Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

skrzypienie i stuki dochodzące z kokpitu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez override23 Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o opony - pod względem komfortu jak dużo daje zmiana z 225/45/R17 na 205/55/R16? A jak duża różnica jest między 205/50/R17, a 205/55/R16? Po prostu zastanawiam się, czy różnica pomiędzy oponami 16" a 17" jest na tyle duża, że warto ją rozważyć.
    Pamiętaj że coś za coś - zyskujesz komfort, tracisz częściowo właściwości jezdne. Dlatego ja zostałem przy kulturalnej oponie 225/45/R17 i dla mnie jest bdb kompromis - jechałem na testówce z 16'' i auto nie prowadziło się tak, jakbym chciał - każdy ma swoje priorytety. W temacie, o który pytasz, napisano już epistoły na tym Forum - polecam dział techniczny o oponach, chociażby tu https://www.civicforum.pl/showthread...%99kszy-profil i tu https://www.civicforum.pl/showthread...290#post212290

    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
    Ale w kwestii komfortu jazdy, bo skrzypienia deski zostają - moze gdybym od poczatku jezdzil na 16 to by było lepiej...no ale tego juz nie sprawdzę.
    W tym jest istotna część prawdy - auta sztywne szybciej się "rozklekoczą" i"rozpasują" niż te miękkie i na pewno największa efektywność wszelkich w/w byłaby zanim skrzypienie wystąpiło - ale mówimy o autach od co najmniej 3 lat nie produkowanych, więc pozostanie to w sferze teorii tak czy owak...

    Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
    Alix - mógłbyś napisać więcej o tych rozpórkach ?
    Tzn. czy ktoś zamontował i wyeliminowanowalo to trzeszczenie itp. odgłosy ?
    W sume w ASO mi tego nigdy nie zaproponowali, a jeśli to w miarę nie duzy koszt to warto by to rozważyć...
    A i jeszcze pytanie czy nie wpłynie to na dodatkowe utwardzenie zawieszenia ?
    Rozpórek przede wszystkim trzeba szukać takich jak do Type R (FN2) bo pasują, a raczej mało kto do "cywilów"szuka takich gadżetów. Miałem okazję poznać auto z chyba jedyną rozpórką do kupienia w Polsce czyli OMP (dostępna w rallyshop.pl ) :



    A konkretnie to auto:

    Rozpórka 0ok.jpg

    Powiem tak, auto było na baaaardzo twardych sprężynach Vogtlanda -30mm i kolega twierdził, że po tej rozpórce właśnie większość skrzypień ustąpiła (przedlift). Fakt, jak dał się przejechać na próbę, nic nie skrzypiało

    Istnieją też inne, jak Summit, J's Racing czy Ultra Racing:

    Rozpórka 3.jpg Rozpórka 6.jpg Rozpórka 7.jpg

    Ja rozważam - o ile kiedyś to zrobię i uda się dostać - taką, która też obejmuje ścianę grodziową no i jest lekka (aluminium) coś jak ta K-Sight:

    Rozpórka 2.jpg

    W starszej Hondzie mam podobną (choć głównie w nieco innym celu ) i sprawdza się powiedziałbym lepiej niż taka tylko między kielichami, która była tam wcześniej. Tyle, że ja mam polifta, więc na razie po podklejeniu mikrogumą podszybia, wymiany opon z koszmarnych Michelinów na przyjemne Goodyeary, a przede wszystkim (to mi dało zdecydowanie najwięcej) po wymianie sprężyn na Eibach'y - u mnie nic nie skrzypi, więc...

    Dodam na koniec może bardziej jako ciekawostkę niż w temacie, że są jeszcze ekstremiści typu Spoon, ale to już jest przygotowanie do wyczynu, a nie rozważenie do ewentualnego usunięcia skrzypień, cena też z kosmosu:

    Rozpórka mega by Spoon.jpg

    Co do twardości, to cóż, jakaś tam część dziur pewnie pomaga pochłaniać nadwozie, ale myślę, że nie zrobi to istotnej różnicy w komforcie jako takim (poprawi go jak trzeszczenia znikną ). U wspomnianego kolegi w srebrnym Civie to akurat było nie do oceny bo Civic na zawieszeniu Vogtland + Koni FSD z Falkenami na 18'' i tak był już twardy "jak należy" Za to powinno in plus wpłynąć na prowadzenie na zakrętach
    Last edited by Alix; 02-03-2014, 20:01.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      Witam.
      Odświeżam temat.
      Posiadam Hondę civic 2008 2.2 CTDI .
      Mój problem polega na tym że gdy stoję na luzie i wcisnę gaz do około 3 tyś obrotów to gdy obroty spadają w aucie rozlega się dziwny dźwięk jakby z lewej strony u góry który przechodzi aż do kierownicy. Tak samo gdy jadę i mam ok. 3 tys obrotów i wcisnę sprzęgło to słychać lekki dźwięk, lecz najczęściej jadać na dwójce słychać go albo tak jak pisałem będąc na luzie.

      Prosił bym o jakieś rady
      Pozdro

      Comment


      • #18
        Od kiedy to się pojawiło? Może po zmianie filtra powietrza? Na rynku jest mnóstwo alternatywnych produktów do OEM, ale nie wszystkie są dopracowane.
        Niektóre powodują wibacje/buczenie przy schodzeniu w opisanym przez ciebie zakresie obrotów.
        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

        Comment


        • #19
          dokladnie, zamienniki filtra powietrza mogą dawać efekt rezonansu.Oryginał -takich efektow dzwiękowych brak
          pzdr

          Comment


          • #20
            Dokładnie po przeglądzie to zaczeło występować.

            Dzięki panowie teraz już wiem że hondzia toleruje jedynie oryginał .
            pozdro
            Last edited by lukas0122; 28-09-2014, 23:44.

            Comment


            • #21
              Na pewno jak kupisz w ASO to będzie ok, ja tak zrobiłem. Od razu zauważysz różnicę w wykonaniu i wadze.
              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

              Comment


              • #22
                Odświeżę na szybko
                Może ktoś stosował coś podobnego? (nie robię reklamy marki).

                Comment


                • #23
                  witam.
                  Od tygodnia jestem posiadaczem Hondy 5D 2010r 1.8 GT Sport.
                  Coś zaczęło we wnętrzu trzeszczeć z tyłu po stronie prawej.
                  Sprawdziłem mocowania półki, przesmarowałem zawiasy klapy i uszczelki drzwi ale dalej strasznie trzeszczy na nierównościach.
                  Mam jeszcze jedno miejsce ( jakby pod plastikiem AIRBAG-u bocznego ).
                  Spotkał się ktoś z takim problemem?

                  Comment


                  • #24
                    Problem rozwiązany po wnikliwej lekturze z forum.
                    Stukał rygiel oparcia tylnego siedzenia. Okleiłem taśmą izolacyjną i nastała cisza

                    Comment


                    • #25
                      A robiłeś coś z miejscem Airbagu bocznego?

                      Comment


                      • #26
                        zostawiłem w spokoju jak okazało się że stuka rygiel zamka składania kanapy

                        Comment

                        Working...
                        X