Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Uszkodzona klima, zielony nalot w kratkach nawiewu oraz ilość gazu w klimatyzacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez kamillm Zobacz posta
    Może ktoś po prostu nie dbal o uklad klimatyzacji. Znam osoby co nigdy w zyciu filtra kabinowego nie wymienili a ozonowanie to zlo wcielone, moze wlasnie taki byl uzytkownik poprzedni...
    Tak właśnie mogło być, że to zaniedbał i przez przypadek to po prostu zauważyłem. Pewnie gdyby nie żarówka nie miałbym o tym pojęcia ze tam jest pleśń.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Powyżej tych obrotów ani na jałowym sprężarka się załącza? czy tak?
    Czy sprężarka jednak pracuje ale rurka się nie szroni?
    Tu pytanie, czy sprężarka pracuje cyklicznie na biegu jałowym? jak podniesiesz maskę to widzisz że sprzęgło się kręci? powinno sprzęgło sprężarki na przemian się załączać/wyłączać.
    Sprawdzę i dam Ci odpowiedź.

    Edit: na biegu jałowym, obydwa wentylatory chodzą pracą ciągłą, rurka się nie szroni jest tylko zimna, po podniesieniu na obroty do 2 tys. Czarny wentylator chodzi cyklicznie i biały podobnie wyłącza się na kilka sekund około 3 sekund, widać ze obydwa zwalniają, ale całkowicie się nie zatrzymują załączają się cyklicznie. Obroty 4500 żona trzyma nogę na gazie ja sprawdzam pod maską, dolne kółko tam gdzie idą zielone kabelki się zatrzymuje, pasek się kręci i idą iskry, dosłownie iskry. Kółeczko się zatrzymuje a pasek się po nim kręci. Jak obroty spadają ta kółeczko się tak jakby załącza spowrotem i kręci się non stop. Rurka się szroni Na chwile, to kółeczko zaznaczone na zdjęciu to najniżej położone się zatrzymuje zaczyna iskrzyć i rurka przestaje szronić jedna i druga ta przed i za gwintem. W tym kwadratowym oczku takim metalowym na innej rurce jest kolor zielony. Z tego co widzę ten pasek idzie przez wszystkie kołeczka. Pod autem kapie woda. Teraz to już nie powiem ale mam obawy ze auto Mi się zapali na wyższych obrotach bo jak iskra pójdzie na kabel to spłonę żywcem :/ dlaczego tam idą iskry? I to nie są iskry takie elektryczne tylko takie jak się np. Tnie metal gumówką. Nie powiem ale trochę się boje autem jechać.
    ADA1CC94-9349-4606-A5C9-6618B02ED4E3.jpg
    Last edited by WujcioPawcio; 30-06-2020, 23:28.
    sigpic HONDA - The Power of Dreams

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
      dolne kółko tam gdzie idą zielone kabelki się zatrzymuje, pasek się kręci i idą iskry, dosłownie iskry. Kółeczko się zatrzymuje a pasek się po nim kręci.
      czyli obserwujesz moment rozprzęgania sprzęgła sprężarki. Faktycznie się pasek po nim nie ślizga tylko kręci na rolce a boczne metalowa pokrywka stoi - tzn że sprzęgło nie skleiło i sprężarka nie pracuje. I rurka jest zimnawa nie oszroniona.
      Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
      Jak obroty spadają ta kółeczko się tak jakby załącza spowrotem i kręci się non stop
      no, i w tym momencie obserwujesz zasprzęglenie i sprężarka wykonuje pracę i rurkę wtedy mrozi.

      Iskrzyć nie ma prawa. Mówiłeś na początku tematu że zmieniali sprzęgło, musisz do nich wrócić i pokazać im to, tu nie ma prawa nic iskrzyć! Coś źle skręcili, szpara między sprzęgłem a roklą jest za mała i pewnie ociera i iskrzy. Czujnik przeciążeniowy sprężarki ją wyłącza. Panowie spieprzyli robotę. Z tego powodu nie mogłem dojść dlaczego obroty silnika wiążesz z pracą sprężarki. Nie brałem tego pod uwagę że fachowcy spieprzyli robotę.
      Czym prędzej wracaj do nich bo tak być nie może.

      Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
      to kółeczko zaznaczone na zdjęciu to najniżej położone się zatrzymuje zaczyna iskrzyć i rurka przestaje szronić jedna i druga ta przed i za gwintem
      Powiedz im że jak to sie popisuje to kolejne sprzęgło płacą oni za niedbalstwo!

      Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
      Pod autem kapie woda.
      tak ma być to skropliny z parownika.
      Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
      Teraz to już nie powiem ale mam obawy ze auto Mi się zapali na wyższych obrotach bo jak iskra pójdzie na kabel to spłonę żywcem :/ dlaczego tam idą iskry
      panowie nie ustawili prawidłowej przerwy na sprzęgle. Ty nie musisz bo się na tym nie znasz, ale oni co nie wiedzą o tym?

      Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
      . Nie powiem ale trochę się boje autem jechać.
      jechać możęsz, tylko nie załączaj A/C ON. Ustaw na A/C OFF. Nawiew możesz używać w kabinie, byle by było "A/C OFF" .
      Goń do nich niech to korygują.

      Na forum jest temat o ustawieniu szczelny na sprzęgle no ale ty ich nie będziesz uczył jak to wyregulować. Zapoznaj się z tematami dot sprzęgła będziesz przynajmniej wiedział co i jak.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #18
        To mnie uspokoiłeś, że auto się nie zapali.
        no, i w tym momencie obserwujesz zasprzęglenie i sprężarka wykonuje pracę i rurkę wtedy mrozi.
        na wolnych obrotach nie chłodzi i rurka nie mrozi ale kręci się non stop. Czyli rozumie ze przyczyna tutaj to sprzęgło?
        W warsztacie powiedzieli, że wymienili cewkę klimatyzacji, nie sprzęgło. Czy to jest połączone razem?
        Bo jak patrzę na strony z częściami to „cewka elektromagnetyczna” jest osobno i sprzęgło jest osobno do sprężarki.
        Oglądałem w zmian 101 napraw, i widziałem jak naprawia szczelinę na sprzęgle i ucina główki ze śrub i ściera je do 2mm grubości i jako podkładki stosuje.
        Last edited by WujcioPawcio; 01-07-2020, 12:08.
        sigpic HONDA - The Power of Dreams

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
          Czyli rozumie ze przyczyna tutaj to sprzęgło?
          tak jest.
          Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
          W warsztacie powiedzieli, że wymienili cewkę klimatyzacji,
          czyli sprzęgło. Używa się często tych nazw zamiennie, jedni tak drudzy tak. Cewka - elektromagnes - sprzęgło, takie nazwy często się używa.

          Poczytaj tematy będziesz wiedział na co patrzeć, parząc im na ręce:
          Cewka kompresora UFO Civic VIII


          Regulacja szczeliny sprzęgła sprężarki

          Wymiana elektromagnesu (cewki) Kompresora

          Cewka sprzęgła klimatyzacji Civic VIII

          Nie wysprzęgla się sprężarka klimatyzacji

          Klimatyzacja - po wymianie sprzęgła elektromagnetycznego pali bezpieczniki

          do strasznie matamorskiego warsztatu trafiłeś. Kiedy rozkminiamy takie sprawy to dlatego tak długo się temat ciągnie bo ja nawet na taki pomysł nie potrafię wpaść aby podpowiedzieć że fachowiec spieprzył robotę. No tego to często nie biorę pod uwagę, ja się mogę nie znać, ale on?.... litości. Kasę bierze za to! quźwa.
          Last edited by rambo7; 01-07-2020, 12:20.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Ok zapoznam się z tematem. Za tydzień będę w PL to jade na reklamacje. Żeby mi nie powiedzieli, ze kompresor do wymiany i na kolejne koszty będą Mnie naciągać. No gdyby wczoraj żona nie gazowała, to iskier bym nie zobaczył, tak jak bym nie wymieniał lampki to pleśni bym nie zauważył eh:/ może przestane zaglądać już do tego auta.
            Ok dzięki jeszcze raz za pomoc. Po naprawie dam Znać co i jak. Bo w zasadzie zanim to się stało słyszałem pod maską takie Hm...piszczenie ale nie paska tylko jak by coś huczało, świszczało z tych okolic a później przestało już na stałe.

