Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Temperatura wewnątrz pojazdu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Temperatura wewnątrz pojazdu ?

    Naciskając przycisk set/reset, oprócz zużycia paliwa, ilości przejechanych kilometrów, mogę jeszcze odczytać temperaturę zewnętrzną. Dziwne, ale brak jest informacji o temperaturze wewnętrznej. A może jest jakiś myk?
    Last edited by Alix; 11-05-2014, 17:03.

  • #2
    Zamieszczone przez PPMaks Zobacz posta
    Naciskając przycisk set/reset, oprócz zużycia paliwa, ilości przejechanych kilometrów, mogę jeszcze odczytać temperaturę zewnętrzną. Dziwne, ale brak jest informacji o temperaturze wewnętrznej. A może jest jakiś myk?
    Witam,
    raczej nie ma. Klimatyzacja utrzymuje zadaną temperaturę wewnątrz i jej ustawieniom musimy zaufać. U mnie czujnik temperatury zewnętrznej ma takie opóźnienie, że po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna pokazywać w miarę poprawną (+ - 2 stopnie) temperaturę.

    Comment


    • #3
      a ja odkryłem coś takiego:

      gdy rano wyjeżdżam, jest na zewnątrz ok 0 stopni, daje wtedy na 26 stopni grzanie no i wiadomo po kilku minutach jest cieplutko...
      Natomiast kiedy wracam, na zewnątrz jest ok 15 stopni ustawiam to samo - czyli 26 stopni, ale caly czas dmucha zimnym powietrzem.... czyli wniosek taki: ustawiona przez nas temperatura jest utrzymywana caly czas, czyli jesli czujnik stwierdzi, ze w samochodzie jest powyzej 26 stopni, wtedy dmucha zimnym, zeby wyrownac temperature do 26 stopni. Teraz są cieplejsze dni, wiec moglem to sprawdzic... pewnie tak samo jest u was

      Comment


      • #4
        hej.
        Jestem za tym zeby tobie rodi dali nagrode za odkrycie czegos co jest logiczne. Przeciez na tej zasadzie dziala tak zwany climatronic(klimatyzacja automatyczna) dlatego tez raz kompresor sie zalacza a raz nie.

        pozdrawiam
        Last edited by Gość; 05-04-2009, 12:21.

        Comment


        • #5
          heh, no Jarek w poprzednim aucie czegos takiego nie mialem... wiec stad moj post...

          Comment


          • #6
            jesli nacisne auto to samochod sam powinien utrzymywac ustawiona temp poprzez zwiekszanie sily nadmuchu lud przeciwnie?
            poza tym czy klima w hondzie sama zmienia kierunki nawiewu np
            szyba nogi
            twarz noki itp
            u mnie jest tak:
            dzis po pracy wsiadlem do autka i wlaczylem ogrzewanie na jakies 25 st; na zew ok 16
            w samochodzie ok 21
            dmuchawa po jakims czasie zaczela tloczyc cieple powietrze tak by osiagnac te ustawione 25
            droga do domu zajmuje mi jakies 20 min
            po uplywie tego czasu w aucie juz bylo, moim zdaniem te 25 st,
            a powietrze caly czas bylo tloczone z ta sama predkoscia
            postalem jeszcze chwilke pod domem i nic, predkosc nadmuchu taka sama a ja zaczynalem sie juz pocic, czy tak dlugo mu zajmuje nagrzanie kabiny do zadanej temp? czy tak ma byc czy czasem cos jest niezbyt z czujnikiem temp
            poza tym gdy nastepnie zmniejszylem temp do 20 st sila nadmuchu spadla i zaczelo leciec juz chlodne powietrze

            dzis odkrylem cos takiego
            1 wlaczylem ogrzewanie(auto)na 20 st i jak zwykle po dwudziestu min nic ta sama predkosc nadmuchu i w aucie dosc goraco
            2 nastepnie zaczalem zmieniac kierunki nadmuchu
            3 najpierw szyba nogi i tak samo jak na auto- predkosc nadmuch ta sama
            4 zmiana na twarz i nogi, predkosc nadmuchu sie zmniejszyla
            tak samo jak puscilem nawiew na sama twarz
            5 nawiew na same nogi predkosc nadmuchu jak w punkcie 1
            wszystkie czynnosci byly wykonywane przy tej samej niezmiennej temp 20 st
            moze mi to ktos jakos wytlumaczyc

            Kolego używaj funkcji edit i dopisuj, nie pisz swoich postów jeden pod drugim.
            Last edited by Tomo1; 24-10-2009, 13:57.

