Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nie działające wentylatory w civic UFO

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sprawdź przekaźnik cewki sprężarki klimatyzacji. Będzie już coś wiadomo. To może być przyczyna braku "specyficznego kliknięcia".
    Taki test można zrobić kawałkiem drutu wg. OPISU.

    Comment


    • #17
      Po krótkim teście było słychać to specyficzne kliknięcie- dzięki, ale mam jeszcze 2 pytanie
      czy ten przekaźnik odpowiada również za wentylatory?
      Czy jak wymienię ten przekaznik to wszystko wróci do pracy czy tylko klimatyzacja?

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
        nie wiem czy to istotne (,..)Sprężarka nie pracuje(...) ale włącza się tylko nawiew...)
        to bardzo istotne.
        Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
        włącza się tylko nawiew...
        no więc nie dotykaj żadnych czujników cieczy obawiam się że bardzo fatalnie że mechanik kazał wymienić czujnik cieczy i pewnie na jakiś gówniany zamiennik. Nie wyrzucaj OEM czujnika być może trzeba będzie go z powrotem wsadzić.

        W końcu mamy odpowiedz najważniejszą:
        Czy wciskając przycisk A/C uruchamia się sprężarka? (rozgrzej silnik, podnieś maskę wciśnij A/C i czy weszła sprężarka do pracy?)

        - Sprężarka nie pracuje
        to jest najważniejsza informacja.
        Czyli robisz dokładnie to co sugeruje TRAFO.

        Nie czujniki cieczy i nie wentylatory a przekaźnik lub po prostu nie działa klima bo ...np nie ma czynnika chłodzącego bo uciekł. Wentylatory nie załączą się bo nie mają prawa gdy układ A/C jest niesprawny. Wszystko wskazuje na to że A/C nie załącza się - czyli nie mają prawa załączyć się wentylatory co oznacza że są całkowicie sprawne. Proponuję tego mechanika co się czepił układu chłodzenia omijać z daleka, tylko robi koszty i kompletnie nie zna hondy nie wie co jest prawidłowo a co nie. Jest facet zielony.
        Masz 2 opcje, albo przekaźnik A/C jak podał Trafo, albo nie ma w układzie czynnika chłodzącego bo z powodu jakiejś nieszczelności uciekła z układu.
        Źle podpowiadałaś sugerując wcześniejsze rzeczy. Daruj sobie tego "wymieniacza naciągacza."
        Last edited by rambo7; 09-09-2017, 22:11.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Wielkie dzięki, zaraz jedziemy kupimy przekaźnik,- mąż sam go wymieni oczywiście. A co do czujnika temperatury to obawiam się go już nie odzyskamy, bo pewnie po wymianie mechanika wyrzucił go od razu do śmieci
          Dam później znać czy się udało.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
            co do czujnika temperatury to obawiam się go już nie odzyskamy, bo pewnie po wymianie mechanika wyrzucił go od razu do śmieci
            nigdy tak nie róbcie! Zawsze zabierajcie wymienione części !!!!! a szczególnie te które zostały wymienione a problemy pozostały - czyli zostawiliście oryginalny dobry czujnik mechanikowi, on zyskał 600zł a kazał wam kupić zamiennik 80zł który może nie działać! lub wprowadzać zamieszanie dla sterownika Hondy. Pchane były łapy nie tam gdzie trzeba!
            Facet teraz ma dobry oryginalny czujnik zyskał go i może komuś go założyć wziąć kasę.
            Zajebiści mechanicy, zarobili na tym że nic nie naprawił zrobił wam koszty i jeszcze może sprzedać oryginalną rzecz. (nie będzie dobrze w tej polsce, z drugiej strony nie można być tak naiwnym, jeśli na przyszłość coś ktoś kazał zrobić a nie działa to: zwraca koszty zakupów i wraca do poprzednich części, czyli nie wypuszcza was nie wracając do wcześniejszych ustawień. To jest granda po prostu. Chcesz mieć tannio? ..będzie drogo ! dlatego np. w ASO nie doszło by do takej sytuacji, tam nik nie wpuści was w koszta dlatego warto korzystać z ASO bo nie wprowadzają w błąd i nie generują durnowatych kosztów. Płacisz tylko za wykonaną naprawę, u "pana Kazia" płaci się za niewykonane usługi,,, tu jest różnica.
            Last edited by rambo7; 09-09-2017, 10:56.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              No my mieszkamy w UK (jeszcze) tu jeszcze gorzej jeśli chodzi o dobrego mechanika, u tego mechanika byliśmy już wcześniej i poprzednie sugestie i naprawy były trafne, stąd myśleliśmy, że i tym razem się nie myli.
              Panowie jedno wielkie pytanie po wyciągnięciu przekaznika po pewnym czasie zadziałały wentylatory na chwilę , jak to?...?
              Kupiliśmy nowy przekaźnik oryginalny hondy w salonie honda, ale niestety wentylatory i klimatyzacja dalej nie działają...
              Last edited by rambo7; 09-09-2017, 22:14.

