Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego głowicy cylindra 1,8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez schamrock Zobacz posta
    wiec moge wrzucic zdjecia z regulacji I opisac przebieg
    Możesz !!! wrzucaj!!! .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #47
      Ok to ruszamy. Na poczatku chcialem powiedziec ze regulacja zaworow to swietna zabawa tak wiec polecam. Jesli ktos tego nigdy nie robil to wystarczy poczytac jak to sie robi i do roboty. Naprawde nikt lepiej nie zrobi tego jak wlasciciel danego pojazdu bo zawsze chcemy aby bylo wszystko jak najlepiej.Byla to moja 2 regulacja. Wczesniej bawilem sie z Accordem 2.0 i vtec type S. I od razu moge powiedziec w Civicu jest jeszcze latwiej. Wszystko latwo schodzi i sie odkreca. Nie ma problemu z dostaniem sie do jakichkolwiek srub. Zaczalem o godz.19 a skonczylem o 4 nad ranem. Wiem troche za dlugo ale juz mowie dlaczego. Samochod byl rozgrzany na maxa bo wlasnie wtedy wrocilem z pracy. Ostygl calkowicie tak po okolo 4 godzinach. Wiec polecam zaczynac z rana. Do tego mialem jeszcze laptopa w garazu i szukalem jakis innych stron na ten temat. Ogolnie roboty na okolo 2 godz. z przerwami na kawe jak juz jestesmy po pierwszym razie. Robote chcialem zrobic tak jak to robia w wyspecjalizowanych serwisach, tak wiec kupilem klucz dynanometryczny ktory zaoszczedzil mi strachu przy dokrecaniu pokrywy zaworów. A takze klucz do regulacji zaworow ktory tez pomogl ale tylko przy wydechowych poniewaz przy ssacych nie bylo miejsca go wsadzic. Ssace zrobilem starym sposobem czyli oczkowe 10mm i krotki plaski srubokret. W szczelinomierzu uzylem 3 listkow o wymiarach 0,20mm dla ssacych i 0,25mm dla wydechowych a takze 0,30mm ktory wciskalem po regulacji wydechowych i jak nie wchodzil to tak zostawialem ustawiony zawor. Takze ssace sprawdzalem wymiarem 0,25mm i jak nie wchodzil to tak zostawialem.Mam
      nadzieje ze pisze zrozumiale.Moze wrzuce pare zdjec i opisze.
      Zdejmujemy plastikową oslone na silniku.Wyciagamy waz od odmy ktory jest przy pokrywie zaworów.Odkrecamy 4 sruby mocujace pokrywe zaworów z przodu. Z tylu pokrywy zaworów wypinamy plastikowa oslone ktora jest przymocowana na 3 gumowe zaciski a takze odkrecamy plastikowy uchwyt na 2 sruby przez ktory przechodzi wiazka z kablami,wypiac mozna takze kostke ktora jest polaczona z ta wiazka aby bylo lepsze dojscie do tylnych 4 srub mocujacych pokrywe zaworow. Wypinamy 4 kostki od swiec. wypinamy kostke przy mocowaniu na alternatorze.Jak na zdjeciach widac ja odchylilem te kable i przymocowalem na byle co. Nie trzeba odkrecac wszystkiego z alternatora.Odkrecamy 4 fajki na swiecach i wykrecamy swiece zeby latwo nam sie okrecalo przy regulacji.Pokrywe zaworow delikatnie ruszac
      i musi nam latwo zejsc. Jak widac silniczek czysciutki. Moj olej robi dobra robote haha.Nalezy zdjac takze prawe kolo.20141205_015613[1].jpg Jest tam taka gwiazdka w plastiku przez ktora wkladamy klucz nasadowy 19mm do okrecania walem.20141205_003629[2].jpg.A tak wygladaja swiece co sadzicie
      20141204_230238[1].jpg.Ten od ktorego kupowalem samochod mowil ze wsadzil 4 nowe swiece BOSH. Jak widac sa to swiece denso tak wiec stracilem zaufanie do kolegi. Ok lecimy z zaworami. Ustawiamy w kolejnosci 1,3,4,2 cylinder. Wiem ze dla niektorych jest to proste ale to dla tych ktorzy probuja pierwszy raz.Znaki do ustawiania sa na gornym kole zebatym na ktorym jest lancuszek. 1 cylinder. znak na kole napis UP w gore i dwie kreski pokrywajace sie z krawedziami glowicy. ustawiamy zawory wydechowe i ssace i nastepny 3 cylinder . znak na kole liczba 3 w gore i kreski z krawedzia glowicy,ustawiamy zawory na tym cylindrze
      i nastepny 4 cylinder.znak na kole liczba 4 w gore i kreski z krawedzia glowicy, ustawiamy zawory na tym cylindrze i jedziemy na ostatni cylinder czyli 2,znak na kole liczba 2 i kreski z krawedzia glowicy. Powtorzylem operacje 3 razy dla pewnosci. No i skladamy wszystko do kupy. Dam podpowiedz nie dawajcie starej uszczelki. Ja dalem i widze ze troche z pod niej sie poci. Nie lubie tego tak wiec zamowilem nowa i bede mial w poniedzialek. Rozkrece jeszcze raz i zrobie zdjecia ze znakami na kazdy cylinder przy okazji zakladania nowej uszczelki. Duzo zaworow mialo za duzą przerwe. Zaden nie byl podparty. Odczucia po jezdzie probnej. samochod lepiej reaguje na gaz. Delikatnie lepsze przyspieszenie. Takie moje odczucia. Stan licznika 190500km.Tak przy okazji zobaczcie jak wygladal filtr kabinowy20141124_085234[1].jpg. Mam jeszcze pytanie. Nie wiem moze jest juz takie cos. Fajnie by bylo zrobic watek o tym jaki ma kto przebieg w samochodzie i jak by go mozna aktualizowac. Jakies zdjecia dla udowodnienia co myslicie. Ciekawi mnie ile taki Civic moze przejechac. Z gory dziekuje

