Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klima działa w cyklach od włączenia auta do wyłączenia na wyrywki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klima działa w cyklach od włączenia auta do wyłączenia na wyrywki.

    Wiem było milion tematów o raz działającej klimie a raz nie, ale jednak u mnie jest pewna zależność w tym wszystkim
    Klima raz się załącza raz nie, jak się już załączy to dmucha do wyłączenia silnika chłodem, potem no kolejny raz losowy odpalam samochód i klime i nie załącza się sprężarka. Muszę wyłączyć z kluczyka auto, włączyć ponownie i za którymś razem załącza się znów klima. Jak już w tekście jazdy wyłączę klimę ręcznie jak chlodzi a władze dopiero po pewnym czasie to jest nie załącza się sprężarka, dopiero muszę wyłączyć i włączyć auto. Pierwsze co zrobiłem to sprawdzenie szczelności i nabicie klimy - tu wszystko jest ok. Potem wymieniłem ten przekaźnik wadliwy omrona na ten pozbawiony wad - problem nadal pozostał. Czytałem o jakiejs podkładce i jej wyjęciu bo zbyt mała szczelina na kole sprzęgła załączającym sprężarkę. Ale moim zdaniem to nie tu taki problem, pomożecie? Pacjent Civic VIII 5d

  • #2
    edycja:
    dzisiaj po włączeniu klimy jak już załapie sprężarka to chodzi może z 5sekund i sie wyłącza kompletnie, potem juz się nie załącza i tak w kółko, wyłączam zapłon odpalam ponownie dziala sek i sie wylącza sprężarka... help!!

    Comment


    • #3
      Na termik trochę za szybko. Może faktycznie zła szczelina sprzęgła sprężarki

      Comment


      • #4
        Szczelinę można zobaczyć pod autem, a z góry na szybko można zrobić pomiary.
        Trzeba by pomierzyć cały obwód cewki, ja przynajmniej zaczął bym od tego.
        Czy sterownik podaje napięcie na przekaźnik? - jak tak to szukamy dalej. Jak nie to coś się dzieje albo ze sterownikiem, albo przewodami albo czujnikiem ciśnienia, albo... itd.
        Trzeba zmierzyć ciągłość instalacji od gniazda przekaźnika do zacisku przy alternatorze.
        - Może się okazać że cewka jest przepalona i raz styka a raz nie.
        - Może to też być problem z termikiem, albo przerwą w jakimś przewodzie.
        - Może też sprężarka już siada, i jak się przegrzeje to nie chce się włączyć.
        Opcji jest dużo, więc kiedy znowu nie będzie chodzić, trzeba wszystko dobrze pomierzyć i zlokalizować miejsce usterki

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
          Może się okazać że cewka jest przepalona i raz styka a raz nie.
          Bardzo łatwo to sprawdzić. Jak się nie załącza sprzęgło klimy to odczepić ten kabel co jest pod gumką (to jest plus) i zmierzyć względem masy czy napięcie dochodzi.
          U mnie w 1.4 od góry da radę to zrobić.

          Comment


          • #6
            Może być też tak, że sprzęgiełko klimy do wymiany, u mnie to pomogło założyłem komplet cewka plus sprzęgło.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • #7
              Istotne jest to, czy kiedy wyłącza się sprężarka to wentylatory dalej pracują.
              Jak też stoją, to problemu nie szukał bym w obwodzie zasilania cewki bo to są niezależne układy.
              W sytuacji, kiedy kompresor przestaje działać a wentylatory kręcą dalej, problem dotyczy zasilania cewki z przekaźnikiem włącznie albo samego sprzęgła jak pisze rat4.

              PS
              Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
              Może być też tak, że sprzęgiełko klimy do wymiany, u mnie to pomogło założyłem komplet cewka plus sprzęgło.
              Widać było na sprzęgle jakieś uszkodzenia? Było wyślizgane, przegrzane, pęknięte czy coś?
              Pytam bo robię na stronkę temat o klimie i potrzebuję paru informacji
              Last edited by TRAFO; 26-07-2019, 21:54.

