Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Poziom oleju w UFO 1.4, 1.8, 2.0

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Poziom oleju w silniku 2.0

    Jakie jest wasze zdanie na temat poziomu oleju w silniku 2.0 (TYPE R )

    Trzymacie olej na poziomie MAX czy też między MIN a MAX.
    A może 3/4?
    Zapraszam do obserwowania i komentowania: RED ===DREAM===TYPE R

    Comment


    • #17
      Tomek, otwierasz "niebezpieczny temat" (znowu o oleju). Nie ma znaczenia jakiego rodzaju jest silnik, miarka pozwala orientować się o ilości oleju w silniku i tyle, nie ma "zalecenia" dla konkretnego poziomu.
      (Temat przeniosę, lub połączę z innym, bo za dużo jest o olejach).
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Zawsze byłem tego zdania, że lepiej mieć więcej niż mniej.. a więc lepiej żeby było trochę więcej niż 1/2 miarki ale mniej niż max.. czyli 3/4 w sam raz.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Tomek, otwierasz "niebezpieczny temat" (znowu o oleju). Nie ma znaczenia jakiego rodzaju jest silnik, miarka pozwala orientować się o ilości oleju w silniku i tyle, nie ma "zalecenia" dla konkretnego poziomu.
          (Temat przeniosę, lub połączę z innym, bo za dużo jest o olejach).

          Kurcze, nie chciałem zaśmiecać, fakt to mój kolejny post o oleju, a otworzyłem go w dziale TYPE R bo możliwe, że tam częściej używają v-tec(a)
          Ja mam na 3/4 ale kolega Grzegorz (grzes41gt) z forum z którym rozmawiałem dwa dni temu na temat poziomu mówił, że lepiej trzymać na MAX, dlatego chciałem znać opinie innych. Może się mylę ale pod wpływem temperatury olej delikatnie zwiększa swoją objętość , dlatego trzymanie oleju na MAX nie bedzie aż takie zdrowe dla uszczelek i silnika .
          Zapraszam do obserwowania i komentowania: RED ===DREAM===TYPE R

          Comment


          • #20
            Vtek jest i w 1,6 i z powodu małej ilości oleju bywały komunikaty Check Engine przy wysokich obrotach silnika zawór Vtec nie pracował prawidłowo. Dochodzi też kondycja silnika, jeśli bierze olej /w sensie na tyle bierze/ że robisz częste dolewki (definicja częste to powiedzmy 200ml co 4tyskm) to lepiej trzymać wyżej, niż niżej, to zrozumiałe.
            Poziom oleju ma się znajdować w "nawiasach miarki" kwestia indywidualna dot. kondycji silnika, i lejemy tak byśmy nie byli zaskoczeni w trakcie długiej podróży a kwestia praktyki że zimą poniżej połowy dla szybszego nagrzewania mniejszej ilości, latem większy poziom celem lepszego chłodzenia i zapewnienia odpowiedniej ilości przy założeniu że liczymy się z jakimś poborem.
            Ja w dieslu trzymam zawsze około 4/5 - 3/4 - 2/3 jak kto woli ale wyżej niż 1/2. Generalnie ja w swoich autach bez względu na porę roku w granicach 3/4 - 4/5.
            Last edited by rambo7; 13-09-2017, 10:32.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Na ten temat przewertowałem internet i różne fora zaraz po zakupie mojej R-ki. Z informacji jakie znalazłem wynika że w silniku K20 najlepiej jest utrzymywać poziom oleju na max. Oczywiście nie oznacza to że po każdej jeździe trzeba dolewać, ale podczas okresowych kontroli stanu oleju warto jest dolać te 100ml lub 200ml jeśli widzimy że poziom spadł.

              W te wakacje zrobiłem troszkę kilometrów moją R-ką i zauważyłem że podczas jazdy w trasie ten silnik nie zużywa praktycznie oleju (mówimy o jeździe przepisowej) , jeśli jednak zaczyna się go kręcić pod czerwone pole to lubi wypić troszkę oliwy Dlatego najczęściej sprawdzam poziom oleju po bardzo dynamicznej jeździe, oraz przed każdą trasą
              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
              sigpic

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
                Z informacji jakie znalazłem wynika że w silniku K20 najlepiej jest utrzymywać poziom oleju na max.
                W każdym jednym jest lepiej utrzymywać na max, a w Hondzie benzynowej szczególnie i to licząc już od silników EN z trzeciej generacji.