      Comment


      • #48
        Fajny opis, wszystko jak u mnie, błysk pod pokrywą też, choć mój trochę mniej przejechał Dodam tylko, że da radę to zrobić bez ściągania koła, trzeba użyć krótszego klucza - jest dostęp z góry, i nie trzeba się certolić z podnoszeniem samochodu. Jak pamiętam to chyba po prostu wetknęliśmy nasadkę w grzechotkę, bez żadnej przedłóżki.

        Comment


        • #49








          Zdjecia z ustawiania tlokow w gornej pozycji do regulowania zaworow. Czy moze ktos je wkleic w odpowiednich miejscach. Dziekuje
          Last edited by Crisownik; 17-12-2014, 07:04. Powód: post pod postem

          Comment


          • #50
            Czy w 1,4 jest gorzej wyregulować? Ewentualnie jakis dobry warsztat okolice Zielonej G , Żagań , Żary ?

            Comment


            • #51
              Przyłączam sie do pytania, duże różnice pomiędzy 1.8 a 1.4, bo chciałbym to zrobić, do silnika 1.8 jest sporo fajnych opisów a do 1.4 słabo.

              Comment


              • #52
                Przymierzam się do pierwszej regulacji luzu w silniku R18A2 (1.8) , 160k km, połowa z tego przebiegu na lpg, na zimnym klekocze już jak diesel , no i moc już nie ta, więc zapewne to zbyt duży luz zaworowy.
                Może ktoś opisać mi jak to jest z tą uszczelką pod pokrywę zaworów ? Wymieniamy , i gdzieś tam jeszcze trzeba przesmarować odpowiednim silikonem (proszę o dokładniejsze wyjaśnienie).

                Druga sprawa, ASO proponuje wymianę za 200zł + 60zł uszczelka. Cena rozsądna tylko zastanawia mnie cena uszczelki. Uszczelka Honda OEM to koszt zakupu 130zł na necie, więc dziwi mnie cena 60zł w aso, tym bardziej że aso nie jest zwykle cenowo atrakcyjne. Możliwe czy sami dają zamienniki ?

                Comment


                • #53
                  Przy moim przebiegu 46kkm również były luzy na wydechowych. Info dla tych którzy zwlekają z decyzją, czy czekać do przebiegu 100kkm.

                  Comment


                  • #54
                    Przeglądając i czytając forum natrafiłem na bardzo fajną www jednego z użytkowników TRAFO (kopalnia wiedzy), bynajmniej jak dla mnie - również jest tu o regulacji luzu zaworowego

                    Comment


                    • #55
                      Więc , jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą to po każdym jednym ściągnięciu jej trzeba założyć nową . A jeżeli chodzi o sylikonowanie to przy oryginalnych uszczelkach nie ma konieczności ale dla pewności można sylikonem do wysokich temperatur przesmarować tylko łuki na głowicy silnika .

                      Comment


                      • #56
                        Cześć wszystkim.
                        Na początek zaznaczę, iż szukałem odpowiedzi na swój problem na tym forum na innych stronach oraz wyszukiwarkach i po prostu brak jakichkolwiek informacji. Nie wiem czy tylko ja tak mam czy po prostu nie umiem czytać ze zrozumieniem.
                        Mianowicie mój problem polega na tym, że moje autko (HONDA CIVIC ---> 1,8i vtec 2008 140KM - 60tys. km przebiegu) przy obrotach od 2 do 3 tys wydobywa się dziwny metaliczny dźwięk nie wiem jak to nazwać nawet. problemu nie ma przy obrotach do 2tys i powyżej 3. Poczatkowo po przeczytaniu postów stwierdziłem że będzię trzeba wyregulować luz zaworowy. Okej luz został wyregulowany na zimnym silniku. Po czym po jedzie i sprawdzeniu auta na ciepło luzy były większe zaznaczam po jednej jeździe. W dalszym ciągu problem nie zniknął a ja głowię się jaka może być tego przyczyna. Mam więc pytanie czy ktoś z forumowiczów miał już kiedyś taki problem. Co to może być??? :/