            Ps. W temacie o wymianie elektromagnesu tez ktoś chciał wymienić tylko cewkę. Wiec może i u mnie wymienili tylko cewkę bez sprawdzania łożyska i sprzęgła? :/
            w jednym z tematów o umierającej sprężarce to z obrotami u mnie jest podobnie, na A/C on, obroty jak zwalniam spadają do 600 a później wracają do normalności tylko przy hamowaniu tak jest i tylko na załączonej klimie. Ale silnik nie gaśnie.
            Last edited by WujcioPawcio; 01-07-2020, 12:33.
            sigpic HONDA - The Power of Dreams

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
              Ok zapoznam się z tematem.
              no co Ty, to jest czytania na 1,5 godziny te tematy opisy, szczegóły . Pozytaj dokładnie , wtedy kitu Ci nie wcisną.
              Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
              Żeby mi nie powiedzieli, ze kompresor do wymiany i na kolejne koszty będą Mnie naciągać.
              no a jak, "naprawiają" jedno, uszkadzając inne, fachowcy po byku fest.
              Żona to jest 70% tej diagnozy, całe szczęście że cisła w pedał .
              Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
              może przestane zaglądać już do tego auta.
              dobrze że zaglądasz, bo sam wiesz że idealny to on nie był, ale ... jeszcze może być, a wtedy na długo będzie dobrze .

              Jak zrobią szparę za dużą, to czynnik może uciekać, tak że przypilnuj tego tematu, jak będziesz miał wiedzę jaka ma być szczelina? to ich zapytaj ciekawe czy wiedzą? ...bo jak ustawią za dużą a znowu przyjedziesz i powiesz że czynnik uciekł to ci powiedzą ..."panie czepiasz się, grata kupiłeś i teraz masz do nas pretensje", przyciśnięci do muru takie gadki się słyszy, tak że lepiej żebyś wiedział o tej usterce więcej niż oni bo coś czuję że tego dobrze nie poprawią .
              Jak do nich pojedziesz, i zademonstrujesz to nagraj to iskrzenie telefonem by były dowody, przy nich nagranie zrób.
              Last edited by rambo7; 01-07-2020, 13:13.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #22
                No poczytam jak wrócę do domu. Ja wyedytowałem wcześniejszy post zanim tu przeczytałem.
                sigpic HONDA - The Power of Dreams

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                  Sprawdź czy na obrotach nie dymi z pod sprzegiełka,bo może cewka była spalona z powodu temperatury od poślizgu.
                  Dobrze by było podłączyć zegary i sprawdzic co dzieje sie z cisnieniami na obu wentylach kiedy klima chodzi bo może to jest powód wyłączania sprężarki.
                  Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
                  Obroty 4500 żona trzyma nogę na gazie ja sprawdzam pod maską, dolne kółko tam gdzie idą zielone kabelki się zatrzymuje, pasek się kręci i idą iskry, dosłownie iskry. Kółeczko się zatrzymuje a pasek się po nim kręci. Jak obroty spadają ta kółeczko się tak jakby załącza spowrotem i kręci się non stop
                  Czekasz aż spali się druga cewka?

                  Jedź i podepnij te zegary,ew. niech podłączą maszynę do obsługi i uruchomią klimę,bo maszynę też można wykorzystywać do celów diagnostycznych.
                  Masz prawdopodobnie zatkany układ ,więc jazda z czymś takim nie jest do końca bezpieczna.
                  Nie pamiętam czy jest tam dysza rozprężna,a nie sprawdzę bo straciłem całą dokumentację,ale jeśli nie ma i to nie ona powoduje zator,to grozi to rozerwaniem parownika i zrujnowaniem obudowy mieszalnika bo ciśnienie potrafi osiągnąć tam nawet 30 bar.

                  Comment


                  • #24
                    Nie czekam aż się spali, na ta chwile nie używam w ogóle klimatyzacji. Po następnym weekendzie dam znać co i jak po diagnostyce co się działo i co poprawili. Ze stron co podesłał rambo już jestem troszkę mądrzejszy jeśli chodzi o Klimatyzacje.
                    sigpic HONDA - The Power of Dreams

                    Comment


                    • #25
                      Dobra jestem po naprawie klimatyzacji. Mechanik powiedział, że musieli dać kilka podkładek. No i Włączyłem, klima działa z jednym ale...powyżej 4,5 tys obrotów objaw ten sam, idą iskry jak się sprzęgło załącza No i mechanik powiedział, ze jak się sprzęgło załącza to metal trze o metal i taki objaw jest ze iskry idą jak klima startuje. W zakresie powyżej 4 tys klima się rozłącza i załącza Bo widziałem, ale te iskry idą przy załączeniu się sprzęgła. Na postoju jak kręcę powyżej 4 tys to czuć ze nie leci marznące powietrze tylko chłodniejsze ale nie takie marznące jak w zakresie do 3-3,5 tysięcy. Gorące tez nie jest jest takie po środku między gorącym parzącym a marznącym takie letnie, Ae w kabinie nie robi się duszno jak wtedy gdy się rozłączała, bo wtedy robiło się duszno w kabinie. Już w zasadzie zgłupiałem wiec chyba tak ma być. Czy mógłby to ktoś sprawić u Siebie? Na postoju włączyć klime, niech pochodzi koło minuty i zwiększyć obroty na 2-2,5 tys przez około 30 sekund i zobaczyć czy dzieje się tak samo. Czy leci bardziej marznące w zakresie 2-2,5tys, puścić nogę z gazu i na biegu jałowym czy leci mniej mroźne ? Aha i nawiew ustawiony tylko na twarz. Oddam za paliwo. Dziękuje z góry.
                      Last edited by WujcioPawcio; 15-07-2020, 20:47.
                      sigpic HONDA - The Power of Dreams

