Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Łańcuch w 1.8 | dźwięk z silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Łańcuch w 1.8 | dźwięk z silnika

    Czy w Hondzie Civic VIII należy jakoś sprawdzać rozrząd, czy nic się nie dzieje z łańcuchem? Orientuje się ktoś czy są przewidziane jakieś procedury? Ogólnie słyszałem, że jest bezobsługowy i raczej nie ma z nim problemów. Pytam tak ogólnie, żeby mieć pewność.

    Zaciekawiło mnie to, ponieważ ostatnio z ciekawości otworzyłem maskę i z silnika wydobywa się jakiś dziwny dźwięk, we wnętrzu auta niesłyszalny. Jednak pod maską go słychać. Bardzo trudno to opisać, coś jakby szeleszczenie, skrobanie, może bardziej takie metaliczne. Dochodzi raczej, patrząc na silnik, z lewej bocznej strony (czyli prawa strona auta), tak nad alternatorem.
    Wydaje mi się, że pojawia się jak auto jest rozgrzane. Dzisiaj rano odpaliłem i nic nie słyszałem. Auto cały dzień stało, wracam z pracy, sprawdzam pod domem i również nic nie słychać. Ale w któryś dzień wsiadam jak silnik jeszcze był ciepły i robię krótką trasę, sprawdzam no i słychać. Przysłuchuję się z kilka minut i dźwięk znika. Idę trochę przygazować i znów się pojawił. Podobnie dzisiaj, silnik jeszcze trochę ciepły, krótka trasa i dźwięk znowu słyszę.

    Będę obserwował czy się pojawia na zimnym, albo po dłuższej trasie. Tak ogólnie to z autem OK, z mocą nie ma problemów, przebieg niecałe 90 000, r 2009 po lifcie.

    Nie wiem czy ten dźwięk ma jakikolwiek związek z łańcuchem, ale z ciekawości pytam właśnie o eksploatację łańcucha. Próbowałem to nagrać, ale jakość nagrania słaba, nie ma sensu wrzucać. Chyba, że spróbuję jeszcze czymś lepszym to nagrać.

  • #2
    Witam czy rozwiązałem problem bo u mnie jest podobnie.

    Comment


    • #3
      Słuchajcie ten problem to możliwy koniec rolki prowadzącej lub też napinacz hydrauliczny paska osprzętu. (7PK2061)
      U mnie też słychać takie coś jak silnik dobrze rozgrzany i tylko na biegu jałowym. Na innych forach nawet na youtube ludki wskazują na napinacz hydrauliczny.
      Nie można też wykluczyć łożysk alternatora, także może wrzuć dźwięk z dyktafonu w telefonie i będziemy dywagować.
      U mnie tak słychać, prawdopodobnie jest to koniec jakiejś rolki ale sugestie mile widziane, może ktoś już przerabiał temat.
      https://megawrzuta.pl/download/71049...4bda6edd7.html
      Co do łańcucha to mało kto to rozbierał bo jest bezobsługowy, co nie znaczy, że nie można tego wymienić.
      Tutaj przykładowe części do takich usterek:
      https://www.nipponauto.pl/zestaw-lan...du-p60982.html
      https://www.iparts.pl/auto-czesci/ro...41-100434.html
      https://www.iparts.pl/auto-czesci/na...41-100441.html

      Tutaj dźwięk uszkodzonego napinacza paska:

      https://www.youtube.com/watch?v=dOPmlX9XuIg
      Tutaj jedno z rozwiązań z forum 8thcivic (rolka prowadząca)
      https://www.8thcivic.com/forums/diy-...placement.html
      Last edited by rat4; 16-06-2017, 09:02.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • #4
        Dziwny dźwięk silnika 1.8

        Witam,pół roku temu nabyłem Honda Civic viii sedan 1.8.Po jakimś czasie zauważyłem że gdy silnik jest rozgrzany słychać dziwny dźwięk na wolnych obrotach z okolic rozrządu. Słyszachać go 30, 40 sek.i cicho po dodaniu gazu znowu słychać jakby trochę szelest, byłem u mechaników został wymieniony napinacz psprawdzane wtryski ,zdjęty pasek bo podejrzewaliśmy rolkę , łańcuch też wp obrządku, Hanka ma przejechane 104 tyś.Może ktoś miał taki problem proszę o pomoc.

