Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana płynu chłodniczego w Civic VIII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mam pytanie dotyczące kontroli poziomu płynu w chłodnicy w silniku 1,8.
    Ostatnio zauważyłem iż zbiornik wyrównawczy jest pusty.Tak mi się przynajmniej wydawało.Po dłuższym postoju auta.Wcześniej nie zauważałem takich zjawisk.Wskaźnik temperatury silnika był jak zwykle na środku.Czyli w normie.Ale podjechałem do ASO i tam wlali trochę ale stwierdzili że w zasadzie poziom płynu był o'k.W instrukcji pisze też że płyn należy dolewać przez korek w chłodnicy.Ale dalej że do zbiorniczka wyrównawczego.To teraz już nic nie wiem,czy poziom w zbiorniczku jest wykładnikiem realnego poziomu w chłodnicy.Czy tylko służy do wyrównania poziomu płynu podczas pracy silnika.Więc zastanawiam się czy jak czasami jest pusty to nie oznacza to iż jest źle.Może ktoś mi to jeśniej wytłumaczy o co tu chodzi. Pozdrawiam.

    Comment


    • #17
      w tej kwestii nic sie nie zmieniło w zasadzie od 100 lat, to że masz młody samochód nie oznacza jakiejś zmiany cudo kosmicznej.
      Poprzez korek chłodnicy zalewa się układ od zera, do zbiorniczka dolewa się wtedy jak brakuje, jak w każdym układzie korek (po zalaniu układu) spełnia role zaworu bezpieczeństwa, jak potrzeba to przepuszcza nadmiar do z.b. wyrównawczego jak potrzeba to pobiera z niego - byle by miał co! dlatego ważne jest utrzymywanie poziomu między Max -Min w zbiorniczku wyrównawczym. Więc dolewki wyłącznie do z.b wyrównawczego.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        Właśnie też tak uważam.Tylko czemu ten zbiorniczek był pusty?Skoro jak powiedzieli w ASO jest o'k.I dolali tylko może z 50ml.Dzisiaj rano w zbiorniczku poziom był normalny.Między min,a max.Przecież te 50ml nie mogło chyba wypełnić tej różnicy.Sprawdzę jeszcze dzisiaj jak się sprawy mają.Dzieki za informacje.

        Sprawdzałem wieczorem.Wszystko jest o'k.Ale w zasadzie sprawa dokładniej nie wyjaśniona.Zacznę jednak częściej obserwować poziom póki auto na gwarancji. Pozdrawiam.
        Last edited by jacek65; 05-03-2012, 20:03.

        Comment


        • #19
          Czy ktoś polecił by mi sklep gdzie możnaby kupić ten płyn oprócz ASO.


          Pozdr.Mirek

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez mirek58 Zobacz posta
            Czy ktoś polecił by mi sklep gdzie możnaby kupić ten płyn oprócz ASO.


            Pozdr.Mirek

            np tu :

            Comment


            • #21
              Czy po wymianie trzeba odpowietrzyć układ?

              Comment


              • #22
                Tak trzeba odpowietrzyć na postoju jak najwięcej ile się da. Resztę układ załatwi sam podczas eksploatacji. Tylko pilnuj przez pierwsze kilometry poziomu płynu w zbiorniczku.
                Last edited by elmer32; 09-03-2016, 20:05.

                Comment


                • #23
                  A jak odpowietrzyć?

                  Comment


                  • #24
                    Ja u siebie zalałem instalację i ugniatałem dolny wąż wychodzący z chłodnicy i idący do termostatu. Przestałem ugniatać aż przestały wychodzić bąble powietrza. Zalałem zbiorniczek powyżej Max i uruchomiłem silnik aby wiatrak uruchomił się . Układ pobrał sobie płyn ze zbiornika. Dopełniłem znowu do kreski Max i w trasę. Po powrocie jak płyn wystygł dolałem może z kieliszek płynu. Przerabiam to ostatnio już z trzeci raz bo czyszczę układ i mam zamiar zalać nowy płyn.

                    Comment


                    • #25
                      Witam!