              Comment


              • #22
                rozumiem tak bywa, szukajcie zatem informacji w sieci zanim pojedziecie do kogokolwiek o pomoc. Czyli nie załącza się nadal sprężarka, czyli nie działa A/C.
                Trudno powiedzieć co jest grane, bo jasnowidzów tu nie ma, analizujemy, wykluczamy i małymi kroczkami do przodu.
                Aby ruszyć dalej /masz nowy przekaźnik/ ile jest czynnika chłodzącego w układzie? powinno być około 550g. Aby to wiedzieć trzeba pojechać do kogoś kto profesjonalnie zajmuje się klimatyzacjami, nie musi być to Serwis Hondy, choć ceny może mieć nawet tańsze (trzeba to sprawdzić).
                Jeśli nie ma określonej ilości czynnika w układzie A/C (sprężarka) nie ruszy czyli wentylatory nie ruszą.
                Aby ruszyły wentylatory trzeba mieć: sprawny przekaźnik i odpowiednią ilość czynnika w układzie klimy.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Do przekaźnika przychodzą 4 wsówki 2 wsówki z instrukcji załaczaja sprężarkę (poziome) i gdy zrobię zworę na nich to klimatyzacja się uruchamia i chłodzi.
                  Męża dziwi zasilanie na dwóch wsówkach pionowych w których bez przerwy (nie zależnie czy włączone czy wyłączone) jest zasilanie o mocy ok. 8-9 V
                  A chyba powinna być 12 żeby zadziałało..

                  Comment


                  • #24
                    świadczy to o tym że wentylatory są sprawne, układ ma sprawną instalację. Wentylatory w tym aucie pracują 2 stopniowo, nie pracują na max od razu, aby szyły na max musi być bardzo gorąco na polu. Zwierając układ zawsze wymusisz pracę. Wiecie już że układ po stronie elektrycznej jest sprawny. Jeśli czynnika chłodzącego w układzie klimy jest mniej niż ilość wymagana do pracy to zabezpieczenie nie pozwoli jej uruchomić co za tym idzie i wentylatory się nie uruchomią. Uruchomią się w momencie mocnego zagrzania silnika ale jako chłodzenie silnika a nie chłodzenie A/C.
                    Dopóki jest sytuacja że wciskasz przycisk A/C i sprężarka nie startuje i wentylatory nie startują to na 99% nie ma czynnika w układzie. (przekaźnik jest nowy wiec nie ma więcej obszarów do badania).
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Ale nam się wydaje że jest za mało mocy w przekaźniku tylko nie wiemy dlaczego i co robic dalej, czy można coś ustawić komputerowo?
                      Normalnie powinno być chyba zero mocy a po włączeniu co najmniej 12V czy nie tak?
                      Masz jeszcze jakieś sugestie, bo mam już ręce opadają..?

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                        Męża dziwi zasilanie na dwóch wsówkach pionowych w których bez przerwy (nie zależnie czy włączone czy wyłączone) jest zasilanie o mocy ok. 8-9 V
                        A chyba powinna być 12 żeby zadziałało..
                        Samochodowa instalacja różni się od np. domowej gdyby przekaźnik się załączył (jest masa - i +12V)to sprawdza się napięcie przykładając przewody pomiarowe miernika do obu pinów cewki przekaźnika i odczyt będzie ok. 12V. Ale skoro przekaźnik nie działa , i miernik pokazuje ok.8V to najprawdopodobniej na jednym pinie jest +12V,ale na drugim nie ma masy i stąd taki odczyt. Masę podaje sterownik a nie przycisk A/C (dlatego nie ma różnicy czy wciśnięty przycisk czy nie). Tak jak piszą koledzy, ja bym w pierwszej kolejności sprawdził ilość czynnika w układzie A/C,bo jak go będzie za mało, to sterownik nie da zgody na podanie masy na przekaźnik załączający sprężarkę klimy
                        Last edited by piter77; 10-09-2017, 03:35.

