Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony i Felgi do Civic 8gen - Kompendium

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Widze, ze nie zrozumiales ani aluzji, ani co zrobiles ze swoim autem, grunt ze nie ociera i wyglada, nie? Zmiana ET o 20mm to wysuniecie fizycznego srodka ciezkosci kola o 2cm na strone, wiec zwiekszenie rozstawu osi o 4cm. To nieliche z perspektywy momentu sily dzialajacej na zawieszenie - m.in. powoduje spadek efektywnosci jego pracy i skraca jego zywotnosc - jak na sutym dystansie. Jak Eibachy masz w miare nowe to ich progresywna czesc troche to ugladzi, jak sie sklepia po 20-40tys. km bo nie sa to najwyzszych lotow springi to bedzie tylko... bardziej. Opony na granicy naciagu jeszcze to uwypukla. Tam jest jeszcze pare innych kwestii jak zmniejszenie promienia skretu auta etc.

    Same opony koszerne nie koszerne... no coz, nie pod takie auto miales zestrojone, wiec optymalnymi i "dla potomnych" troche trudno je nazwac. Ze wezsza o dwa oczka to jedno, ale opony touringowe zwykle slabiej znosza naciag od opon UHP/UUHP wiec w przyczepnosci Ci to nie pomoze. Mysle, ze calym zabiegiem zbiles sobie dlugosc awaryjnego hamowania na suchym o ladne pare metrow... bo ani optymalna i dobrze ulozona guma ani efektywne amortyzatory w takim settingu...

    No ale ladnie wyglada i jezdzic mozna, wiec pewnie bedziesz jezdzil Tylko wiesz, tak z tym szerokim polecaniem innym takich konfiguracji to bym powiedzial - tak srednio
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Być może rzeczywiście nie zrozumiałem. Zmiana ET o 20 to wysunęcie środka ciężkości o 20 mm przy tej samej szerokości felgi, prawda? Przy feldze szerokości 7J miałbym ten środek odsunięty rzeczywiście o 20 mm, nasomiast przy szerszej feldze (7,5) wartość ta zmienia się do 13,5 mm, nieprawdaż (czyli np mniej niż przy 7J ET40)? Z porad, chyba nawet na tym forum, wyczytałem, że dla UFO "bezpieczna" i "nieprzeciążająca" jest zmiana max o 15 mm na stronę, bo mieści się w procencie szerokości rozstawu kół...

      Kwestia wspomnianych potomnych: ja nikomu nic nie radzę, sam w temacie najpierw zapytałem, czy takie koła będą ocierać, bo miałem wątpliwości. Dla potomnych zostawiłem informację, że w takim konfigu nie ociera, tyle.


      Dzięki za komentarz o typach opon, w ogóle nie miałem o czymś takim pojęcia, chętnie zgłębię temat. Zanim eibachy (kupiłem nówki) się sklepią, to spokojnie zdążę wymienić opony na takie "bardziej" :⁠-⁠)
      Ale tak, póki co jeździć będę :⁠-⁠)
      Last edited by Xel; 27-05-2023, 22:08.

      Comment




      • Tu masz wszystko.

        Comment


        • Tutaj mam tyle samo, co na kalkulatorze xfelgi.pl, z którego korzystałem przed zakupem felg...

          Comment


          • Tyle samo czy prawie tyle samo? Bo jednak widzę więcej istotnych informacji niż tylko wysunięcie felgi od zewnątrz/wewnątrz.

            Comment


            • Zamieszczone przez Xel Zobacz posta
              Być może rzeczywiście nie zrozumiałem. Zmiana ET o 20 to wysunęcie środka ciężkości o 20 mm przy tej samej szerokości felgi, prawda? Przy feldze szerokości 7J miałbym ten środek odsunięty rzeczywiście o 20 mm, nasomiast przy szerszej feldze (7,5) wartość ta zmienia się do 13,5 mm, nieprawdaż (czyli np mniej niż przy 7J ET40)
              I nadal nie rozumiesz. Offset (ET) to odległość środka felgi od miejsca jej mocowania. Z perspektywy fizyki pracy koła, niestety wysuwasz je o offset, niezależnie od szerokości felgi czy opony.



