Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego

    Witajcie. Podczas wymiany oleju w skrzyni biegów zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym gdzie powinien znajdować się płyn chłodniczy praktycznie go nie było. Odkręciłem korek z chłodnicy (za późno się dowiedziałem, że tego się nie robi) by sprawdzić czy jest w niej woda i było ok czyli po sam korek. Kupiłem płyn, dolałem (przelało mi się i było trochę ponad max). Po kilku dniach i kilkunastu (bardzo mało) przejechanych kilometrach sprawdzam ten zbiorniczek a tam znowu praktycznie płynu brak. Nigdzie nie zaobserwowałem wycieku lub jakiejkolwiek nieszczelności. Czy macie pomysł co może być przyczyną jego "wyparowywania"?

  • #2
    Zamieszczone przez Dizzy Zobacz posta
    Odkręciłem korek z chłodnicy (za późno się dowiedziałem, że tego się nie robi)
    Robi się,po to jest.
    Szukaj osadów po wycieku,sprawdź przy jakim ciśnieniu otwiera się korek.
    Traci plyn jak jest gorący,bo tylko wtedy jest ciśnienie,więc plam noie znajdziesz bo od razu wyparowuje zostawiajac biały osad.
    Pooglądaj również wokoł zbiornika czy nie ma białych kropek,a najlepiej przepałuj auto sumiennie (mocno rozgrzane) i sprawdź czy nie przelało zbiornika.

    Comment


    • #3
      Ok jutro uzupełnię zbiornik, wyskoczę na autostradę przeczyścić sondę lambda i dam znać jakie były objawy

      Comment


      • #4
        Ja już po jeździe próbnej [emoji6] dałem hondzie w palnik (20 km prędkość 150 - 180) ale chyba za mało, bo nie doprowadziłem do włączenia się wentylatora. Przed jazdą uzupełniłem zbiornik do poziomu max. Po jeździe otwarłem maskę by sprawdzić ewentualny wyciek i poziom płynu chłodniczego. Poziom wzrósł trochę ponad podziałkę max i nie zauważyłem żadnego wycieku. Więc chyba jest ok? Będę dalej bacznie obserwował ten płyn w zbiorniku. Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia, mianowicie wskaźnik temperatury płynu wewnątrz auta, kreska praktycznie cały czas jest na takim samym poziomie, czy jest ciepło czy zimno miej więcej przed połowa skali.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Dizzy Zobacz posta
          Poziom wzrósł trochę ponad podziałkę max i nie zauważyłem żadnego wycieku.
          Tak ma być. Na ciepłym silniku poziom lekko rośnie. Na zimnym wróci do normy.
          Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia, mianowicie wskaźnik temperatury płynu... miej więcej przed połowa skali.
          Jest ok. Każda Honda tak ma.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Dizzy Zobacz posta
            dałem hondzie w palnik (20 km prędkość 150 - 180)
            No bez jaj,miało być pałowanie a nie spacer.
            Rozgrzej solidnie i przyśpesz kilka/kilkanascie razy od zera a na na każdym biegu drzyj z pedałem w podłodze jak byś w ćwiartce startował albo w innej ustawce.
            Potrzebne jest cisnienie w cylindrach a nie kawałek trasy,więc podejdź do tematu uczciwie i wycisnij soki.
            Nie żałuj,krzywdy silnikowi nie zrobisz żadnej,on tak może przez lata.

            Comment


            • #7
              Ok przekonałeś mnie jutro próba nr 2 jak dzisiaj jechałem to zmieniałem bieg przy 7 tyś aż do 6stki aż taki "mientki" nie jestem

              Comment


              • #8
                Pytanie
                Kolego Dizzy a byłeś po autem zaglądałeś pod spód ?
                Może jest mały wyciek na łączeniach ?
                Może kapie na dole chłodnicy ?
                Szyby nie parują ?
                Last edited by mabead; 23-03-2019, 22:42.

                Comment


                • #9
                  Wycieki są upierdliwe. Ja jakieś pół roku robiłem dolewki do starego Passata z 9A zanim - w sumie przypadkiem - odkryłem, ze cieknie taki świński ogonek na dole chłodnicy. Wcześniej kilka warsztatów nie poradziło sobie z lokalizacją ubytku.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez mabead Zobacz posta
                    Pytanie
                    Kolego Dizzy a byłeś po autem zaglądałeś pod spód ?
                    Może jest mały wyciek na łączeniach ?
                    Może kapie na dole chłodnicy ?
                    Szyby nie parują ?
                    Tak byłem pod autem w momencie, gdy wymieniałem olej w skrzyni biegów. Po dolaniu płynu już od spodu niestety nie zaglądałem. Zobaczę za kilka dni ile tego płynu tam będzie a jutro spróbuję "spałować" hondę jak pisał kolega wyżej Szyby nie parują.

                    Comment


                    • #11
                      Zdejmij sobie plastiki z dołu na to szukanie. mniej się nawkur.....wiasz

                      Comment


                      • #12
                        Witam.
                        Mam takie pytanie. Rok temu nabylem civica 1.8 i wtedy dolalem jakies 200 ml płynu chłodzacego do poziomu pod max w zbiorniczku okolo 27 cm wezyka. Dziś po 17 tyś km zauważylem ze poziom lekko spadl wiec dolalem okolo 50 ml. I znowu mam stan sprzed roku. Pytanie czy takie 50 ml na 17 tyś to coś niepokojacego? Bo myśle ze tak malego wycieku czy cos to nie zauwarze. Mechanik z ASO twierdzi ze oni na przegladach również dolewaja i że to norma.

                        Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #13
                          To się podziało...
                          zacytuje klasyka:
                          "Panie! Bierze olej?
                          -a, co? Ma dawać?

                          dobra, coś mnie dzisiaj nosi...
                          Nie ma się co martwić Panie majster! Z taką sprawą do ASO ? jestem pod wrażeniem zapobiegliwości, ale pan z ASO ma rację tym razem.
                          Last edited by Waflo; 28-09-2019, 20:03.

                          Comment


                          • #14
                            W żadnym wypadku płyn nie powinien znikać. To zamknięty układ i tego typu sytuacje nie powinny mieć miejsca. Szczelny układ nie zabiera/oddaje płynu.

                            Comment


                            • #15
                              No tak ale jesli jest to strata żedu 50 ml na 17 tys km to raczej w żaden spopób jej nie wykryje? Pozostaje jedynie obserwacja chyba

                              Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X