Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana płynu chłodniczego w Civic VIII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Niestety potrzebowałem na szybko kupic i tylko to było. Podobno IAT. Mogę to zalać?
    Dostałem numer do handlowca i powiedział że to IAT czy to możliwe? Jest na opakowaniu że wytrzymuje 5 lat a IAT wytrzymuje tylko 2. Czy mogę to zalać?
    Last edited by Nika_13; 16-03-2025, 08:27.

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez Nika_13 Zobacz posta
      potrzebowałem na szybko kupic
      w takiej sytuacji to możesz nalać nawet wody z rowu melioracyjnego..

      Zalej co masz pod ręką, ale ja znalazłbym trochę czasu późną wiosną i wymieniłbym wszystko w układzie. W zasadzie tak u siebie zrobiłem. Miałem kilka dolewek "czymkolwiek" i zdecydowałem się przy okazji prac przy aucie na wymianę płynu w całym układzie na jedyny "wybrany" .

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
        w takiej sytuacji to możesz nalać nawet wody z rowu melioracyjnego..

        Zalej co masz pod ręką, ale ja znalazłbym trochę czasu późną wiosną i wymieniłbym wszystko w układzie. W zasadzie tak u siebie zrobiłem. Miałem kilka dolewek "czymkolwiek" i zdecydowałem się przy okazji prac przy aucie na wymianę płynu w całym układzie na jedyny "wybrany" .
        Inaczej; mialem kanal dzisiaj chcialem wszystko machnac

        Weszlo tylko jakies 3.2l ale spuszczalem tym plastikowym kurkiem.

        Zaraz po wymianie nowy plyn jest juz brazowo zolty takze bede i tak musial zmienic i uzyje borygo jako "plukanke"

        Problem natomiast mam ze zbiorniczkiem, wiem ze jakos trzeba swiecic od dołu aby odczytac poziom, ale to zdejmowanie oslon z dolu, nie mozna jakos relatywnie do tego czarnego wezyka jako "bagnetu" tego ustawic? U mnie poziom w chlodnicy: max zbiornik wyrownawczy czarny wezyk ledwo wilgotny (co wydaje mi sie ze odpowiada max?)
        Last edited by Nika_13; 16-03-2025, 21:09.

        Comment


        • #79
          Przejrzyj ten manual. Tam jest pokazane jak zaznaczyć na wężyku

          Comment


          • #80
            W tym manualu co podeslales nie bylo, zerknalem na manual termostatu i tam jest

            Comment


            • #81
              Dokładnie taki sam slajd jest w linku który podesłałem. Na ostatniej stronie

              Comment


              • #82
                Kurcze, brakuje mi płynu w wyrównawczym(jest na dnie poniżej minimum, na zimnym silniku).

                Rok temu wymieniałem w całym układzie, systematycznie sprawdzałem przez długi czas i było ok.
                Ostatni kwartał przez wzgląd na krótsze dni i chłody sprawdzałem mniej często i zazwyczaj wysiadając po jeździe z auta (a nie przed jazdą na zimnym silniku) i poziom był w normie.
                Jakoś 2 tyg temu w czasie jazdy wyczułem w kabinie charakterystyczny zapach wygrzanego glikolu i to było głównym powodem kontroli.
                Na razie w kabinie nie widzę wycieków, wykładzina jest sucha.
                Grzanie systematycznie kontroluję na max temperaturze i jest ok.
                Przy oststniej wymianie oleju, 10dni temu standardowo oblukałem silnik od spodu szukając nieprawidłowości, wycieków oleju czy płynu i nie stwierdziłem, że dzieje się coś nie tak.

                Zmartwiłem się i o ile nie doszukuję się problemów z silnikiem a obejma dolnego węża rok temu wymieniona, o tyle zastanawiam się czy problemem nie będzie jakaś nieszczelność nagrzewnicy kabinowej (bo zapach był) .

                Czy w civic VIII występowały problemy z nagrzewnicą które można by zaliczyć do "standardowych bolączek" ?
                Za jakiś czas będę wymieniał filtr kabinowy, dostęp okiem jest żaden, ale może jakoś kamerką inspekcyjną uda się podejrzeć (mam ostatnio problemy z aplikacją do kamerki - kolejny problem techniczny nowych czasów) .

                Na razie robię dolewki i "jeździć - obserwować" ale zmartwiłem się tym banałem..
                Last edited by zadra; 23-03-2025, 11:56.

                Comment


                • #83
                  może być banał a może nie - dobrze że obserwujesz
                  z moich obserwacji wynika że każdy wyciek czuć, jak ktoś zna ten zapach od razu go rozpozna, czy to ulało się w komorze silnika czy w kabinie zapach przenika
                  wydaje mi się, że z tymi nagrzewnicami to raczej ostateczność...
                  dolej obserwuj - szczególnie wskazówkę temperatury
                  tyle pozostaje skoro nie widac wycieków

                  ps. auto nie dostało mocniej po garach ostatnio?
                  Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                  Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                  Comment


                  • #84
                    Nie bardziej niz zwykle.
                    Temperaturę obserwuję tez przez OBD2 bo kontrolowałem sobie temp przełączania lpg oraz korekty przy niskich temperaturach zewnętrznych.
                    Jeszcze tak jak sugerujesz, będę przyglądał się w komorze silnika a będzie okazja przy aucie posiedzieć bo przy hamulcach mam robotę.
                    No nic - może nie będzie tragedii..

                    Edyta:

                    Pojechałem do roboty i po zgaszeniu auta patrzyłem do zbiornika.
                    Na rozgrzanym poziom byl dokładnie w połowie między skrajnymi stanami w zbiorniczku wyrównawczym.
                    Tragedii zatem nie ma ale muszę być wyczulony.
                    Zwróciłem uwagę, że na plastiku pod chłodnicą są zaschnięte zacieki.
                    W koleiny weekend przyjrzę się jeszcze raz dolnemu przyłączu chłodnicy - może założona opaska popuszcza.
                    Last edited by zadra; 24-03-2025, 00:45.

                    Comment

                    Working...
                    X