Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

"Check Engine Oil Level"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • "Check Engine Oil Level"

    Tytułowy komunikat zaczął mi się pojawiać po przejechaniu średnio 10km - różnie się włącza, ale nigdy "zaraz po" wyruszeniu.
    Poziom oleju sprawdzałem zgodnie z książkami i nie jest ani za niski, ani za wysoki - wyżej aniżeli "pośrodku".
    Chciałem się dowiedzieć, czy jest coś do zrobienia, zanim zabiorę się za wymontowanie czujnika poziomu oleju,
    bo wiąże się to ze spuszczeniem całego oleju.
    sigpic
    UFO, 1.8 Sport
    Chcesz instrukcję serwisową? Mam ją tu

  • #2
    może jednak jest za mało oleju? przed jazdą (tak by silnik stał przynajmniej 2 godziny) sprawdź poziom - dolej oleju pod kreskę max (byle nie więcej) i jeździj, nie wykluczone że to załatwi sprawę.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Pawisio wywiązało się jakieś rozwiązanie czy po prostu dolewka pomogła?
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #4
        Ah, sorry za niedopatrzenie...
        Wygląda na to, że dolanie pod MAX-a pomogło, bo nic się na razie nie wyświetla.
        Niepotrzebny był ten temat, ale jak się problem pojawi, znów go ożywię

        dobrze jest pisać na czym stanie sprawa - bo wtedy czytający wiedzą co zdaje egzamin a co nie, i o to chodzi! - dobrze że napisałeś .
        r7
        Last edited by rambo7; 27-08-2013, 13:46.
        sigpic
        UFO, 1.8 Sport
        Chcesz instrukcję serwisową? Mam ją tu

        Comment


        • #5
          Ależ kolego temat jak najbardziej potrzebny bo objawy i całość sprawy była taka nie do końca typowa patrząc na objawy, także ma szansę się komuś przydać A jakby było coś nowego w sprawie ożywiać jak sam to ująłeś.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            Modele bodajże z 2007 roku tak jak i mój mają ten problem. Tzw kalibracja czyli po prostu poprawa zkasztanionego softu naprawia ten błąd lub dolanie oleju.

            Comment


            • #7
              Problem nie zniknął. Nadal po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala mi się ten komunikat
              Zdejmowałem już osłonę od spodu i spisałem sobie numer czujnika, by móc go potem kupić.
              Powstrzymam się jednak na razie i zacznę od innej strony:
              Zamieszczone przez bibi Zobacz posta
              Tzw kalibracja czyli po prostu poprawa zkasztanionego softu naprawia ten błąd lub dolanie oleju.
              Ja mam Hanię z 2006, to nie wiem, czy to jej też dotyczy, ale olej ostatnio dolewałem, bo mi żeżarło dość trochę.
              Może to wina oleju jaki leję? Shell Helix Ultra 5W40.
              Przy tegorocznej wymianie zalałbym sobie inny, "lżejszy" jakiś 0W20.
              Temat o olejach trochę zszedł z toru i jest długi jak droga mleczna, ale przeczytałem tam opinię, że taki olej jest najlepszy dla tych, co jak ja jeżdżą krótkie trasy. Przeważnie jeżdżę do pracy kilka kilometrów, więc w zimie wskazówka ledwie mi się podniesie do "optymalnej" wartości, a ja już parkuję i wysiadam.
              Tylko filtr też by się zdało wymienić, bo resztki tego starego tam zostaną.
              Co sądzicie?
              sigpic
              UFO, 1.8 Sport
              Chcesz instrukcję serwisową? Mam ją tu

              Comment


              • #8
                lejesz bdb olej do tego silnika, ale ok, zmień to sam się przekonasz co będzie i czy będzie lepiej .
                nie ma znaczenia jakie robisz trasy, od oleju 0W-20 temperatura silnika szybciej nie wzrośnie - to bajki .
                Nie ważne co to jest za olej, zorientuj się tylko w jakiej strefie klimatycznej stosuje się [0W] i w jakiej [20], a jak stanie na tym że w książce tak pisze to zastanów się po co ... ci co wymyślili te oznaczenia ... jaką informację chcieli przekazać użytkownikowi? to oznaczenie do czegoś jest, nie jest po to by tylko było.
                Last edited by rambo7; 28-02-2014, 10:11.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  0W20 jest też z natury rzadszy = jego spalanie jest zazwyczaj większe. Typowy "myk" ASO Hondy jak się zgłasza większe spalanie oleju to właśnie podążanie w odwrotną stronę, np. z 0W30 na 5W40. Z drugiej strony zgodnie z zaleceniami producenta 5W40 to max. zalecane parametr - zerknij: https://www.civicforum.pl/showthread...548#post209548 .