            Comment


            • #7
              Nie jestem pewien, bo nie jestem posiadaczem takiego bajeru, ale myślę że chodzi o umiejscowienie czujnika...
              Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
              Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

              Comment


              • #8
                wlasnie bylem na przejazdzce i wlaczylem ogrzewanie na 20 st jak poprzednio oczywiscie na auto
                i co?
                system zaczal tloczyc wolniutko powietrze ale za to zimne tak jakby probowal schlodzic do temp 20 st a przeciez jakies 20 min temu sytuacja byla zupelnie dowrotna kiedy wracalem z pracy

                zglupialem normalnie

                Comment


                • #9
                  Czujniki są dwa (wg. instrukcji). Czujnik temperatury umieszczony po lewej stronie, obok kolumny kierowniczej i czujnik na podszybiu (wypukła, czarna kuleczka), która według instrukcji reaguje na słonce. No chyba, ze ja coś źle zrozumiałem, wiec posiadacze instrukcji po polsku proszeni są o weryfikacje.
                  Ktoś wie jaka funkcje pełni ten na podszybiu?
                  W instrukcji nic o tym nie piszą, wspominanie jest jedynie o jego obecności.
                  Ja tez nie mogę dojść do ładu z automatyczna klimatyzacja. Na zewnątrz jest np 13st. Ustawiam temp w środku na 24st a układ zaczyna dmuchać zimnym powietrzem i to pomimo tego, ze w środku na pewno tych 24st jeszcze nie ma.
                  Denerwuje mnie to bo nadmuch z wentylacji nad radiem wali lodowatym powietrzem na ręce na kierownicy.

                  Osobiście preferuje układ kiedy na nogi jest nadmuchiwane cieplejsze powietrze a na twarz chłodniejsze, ale według instrukcji takiego ustawienia nie ma....
                  W dodatku dmuchawa jest denerwująco głośna na każdym ustawieniu powyżej drugiego.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez zabad
                    a to na podszybiu tez nie wiem do czego sluzy
                    Z tego co mi wiadomo to na podszybiu to czujnik nasłonecznienia który ma współdziałać z czujnikiem temperatury wewnętrznej, gdyż samo określenie temp. wewnątrz to za mało bo zwłaszcza jak sie jedzie w lato w pochmurny dzień a w słoneczny to przy słonecznym w środku szybciej sie nagrzewa a i same promienie słoneczne świecące na nas w samochodzie potęgują uczucie ciepła i wtedy mocniej schładza klima itd...

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez marcinus Zobacz posta
                      Z tego co mi wiadomo to na podszybiu to czujnik nasłonecznienia który ma współdziałać z czujnikiem temperatury wewnętrznej, gdyż samo określenie temp. wewnątrz to za mało bo zwłaszcza jak sie jedzie w lato w pochmurny dzień a w słoneczny to przy słonecznym w środku szybciej sie nagrzewa a i same promienie słoneczne świecące na nas w samochodzie potęgują uczucie ciepła i wtedy mocniej schładza klima itd...
                      ja tez tak myślę jak kolega,nieraz w lecie ,gdy auto stoi na pełnym słońcu,a potem rusza to mimo,że w aucie przy włączonej klimie jest już odczuwalnie chłodniej to słońce,które świeci b.mocno przez szybę sprawia,ze obieg wewnętrzny utrzymuje się zdecydowanie dłużej

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez zabad Zobacz posta
                        jesli nacisne auto to samochod sam powinien utrzymywac ustawiona temp poprzez zwiekszanie sily nadmuchu lud przeciwnie?
                        poza tym czy klima w hondzie sama zmienia kierunki nawiewu np
                        szyba nogi
                        twarz noki itp
                        u mnie jest tak:
                        dzis po pracy wsiadlem do autka i wlaczylem ogrzewanie na jakies 25 st; na zew ok 16
                        w samochodzie ok 21
                        dmuchawa po jakims czasie zaczela tloczyc cieple powietrze tak by osiagnac te ustawione 25
                        droga do domu zajmuje mi jakies 20 min
                        po uplywie tego czasu w aucie juz bylo, moim zdaniem te 25 st,
                        a powietrze caly czas bylo tloczone z ta sama predkoscia
                        postalem jeszcze chwilke pod domem i nic, predkosc nadmuchu taka sama a ja zaczynalem sie juz pocic, czy tak dlugo mu zajmuje nagrzanie kabiny do zadanej temp? czy tak ma byc czy czasem cos jest niezbyt z czujnikiem temp
                        poza tym gdy nastepnie zmniejszylem temp do 20 st sila nadmuchu spadla i zaczelo leciec juz chlodne powietrze

