masz przebiegu? ...najczęściej sonda zaczyna mieć dość po przekroczeniu 120-150tys. i rozpoczyna się dokładnie tak jak opisujesz.
      Tutaj filtr paliwa bym wykluczył, jest niewymienny i kosztuje majątek i jest tak zaprojektowany że nie podlega okresowej wymianie, określany jest "dożywotnio" pod warunkiem że jakiegoś gnoju nie lejesz.
      Poszukaj wątków nie tylko w VIII gen ale i w starszych genach Błędy DTC są te same zorientujesz się że inni piszą bardzo podobnie.
      W mojej opinii na 99% jest do wymiany Sonda. Ona nie psuje się od razu i end. ona dokładnie tak jak opisujesz daje objawy ... po prostu męczy właściciela .

      Pamiętaj - te auto potrafi mówić do Ciebie "słuchaj kierowniku to i TO mnie boli" i sruuuu Kod błędu DTC, na 100% zawsze mówi prawdę i słusznie żę pojechałęś do mechanika na odczyt - lub sam Ci to pokaże na wyświetlaczu - wtedy sie przychodzi na forum i nawet nie musisz nic pisać wystarczy sucha informacja "koledzy generuje się u mnie P0171" .. resztę się dowiesz z forum.
      Last edited by syriuszteam; 08-10-2014, 08:24.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Jak to filtr paliwa niewymienny? Pierwsze słyszę.
        Poniższa instrukcja dotyczny FN2, ale we wszytskich 1.8 wygląda to tak samo i wymiana wg serwisówki jest przewidziana z tego co pamietam po 100tys km (o ile jesteśmy pewni przebiegu jesli auto z drugiej ręki)
        https://www.civinfo.com/forum/how/65...placement.html
        Po raz drugi napiszę, spotkałem się bezpośrednio z takim problemem w Type-S 2007 rok i błąd oraz problemy były identyczne.
        Co nie oznacza że tak jak pisze rambo7, sonda lambda może także być źródłem usterki.
        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
          Jak to filtr paliwa niewymienny? Pierwsze słyszę.
          tak, dokładnie , taką informację usłyszysz w każdym ASO Hondy czy Toyoty w PL. Serwisant najczęsciej mówi tak: "podłączymy pod komputer - jeśli Kody DTC wskażą na nieodpowiednie ciśnienie w układzie zasilania to filtr do wymiany - jeśli nie - to nie wymienia się tego w ogóle".
          Tak samo jest w Toyotach Yaris Auris - to samo - ten element nie podlega określonemu interwałowi wymiany - kwalifikuje się go jako "niewymienny".
          Co nie znaczy że bywały przypadki że coś z nim nie haloooo, ale oczujnikowali to i system OBDII jeśli tylko było by coś nei tak od razu by wysypał odpowiedni kod DTC a takiego nie wykazano.
          Jedyna sprawa jest z P0171 ...dodatkowo czytając opis wszytko na to wskazuje ...bardzo precyzyjnie opisał to eloelo wzorcowa sytuacja dla Sondy.
          Jeśli by było coś z paliwem inaczej by wyglądała "regularność" objawów.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Pisałeś o szarpaniu i czyszczeniu przepustnicy...
            Na pewno po czyszczeniu przepustnicy masz zrobioną naukę biegu jałowego? Bez HDSa ciężko ją zrobić a objawy mogą być różne, od poszarpywania po falowanie obrotów.

            Comment


            • #7
              Filtr paliwa jest wymienny, link masz wyżej, wg grafika serwisowania co 120kkm się wymienia, cena to nie majątek a ok 300 zł (w weekend pytałem w ASO - 320zł, haparts itp poniżej 300), ale fakt że człowiek z ASO trochę odradzal, albo inaczej - mówił że mało kto to wymienia.

              Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
              R18A2

              Comment


              • #8
                Panowie,

                Dziękuję za Wasze odpowiedzi.

                Moja Honda ma oficjalnie przebieg ~78000. Zdaję sobie sprawę że jest on dosyć niski i że mogł być podkręcany, ale na tyle ile mogłęm starałem się go uwierzytelnić,tzn, samochód pochodzi z polskiej dystrybucji i weryfikowałem jego książkę serwisową.

                Chciałbym zapytać co zatem polecacie zrobić? Działąć czy poczekać aż się poważniej popsuje? Jaki jest koszt wymiany takiej sondy?

