Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego głowicy cylindra 1,8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Regulacja luzu zaworowego głowicy cylindra 1,8

    Witam serdecznie, moja Honda 1,8 2007 ver. USA zbliża się do magicznego przebiegu 40 tyś. km i jak przeczytalem w instrukcji należy wykonać regulację luzu zaworowego czy ktoś z Was pokusił się na samodzielne wykonanie takiego zabiegu?? Podobno w Hondzie jest to bajecznie proste, kiedyś robiłem z ojcem taki zabieg w ladzie
    Last edited by Alix; 26-08-2013, 18:01.

  • #2
    Sama regulacja jest prosta ale trzeba jeszcze wiedzieć który cylinder i jaki luz Jak by co zapraszam na podwórko

    Comment


    • #3
      O tym wszystkim bardzo szczegółowo mówi instrukcja zamieszczona zresztą na naszym forum. Opisuje jaki znak powinien być na kole wałka rozrządu i podaje wartości szczelin luzu zaworów (ssanie 0,20 i wydech 0,25), mało tego pokazuje gdzie co odkręcić i w jakiej kolejności.Wygląda na to przynajmniej w teorii, że faktycznie nie wymaga to szczególnych umiejętności, chociaż z drugiej strony nie wszystko może być opisane w instrukcji. Lubię się grzebać w wolnym czasie przy moim samochodzie, ale jeżeli mogą wystąpić jakieś komplikacje to wole wstawić auto do serwisu, bo przecież koszt tego zabiegu jest minimalny, no ale nie o to chodzi...

      Comment


      • #4
        Ja bym ci radził zrobić to samemu Lubisz grzebać jest też instrukcja nie pozostaje nic innego niż brać narzędzia i brać się za regulacje w piękny słoneczny dzień

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez arkowski Zobacz posta
          Witam serdecznie, moja Honda 1,8 2007 ver. USA zbliża się do magicznego przebiegu 40 tyś. km i jak przeczytalem w instrukcji należy wykonać regulację luzu zaworowego czy ktoś z Was pokusił się na samodzielne wykonanie takiego zabiegu?? Podobno w Hondzie jest to bajecznie proste, kiedyś robiłem z ojcem taki zabieg w ladzie
          A co to za silnik że regulacja jest juz po 40 tyś?Według gwarancji u mnie regulacja luzu w silniku 1,8 powinna byc dopiero po 100tyś.

          Comment


          • #6
            hmm... a to ciekawe, poniżej cytat z instrukcji serwisowej:

            Tabela przeglądów w warunkach normalnych i trudnych - z wyjątkiem wersji europejskiej

            Regulacja luzu zaworowego głowicy cylindra silnik L13A7, silnik R18A2 - Co 40.000 km

            Tabela przeglądów w warunkach normalnych - wersja europejska

            Sprawdzić luzy zaworowe używając HDS, silnik L13A7, silnik R18A2 - Co 40.000 km

            w sumie masz racje sprawdzenie luzu zaworowego niekoniecznie oznacza regulację.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez arkowski Zobacz posta
              hmm... a to ciekawe, poniżej cytat z instrukcji serwisowej:

              Tabela przeglądów w warunkach normalnych i trudnych - z wyjątkiem wersji europejskiej

              Regulacja luzu zaworowego głowicy cylindra silnik L13A7, silnik R18A2 - Co 40.000 km

              Tabela przeglądów w warunkach normalnych - wersja europejska

              Sprawdzić luzy zaworowe używając HDS, silnik L13A7, silnik R18A2 - Co 40.000 km

              w sumie masz racje sprawdzenie luzu zaworowego niekoniecznie oznacza regulację.
              U mnie w książce gwarancyjnej pisze dokładnie: sprawdzanie luzu zaworowego co 100000km.A wiadomo że najpierw się sprawdza ,a później ewentualnie reguluje.Oczywiście to wersja europejska.Nie dotyczy to tylko Accorda i Civika Typ-R.U nich jest kontrola własnie po 40 tyś.Pozdrawiam.

              Comment


              • #8
                Wczoraj zrobiłem regulację luzu. Wszystko przebiegło bezproblemowo. Najwięcej trudności sprawiło mi zdjęcie pokrywy zaworów od strony podszybia ze względu na małą ilość miejsca, ale po zastosowaniu odpowiednich narzędzi i z tym sobie poradziłem. Sama regulacja banalnie prosta i faktycznie niczym się nie różni od tej polonezowskiej. Co ciekawe tylko na jednym cylindrze udało mi się wsunąć odpowiedni szczelinomierz i to nie we wszystkie zawory, czyli luz był za mały i występowało niedomykanie zaworów. Cały zabieg trwa około 2,5 - 3 godziny. Różnice poczułem już po przekręceniu kluczyku. Silnik od razu odpalił, równo pracował i wydaje mi się, że jakby ciszej. Na jeździe próbnej również odczułem, że jakby trochę lepiej wchodził na obroty, ale może to być tylko czynnik psychologiczny. Sporządziłem dokumentację fotograficzną wiec jeżeli ktoś będzie zainteresowany mogę zrobić instrukcję krok po kroku z opisem i doborem narzędzi

                Comment


                • #9
                  nooo kolego arkowski masz rację ! (i tez jestem zdziwiony ale tak niestety jest w wersji USA robi sie co 40tys w Europejskiej co 100tys)

                  Tabela przeglądów w warunkach normalnych i trudnych - z wyjątkiem wersji europejskiej Tabeli nie załączam - bo widocznie zgadza się z książką:!