                      Niedawno zakupiłem Civica Ufo 1.8. Aktualnie w chłodnicy zalany jest płyn koloru zielonego i „podobno” jest to zielone borygo, jednak sprzedawca na 100% tego nie potwierdził bo wymieniał płyn ok. 2 lata temu i nie pamiętał dokładnie. Plan jest taki żeby zlać to co jest w układzie i zalać go nowym płynem, jednak tutaj istnieją dwa warianty:

                      - zlanie starego płynu -> wlanie nowego zielonego Borygo po uprzednim sprawdzeniu w osobnym naczyniu czy się nie pogryzą,
                      - zlanie starego -> płukanie wodą destylowaną -> wlanie nowego płynu. Tutaj tylko mam wątpliwości, ponieważ po spuszczaniu wody z układu pewnie ok. litr zostanie w silniku i przy zalaniu nowego płynu rozcieńczy go, obniżając jego właściwości np. zamarzanie.

                      Czy możecie doradzić jaki wariant byłby lepszy?

                      Pozdrawiam.

                      Comment


                      • #26
                        Ja jestem za opcją nr.1
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • #27
                          Zlać stary i wlać nowy.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #28
                            2 opcja będzie wtedy skuteczna kiedy np. sprężarką wydmuchasz resztki starej cieczy/wody. Pomysł fajny i skuteczny byle jakoś pozbyć się tej wody. Przy tej metodzie gdy będzie woda demineralizowana w układzie nie da się jej wypchać bez rozpięcia węży przy termostacie. Gdy termostat się zamknie to nie zlatuje część cieczy. Bynajmniej ja zawsze rozpinam układ i dmucham go tak by był całkowicie pusty. Jest to praco chłonniejsze ale subiektywnie może "lepsze".
                            Woda demineralizowana - jak nazwa mówi, warta jest zadawkowania, bo na pewno wchłonie część zanieczyszczeń (minerałów) które się odłożyły w ukłądzie, co jest pożądane.
                            Jeśli zrobisz metodą nr 1 lub 2 bez rozpinania układu to po 100 km możesz część cieczy znowu spuścić i uzupełnić świeżym jak zrobisz to 2 razy to wzmocnisz stężenie i będzie ok. Płyny do chłodnic są tanie wiec gra warta zachodu.
                            Kolor cieczy chłodzącej Hondy Colant jest głęboko granatowy, tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-IX/page2
                            Last edited by rambo7; 21-09-2016, 12:48.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Dziękuję za odpowiedzi.

                              Jako, że nie mam sprężarki a tym samym nie będę miał czym przedmuchać układu a rozpięcie węży przy termostacie na zimnym silniku nic nie da bo będzie zamknięty będę musiał skorzystać z wariantu 1 dlatego też, w tym przypadku myślę żeby zalać zielone Borygo Eko aby wrazie co zminimalizować ryzyko zmieszania ze sobą dwóch różnych płynów.

                              Wszystko rozbija się o to, że Borygo Eko zawiera glikol propylenowy, którego nie zaleca się mieszać z innym rodzajem glikolu, a co za tym idzie innymi płynami, nawet zielonymi. Mam nadzieję, że test próby zmieszania ze sobą starego i nowego płynu w osobnym naczyniu przebiegnie pozytywnie. Najlepiej wlałbym oryginalny płyn hondy jednak do tego musiałbym mieć przepłukany dokładnie układ, jednak myślę, że różnice obu płynów są niezauważalne tym bardziej, że aktualnie brak problemów z układem chłodzenia na zalanym płynie.

                              Pozdrawiam.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez Kriss2607 Zobacz posta
                                myślę żeby zalać zielone Borygo Eko
                                a można rozważałeś jakieś inne niż gówniane Eko, jak słyszę Eko to mnie trzepie (wiadomo czemu ),
                                Zamieszczone przez Kriss2607 Zobacz posta
                                rozbija się o to, że Borygo Eko zawiera glikol propylenowy, którego nie zaleca się mieszać z innym rodzajem glikolu,
                                ...nooo proszę, niedoczytawszy do końca ...jest! ..jest efekt Eko . Nie używaj środków Eko prócz takich co we własnym ogródku .
                                Co zrobisz jak będziesz w trasie i okaże się że trzeba dolać a nigdzie Eko nie będzie, co wtedy?
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X