                        Comment


                        • #27
                          Ale jak zrobiliśmy zwore to działały i sprężarka i klimatyzacja to chyba jest ten czynnik w układ A/C? - Bo chyba w innym przypadku by klima niestety nie zadziałała? Czy się mylę? (wczoraj po ok.10 minutach bez przekaźnika zadziałały wentylatory i klimatyzacja na parę sekund - jak to możliwe bez przekaźnika)?
                          Mi nie zależy tak bardzo na klimatyzacji a na samych wiatrakach żeby chodziły jak się silnik nagrzeje
                          Last edited by adamko2013; 10-09-2017, 09:39.

                          Comment


                          • #28
                            Pomiary na stykach przekaźnika (tam gdzie jest napięcie) mogło takie wyjść, kiedy np. kluczyk w stacyjce był przekręcony na II + jakieś włączone odbiorniki, co obniżyło napięcie w instalacji.
                            Proponuję zrobić pomiary między poszczególnymi stykami a akumulatorem; jeden ze styków i plus akumulatora a potem drugi styk i minus na aku. - mówię oczywiście o stykach z napięciem a nie tych do zwierania
                            Masz 100% pewności że silnik jest na tyle nagrzany że wentylator powinien się włączyć?
                            Jak temperatura podejdzie do 100-104 stopni i wentylator się nie włączy to wtedy jest problem i wtedy można szukać przyczyny.
                            Żeby sprawdzić czy wentylator od chłodzenia silnika faktycznie nie działa bo układ ma jakaś usterkę, trzeba sprawdzić realną temperaturę na czujniku nr 1 (np. ELMem) i rekcję wentylatora.
                            ELM to takie proste ustrojstwo do kupienia za kilka zł z możliwością podpięcia się pod komórkę (polecam bo czasem się przydaje a miejsca dużo nie zajmie);

                            Problemem może być np. uszkodzony termostat, który za szybko się otwiera (miałem taką sytuację) i temperatura nie zdąży podskoczyć bo otwiera się duży obieg chłodzenia.

                            test2.jpg

                            Comment


                            • #29
                              co do wpisu #27.
                              Adamko, ustalmy o czym gadamy. Zrozum że układ chłodzenia silnika a układ chłodzenia kabiny to są 2 oddzielne układy.
                              Mieszasz teraz 2 sprawy:
                              - wiatraki i układ chłodzenia silnika.
                              - wiatraki i układ chłodzenia kabiny.

                              Czyli od początku: o czym jest mowa? to podstawowe pytanie.

                              co do tego:
                              Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                              Ale jak zrobiliśmy zwore to działały i sprężarka i klimatyzacja to chyba jest ten czynnik w układ A/C?
                              nie leciał dym ze sprężarki...? jeszcze? ... no to poleci. Jak bym zmusił Cię prądem do biegania to masz 2 wyjścia: albo będizesz biegać albo wyzioniesz ducha, taki to był test.
                              Czynnika może nie być, ale zmusić do pracy spręzarkę sie da! co udowodniliście.
                              Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                              wczoraj po ok.10 minutach bez przekaźnika zadziałały wentylatory i klimatyzacja na parę sekund - jak to możliwe bez przekaźnika)?
                              jak wyżej, jak przy minimalnym stanie czynnika mimo wszystko tłoczysz go w układ wymuszając pracę sprężarki to czujnik ciśnienia w układzie zareagował i podał "zezwolenie" na chwilę aby weszły wentylatory.
                              Każda kobyła pogoniona batem (czy prądem) pojedzie, tylko padnie, (zatrze się) to pewne.
                              Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                              Mi nie zależy tak bardzo na klimatyzacji a na samych wiatrakach żeby chodziły
                              to jest bez sensu.
                              Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                              Mi (...) zależy (...)na samych wiatrakach żeby chodziły jak się silnik nagrzeje
                              no wiec od samego początku piszemy o wiatrakach - nie kręcą się, ale po co? ..po co mają się kręcić? i dlaczego Ty uważasz że mają się kręcić zawsze ?

                              Wracam do wcześniejszego:
                              - o czym mowa? czego dotyczy dyskusja?

                              Od samego początku "masz w głowie" wiatraki ale nie rozumiesz zasad ich działania. Mechanik wymienił dobry czujnik cieczy "bo mu się nie podobał" co jest kabaretem. Włączony przycisk A/C nie działa klima. Boję się że silnik się przegrzewa bo wiatraki się nie obracają .... gmatwanina jakaś.

