Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja a obroty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Po letnich problemach z klimatyzacją, teraz na jesień chłodzenie przestało działać definitywnie.
    Zrobiłem pomiary elektryczne układu zasilania cewki - wyszły pozytywnie, podobnie jak test cewki HDSem.
    A skoro przyszła jesień i w serwisach klimatyzacji zrobiło się pusto podjechałem na pomiary do zawodowców.
    Okazało się, że kompletnie nie mam ani grama czynnika w układzie. Przyczyną była korozja skraplacza.
    Po wymianie (wczoraj odebrałem auto) różnica jest kolosalna
    Wszystkim którzy mają jakiekolwiek wątpliwości co do działania klimy polecam podjechać do serwisu - podpięcie manometru i pomiary trwają ok. 1 minuty.
    Potem test ciśnieniowy i lokalizacja miejsca uszkodzenia a na koniec wymiana skraplacza, kolejna próba ciśnieniowa i napełnienie układu,
    Jak się dowiedziałem, korozja skraplacza to jedna z najczęstszych przyczyn uszkodzeń układu klimatyzacji.
    Miałem możliwość oglądnięcia chłodnicy po demontażu - gołym okiem nie widać dziur, ale serwisant pokazał mi miejsca, gdzie uciekał gaz.
    Te miejsca można poznać po tłustawym nalocie na żeberkach i specyficznym sposobie przyklejenia brudu.
    Nie umiem tego opisać, ale już na pierwszy rzut oka widać takie nietypowe, brudne "placki" na chłodnicy.

    Comment

    Working...
    X