                      Comment


                      • #26
                        Nie obraź się, ale widząc po postach i Twoich problemach to kupiłeś padakę, a nie sprawne auto.
                        W temacie jeśli chodzi o klimę to jeśli ustawiasz zadaną temperaturę to raczej nie sprawdzasz cały czas ręką jakie powietrze leci z nawiewu tylko ogółem temperatura w kabinie ma być względnie na tym są na tym samym poziomie i nie odczuwasz skoków temperatury.

                        Comment


                        • #27
                          Auto kupiłem z komisu...miało być tylko nabicie klimy a problemy wyszły w trakcie użytkowania i rzeczy o których mi w ogóle nie powiedział ten koleś, masz racje z zakupem dlatego teraz chce to auto doprowadzić do porządku. Stad Moje problemy tutaj na forum. Klime ustawiłem na „LO” na postoju i właśnie wtedy przykładam rękę do kratek środkowych i tak sprawdzam właśnie na obrotach jałowych i po przegazowaniu.
                          Last edited by WujcioPawcio; 15-07-2020, 21:51.
                          sigpic HONDA - The Power of Dreams

                          Comment


                          • #28
                            Jak napisałem wczesniej,jedx tam gdzie podłączą manometry,bo tylko wtedy cos widać a tak to wszystko jest "na pałę"
                            Iskry to nie jest dobry objaw,to oznacza ze albo sprzęgło jest już wytarte na tyle że nie mozna juz odpowiedniej szczeliny ustawic,albo agregat ma opory.
                            Czasem poleci iskierka,ale bez przesady.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
                              na biegu jałowym, obydwa wentylatory chodzą pracą ciągłą, rurka się nie szroni jest tylko zimna, po podniesieniu na obroty do 2 tys. Czarny wentylator chodzi cyklicznie i biały podobnie wyłącza się na kilka sekund około 3 sekund, widać ze obydwa zwalniają, ale całkowicie się nie zatrzymują załączają się cyklicznie. Obroty 4500 żona trzyma nogę na gazie ja sprawdzam pod maską, dolne kółko tam gdzie idą zielone kabelki się zatrzymuje, pasek się kręci i idą iskry, dosłownie iskry. Kółeczko się zatrzymuje a pasek się po nim kręci. Jak obroty spadają ta kółeczko się tak jakby załącza spowrotem i kręci się non stop
                              Mogę się mylić, ale moim zdaniem tarcza sprzęgła może być krzywa, ewentualnie rolka nie jest idealnie równo nabita(chociaż wtedy byłoby ciężko założyć segera). Z tego co zrozumiałem to jak sprzęgło załączy to iskry nie lecą. Wtedy miałoby to sens sprzęgło rozłącza, tarcza powinna stać, ale rolka o nią trze i stąd pojawiają się ikry. Niech sprawdzą szczelinę w kilku miejscach(sam również możesz to sprawdzić)

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez WujcioPawcio Zobacz posta
                                Na postoju włączyć klime, niech pochodzi koło minuty i zwiększyć obroty na 2-2,5 tys przez około 30 sekund i zobaczyć czy dzieje się tak samo. Czy leci bardziej marznące w zakresie 2-2,5tys, puścić nogę z gazu i na biegu jałowym czy leci mniej mroźne ?
                                Na jałowym powinno wiać tak samo zimno jak na wysokich obrotach. No może delikatna różnica. Tak jest u mnie i u innych gdzie jest sprawna klimatyzacja.

                                Inna sprawa jest taka, że nie kupuje się samochodu z "klimą do nabicia" ponieważ jest prawie 100% szans, że ona po prostu nie działa lub układ nieszczelny. Jak jest z klimą wszystko w porządku to powinna działać nawet i 10 lat aż się olej skończy i sprężarkę zatrze.

                                Comment

                                Working...
                                X