                  Filtr oleju należy zmieniać przy każdej wymianie oleju, nawet na ten sam!

                  Co do Twojego problemu Pawisio, spróbuj z tym softem jak masz auto 2006 - może pomóc
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    witam, mam honde civic 2.2 diesel 2007 , tez wlacza sie komunikat check oil level , wymienialam olej i filt oleju ok 2 tygodnie temu bo na wskazniku bylo malo. Po 2 tygodniach znowu pojawia mi sie ten komunikat, nie od razu ale w trakcie jazdy . Na wskazniku poziom oleju jest niski , na minimum.

                    Comment


                    • #11
                      W naszym dieslu jest tak że stan oleju należy trzymać najlepiej w stanie maksymalnym na bagnecie.
                      Mając go w połowie między znacznikami może wyskoczyć już na krótkiej trasie komunikat o niskim poziomie... Po prostu tak u nas jest.
                      Dolej oleju do stanu maksimum i co jakiś czas kontroluj czy nie ubywa (lub przybywa)
                      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                      Comment


                      • #12
                        Nie ma się co przejmować, tylko trzeba go dolać. To normalne że jak się go naleje to najpierw poziom jest OK, a jak się trochę pojeździ i rozprowadzi po silniku to wygląda jakby było go mniej. Dolej z 0,5l pojeździj z tydzień i sprawdź. Jak znowu będzie mało to trzeba by zaglądnąć pod auto czy czasem coś nie kapie - mogli np. filtra nie dokręcić.

                        Comment


                        • #13
                          dolalam oleju , narazie nic sie nie pokazuje

                          Comment


                          • #14
                            Mi też wyskoczyła kontrolka o niskim stanie oleju w 2.2. Po ponownym odpaleniu samochodu kontrolka się już nie pojawiła ale dla pewności dodałem 0,5l oleju. Gdy sprawdzałem stan oleju po dolaniu oliwy wskaźnik pokazywał 3/4 miarki. Następnego dnia z rana sprawdzam jeszcze raz poziom i jest już tylko ciut nad połową. U mnie akurat olej chyba przepala turbina bo zauważyłem że jak czasami sobie poprzeciągam czy też sprawdzam jakie jest odejście w tym samochodzie to wtedy ubywa oliwy. Więc jestem tego samego zdania jak koledzy wyżej.
                            pozdro

                            Comment


                            • #15
                              Rozmawiałem na temat kontrolki poziomu oleju i lampki alladyna w 1,8 ivtec z mechanikiem z ASO.
                              Opowiedział mi że te czujniki są bardzo wrażliwe, wystarczy ostro w zakręt wejść na luzie i już mignie kontrolka alladyna, no i wspominał też aby używać dobrej jakości wysokoprzepływowych filtrów oleju niestety polski filtron może sobie nie radzić bo nie pozwala pompie utrzymać odpowiedniego ciśnienia oleju na niskich obrotach, stąd też może zaświecić kontrolka oleju. Zalecał lepsze droższe filtry ten oryginalny lub jakiś knechta.
                              I powiedział że to rozwiąże problem. Dodał też że po większych przebiegach pasuje przejść z 0W20-30 na 5W50 i będzie gitara. U mnie już ponad 260kkm i następny olej to będzie już 5W50.
                              Spróbujcie sobie wjechać w zakręt i wrzucić na luz zaświeci się na chwilę olejarka.
                              tutaj filtr który miałem założony wcześniej:
                              genuine-oem-honda-oil-filter-1264.jpg
                              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                              Comment

                              Working...
                              X