                        dzis odkrylem cos takiego
                        1 wlaczylem ogrzewanie(auto)na 20 st i jak zwykle po dwudziestu min nic ta sama predkosc nadmuchu i w aucie dosc goraco
                        2 nastepnie zaczalem zmieniac kierunki nadmuchu
                        3 najpierw szyba nogi i tak samo jak na auto- predkosc nadmuch ta sama
                        4 zmiana na twarz i nogi, predkosc nadmuchu sie zmniejszyla
                        tak samo jak puscilem nawiew na sama twarz
                        5 nawiew na same nogi predkosc nadmuchu jak w punkcie 1
                        wszystkie czynnosci byly wykonywane przy tej samej niezmiennej temp 20 st
                        moze mi to ktos jakos wytlumaczyc
                        bede upierdliwy i zapytam sie raz jeszcze
                        czy jest ktos w stanie mnie ta sytuacje wytlumaczyc?

                        i juz wszystko wiadomo
                        wszystkiemu byl winien czujnik temp na zew
                        po wymianie wszystko wrocilo do normy
                        Last edited by Tomo1; 09-11-2009, 18:26.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez zabad
                          i juz wszystko wiadomo
                          wszystkiemu byl winien czujnik temp na zew
                          po wymianie wszystko wrocilo do normy
                          A czy czujnik temp zewnetrznej pokazywał ci w miarę prawidłową temp. zewnętrzną. Po czym poznałeś że jest do wymiany ? U mnie też troche dziwnie ta klima i całe ogrzewanie działa, w lato na auto to nie ma szans jeżdzić wali cały czas na twarz zimnym az człowiek zamarza, natomiast na ręcznych ustawieniach nie ma różnicy czy nastawię np na 21 czy 23 czy też 18 stopni - tak samo zimne powietrze leci, a przecież na ręcznym według mnie powinno leciec takie jak nastawiłem, moge tylko się "bronić" zmniejszając siłe nawiewu na 1 i nawiewem na szybę+nogi. Różnica jest tylko wtedy gdy przekrocze w ustawieniu temp. temperature która panuje w samochodzie, np jak w samochodzie jest 25 st a dam na 26 to zamiast zimnego zacznie lecieć ciepłe, ale czy dam 24 czy 17 leci tak samo mocno zimne.

                          Comment


                          • #14
                            z tego co opisałeś to możesz mieć także jakąś awarię,bo nie powinno tak być,klima na auto oczywiście po chwili ,gdy już schłodzi temp wewnątrz uspokaja się i praktycznie nie czuć jej nawiewu,natomiast ustawienia ręczne nie ma możliwości praktycznie ustawienia temp ,bo wtedy daję tylko zimnym powietrzem,bo nic tego nie kontroluje

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez zyga502 Zobacz posta
                              z tego co opisałeś to możesz mieć także jakąś awarię,bo nie powinno tak być,klima na auto oczywiście po chwili ,gdy już schłodzi temp wewnątrz uspokaja się i praktycznie nie czuć jej nawiewu,natomiast ustawienia ręczne nie ma możliwości praktycznie ustawienia temp ,bo wtedy daję tylko zimnym powietrzem,bo nic tego nie kontroluje
                              No to po co się ustawia temperature na wskazaniach ręcznych, myślałem, że jak ustawiam 22 st to taką powinna dmuchać, przecież wystarczy że w przwodzie doprowadzającym powietrze będzie czujnik temp i bedzie on regulował aby leciała taka temp. jaka sie ręcznie ustawiło. Inaczej to wydaje sie trochę bez sensu, ale nie jest tak do końca bo w zimę, chocby teraz na ustawieniach temp. powodującej grzanie czuje różnicę w temp wydmuchiwanego powietrza w zależności od tego jaka wartość ustawiłem w ręcznych ustawieniach. Jak mam w aucie zimno i dam przy rozgrzanym silniku 22 st to dmucha ciepłym, ale jak dam na 27 czy Hi to wali gorącym i ja bym oczekiwał podobnego zachowania gdy w samochodzie jest ciepło powiedzmy 26 st i trzeba chłodzić - daje 24 dmucha chłodnym, daje 20 dmuch zimnym a daję najniższa i wali na maksa zimnym a nie cały czas tak samo.
                              Tak mi się przynajmniej wydaje, ale w poprzednim autku nie miałem klimy więc nie wiem jak to w innych wygląda, może sie myle, albo oczekuje zbyt wiele...?

                              Comment

                              Working...
                              X