Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego głowicy cylindra 1,8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Z Niemiec sprowadzona


    w jakim celu piszesz dubla tematu? W Regulaminie forum pisze wyraźnie aby nie dublować istniejących tematów.
    Last edited by rambo7; 20-10-2023, 08:15. Powód: Regulamin forum.

    Comment


    • Zamieszczone przez more90 Zobacz posta
      Z Niemiec sprowadzona
      tym gorzej..

      Comment


      • Co ile regulacja luzów zaworowych? 1.8 140 KM LPG

        Cześć, co ile km. polecacie robić regulacje luzów zaworowych w silniku 1.8 z instalacją gazową(bez lubryfukacji). Jak założyłem gaz to wyregulowalem zawory, teraz mam zrobione od tego momentu 18tys? Jeździć jeszcze czy już zrobić?

        Comment


        • Zamieszczone przez broslovsky Zobacz posta
          Cześć, co ile km. polecacie robić regulacje luzów zaworowych w silniku 1.8 z instalacją gazową
          Tak jak już pisano.
          Przezorni robią co 20 tys.
          Drudzy np: ja, co 30 lub 40 tys.
          Są i trzeci którzy po 75 tys, twierdzą że luzy były w normie.
          W skrócie: jak masz czas i ochotę to sobie zrób.

          Comment


          • Dzięki.
            Nie mam czasu i ochoty a przede wszystkim umiejętności.
            Będę jechał do gazownika na serwis gwarancyjny po 20 tys. I zastanawiam się czy nie zostawić auta, żeby "przy okazji" sprawdzić/wyregulować luzy, które tak jak wspomniałem regulowaniem, po w tys. od założenia instalacji.

            Comment


            • Do wiadomości. Gazownik powiedział, że w tym silniku on zaleca co 30 tys.

              Comment


              • Pytanie okołotematyczne.

                Na wiosnę mierzę luzy u siebie i wiem już od dawna, że czas wymienić uszczelkę kapy zaworowej.
                To mój "pierwszy raz " z tą gumką ..
                Polecacie jakiś zamiennik np reinz'a albo coś innego, czy brać oryginalną hondowską ?
                Jakie macie doświadczenia?

                Comment


                • Różnica cenowa była tak niewielka zawsze że bez sensu było kombinować. Sprawdź ceny i jeśli nadal tak jest to kup OEM i spokój na lata.
                  pamiętaj o sylikonie w odpowiednich miejscach (mała ilość na łukach).


                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                  Comment


                  • Wiem, że to może niezgodne ze sztuką, ale robiąc sprawdzenie luzów co 20-30tkm, jeszcze nie wymieniałem uszczelki pod czapką. Mam za sobą dwie takie operacje, nie wiem ile razy czapkę zdejmował poprzedni właściciel, ale nic nie cieknie. Silikon za każdym razem nowy. Biorąc pod uwagę trudność tej operacji to chyba można zaryzykować i uszczelkę kupić dopiero jak okaże się, że trzeba.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez pasikonik Zobacz posta
                      uszczelkę kupić dopiero jak okaże się, że trzeba.
                      Ja również kolego kilkukrotnie zdejmowalem kapę zaworów.
                      Dlatego wiem na pewno, że u mnie trzeba.. Uszczelka twarda jak z tictacowego pudełka zrobiona, ale myślę, że to jeszcze oryginał a auto ma 17 lat i 266tys przebiegu..

                      Comment


                      • I cały wasz dylemat opiera się na kwotę 79 PLN.
                        Osobiście za każdym razem wkładam nowa oem uszczelkę, głowa spokojna.

                        Dlatego też na przykład jeden zrobi na tarczach 80 tysięcy, drugi 140 tysięcy, ta różnica nie wynika z użytkowania, a z tego że jeden zmieni jak będzie minimalny rant, a drugi przekroczy nawet wartość minimalnej grubości, a rant flexem zeszlifuje.

