Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rdza na dachu nad uszczelką przedniej szyby UFO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Nie ma to jak executive i szklany dach. Chociaż po postach poszedłem do garażu zobaczyć. Nawet wyjalem uszczelke i pod nia byl zdarty lakier do blachy, to zeszlifowalem troche gumy z niej żeby nie dotykala i zabezpieczylem tectylem ml miejsce bez lakieru.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez Peter Zobacz posta
      Nie ma to jak executive i szklany dach.
      Ja mam executive i jestem przeciwnego zdania z innych powodów... No w każdym razie, rzeczywiście rdzy nie ma
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Peter Zobacz posta
        Nie ma to jak executive i szklany dach. Chociaż po postach poszedłem do garażu zobaczyć. Nawet wyjalem uszczelke i pod nia byl zdarty lakier do blachy, to zeszlifowalem troche gumy z niej żeby nie dotykala i zabezpieczylem tectylem ml miejsce bez lakieru.
        Czy uszczelka nad przednią szybą jest klejona do szyby ?
        Zastanawiam się czy można ją wyciągnąć bez żadnych problemów aby wyczyścić brud który dostaje się pod uszczelkę. Według mnie usunięcie brudu powinno zapobiec pojawieniu się rdzy w tych okolicach.

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez Kijan Zobacz posta
          Czy uszczelka nad przednią szybą jest klejona do szyby ?
          Z rysunku wynika ze jest wciskana (nr 5)

          B__5200.jpg
          Serwisowka 8 gen

          Comment


          • #35
            Odwołując się do Wpisu nr #9 tego Wątka chciałem zapytać znających temat z własnego doświadczenia, czy nadal (i ewentualnie jak długo) prowadzona jest akcja serwisowa związana z blacharką dachu - ogniska korozji nad uszczelką przedniej szyby..

            Zainspirował mnie wpis tego wątka: https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-1-4-2008 przyznam że ostatnio kupowałem (pomagałem koledze) w zakupie rocznika 2009 UFO i takie ślady nad przednią uszczelką szyby występują - jeszcze korozji nie ma ale jest ewidentnie zmarszczony lakier.

            Kto z Was przerabiał temat i jak to jest aktualnie?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #36
              Rambo, mam Civic IX, w książce gwarancyjnej mam jedenaście kartek na coroczny bezpłatny przegląd lakierniczy. Dopiero dwunasta jest na przegląd lakierniczy bez słowa "bezpłatny". Sugeruje to że wystarczy raz w roku pojechać po pieczątkę co nic nie powinno kosztować by mieć gwarancję na lakier. Jeśli w VIII generacji jest tak samo nie jest potrzebna akcja serwisowa by naprawić ogniska korozji pod warunkiem że dopilnowane były terminy przeglądów lakieru.
              CIVIC IX 1,8/142KM

              Comment


              • #37
                W tym wypadku sprawa jest chyba dosc prosta. Rdza na dachu klasyfikuje sie w ramach 12 letniej gwarancji na perforacje elementow konstrukcyjnych nadwozia (ksiazka gwarancyjna klasyfikuje dach jako wlasnie taki element). W zwiazku z tym nieodplatna naprawa/lakierowanie dachu nalezy sie z definicji.
                Pozdro.

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez walezy Zobacz posta
                  W zwiazku z tym nieodplatna naprawa/lakierowanie dachu nalezy sie z definicji.
                  Pod warunkiem dokonywania przeglądów powłoki lakierniczej w wymaganych terminach i odnotowywaniem tego przez ASO w książce gwarancyjnej.
                  Brak przeglądu powłok lakierniczych wpisanych do książki to norma. Klienci nie zawsze są zorientowani a niepilnowane ASO robi to lub nie.
                  Pzdr.

                  Comment


                  • #39
                    Zawsze pozostaje zwalenie winy na ASO. Z reszta akurat w tym przypadku korozja zaczyna sie pod uszczelka i trydno cos takiego wykryc przy typowym przegladzie nadwozia. Sprawa jest dobrze znana w Hondzie, wiec ciezko im bedzie sie z tego wywinac.

                    Comment


                    • #40
                      Witam .


                      Zauważyłam że i u mnie jest problem rdzy przy uszczelce.. wstawiam foto, tak jak tutaj widać jest to na całej długości uszczelki, lakier zdarty na jakieś 2-3mm od uszczelki, nalot rudej jest, żadnych bąbelków. Na zdjęciu słabo widać ale w garażu ciemno a i robione słabym telefonem...

                      Jaka jest na to rada? Pozostaje tylko wizyta w ASO i malowanie całego dachu + wymiana uszczelki?
                      Mieliście taki problem ? Jak to rozwiązaliście ?

                      ps. wiem auto strasznie brudne, nie zwracajcie uwagi

                      Comment


                      • #41
                        Temat do rozwiązania tak jak Ci pisałem na PW. Czy trzeba jechać do aso to już kwestia zasobności potrfela. Jeśli ASO nie ma własnego warsztatu lakierniczego, to pewnie zlecą to komuś na zewnątrz. Więc wtedy taka naprawa w ASO, ale ASO to pośrednik a nie wykonawca.
                        Bardzo ważne żeby po lakierowaniu wstawić nową uszczelkę nad szybę czołową! Inaczej problem do Ciebie wróci po jakimś czasie

                        Comment


                        • #42
                          Mam auto z 2009r i w maju 2015 zauważyłem,że lakier ściera się pod uszczelką . Od razu pojechałem do ASO, najpierw pracownik stwierdził,że to nie podlega naprawie gwarancyjnej, po rozmowie z kierownikiem zakwalifikowano do naprawy gwarancyjnej. .Kierownik serwisu wyjaśnił,że technologia naprawy w zależności od stopnia zaawansowania. U mnie lakier bezbarwny był tylko starty, bez purchli, gołej blachy. Zbyt twarda uszczelka ścierała lakier podczas "pracy " nadwozia. Naprawa polegała na zdjęciu uszczelki, wycieniowaniu bazą przodu, cały dach otrzymał nowy bezbarwny + nowa miekka uszczelka. W sytuacjach purchli, zdarcia do gołej blachy wycinają szybę i i malują w taki sam sposób cały dach. Na czas naprawy otrzymałem samochod zastępczy.

                          Comment


                          • #43
                            Byłem ze swoim samochodem w ASO z tym tematem ale mój samochód miał wtedy więcej niż 6 lat czy jakoś tak. W każdym razie ASO się zgrabnie wypięło na mnie
                            Mi delikatna ruda się pojawiła ale lakiernik nie wycinał szyby. Nie było takiej potrzeby.

                            Comment


                            • #44
                              Gwarancja na blachę w UFO to siedem lat i przez taki okres czasu ASO powinno usunąć usterkę bez łaski.

                              Comment


                              • #45
                                W moim wypadku auto miało przekroczone 7 lat. Poza tym, nie miałem wszystkich przeglądów w aso.

                                Comment

                                Working...
                                X