Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klima dwustrefowa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Pomijając nawet temat klimy dwustrefowej dobrze by było, żeby chociaż działało jako jedna. Czy taki problem może powodować jakoś częściowo zapchany filtr kabinowy?

    Comment


    • #17
      Nie, to nie kwestia filtra kabinowego. Problem stanowi jakiś Janusz który to tak zmontował.
      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez Ppyra Zobacz posta
        Pomijając nawet temat klimy dwustrefowej dobrze by było, żeby chociaż działało jako jedna.
        no własnie o to idzie że trzeba ustalić co to za wersja.
        1. Czy patrząc pod światło, czasem widać przebijającą się grafikę wyświetlacza - czy tam widać ramkę dla temperatury po prawej stronie?
        2. zdejmij panel z przyciskami z drzwi pasażera i sprawdź czy podłączone są kable od przycisku temp.
        3. sprawdź cały kokpit - szpary i inne szczegóły czy są ślady demontażu?
        4. nie odpowiedziałeś czy używając przycisków temp w drzwiach pasażera cokolwiek się zmienia ?
        5. nie można wykluczyć że układ "widzi" panel dla 2giej strefy i ten panel sabotuje nastawy, i leci tam cieple tyko z powodu tego panela, możliwe że kalpy regulacji sa wspólne dla 2 i 1 strefowej A/C a dopiero elektronika decyduje o sterowaniu. Komp widzi panel ale nie potrafi wydać mu polecenia bo nie ma takiej opcji. Sprawdziłbym czy gdy podepnie się panel bez tego przyciski "Temp" może wszystko zacząć działać jak dla A/C 1 strefowej.
        Zatem dopóki nie ustalisz co wymieniono? konsolę czy panel w drzwiach to tak będzie jak jest. Panele były wyjmowane i malowane to widać, więc ktoś sobie wstawił panel i myślał że sobie będzie pasażer regulował temp . a tu ni hu hu. Zatem ja bym najpierw zaczął od wymiany panela na standardowy i zobaczył co się zmieni, czy zacznie chłodzić prawą stronę?

        Kokpit:
        q3a.jpgq 1a.jpgq2a.jpg
        Last edited by rambo7; 12-07-2017, 07:20.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Sprawa wygląda o tyle dziwnie, że podczas ten przycisk do zmiany temperatury w drzwiach jest gdzieś podłączony, bo po zmierzchu jest podświetlany. Wnioskuję, że musi tam być jakiś przewód. I skąd jest zasilany skoro to klimatyzacja jednostrefowa?

          Comment


          • #20
            nie łącz zasilania żaróweczek z klimatyzacją. Przyciski są podświetlane jak manetkę przekręcisz w pozycję świateł mijania. Zasilany jest z tego samego źródła co całe podświetlenie.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              rambo, masz rację, ale Ppyra chyba co innego ma na myśli, tzn. Jeżeli wcześniej tam nie było przycisku sterowania klimą, to nie powinno też być kabla z podświetleniem. Tak na logikę - ktoś sobie dostawił panel i specjalnie ciągnął kabel, żeby się świecił przycisk? Czy w jednostrefowej na ekranie radia też są wyświetlane 2 temperatury?
              Milano Red by Gdanny0

              Comment


              • #22
                w 1 strefowej wyświetlana jest 1 ramka z temperaturą (zadaną).
                Niby tak jak mówisz, ale możliwe że była tam kostka niewykorzystana, i ją po prostu podpiął do panelu z 2 strefowego, czasem jest instalacja a nie ma odbiornika. Może ktoś widząc kostkę wsadził panel bo sądził że to zadziała. Stąd i podświetlanie, lub po prostu połączył 2 kable szeregowo i podpiła pod klawisz, i świeci. 12v do podświetlenia w panelu jest, (nie trzeba ciągnąć) więc można wszystko.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #23
                  Panowie, zarówno jeden jak i drugi może mieć racje. Dla wykluczenia podstawowych problemów odczytałem błedy DTC z komputera metodą opisaną https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2444358.html. Jako, że pierwszy raz odczytywano błedy z tego samochodu odkąd go posiadam (dziś mija 2 lata) zdaję sobie sprawę, ze częśc z tych błedów mogła być juz dawno zarejestrowana i same nie znikły. Oto błedy, które odczytałem:
                  PA10 B1008 - UTRATA ŁĄCZNOŚCI MODUŁU MICU Z MODUŁEM WSKAŹNIKÓW (KOMUNIKAT A/T)
                  PA50 DTC B1155 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat HLSW)
                  PA50 DTC B1156 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat WIPSW)
                  PA50 DTC B1157 - Wysokie napięcie linii czujnika A/F (Czujnik 1)
                  PA50 DTC B1159 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DOORSW)
                  PA50 DTC B1160 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DRLOCKSW)
                  PA50 DTC B1188 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat RM)
                  PA96 DTC B1905 - Utrata komunikacji modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera z MICU (komunikat DRLOCKSW)

                  B1235 - (PA51) - Usterka dźwigni, klapki lub silnika regulacji mieszania powietrza po stronie kierowcy. To jest prawdopodobnie błąd, który powodował problemy przy nawiewie prawej strony samochodu (latem grzało, a zimą chłodzi - uważam, ze nawiewy wpuszczają powietrze z otoczenia po prawej stronie nie grzejąc je gdy ustawiam i adekwatnie nie chłodząc latem) Lewa strona - kierwocy chłodzi i grzeje prawidłowo - adekwatnie do temperatury nastawianej.
                  Reasumując. Prosiłbym o wyjaśnienie czym jest to MICU oraz gdzie znajdę (jak się dokopać) silnika regulacji mieszania powietrza opisanego w błędzie B1235 - (PA51).

