Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie działające wentylatory w civic UFO

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
    No trochę mnie zatkało...
    no mnie zatyka kiedy piszemy o różnych rzeczach. Spokojnie, idzie o to by coś uradzić i podpowiedzieć, ale trudno jest gdy nie mamy tego samego na uwadze i mieszane są 2 rzeczy.
    Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
    Piszę tu głównie dla męża bo widzę że nie wie już co robić
    nie nerwowo analizować i myśleć.
    Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
    Zobaczymy jeszcze ten czynnik w układzie A/C
    no koniecznie, bo od tego sprawdzenia zależą dalsze działania w kierunku diagnozy.
    Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
    Mąż myśli że jest z nimi co nie tak bo wcześniej wiatraki załączały się dużo częściej i je słyszał a teraz nie.
    no wiec w kółko o tym ględzę, ... gdyby mąż wiedział że częste załączanie wiatraków świadczy o braku czynnika w ukłądzie klimy, to nie kazał by grzebać mechanikowi i nie dopuściłby do wymiany jakichkolwiek części dobrych na dobre. Mówię o tym biednym czujniku w chłodnicy silnika co jest sprawny i nie generował żadnych komunikatów Check Engine mówiących "zepsułem się wymień mnie" .. ale ok wymieniliście go, trudno.
    Więc jeśli w układzie A/C wiatraki załączają się często - to już jest informacja - coś jest nie tak! - już trzeba jechać do serwisu A/C celem sprawdzenia ilości czynnika w układzie. Im mniej czynnika tym częściej pracują wiatraki i częściej załącza się sprężarka. Ważne by spec. od klimy był naprawdę uczciwy bo już były przypadki że "klima sprawdzona" kasa poszła a czynnika w ukłądzie nie dobił ile trzeba. Zatem Oddając do speca auto celem sprawdzenia ilości czynnika mamy: (będziemy mieli) 1. sprawdzoną szczelność i 550g czynnika czyli tyle co ma być. 2. sprawny przekaźnik. i teraz, jeśli nie wejdzie do pracy sprężarka (wciskając przycisk A/C) wraz z wentylatorami to wtedy już poważna sprawa.
    Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
    Najgorsze jest to że nie wiemy jak sprawdzić ( sami bez,, fachowców") czy już silnik nabrał tej odpowiedniej temperatury tak aby wiatraki się włączyły. A druga rzecz to się już pogoda trochę ochłodziła.
    napisałem, rozgrzany silnik to taki którego górna część chłodnicy wody (czyli chłodziwa silnika) jest taka, że nie utrzymasz jej w dłoni więcej niż 2 sekundy. Czy to jasne? (żadnych termometrów i pomiarów, złap i licz do 2 sek, jak utrzymasz dłużej to nie jest zagrzany i wentylatory nie mają prawa się ruszyć! absolutnie nie mają prawa). TRAFO pisał że temp cieczy około 100stC. to jest temperatura pracy wiatraka. Zatem jeśli nie wiesz ile to jest stC to: zagotuj wodę w czajniku złap za obudowę czajnika i licz do 2sek. Jeśli utrzymasz to masz poparzenia 1 go stopnia, jeśli nie utrzymasz to nie zagotowałaś wody.
    Gwizdał kiedyś tobie czajnik jak się gotuje woda? taka samo nie uruchomią się wiatraki jak nie osiągną odpowiedniej temperatury.
    Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
    A czy mogło tak być że jednak ten czujnik temperatury był zepsuty i dlatego wiatraki chodziły częściej albo jak chciały?
    to rzadkość najczęściej jeśli tak jest że pracują "jak chcą" to z powodu zaburzenia w obiegu cieczy czyli to co mówił TRAFO - termostat jest uszkodzony - czujnik pokazuje wynik nie generuje problemów, jest informatorem, nie jest wykonawcą procesu. Od czujników się nic nie psuje. Zatem foto wpis nr #28.
    Jeśli: termostat się zacina, przepuszcza raz wiecej raz mniej cieczy w obiegu wymuszonym, czujnik raz mierzy ciecz o temp. +55stC raz o temp 98stC i tak w kółko, to jak można winić czujnik?? jak? kumasz to..? i widzisz że po wymianie nie ma żadnej poprawy! // ten co to diagnozował i zalecił wymianę czujnika to jest jest tragedia, a nie mechanik.
    Last edited by rambo7; 11-09-2017, 12:27.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Panowie działa - wszystko działa i klimatyzacja i wentylatory. Mieliście rację wystarczyło doładować czynnik A/C i wszystko działa.
      Wielkie dzięki

      Comment


      • #33
        no to mega sensacja , temat zamykam.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X