        Comment


        • #5
          Po odgłosach z filmików jest ciężko cos powiedzieć,ale kwestie dotyczące pasów osprzętu i samego osprzętu nie są trudne do rozwiązania.
          Pierwsza rzecz to założenie klucza na napinacz na odpalonym silniku i delikatna zmiana jego położenia (rys).
          3de68e4674b04a57d5a28102bca5fc85-1056x527.gif
          Jeżeli dźwięk się zmienia to wiadomo że odgłosy pochodzą nie z rozrządu.
          Jeżeli ktoś boi się o palce to moze po prostu zdjąć pasek od razu i ocenić różnicę.
          Same rolki trzeba pokręcić palcami,muszą sie obracać cicho i nie za ciasno,ale to każdy akurat wie.
          W przypadku rolek z tworzywa trzeba zwrócić uwagę na to czy rowki nie są wytarte,a przede wszystkim czy w pasie między rowkami nie ma powbijanego piachu,bo rolka z tworzywa szybko traci wtedy moduł zęba i zaczyna hałasować.Można dla pewności na pracującym silniku psiknać w pas od strony zębów czymś co zaraz wyparuje,np. zmywaczem do tarcz,można też na palec nałożyć odrobinę silikonu i potatlać zęby(wystarczy w jednym miejscu,samo się rozłoży) powinno na chwilę ucichnąć,wiemy wtedy ze wina lezy po stronie powierzchni współpracujących.
          Sam napinacz wymaga trochę więcej uwagi,trzeba zwrócić uwagę czy pasek idzie środkiem rolki,jeśli tak nie jest to trzeba poszukać śladów czy było tak od początku,bo jeśli stary slad wskazuje inaczej to znaczy ze napinacz go ściąga i podlega wymianie.Na napinaczu jest amortyzator cierny (może być hydrauliczny ) to jest dość awaryjny element.
          Główny powód niedomagania tego elementu to praca w jednym położeniu przez lata i zwiększony opór lub nawet zatrzymanie w takiej pozycji, praktycznie niezauwalne dla oceniającego.Naciśnięcie rolki powinno spowodować ugiecie napinacza ,a puszczenie powrót prawie do położenia pierwotnego-tutaj przydało by się trochę doświadczenia kogos kto już trochę napinaczy obejrzał.Można to też ocenić po części już w pierwszym etapie ,kiedy mamy na napinacz założony klucz i lekka zmiana napięcia pozwoduje ciszę.
          Z rozrządem jest trochę gorsza sprawa,bo niestety trzeba sie trochę napracować.
          Napinacz jest zasilany olejem z ukladu smarowania,cisnienie ma zatem decydujący wpływ na napięcie wartość napięcia łańcucha,zmiana dźwięku po dodaniu gazu ma więc swoje podłoże.
          W napoinaczu jest mechanizm zapobiegajacy cofaniu się płozy napinającej kiedy cisnienia nie ma,albo jest słabe ,bo silnik chodzi na wolnych obrotach
          410414a4b2bf7aa6ba87226817dae640-1056x527.gif
          Sątam normalne ząbki i zapadka,powodująca zablokowanie stosownie do zużycia,tak jak w hamulcu ręcznym,może się więc zdarzyc tak że będzie hałasowało zanim nie wskoczy na następny ząbek,potem jest jakiś czas spokoju aż znowu się trochę nie wytrze i wskoczy na następny.Nie doszukiwał bym się jednak winy rozrzadu w silniku Hondy,chyba ze ktoś jeździł na oleju z kranu,albo go nie zmienial,dlatego nie ma co dramatyzować,trzeba zacząć od rzeczy najprostrzych.Należy dodać że w procedurze jedną z czynności przy diagnozowaniu rozrządu jest pomiar ciśnienia oleju,jeśli kogoś to ciekawi.
          Last edited by m26; 16-06-2017, 11:21.

          Comment

          Working...
          X