Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja przestaje działać po 20 minutach.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatyzacja przestaje działać po 20 minutach.....

    Civic UFO. 160 000 km przebiegu, silnik 2,2 CDTI bez PDF wersja Executive Wszystko śmiga idealnie tylko pojawił sie problem. Od momentu włączenia silnika po około 20 minut wyłącza się klimatyzacja dwustrefowa. Dobiłem czynnika gazu klimy do maxa, wymieniłem przekaźnik klimatyzacji (taka mała kosteczka tam gdzie bezpieczniki) i nadal to samo. Sprężarka działa bo chłodzi 20 minut. Podobno jeszcze jest do wymiany cewka sprężarki, ale tutaj opinie są różne. Czy mieliście podobny problem? Jak temu zaradzić? Tylko ASO pozostaje?

  • #2
    Hmm.. ja akurat mam identyczną sytuację. Może nie dokładnie po 20 minutach ale się wyłącza. Mechanik twierdzi że sprężarka jest ok, cewka i sprzęgło podobno też. Jutro ma mi zdać relację na temat co jest przyczyną jego zdaniem. A tą przyczyną jest podobno jakiś termik, nie wiem dokładnie co ma na myśli bo jeszcze dokładnie mi nie wytłumaczył. Najgorsze jest to że w październiku jak mi oddawał auto po rzekomej naprawie to był pewien na 100% że to przekaźnik. Niestety to nie było to. Nic...czekam na jutro co mi powie.

    Comment


    • #3
      Termik to zabezpieczenie temperaturowe wewnątrz zwojów cewki sprzęgła. Jak cewka się przegrzewa to on działa.
      Teraz trzeba znaleźć przyczynę przegrzewania i ją wyeliminować. Z tego co gdzieś czytałem, to przyczyną może być np. zbyt duża szczelina na kole sprężarki.
      Co nieco wrzuciłem na stronkę.
      Inną przyczyną może być wada fabryczna cewki w sensie źle dobrany termik.
      Zastanawiam się, czy np. problem z łożyskami na sprężarce nie przenosił by się na cewkę. To znaczy ciężko kręcąca się sprężarka połączona jest "przez cewkę" z kołem pasowym. A do tego żeby sprężarka kręciła się normalnie cewka musi dawać większą siłę, czyli pobierać większy prąd, czyli bardziej się nagrzewać...
      Ale to tylko gdybanie, nie znam się na tym.

      Comment


      • #4
        Wyczytałem w podobnym temacie że jeśli zbyt często załącza się sprężarka to mogło by to wskazywać na jej zacieranie, zużycie... Hmm.. z moich obserwacji wynika iż moja w upały załączała się tak może co 20-40 sekund. Tzn słychać było tzw cyknięcie i pracę sprężarki. Czasem się dziwiłem że to jakoś często, bo jak miałem wcześniej dwa mercedesy to tam jakoś nie zaobserwowałem aż tak częstego włączania się sprężarki. Nie wiem czy to ma jakiś związek...

        Comment


        • #5
          Niestety nie wiem, ale jak dla mnie masz dość rzadki przypadek, więc jedyne co mogę zaproponować to to, co napisałem wyżej.
          Daj znać jak coś ustalisz bo jestem ciekawy jak to się skończy...