              Z resztą w zapodanym linku masz to w oczywisty sposób pokazane. Zarówno co zrobiłeś z kołem, jak i jak zmienił się naciąg opony (patrz kształty ścianek... i bardzo uważaj na krawężniki i zwalniaj przed stojącą wodą )

              Last edited by Alix; 28-05-2023, 08:30.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • No dobrze, prawie tyle samo. Ja jednakże te opony 205/50 miałem i mam nadal, więc porównanie vs 225/45 w tym wypadku nic mi nie daje. Że będzie minimalnie inna wysokość, obwód i średnica koła, a za tym wskazania prędkościomierza, to przecież oczywiste :⁠-⁠)
                Tak też jak napisałem, wolalbym mieć 225/45, ale nie pozbędę się Michelinów z przebiegiem 15-20k.
                Fakt, ten kalkulator jest fajniejszy niż xfelgi, bo łączy w sobie info i o felgach, i o oponach :⁠-⁠)

                Edit: @Alix: wysuwam środek koła o 20 mm, oczywiście, z tym się nie kłócę. (W sumie z niczym się nie kłócę!)
                Ale też felga jest szersza o to 1,27 cm, więc też siły dzialajace na koło się rozłożą inaczej niż w 7", bo powierzchnia styku z podłożem jest inna, prawda?
                Kwestia ułożenia samej opony na feldze: tu fajna sprawa z tym wykresem, ale z drugiej strony to chyba i tak zależy też od modelu opony, nie? Nie zauważyłem, żeby guma się jakoś specjalnie odkształcała...
                Na kałuże i krawężniki zawsze uważam, dzięki :⁠-⁠)

                Btw, jakiś tysiąc lat temu pisałeś, że et38 dla UFO jest ok i że 205 na 7,5 będzie "bez dramatu":
                Zakładam ten wątek ponieważ istnieje duży problem dla niektórych przy kupnie nowych felg. Rozchodzi się tu głównie nie tyle o średnice felgi, ale o jej szerokość oraz odsadzenie (ET) które decydują o tym czy koło będzie pasować, czy też nie. Najpierw podzielę się informacjami co pasuje. Mam założone kute felgi 17" o szerokości 7,5" z ET33. To oznacza że mam zewnętrzną część felgi odsuniętą na zewnątrz o około 28mm w stosunku do fabrycznej 7" z ET55. Przy hondowskiej feldze bym musiał dawać

                Czy rzeczywiście te dodatkowe 3 mm robią taką różnicę?
                Last edited by Xel; 28-05-2023, 11:21.

                Comment


                • Zamieszczone przez Xel Zobacz posta
                  Że będzie minimalnie inna wysokość, obwód i średnica koła, a za tym wskazania prędkościomierza, to przecież oczywiste
                  Ale przecież to nie ma kompletnie żadnego znaczenia to jakieś ułamki procenta. Z resztą, te dane niewiele dają bo opona w naciągu się spłaszczy i będzie niższa niż to policzone z czystej matematyki cyferek szerokość x profil. Porównanie dotyczy opony pod jaką producent zestroił to auto i jej zachowania (szersza, o innym profilu, bez naciągu, z innym momentem siły pracy zawieszenia etc.) wiec slusznie jest porównane z tym jak powinno być. Nie oszukujmy się, opona 205/50R17 do Civica to taki "Januszowy" wybryk bez racjonalnych przesłanek, z resztą zwykle droższy od standardowej 225/45 i ze znacznie ograniczonym wyborem modelowym. No, chyba, że ktoś trafił na wyprzedaż i dlatego się "przydarzyło".

                  Zamieszczone przez Xel Zobacz posta
                  Ale też felga jest szersza o to 1,27 cm, więc też siły dzialajace na koło się rozłożą inaczej niż w 7", bo powierzchnia styku z podłożem jest inna, prawda?
                  Nie, na normalnej powierzchni liczy się do momentu siły się gdzie środek felgi wobec zawiasu i nic innego, nie wiem, skąd bierzesz te pomysły. No, chyba, że jedziesz w dedykowanych koleinach w asfalcie, to raczej minimalnie większa, bo potencjalnie łapie "szersze" nierówności niż na 7,0 Ewentualnie już teoretyzując, przy znacznych obciążeniach na zakrętach będziesz miał moment siły bliżej brzegu najbardziej obciążonej przedniej zewnętrznej felgi, więc również, raczej musisz sobie tą szerokość dodać (a nie odjąć) do offsetu, więc pewnie bliżej jakbyś wysunął koło o 3, a nie 2cm wtedy, zawias ma jeszcze więcej roboty.