                              1. Wiatraki przy załączeniu przycisku A/C załączają się natychmiast. U Ciebie to nie działa. Prawdopodobnie i przekaźnik był sprawny (tylko tak piszesz że wpuszczasz siebie i nas "w maliny"). Nie załączają się wiatraki po wciśnięciu przycisku A/C - nie ma czynnika. (przekaźnik wykluczony bo nowy) czyli zostaje sprawdzenie czynnika, nie chcesz tego robić? ok, na tym etapie to koniec działań. Wiatraki nie uruchomią się! Nawet nie uruchomią się po złączeniu nawiewu w kabinie. Wiatraki są wyłączone i będą stać tak długo dopóki nie sprawdzisz czy w ukłądzie jest czynnik.
                              Zmuszanie zwierając sprężarkę i układ A/C do pracy - po prostu demolujesz sprężarkę. To że jest znikomy prąd na przekaźniku - tak jest, znikomy prąd jest na wielu przekaźnikach, 12V pojawi się jak zabezpieczenia zezwolą na podanie 12v. Układny nie działają tak że mają12V lub 0v, NIE! mają prąd bo układ jest nadzorowany przez wiele systemów zabezpieczeń.

                              2. Wiatraki przy układzie chłodzenia załączają się w ściśle określonych warunkach temperaturowych- a nie na zawołanie.
                              Zamieszczone przez adamko2013 Zobacz posta
                              Mi nie zależy tak bardzo na klimatyzacji a na samych wiatrakach żeby chodziły jak się silnik nagrzeje
                              a zagrzałaś silnik? czy tylko pochodził trochę? co znaczy "silnik się nagrzeje" - ile to jest Twoim zdaniem?
                              Zagrzej lub nagrzej silnik ok... ale powiem Ci kiedy się wiatraki załączą. Tak byś wiedziała co to jest definicja "nagrzany silnik". Nagrzany silnik to taki w którym nie utrzymasz wieczka chłodnicy dłużej niż przez 2 sekundy.
                              Jeśli utrzymasz w dłoni wieczko chłodnicy dłużej niż 2 sek, tzn że silnik na pewno nie jest nagrzany! !!! na 100% nie jest zagrzany.
                              Teraz idź zagrzej ...lub "nagrzej" silnik zgodnie z definicją"nagrzania" jaką podałem. (zazwyczaj odczucia gorąca /zimna człowiek ma podobne) zatem jak będzie zagrzane z tą definicją - to wiatraki się uruchomią.
                              Jeśli się nie uruchomią - to nastąpi wyciek płynu ze zb. wyrównawczego na zmienię. Wtedy nadal czujniki są sprawne, wiatraki sprawne przekaźniki sprawne, a niesprawny jest termostat jak pokazał Trafo.
                              No i żeby Wam do głowy nie przyszło wymieniać termostatu, zanim nie sprawdzisz "nagrzania" ! wymienić termostat sprawny na sprawny też można ale dopiero po testach.

                              Ciężko jest podpowiadać, bo gdy nie rozumiecie co kiedy jest poprawnie a co niepoprawnie to do niczego nie dojdziemy, na razie psujecie auto. Róbcie tak dalej a kłopoty dopiero będą. Wasze auto wasza sprawa.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                No trochę mnie zatkało... Nie puszczam nikogo w maliny a jeśli już to nie świadomie.. -Sorry. Piszę tu głównie dla męża bo widzę że nie wie już co robić. A że jestem kobietą to nie znam się aż tak na samochodach, ale dlatego też zwracam się z pomocą do was.
                                Zobaczymy jeszcze ten czynnik w układzie A/C
                                Mąż myśli że jest z nimi co nie tak bo wcześniej wiatraki załączały się dużo częściej i je słyszał a teraz nie.
                                Ale zaczynamy się zastanawiać tak jak pisałeś wyżej czy rzeczywiście powinny się włączać te wiatraki. Najgorsze jest to że nie wiemy jak sprawdzić ( sami bez,, fachowców") czy już silnik nabrał tej odpowiedniej temperatury tak aby wiatraki się włączyły. A druga rzecz to się już pogoda trochę ochłodziła.
                                A czy mogło tak być że jednak ten czujnik temperatury był zepsuty i dlatego wiatraki chodziły częściej albo jak chciały?
                                Last edited by adamko2013; 11-09-2017, 10:43.

                                Comment

                                Working...
                                X