          Comment


          • #6
            mamy jeden wątek ale 2 piszących o problemach...
            w przypadku:
            Zamieszczone przez Honda Civic UFO Zobacz posta
            Dobiłem czynnika gazu klimy do maxa,
            to jest niejasne, co oznacza "na maxa" ? i kto to robił - Ty sam? / Nie dobija się czynnika chłodzącego "na maxa" jeśli tak robiłeś to A/C nie będzie prawidłowo działać! Czynnika musi być 550gram +/- 10%. a to nie jest Max! to jest ściśle określona ilość.
            Zamieszczone przez Honda Civic UFO Zobacz posta
            Od momentu włączenia silnika po około 20 minut wyłącza się klimatyzacja dwustrefowa
            czyli działa nadal w trybie wspólnym - ustawienia rozbieżne dla 2 stref (np 19stC i 24stC) po 20 min robią się wspólne = 19stC ? tak?
            Zamieszczone przez Honda Civic UFO Zobacz posta
            Sprężarka działa bo chłodzi 20 minut.
            no a potem?
            w kontekście tego co wyżej napisałeś, nie rozumiem zapisów. Nie rozumiem co jest problemem?
            przypadek:
            Zamieszczone przez meran Zobacz posta
            mam identyczną sytuację. Może nie dokładnie po 20 minutach ale się wyłącza.
            wyłącza ... i koniec. Już się nie załącza w ogóle? czy trzeba odczekać? czy trzeba się zatrzymać zgasić silnik poczekać by ostygł? - kiedy przychodzi moment że się ponownie sprężarka uruchomi?

            Musicie tak pisać, alby dało się analizować fakty. Jest więcej pytań niż możliwości skomentowania faktów.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Jeśli idzie o mój problem to jak już się klimatyzacja wyłączy to włączy się dopiero po wystygnięciu/ochłodzeniu silnika. Co zazwyczaj ma miejsce na drugi dzień.

              Comment


              • #8
                czyli A/C nie działa bo 20 min pracy na 1 dzień to nie jest sprawna.
                Zamieszczone przez meran Zobacz posta
                tą przyczyną jest podobno jakiś termik, nie wiem dokładnie co ma na myśli bo jeszcze dokładnie mi nie wytłumaczył. Najgorsze jest to że w październiku jak mi oddawał auto po rzekomej naprawie to był pewien na 100% że to przekaźnik.
                Czyli podobnie jak tu:Klimatyzacja wyłącza się i dmucha ciepłym powietrzem sprężarka się kończy
                Z powyższego wynika że było już wcześniej grzebane w tym obszarze!?
                To nie jest pierwszy incydent!

                Często jest tak że piszący piszą tak jak by coś wydarzyło się pierwszy raz i nigdy wcześniej nie miało miejsca. Takie usterki jesteśmy w stanie analizować. Trudno analizować przyczyny gdy ktoś już grzebał i nie naprawił, nie wiadomo co zrobił, a często popsuł dodatkowe rzeczy. Więc jeśli nie ma informacji o tym co było już wcześniej robione, to trudniej podpowiadać, zazwyczaj trzeba się wrócić do wcześniejszych zdarzeń, bo są konsekwencją nieudacznych napraw.
                Last edited by rambo7; 24-05-2017, 07:28.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Ja niestety jestem w tych sprawach laikiem ale dla waszej informacji podam iż dziś odebrałem auto od mechanika. Stwierdził iż uszkodził się czujnik kompresora klimatyzacji, potocznie nazwał go termikiem i z racji tego iż podobno nowy jest nie do zdobycia to po prostu go odłączył. Klimatyzacja działa, choć na dworze jest 15 stopni tzn nie wyłącza się samoistnie, a przed naprawą wyłączała się gdy na zewnątrz było ok 25 stopni. Przyjdzie weekend zrobi się ciepło to pojadę w odwiedziny do teścia 300km to wtedy się okaże czy to pomogło. Martwi mnie niestety to iż ów czujnik za coś odpowiadał więc jak go nie mam to może się to źle skończyć, no ale cóż.... przekonamy się niedługo. A już na pewno w drodze do Chorwacji auto przejdzie test a ja razem z nim.