              Comment


              • #8
                Jak wyłącza się klima to wentylatory nie pracują

                Comment


                • #9
                  Trzeba by sprawdzić czy na cewkę przekaźnika jest podawane napięcie - skoro nie pracują wiatraki to najprawdopodobniej nie, ale to by wykluczyło zasilanie cewki sprężarki.
                  Do tego test na zworkę - potwierdzi powyższe i pokarze czy jej zasilanie jest prawidłowe.
                  Tutaj przydał by się kabelek (np. HDS) który pozwoli zmierzyć, jakie jest ciśnienie gazu w układzie. Skoro jesteś pewny że czynnika jest dość a ulotu nie ma, to może oznaczać np. problem z czujnikiem ciśnienia, sterownikiem klimatyzacji, złączkami, przewodami...

                  Comment


                  • #10
                    Służe kabelkiem jeśli okolice Grudziądza

                    Ale jeśli wyłaczają się wentyle to może czujnik ciśnienia broi?? no raczej nie wina termika i sprężarki. zasilanie sporężarki też chyba nie bo mają osobne. czyli coś na sterowaniu.
                    to że świerzo nabita o niczym nie przesądza. sprawdził bym czy jest ciśnienie w spoczynku. tam powinno być jakieś 0,58 MPa o ile dobrze pamiętam

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
                      ...tam powinno być jakieś 0,58 MPa o ile dobrze pamiętam
                      Dokładnie. U mnie było ok. 0,61;

                      spoczynek.jpg

                      A sprężarka pracuje od ok. 0,8 do 1,09. Trzeba by sprawdzić co pokaże HDS i jak będą odstępstwa to porównać z manometrami na jakiejś stacji obsługi.
                      To w 100% powie, czy problem dotyczy czujnika czy braku gazu. Jeżeli pomiary ciśnień będą takie same, to problemu trzeba szukać gdzie indziej, np. w sterowniku.

                      Comment


                      • #12
                        Sprężarka ciągnie nawet do 2 MPa, regularnie od 1,2 do 1,8.
                        konsultowałem to ostatnio z kumplem który w klimie pracował.
                        Ogólnie to muszę się podpiąc i zobaczyć ile jest u mnie w czasie pracy :P
                        Tyle że pozbyłem się lapka z XP a ta cholera wirtual nie chce coś współpracować.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
                          Sprężarka ciągnie nawet do 2 MPa, regularnie od 1,2 do 1,8.
                          konsultowałem to ostatnio z kumplem który w klimie pracował.
                          Źródła też tak podają.
                          Ten zakres który podałem to to, co zauważyłem u siebie po podpięciu HDSa.

                          Comment


                          • #14
                            dobra napiszę jak postępy z identyfikacją problemu, auto zostawione dziś w serwisie klimy (nie u nabijacza - bo ci chcieli mi nabijać i sprężarkę wymieniać haha). Wstępna diagnoza do za duża szczelina miedzy sprzęgłem a kołem pasowym czy jakoś tak (była 2 krotnie większa niż powinna) wyregulowali ale problem dalej pozostał, kolejna diagnoza to uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji - i tu pytanie do Was: czy to nie jest aby wróżenie z fusów i po wymianie znów będzie szukanie kolejnego problemu? chodzi mi o to czy da się sprawdzić ten czujnik ciśnienia jakimiś maszynami? miernikami? czy serwis "podejrzewa" - bo tak mi powiedzieli... w pn ma być czujnik zamówiony przez nich i się okaże. Co myślicie??

                            Comment


                            • #15
                              Czujnik da się sprawdzić porównując odczyty z manometru z odczytami w komputerze.
                              Podpinając manometry powinno być podobnie, wiadomo różnica zawsze jakaś będzie choćby ze względu na klasę przyrządów itd.
                              Co do "obcego" czujnika to byłbym ostrożny. Każdy czujnik ma jakąś swoją charakterystykę i ta nie zawsze może się pokrywać z tą jaka jest zaprogramowana w sterowniku.
                              Może się okazać, że np. ciśnienie przy jakim załącza się sprężarka jest OK, ale wyłączy się za wcześnie bo sterownik dostanie niepoprawne dane - efekt wiadomo będzie wiało ciepłym...
                              Jak już to próbował bym z jakąś używką, ale jak się dobrze trafi to oczywiście będzie działać jak należy na nowym.

                              Comment

                              Working...
                              X