Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

"Check Engine Oil Level"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Benzyna w oleju

    Witam
    Mam bardzo dziwny problem. Około tygodnia temu komputer wyświetlił komunikat sprawdź poziom oleju. Jak się okazało było min. więc dolałem castrol 10w30. Nie zdziwiło mnie to za bardzo gdyż po 10 tys km ma prawo sobie go trochę łyknąć. Dziś natomiast kontrolka pojawiła się ponownie. Jak się okazało na bagnecie był olej z benzyna. Widać ewidentnie ze jest rozrzedzony bo po wytarciu na chusteczkę ma kolor jasno brązowy. Druga sprawa jest wyczuwalny zapach benzyny. Dodam ze silnik pracuje cichutko miał moc do momentu zapalenia komunikatu. Pracuje równiutko nie mogę się przyczepić do niczego. Teraz stoi w garażu i czeka na lawetę bo nie chce nim jeździć. Czy macie jakieś sugestie? Z góry dzięki za każda informację

    Zalecam nie pomijać Regulaminu forum:
    - przywitanie ze wszystkimi 1 raz w dziale przywitań, powitań w postach nie piszemy, Pkt 2.
    - sprawdzamy czy były takie tematy Pkt 3.
    - piszemy zgodnie z pisownią polską,
    Last edited by stecyk24; 04-01-2016, 08:59. Powód: Prezes

    Comment


    • #17
      Wyczytalem kolego cos takiego,,Silnik dostaje za dużo paliwa i go nie przepala, proponuję sprawdzić czujnik temperatury, sondę lambda, wykręcić świece i ocenić ich kolor/stan. Ew. pomiar sprężania też może coś wyjaśnić.," zastanawiam sie czy test na tzw sreberko nie pokaże jakiś błędów ?

      Comment


      • #18
        Witam,
        Piszę ponownie w sprawie Hani. Po wymianie oleju, filtra oleju, świec regulacji luzów zaworowych problem nadal występuje. Samochód bierze olej a do tego można wyczuć zapach benzyny. Macie jakieś sugestie? Czy mogą to być pierścienie?

        Comment


        • #19
          Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia, potem zmierz kompresję w cylindrach, silnik się nie przegrzewał jak jeździłeś ?
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #20
            Taka ciekwostka i test: https://www.auto-swiat.pl/eksploatac...-silnika/ybhr5
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #21
              Witam co do zapalającej się kontrolki poziomu oleju w moim ostatnim samochodzie nie hondzie był tez taki problem pomagało tam umycie czujnika benzyną lub zmywaczem do klocków hamulcowych. Czynność powtarzałem co drugą wymianę oleju. Powód zapalania się czujnika to pokrycie czujnika brudnym olejem silnikowym.

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                Przecież już w pierwszym zdaniu są brednie, dalej nie czytałem.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez hefi Zobacz posta
                  Przecież już w pierwszym zdaniu są brednie, dalej nie czytałem.
                  Wielu moich znajomych, wg. tego artykułu jeźdzą już pewnie na wodzie zamiast oleju, lepkość 0W00
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #24
                    Honda Civic 2.2 citd witam mój problem polega na tym w grudniu wymieniałem olej na ten : Shell Helix 5W30 nie dopatrzenie mechanika było takie że szukał olej do silnika z filtrem cząstek stałych (którego nie posiadam). Gdy wracałem do domu wyskoczył tryb awaryjny pojechałem do mechanika i błąd skasowałem i więcej nie wyskakuje (mój błąd że nie spisałem jaki to błąd) po upływie kilku miesięcy choć nie zawsze zapala się kontrolka o niskim stanie oleju , ale oleju nie ubywa z tego co zaobserwowałem . Wystarczy czasem zgasić samochód i odpalić na nowo i kontrolka się nie pojawia . Jakie mogą być tego przyczyny ?
                    Last edited by Derry; 21-05-2016, 19:04.