                  Comment


                  • #10
                    ten termik odłącza sprężarkę w momencie przegrzania jeśli go nie będzie to moze dojść do całkowitego zatarcie się kompresora

                    Comment


                    • #11
                      problemy z klimatyzacja

                      Witam wszystkich tu na forum.
                      posiadam od 3lat honde civic 2008r ES I-vtec 1.8 benzyna.
                      klimatyzacja zawsze dzialala bez problemow, problem zaczal sie rok temu przestala dzialac przez tydzien po tyg zaczela znow dzialac, i tak co jakis czas byl problem pozniej bylo ok. od 5miesiecy klimatyzacja wlacza sie tylko przy zimnym silniku czyli jak odpalam samochod ,jak silnik juz troszke pochodzi wylacza sie < niestety mieszkam w Angli a tu ciezko o dobrego mechanika , nabijalem plyn w ost roku 2 razy ,i zawsze to samo gdy szedlem odebrac samochod od mechanikow klima dzialala mowili wszystko ok jest szczelna po odjechaniu od mechanikow po 10 minutach przestala dzialac, niestety placilem za nabicie gazu dwa razy i nadal jest problem, pojechalem miesiac temu do mech na komp , komp wykazal dwa bledy;
                      B1235 usterka dzwigni,klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy,
                      B1008 utrata lacznosci modulu MICU zmodulem wskaznikow (komunikat A/T)
                      wrocilem do mechanikow u ktorych wczesniej nabijalem gaz powiedzieli ze to raczej nie jest ten problem tylko ze jest do wymiany SPREZARKA , tak odrazu z diagnozowali uszkodzona sprezarka , nie wiem co robic czy zaufac im i zaplacic duze pieniadze za wymiane sprezarki , za miesiac wybieram sie do Polski na wakacje na 3tyg pomyslalem zeby moze w polsce sprobowac jeszcze raz z innymi mech moze jest cos innego popsutego niz sprezarka mieszkam w Bydgoszczy zna ktos specjaliste od klimatyzacji w budgoszczy lub okolicy, chcialem jeszcze dodac ze podeszlem do samochodu dwie godz temu odpalilem go odpalilem klimatyzacje ,dzialala chlodzila pieknie przez 20 minut i pozniej wylaczyla sie, pozdr serdecznie jarek

                      Comment


                      • #12
                        Przygodę forum zaczynamy od lektury regulaminu... Odrób te zaległości.
                        Witamy się w odpowiednim dziale a nie na SB
                        Co do klimy - zacznij od sprawdzenia tego jaki masz przekaźnik pod maską.
                        https://www.civicforum.pl/showthread...rzeka%C5%BAnik
                        Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                        Comment


                        • #13
                          witam mam ten sam problem z klimatyzacja w mojej Hondzie 2008r 1.8 benzyna , wlasnie otworzylem maske zajrzalem do bezpiecznikow i moj bezpiecznik jest identyko jak tu na zdjeciu OMRON g8 i do tego jeszcze tez jest na nim zaznaczone niebieskim pisakiem jak tu na zdjeciu dziwne

                          witam sorry ze sie niezapoznalem z regulaminem ,Wlasnie otworzylem skrzynke z bezpiecznikami i faktycznie jest tam bezpiecznik OMRON G8 H71, wielkie dzieki za szybka pomoc , jest nadzieja ze to moze ten bezpiecznik zaraz go sprobuje gdzies kupic i wymienie Butler jestes wielki
                          Last edited by Butler; 19-06-2017, 18:33. Powód: Nie piszemy post pod swoim postem tylko robimy edycję. No i przywitaj się tam gdzie trzeba w końcu

                          Comment


                          • #14
                            Mitsuba

                            Witam dotarl dzisiaj nowy bezpiecznik Mitsuba zmienilem i niestety nie pomoglo to samo nie dziala .jaki moze byc kolejny problem zanim zdecyduje sie pojechac do mechanikow ktorzy proponowali wymienic sprezarke pozdr Jarek

                            Comment


                            • #15
                              Wymiana przekaźnika Omron na Mitsuba (albo jego zamiennik) była niezbędna, pierwotny element moim zdaniem powinien się kwalifikować do akcji naprawczej jeszcze jak auta na gwarancji były.
                              Miałeś coś wcześniej grzebane w układzie klimatyzacji oprócz nabijania czynnika?
                              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                              Comment

                              Working...
                              X