                  Na wyświetlaczy na wprost kierowcy wyświetlają się dwie litery A i B. Doczytałem, ze to mogą wyć błędy :
                  "A Przerwa w obwodzie czujnika temperatury wnętrza
                  B Zwarcie w obwodzie czujnika temperatury wnętrza "
                  Czy zaznaczone na zdjęciu pola odpowiadają za te błedy?IMG_20181106_230132353.jpg

                  Comment


                  • #24
                    nie, no zaznaczone na wyświetlaczu to są liczniki km licznik A i licznik B. a pod nimi 165770 to licznik całkowity . To nie są kody błędów.
                    Ty nie kasujesz tych liczników A i B? .. Ustaw na A i przytrzymaj przycisk reset. tak samo zrób z B.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #25
                      Dziękuję :-) Gdzie w takim razie znajdę silniczek odpowiedzialny za błąd B1235?

                      Comment


                      • #26
                        myślę że powinieneś to potraktować jako incydent i nie grzebać w silniku bo i tak nic tam nie ugrzebiesz, komunikat o błędzie mógł pochodzić nawet od słabego akumulatora. Bebechy są dość schowane i upchane.
                        Witam wszystkich mam do was pytanie a mianowicie mam problem z nawiewem. Mowiąc krótko nie działa ani klima ani nawiew. Najpierw z nawiewu było słychać buczenie a póżniej zdechł totalnie . Macie może jakieś sugestia co mogła się popsuć?

                        tu widać silnik regulacji:
                        Witam wszystkich mam do was pytanie a mianowicie mam problem z nawiewem. Mowiąc krótko nie działa ani klima ani nawiew. Najpierw z nawiewu było słychać buczenie a póżniej zdechł totalnie . Macie może jakieś sugestia co mogła się popsuć?
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #27
                          Więc lepiej udać się do serwisu? Po usunięciu błędów prawa strona nawiewu dalej nie działa poprawnie. Gdy ustawiam na grzanie, lewa grzeje, a prawa chłodzi temperatura z otoczenia

                          Comment


                          • #28
                            a w tym temacie ktoś pisał.. właśnie to pisał że w ustawieniu (na wprost i nogi) [chyba] - dokładnie tak wieje i jest to normalne, w innych ustawianiach dmucha ciepłem, do ASO nie ma poco jechać.
                            Poszukaj tematów chyba 9 gen? ...no teraz nie przypomnę sobie ale wczoraj to czytałem jeden z forumowiczów to napisał.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #29
                              Witam,
                              Czytałem o podobnych problemach jednak żaden z proponowanych nie rozwiązał mojego problemu. Dalej klimatyzacja po lewej stronie (kierowcy) działa prawidłowo, a po stronie pasażera nie (w zimie chłodzi, latem grzeje). Podczas Sterowania obiegiem powietrza wewnątrz/zewnątrz mam wrażenie, ze słyszę ten silniczek. Odnoszę wrażenie jednak, ze lewa strona mocniej dmucha, ale mogę się mylić
                              Poniżej umieszczam link do filmu z diagnostyki klimatyzacji:
                              1. Samodiagnoza modułu sterującego klimatem https://drive.google.com/open?id=1sX...OOdjT2CMTutkWR
                              2. Diagnoza sygnałów wejściowych czujników https://drive.google.com/open?id=1B4...1XDEBMYo_2UDYC
                              3. Błędy DTC w załaczniku IMG_20190413_131020806.jpg
                              . Sprawdziłem bezpieczniki (19 pod maska i 36 pod kierownicą) - są ok

                              Czy macie jeszcze jakieś pomysły w czym moze tkwic problem?
                              Last edited by Ppyra; 13-04-2019, 17:19.

                              Comment


                              • #30
                                Odwiedziłem ostatnio serwis klimatyzacji. Zapytałem o usługę sprawdzenia / naprawy usterki związanej z klapką jednak Panowie nie poinformowali mnie, ze się tym nie zajmują. To już 3 serwis gdzie pytałem o próbę naprawy uszkodzonej klimatyzacji. Klimę nabiłem jednak efektów w zasadzie nie widać. Wcześniej chłodziła z lewej, z prawej grzała teraz mam wrażenie że dmucha też ciepłym powietrzem lewej strony. Przy 20 stopniach na zewnątrz ciężko jest wytrzymać w środku. Nie mam pomysłu jak dostać się do tego silniczka mieszalnika powietrza. Proszę o radę

                                Comment

                                Working...
                                X