                  Zamieszczone przez Xel Zobacz posta
                  tu fajna sprawa z tym wykresem, ale z drugiej strony to chyba i tak zależy też od modelu opony, nie? Nie zauważyłem, żeby guma się jakoś specjalnie odkształcała...
                  To nie aż taki naciąg, żeby to było w oczywisty sposób widać. Ale on tam jest i ułożenie ścianki opony się zmieniło. Niekorzystnie z perspektywy auta nieusportowionego, z naciskiem na auto do driftu lub stance'u bo to zasadniczo miejsca, gdzie naciąg się dobrze sprawdza.

                  Zamieszczone przez Xel Zobacz posta
                  Btw, jakiś tysiąc lat temu pisałeś, że et38 dla UFO jest ok i że 205 na 7,5 będzie "bez dramatu":
                  Jest trochę różnicy w kategorii "bez dramatu" a jak być powinno, nie? Czy "bez dramatu" Twoim zdaniem znaczy, że jest dobrze? Z resztą wraz z wiekiem i nabytym doświadczeniem motoryzacyjnym na innych furach w różnych konfiguracjach (pewnie przerobiłem trzycyfrową liczbę jazd różnymi autami od tamtego wpisu) coraz bardziej widzę, jakie ma to znaczenie dla właściwości jezdnych auta i nie skupiam się już na "zmieści się w nadkolu jakoś" Prawdopodobnie więc bogatszy o tą wiedzę widzę to dzisiaj jako większy błąd konfiguracyjny niż widziałem te 6 lat temu

                  O zobacz, nawet foto z wczorajszej przejazdzki - niby supersportowy 911 GT3 RS, a naciągu Pirrelki nie mają

                  IMG-20230527-WA0012.jpg
                  Last edited by Alix; 28-05-2023, 16:17.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • No to może tak, jeszcze raz, żeby nie ciągnąć tej dyskusji w nieskończoność

                    Auto kupiłem od tzw. "Janusza", który z sobie tylko znanych przyczyn załozył opony 205/50R17 (bo chciał mieć węższe jakoby) i zapłacił za nie, jak sam zauważyłeś, więcej niż za koszerne 225/45 - widziałem paragon
                    Ja na tych oponach i fabrycznych felgach jeździłem dwa lata i stwierdziłem, tak jak powiedziałeś, że "ma wyglądać!", więc zmieniłem felgi. Opon nie zmieniłem, bo w momencie kupna felg miały 20k przebiegu i stwierdziłem, że "jakoś to będzie". Tak też jak pisałem, może w przyszłym sezonie letnim ogarnę gumy 225/45. Może też pogonię cały zestaw i wsadzę jakieś 225/45R17 8J ET40.

                    (EDIT: Patrzyłem też po necie na możliwe kombinacje szerokości felgi plus opony i wychodziło z kilku źródeł, że 7,5 dla 205 to najwyższa możliwa szerokość dla opony bez naciągu Naciągu chciałem uniknąć )

                    Rozmiar felg i ET: Czytałem, szukałem, łącznie z tym forum: spotkałem się z niejedną, nie dwiema opiniami, że 7,5, a nawet 8 cali z ET 38 jest w tym aucie OK. Tak, zdaję sobie sprawę, że elementy zawieszenia są bardziej narażone na zużycie i wiedząc to, kupiłem takie felgi, "żeby wyglądało i nie ocierało". Jeżdżę mało i głównie po mieście, więc bardziej na auto patrzę niż nim robię przebiegi
                    Przyznam, że przełożenia tego na drogę hamowania nie brałem pod uwagę. Ale tutaj można teoretyzować, że na drogę hamowania ma wpływ ileś tam różnych czynników, jak marka i wiek opony, stan jej zużycia, stan samego układu hamulcowego, prawda?

                    Czy "bez dramatu" moim zdaniem znaczy, że jest dobrze? W kontekście motoryzacji wydaje mi się, że "bez dramatu" oznacza, że "nie będzie dramatu", czyli "nic złego się nie wydarzy", czyli, że jest OK, tak.
                    Kwestia "jak być powinno" trochę ociera się o dyskusję pt. "jak ktoś to tak zaprojektował, to na pewno musi tak być" vs short shiftery, tulejki centrujące, reflash bo obroty opadają etc. Pewnie projektanci wymyślili to optymalnie (no chyba że nie).
                    Żeby nie było: nie mówię, że nie masz racji, sam w życiu może jeździłem dwudziestoma-trzydziestoma samochodami, a i kilometrów niewiele, więc do trzycyfrowej liczby mi spooooro brakuje i pewnie nigdy do niej nie dotrę.