                Comment


                • #23
                  A to dlaczego przy maximum? Honda nie umie projektować miski olejowej ?

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez magicrod Zobacz posta
                    A to dlaczego przy maximum? Honda nie umie projektować miski olejowej ?
                    Może te opinie są spowodowane tym że R-ką również wjeżdża się na tory gdzie podczas ostrych zakrętów olej przemieszcza się na jedną stronę więc jeśli jest na max to zmniejsza ryzyko że któraś z części silnika nie będzie smarowana - nie wiem to moje prywatne przemyślenie
                    Ja jeżdżę tak od 2014 roku i nie mam żadnych problemów z silnikiem Poza tym po to jest miarka żeby wiedzieć ile mamy w środku oleju, jeśli ja utrzymuję na max to nie robię nic złego bo taki poziom przewidział producent. Może i utrzymywanie na połowie czy minimum nie być błędne, ale nie mam zamiaru tego sprawdzać Szczególnie że większość użytkowników R-ek na takim poziomie jeździ
                    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      Honda nie umie projektować miski olejowej ?
                      No nie bluźnij , małe japońskie rączki są bardzo ambitne i siniki hondy są świetne pod wieloma względami i uznawane jako wzór do naśladowania dla innych producentów.(...)
                      Maksimum tylko po to aby mieć bufor w razie przepalenia oleju, na przykład jedziesz sobie autostradą i chciałbyś poszaleć sprawdzić vmax czy poświrować przy czerwonym polu, już jazda stała przy obrotach powyżej 3500 4000 rpm może spowodować przedostawanie się oleju do komory spalania, może nie na wielką skalę ale jednak, i wyobraź sobie że przy tej okazji zalałeś sobie minimum.... minimum to jak proszenie się o problemy, a tak przy max poziomie możesz uniknąć poważnej awarii silnika czy też oszacować łatwiej zużycie oleju od wymiany do wymiany.
                      W ogóle to ten temat jest już uważam wyczerpany, na logikę ktoś stworzył miarkę na bagnecie z poziomem min i max, stworzono też podręcznik użytkownika. Wystarczy odrobina chęci aby poczytać.
                      Dla wścibskich na koniec:
                      bagnet.jpg
                      *Uprasza się Administratora o zamknięcie tego wątku.
                      Last edited by rat4; 13-09-2017, 21:32.
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez magicrod Zobacz posta
                        A to dlaczego przy maximum? Honda nie umie projektować miski olejowej ?
                        Przegoń swoje auto na czerwonym polu i zmierz jaka temperature ma olej,a sie przekonasz czy warto jest miec go wiecej.
                        Druga rzecz to mając oleju o litr mniej (minimum-maximum = 1 litr) powodujesz ze ten sam olej przeleci przez układ o ok 30% wiecej razy niz majac go o ten litr wiecej.
                        Honda robi bardzo dobre miski,choc w niektorych silnikach trzeba je bylo modyfikowac i wspawywac dodatkowe przegrody antyplywowe .
                        Pamietaj też że uklady smarowania bez wymienników ciepła (nie mylić z chlodnicą) nie mają jak chlodzić oleju poza ściankami miski olejowej.
                        W Twoim wymiennika ani chlodnicy nie ma (paru innych rzeczy tez),więc lej ile wlezie albo będziesz plakał ,bo akurat d seria jest na to wrażliwa najbardziej ze wszystkich silników.
                        Ja mam zawsze,ale to zawsze ponad gorna kreska,do tego mam obecnie najwiekszy filtr jaki można tam wlożyć (od Suzuki Vitara 19 ddis w ostatnim wypuście) ,bo większy juz sie po prostu nie zmiesci.

                        Comment

                        Working...
                        X