                Dzięki za pomoc.
                Last edited by eloelo; 08-10-2014, 10:53. Powód: po sobie stosuj edycję !

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez eloelo Zobacz posta
                  błąd to PO-171, czyli zbyt uboga mieszanka paliwa. Znajomy mechanik oczyścił filtr powietrza i przepustnice, usunął błąd
                  zdecydowanie uczepiłbym się tego co podpowiada system samodiagnostyki OBD z uwagi na to że na 100% usterek OBDII wskazał 100% trafnie, więc po co kombinować/.?
                  Komentarz co do roboty mechanika: po co ta robota? jaki Cel miała ta operacja??? nie bardzo rozumiem?
                  Uboga mieszanka sugeruje nie ubogi ładunek powietrza ? - więc po co to czyścił? ... Definicja kodu podpowiada dokładnie uboga - oznacza zbyt małą ilość paliwa - dokładnie tyle, dlatego szarpie... nie ma odpowiedniej ilości paliwa! ..powietrza ma aż nad to!
                  Rozumiem że mechanik chciał pogłębić efekt i zubożyć mocniej i zrobić jeszcze bardziej ubogą ?... tak myślę ... .
                  Stąd szarpanie w ściśle określonych okolicznościach z uwagi na fałszywe informacje z Sondy lambda, która potrzebuje czasu ... ona jeszcze nie wie co i jak optymalnie dobrać i dobiera co jej sie podoba aż w koncu po jakimś czasie coś dobierze.
                  Auto jest z 2007 roku za pewne przebieg ma w granicach 150tys ...
                  Wg mojej wiedzy nie trzeba dokonywać "nauki biegu jałowego".

                  Ja myślę że mechanik to mimo wszystko kumaty człowiek i podszedł ... po prostu wykazał chęci i to bdb znak tzn. że "pochylił sie nad problemem" i zrobił na te chwile co mógł, i ok nie dywagujmy.
                  Podjedź do niego i przekaz mu dokładnie to co tu naskomlaliśmy komentując usterkę - na pewno będzie wiedział co robić , a Ty dla sprawdzenia jego propozycji działań pochwal sie tu na forum ...obadamy czy sie zgadzamy .
                  Last edited by rambo7; 08-10-2014, 11:01.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    tak, dokładnie , taką informację usłyszysz w każdym ASO Hondy czy Toyoty w PL. Serwisant najczęsciej mówi tak: "podłączymy pod komputer - jeśli Kody DTC wskażą na nieodpowiednie ciśnienie w układzie zasilania to filtr do wymiany - jeśli nie - to nie wymienia się tego w ogóle".
                    .
                    Tak też pisze w instrukcji serwisowej.Najpierw pomiar ciśnienia paliwa.Tylko że tam zalecają fizyczny pomiar manometrem.Z elektroniką to różnie bywa.

                    Comment


                    • #11
                      Dzięki wielkie za pomoc, jestem bardzo wdzięczny!.

                      Umówiłem się z panem który mnie serwisował, że podjadę gdy kontroilka zapali się po raz kolejny, wtedy zasugeruję problem z sondą i zapytam o mozliwość jej wymiany i ewentualne koszty.

                      Pozdrawiam,

                      P.

                      Comment


                      • #12
                        rozpoznaj temat na forum w obszarze: jakie koszty musisz przewidzieć? jaką sondę założyć? Już powiem że na rynku są rózne ceny i różne zamienniki. Niestety koszty mogą okazać się niemałe, ale trzeba wziąć to pod uwagę ponieważ zamienniki inne niż NGK często nie współpracują a części elektroniczne nie podlegają zwrotowi czy wymianie i przestrzegam przed taką sytuacją że 2 razy trzeba wydać na tę samą część.
                        powodzenia!
                        (napisz...nawet jeśli to będzie za pół roku jak się sprawa zakończyła).
                        Last edited by rambo7; 09-10-2014, 10:42.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Witam.

                          Od 3 dni mam problem z Check Engine. Wyrzuca blad o skladzie mieszanki. Sonda lambda ok, dzis sprawdzona. Dzis wymienilem świece i skasowalem blad i jak narazie zrobilem 120km i jak narazie bald nie wystapil. dodam ze mam przebig 84000km.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez ekonom Zobacz posta
                            jak narazie zrobilem 120km i jak narazie bald nie wystapil
                            No to jak błąd nie wystąpił to gdzie ten problem?

                            Comment

                            Working...
                            X