                    Comment


                    • #25
                      Za mało oleju. Trzymaj jego poziom maksymalny na bagnecie to nie będzie się pojawiać, miałem to samo.
                      Mimo iż na bagnecie był dokładnie średni poziom to kontrolka się zapalała przy dłuższej trasie.
                      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                      Comment


                      • #26
                        Dzięki zrobię dolewkę i zobaczę czy będzie dalej wyskakiwać

                        Comment


                        • #27
                          Lampka niskiego poziomu oleju, a wymiana oleju i filtra?

                          Witam,

                          Mam następującą wątpliwość. Ostatnio - w piątek - wymieniałem olej oraz filtr oleju w swojej Hondzie (VIII, sedan 1.8). Dziś jechałem odrobinę dłuższą niż zwykle trasę - około 250 km. W trakcie wyprzedzania, przy prędkości około 120-130 km/h "wyskoczyła" mi żółta kontrolka oleju. Zjechałem na parking, odczekałem kilka minut, sprawdziłem olej - tak jak po wymianie poziom max. Po ponownym przekręceniu kluczyka kontrolki ok, również po odpaleniu. Dojechałem spokojnie bez problemu jakieś 40 km do celu bez kontrolki. Ogólnie praca silnika ok i nic się nie działo zarówno w trakcie problemu jak i po ustąpieniu.

                          I tu mam pytanie czy winny całej sytuacji może być filtr oleju? W warsztacie przy wymianie oleju zamontowali Filtrona OP 575 - bo innych nie mieli. Wcześniej w mojej poprzedniej hondzie VI gen pamiętam też raz miałem Filtrona i nic się nie działo. Pytam bo wygrzebałem opinię, że te filtry słabo nadają się do VTECów.

                          Dodatkowo wybaczcie "głupie" pytanie - nie jestem specjalnie techniczny - czy można wymienić sam filtr czy w razie czego muszę też od nowa wymieniać cały olej?

                          Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.

                          Comment


                          • #28
                            W warsztacie przy wymianie oleju zamontowali Filtrona OP 575
                            z tego co opowiadał mechanik ASO zalecał oryginalny (niebieski) filtr z zaworem przeciwzwrotnym lub knechta albo nawet K&N, odradzał tego filtrona.
                            Miałem problemy z alladynem przy filtronie, nie chcę psioczyć na tę markę bo całe życie używałem takich filtrów, ale jednak po zmianie na knechta/meyle problem ustał, trudno powiedzieć obiektywnie czy to przez to takie jaja się dzieją, nie rozbierałem silnika, ale po wymianie na inny filtr problem ustał także coś jest na rzeczy. Nie musisz wymieniać oleju przy zmianie filtra jedynie trzeba dolewkę delikatną trzeba zrobić, można też zalać olejem filtr i go zakręcić bo jest on montowany w pozycji prawie pionowej i jest taka możliwość.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • #29
                              Mam co prawda ix gen ale motor ten sam.
                              Mechanik tez nie polecał filtrona, nie dopytałem dlaczego ale coś jest na rzeczy.
                              Ja kupiłem oryginał ale możesz coś z tych co pisze rat4 wybrać,dobrej jakości filtry.

                              Comment


                              • #30
                                Dziękuję za informację. Poszukam lepszego filtra i wymienię tego filtrona. Jeśli problem będzie się powtarzał to znaczy, że co innego ale wcześniej przez 10k km od zakupu nic takiego nie było więc trzeba wiązać fakty Od napisania posta już prawie 200 km zrobiłem i się nie powtórzyło, ale nie che ryzykować bo za dużo korzystam z samochodu i czym jak czym ale takimi głupotami nie chcę się denerwować. Swoją drogą to dziwne trochę, że producent tj. Filtron wskazuje filtr jako odpowiedni do modelu, a tu się takie jaja dzieją.

                                Comment

                                Working...
                                X