                        Każdy dba na swój sposób, ja nie będę za 79 pln się zastanawiał czy mi olej zacznie znikać z silnika.
                        Podejście jak do regulacji zaworów, jedni 25, drudzy 50 tysięcy nie mając lpg.

                        Miłego weekendu.

                        Comment


                        • Jak dla mnie wymienianie dobrej części na nową jest głupotą . Przytoczony przykład z tarczami jest bez sensu, ponieważ jest takie urządzenie jak suwmiarka którą można zmierzyć grubość tarczy, jeśli jeszcze jest dużo do wartości minimalnej to jak najbardziej dobrym zabiegiem jest zeszlifowanie rantu.
                          Co do uszczelki pod pokrywą zaworów to fakt nie każdy może ocenić jej stan, ale każdy kto zajmuje się mechaniką będzie to mógł zrobić bez problemu. Sam w moim regionie ustawiam zawory w różnych samochodach nie tylko w hondach i jestem w stanie stwierdzić czy uszczelka jeszcze się nadaje czy już nie.
                          Nie jestem zwolennikiem wymiany dobrych elementów na nowe jak to w zwyczaju ma wielu mechaników naciągać klientów
                          Last edited by grzes41gt; 05-02-2024, 11:20.
                          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                          sigpic

                          Comment


                          • Dopiero co pisaliście w tym temacie że regulacja zaworów jest głupia z mojej strony bo robie to co trzydzieści tysięcy... Jak dopisałem do tego że oem świeczki kupuje co 50 tysięcy to już w ogóle płacz, podobnie z oliwą w skrzyni itd.
                            Słowo klucz w poprzednim poście " osobiście" będę serwisował swój samochód jak uważam, a nie myślał nad 79 pln czy innymi wydatkami. Nie musi się to nikomu podobać, ale swoje zdanie mogę mieć także i dbać o auto tak jak chce, a nie uważają czy chcą inni bo tak akurat robią sami...

                            Comment


                            • Uszczelkę OEM mogę kupić, ale mogę również kupić zamiennik.
                              Pytanie brzmiało, czy zamiennik u Was się sprawdza..
                              Są auta, w których stosowanie zamienników się nie sprawdza.

                              Nigdy nie wymieniam części bez powodu pomijając standardowe np, olej i filtry.
                              Przykład z tarczami wg mnie również nietrafiony, bo bywa konieczność wymiany tarcz ze względu na bicia a nie tylko zużycie.
                              Osobiście- jeśli tarcza jest powyżej grubości minimalnej, to "zbieram" krawędź a nie wymieniam dobrej tarczy na inną - zawsze można trafić na produkt gorszej jakości albo wybrakowany.

                              Dodatkowo uważam, że im mniej części wymieniam, tym lepiej dla środowiska.
                              Mniej wyrzucam do śmietnika a producent musi mniej wyprodukować, choć oczywiście w skali mikro- dla mnie o jedną część/zestaw mniej..

                              Co do uszczelki pod kapę zaworową- pytanie nadal aktualne.
                              Uważam, że OEM to tylko w salonie. Ja nie mam salonu Honda "za rogiem" - muszę "zamówić" a później odebrać z salonu.
                              Zamiennik mogę zamówić w necie i odebrać praktycznie bezkosztowo i jest to dla mnie mniej uciążliwe- paczkomat..
                              No chyba, zeby uwierzyć w to, że na alle.. jest też oryginał..
                              Zatem .. ? ?

                              Comment


                              • Kup oryginał. Nie musisz w serwisie Honda. Są sklepy internetowe z oryginałami. W poprzednim Civicu MB17 założyłem uszczelkę Victor Reinza. Przy pierwszej regulacji trzeba było na gwałt szukać nowej bo ta zesztywniała i do niczego się nie nadawała. Różnica w cenie szybko się zrównoważy. Uszczelki to tylko ori.

                                Comment

                                Working...
                                X