                    Pozdro i dobrej niedzieli!

                    PS: propsy za LEGO, sam ostatnio odnowiłem swoje zainteresowanie klockami (a byłoby na opony... ;/)
                    Last edited by Xel; 28-05-2023, 13:57.

                    Comment


                    • Wiesz w koncu to wlasnie Lego jest najwiekszym producentem opon na swiecie, wiec postawiles na najlepsza marke Wlasnie z reszta skladam klasyczny Batmobil z mojej ulubionej interpretacji filmowej Tima Burtona z 1989, to dopiero wielkie laczki (jak na Lego):

                      20230527_220717.jpg

                      Nawzajem, milej niedzieli
                      Last edited by Alix; 28-05-2023, 16:15.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Ja mam takie zimówki Nokian WD SnowProof 205/50/R17 93W XL na ori felgach 7,5". Letnie po bożemu, 225/45/R17 94Y, też na 7,5". W salonie dali oba komplety całych kół, tylko letnie dużo ładniejsze, ale zimowe za to mają tylko 5 wąskich ramion, więc błoto łatwo wypada.

                        Różnicy żadnej nie czuję, ale jeżdżę zdecydowanie cierpiarsko (wyszalałem się już wystarczająco, choć jak trzeba, to jedynka mi idzie po reflashu do 75km/h @ 7200 rpm). Ja z tych, co zawsze na zimę węższe od kiedy pożegnałem poldolota, ale to jeszcze w zeszłym wieku było. W sumie wolałbym 205/55/R16, no ale felg kupować nie będę, nie zwariowałem. Ceny obu po około 550 zł za sztukę z montażem (dwa lata temu).

                        Comment


                        • Oryginalne felgi w tej generacji byly 7,0 a nie 7,5, wiec jak ktos sobie wymyslil skads 205tki w 17 to przynajmniej nie bedzie na granicy naciagu jak na szerszej feldze. Ale dobrze to okresliles w sumie, podejscie wezsze na zime to jest tak z epoki poldolota, czyli sprzed 2ch dekad, na zimowki z tamtej ery...

                          Jezeli liczysz pieniazki, tym bardziej 205/50R17 w stosunku do prawidlowego rozmiaru do tego auta sa zwykle drozsze i jest ich mniejszy wybor. Pod katem przyczepnosci i pracy ABS/ESP w tym modelu w kompie pokladowym serwis powinien przelaczac pomiedzy 205/55R16 a 225/45R17 i wiekszymi z uwagi na zmiane charakteru prowadzenia auta (nawet jak Ty jej nie czujesz) zaleznie od tego co jest zalozone, aby auto bezpiecznie sie zachowalo w sytuacjach podbramkowych jak producent zestroil samochod. Wiekszosc ludzi o tym nie pamieta, wlacznie z wiekszoscia serwisow. Trudno nawet powiedziec do jakiej kategorii by wrzucic tu 205/50R17 bo z jednej strony wysokosc scianki bocznej jest juz jak w niskoprofilowce, ale z drugiej opona jest wezsza wiec mniej przyczepna.
                          Last edited by Alix; 19-08-2023, 09:34.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Ostatnio moi drodzy zmieniłem auto z civica 11 jako chyba jedyny w Polsce na civica 8 sedana 2008 pierwsza rejestracja, wersja oczywiście full wypas exec szukałem krajówki bardzo długo która by nie była zmęczona kilometrami i miała zawieszenie i amortyzatory w bardzo dobrej kondycji. I teraz do meritum zgadnijcie jakie koła i opony założyłem do tej hanki........
                            Last edited by rob1986; 27-08-2023, 11:50.
                            zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                            Comment



                            • Honda Civic VIII sedan 1.8 Executive na kołach 215/50/17 J8.......bardzo dobrze prezentuje sie a zarazem komfortowo prowadzi i nic nie ociera moim zdaniem idealny dobór, jednak testowanie praktyczne,
                              to nie to co domysły i rozmowa teoretyczna

                              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                              Last edited by rob1986; 27-08-2023, 11:43.
                              zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                              Comment



                              • Powróciłem do klasyki i powiem wam ze nie załuje jestem mile zaskoczony prowadzeniem oczywiście na tych kolach x civica prestige hb5 i co najważniejsze komfortem jazdy

                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                                Last edited by rob1986; 27-08-2023, 11:46.
                                zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                                Comment

                                Working...
                                X