                  Poniższa tabela przeglądów określa minimalne czynności serwisowe wymagane do bezawaryjnej pracy pojazdu. Z powodu różnic klimatycznych i regionalnych mogą być wymagane dodatkowe czynności serwisowe. Dalsze informacje można znaleźć w szczegółowych opisach zawartych w Książce gwarancyjnej.

                  Następujące czynności wymieniowe w tablicy przeglądów należy wykonać w przypadku „trudnych warunków” eksploatacji pod warunkiem, że samochód jest eksploatowany GŁÓWNIE w takich warunkach.

                  •Olej silnikowy i filtr oleju silnikowego: A/B/C/D/E

                  •Olej przekładniowy: B/D


                  A: Systematyczna jazda na odcinku krótszym niż 8 km lub podczas mrozu na odcinku krótszym niż 16 km.
                  B: Jazda w szczególnie wysokich temperaturach otoczenia, przy ponad 35°C.
                  C: Długotrwała jazda z częstym zatrzymywaniem się i ruszaniem bądź długotrwała praca silnika na biegu jałowym.
                  D: Jazda z bagażnikiem dachowym, holowanie przyczepy, jazda w terenie górzystym.
                  E: Jazda po drogach pylistych, o luźnej nawierzchni lub pokrytych błotem, śniegiem albo rozmarzającym lodem.

                  UWAGA: Jeśli klient OKAZJONALNIE eksploatuje samochód w trudnych warunkach, należy korzystać z tabeli przeglądów dla normalnych warunków eksploatacji.

                  i linijka dot zaworów:
                  Tabela przeglądów w warunkach normalnych i trudnych - z wyjątkiem wersji europejskiej (L13A/R18A bez i z systemem i-SHIFT
                  Przegląd po wskazanym przebiegu lub okresie, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej
                  Sprawdzić (nie regulacja) luzy zaworowe, silnik L13A7, silnik R18A2 Co 40.000 km
                  regulacja jeśli konieczna dopiero przy 100tys https://www.civicforum.pl/showthread...-rozrz%C4%85du
                  Last edited by rambo7; 17-07-2012, 07:57. Powód: uzupełnienie
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Mnie powolutku zbliża się do 100k km.
                    Więc jak to nie jest problem to poproszę o manuala z regulacji. Kontakt jest na PRV.
                    A najlepiej by było wrzucić do "Zrób to sam".

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez arkowski Zobacz posta
                      Sporządziłem dokumentację fotograficzną wiec jeżeli ktoś będzie zainteresowany mogę zrobić instrukcję krok po kroku z opisem i doborem narzędzi
                      Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
                      Mnie powolutku zbliża się do 100k km.
                      Więc jak to nie jest problem to poproszę o manuala z regulacji. Kontakt jest na PRV.
                      A najlepiej by było wrzucić do "Zrób to sam".
                      Sorry za odgrzebanie trochę antycznego wątku ale problem właśnie zaczął mnie interesować . Jest może gdzieś dostępna ta dokumentacja?

                      Comment


                      • #12
                        To i ja się znowu przypomnę, bo dalej jestem zainteresowany...

                        Comment


                        • #13
                          Regulacja zaworów aso honda

                          Witam wszystkich !!

                          Czasem mam wrażenie, że po zimie często silnik pracuje nierównie i raz "spadają" obroty, raz zwyżkują ?

                          ile kosztuje taka przyjemność w ASO i mniej więcej, jak to wygląda ?

                          dzięki z góry !!

                          Comment


                          • #14
                            duzo wiecej niz moglbys to zrobic w zaprzyjaznionym warsztacie
                            LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
                            sigpic

                            Moja była Hanula... niestety ;(

                            Comment


                            • #15
                              Plus ze nie zawsze zrobią to za co płacisz...

                              Jak bylem u mechaniorow na wymianie oleju to słyszałem jak sobie rozmawiali o tym jak tu powiedzieć klientowi, ze ma zawory prawie bez luzów a twierdził ze chwile temu był w ASO na regulacji...

                              Szkoda zachodu z ASO.

                              Ja placilem 50zl w: www.morawicar.pl
                              The 1st. - EJ9
                              The 2nd. - ES7
                              The 3rd. - FD7
                              The 4th. - CU2
                              ------------------------------------------------------------------

                              ------------------------------------------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X