                        Comment


                        • #57
                          bardzo trudno podpowiadać jeśli chodzi o odgłosy silnika to jest wyjątkowo subiektywne i trudne w sugerowaniu czegokolwiek.
                          Luzy zaworowe w VIII gen sprawdzamy przy przebiegu 100-120tys km wcześniej nie ma sensu, szkoda kasy.
                          Zamieszczone przez Keep_Out69 Zobacz posta
                          Poczatkowo po przeczytaniu postów stwierdziłem że będzię trzeba wyregulować luz zaworowy. Okej luz został wyregulowany na zimnym silniku. Po czym po jedzie i sprawdzeniu auta na ciepło luzy były większe zaznaczam po jednej jeździe.
                          Od regulacji zaworów nie możesz się spodziewać że zmieni się dźwięk silnika który cie nurtuje. Nie bardzo wiadomo co miał na celu pomiar luzów zaworowych na ciepłym silniku?
                          Tak na chłodno ni zastanawiając się to jeśli tylko w zakresie miedzy 2-3tys obr/min coś dzwoni ? - tzn. wchodzi w rezonans przy ściśle określonych wibracjach. Jakiś element pod maską ma identyczną częstotliwość drgań układu jak wibracje silnika i się to przenosi.
                          Generalnie bardzo jest źle jeśli się pcha łapy do silnika regulując zawory przy 60 tys km. to jest niewłaściwe podejście które w przyszłości może generować dodatkowe problemy. Nie wiem co nie wiem jak i gdzie ..ale Honda to nie Daewoo nie reguluje się niczego wcześniej niż przewiduje to fabryka. Chyba że używasz auta rajdowo, katujesz silnik występujesz regularnie na 1/4 mili.
                          W każdym razie nie warto generować kosztów a silnik zachować w stanie "niegrzebalnym" jak tylko długo się da (w granicach przewidzianych interwałów) w każdym razie jak podchodzę do silnika w którym rozrząd się wymienia przy 60tys regulacja przy 60tys. to nabieram baaaaaardzo dużych podejrzeń co do wiarygodności przebiegu.
                          Się grzebie i efektów brak ..to znaczy e diagnoza była źle zrobiona.
                          Tak jak z pójściem do lekarza co innego boli a na co innego dostajesz leki.
                          Czy ten mechanik co robił zawory ... nie wpadł na pomysł by wziąć stetoskop i osłuchać silnik w zakresie efektów dźwiękowych ?
                          Nie powino się w Hondzie podchodzić do poszukiwań problemu jak w WV z '83go ..może zawory a może rozrząd, a może rura wydechowa, a może ..a może ... a efektów brak.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #58
                            Kolego arkowski jeżeli instrukcja i dokumentacja fotograficzna nadal jest dostępna u Ciebie to byłbym wdzięczny zbliża się 110kk, nie wiem kiedy była robiona regulacja i czy w ogóle była wykonana. Ostatnio silnik jakby głośniej chodzi ale tylko na wolnych obrotach. Nie wiem czy jest to objaw zbyt małego luzu, ale lepiej sprawdzić jak jest.

                            sleep, nadrób w końcu Regulamin, nie widzę byś doczytał do Pkt 2. User arkowski jak widzisz jest w trybie Guest, czyli poza forum, nie ma co do niego wołać, nie odpowie.
                            Last edited by rambo7; 07-01-2016, 21:30. Powód: Regulamin pkt 2.

                            Comment


                            • #59
                              Witajcie, mam taki problem: w piatek odstawilam samochod do mechanika na regulacje zaworow (103000 km), w sobote zawory zostaly uregulowane, zalozono nowa uszczelke... Po poludniu odpalam.... i nie odpalil.. za drugim razem sie udalo, rozrusznik kreci, akumulator nowy ma miesiac. Przejechalam kawalek, odpalam ponownie - jest ok. Dzisiaj po nocy znowu to samo- pierwsze odpalenie nieudane, za drugim razem jest dobrze. Jakies pomysly? Mechanik stwierdzil ze luzy na pewno sa dobrze ustawione, jutro ma do tego zajrzec, ale nie ukrywam ze przygotowalabym sie do tej rozmowy ktos z Was mial podobna sytuacje?

                              Comment


                              • #60
                                Przestraszyłeś mnie, bo sam chciałem dać samochód do regulacji w jakimś warsztacie. Ile cię to kosztowało?

                                ASO chciało ode mnie 250 pln, ale kiedy usłyszeli, że auto zagazowane, cena wzrosła do 350 pln. Argumentowali, że więcej jest do rozkręcania, ale przecież wystarczy zdjąć czapkę od silnika a nie gmerać w innych bebechach, nie wie ktoś skąd faktycznie taka dokładka ceny?

                                Comment

                                Working...
                                X