Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Grzeje się silnik wywala płyn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Grzeje się silnik wywala płyn

    Witam,
    Honda Civic 1.6 2005r. + lpg od nowosci 180tys.

    Problemy z odpalaniem silnika (po nocy) odpala po paru zakreceniach z naciskaniem gazu. To sie stalo po serwisie z rozrządem. od nastepnego dnia gorzej odpalał.
    po paru tygodniach zaczelo sie co ponizej.

    Na wolnych obrotach nierowno pracuje i na postoju miga kontrolka silnika
    w trakcie jazdy swieci sie ciaglym
    Problem z ogrzewaniem wnetrza samochodu , na wysokich obrotach lecialo cieplo
    W koncu wywalilo plyn z chlodnicy . I teraz jest tak,

    jak zaleje woda do pelna chlodnice to wszystko dziala na postoju , dogrzewa sie
    wiatraki sie wlaczaja, ogrzewanie wnetrza dziala

    jak jezdze , raz zagotowuje sie szybko , raz wolno. generalnie trzeba dolewac ,
    Korek od oleju czysty, bagnet czysty, tzn olej bez mleka, samochod nie dymi,
    Jak sie woda gotuje kipi, bulgocze
    wymienilem juz termostat i czujnik temperatury, podobno jeszcze korek wypada wymienic,

    mam wrazenie jak jade w korku powoli na niskich obrotach zagotowuje sie duzo pozniej, niz jakbym jechal szybciej , generalnie problem pojawia sie na dystansie do 10km ,od zimnego silnika do zagotowania, trybem mieszanym lekki korek jazda od swiatel do swiatel.
    JAk juz sie zaczyna sie grzac temperatura skacze momenentalnie w pare sekund osiaga poziom czerwony,
    na wolnych obrotach dzisiaj bylo dobrze przez godzine pracował , nastepnie
    po 15min jazdy znowu sie zagotował.

    Co to moze byc?

  • #2
    moim zdaniem to nie termostat ani czujniki ani korek, uważam że niepotrzebnie wydajesz kase - bez pewnej diagnozy (wymiana to ostateczność i pójście na łatwiznę...)

    OK, czy przy takich okolicznościach chociaż raz (otworzyłeś maske) i pomacałeś fizycznie dłonią weże gumowe w obiegu wody? tzn czy jesteś w stanie napisać które z węży na wejściu i wyjściu z bloku są zimne letnie gorące? - to jest postawowowe pytanie i zarazem odpowiedź.

    Zakładam choć z duża pewnością że kiedy wywala Ci płyn to jedne z węży są gorące jak ukrop a niektóre letnie, jeśli tak jest to normalka... normalka że wywala bo oczywiście sytuacja nie jest normalna.

    Główne przyczyny wywalania płynu, gotowania, itp, to zapowietrzony układ, lub niedrożny, rzadko uszkodzenia pompy wody (zmieniali rozrząd więc nie wiem czy tam wsio poskładali choć to tak proste jak budowa cepa że nie ma siły coś skopać - i załóżmy że pompe wody nie bierzemy pod uwage żę z nią OK)>

    Więc, z dużą uwagą przyjżałbym się rozkładowi tempertury na poszczególnych wężach bo jak napisałeś!: "Problem z ogrzewaniem wnetrza samochodu" - to jest 99,9% bardzo cenna uwaga ściśle związana z brakiem płynu w układzie (głównie "za termostatem" po stronie nagrzewnicy) to powoduje brak ogrzewania i wywalanie płynu - to książkowa sytuacja.

    Drugą sprawą jest to co spowodowało taki stan rzeczy? skoro tak długo 180tys. było ok? - trzeba sie zastanowić, bo przecież nie urok... .
    Posiadasz GAZ w aucie i zakładam że (jak chyba większość instalacji LPG) układ zasialnia w LPG ma powiązanie z obiegiem wody ? - prawda?
    no więc to jest kolejna sytuacja z powodu której masz probloem z odpalaniem rano :
    - auto kręcić trzeba kilka razy
    - w układzie brakuje płynu chłodnicznego - instalacja reaguje tak właśnie na niewypełniony w 100% układ chłodzenia nie ma z czego zczytać danych o temp. wody - bo jej nie ma!
    Dodam że jak oglądam instalacje LPG to sporo elementów z układu chłodzenia (chłodzenia/grzania instalacji LpG) jest powyżej lub na równi ze zbiorniczkiem wyrównawczym w samochodzie - moim zdaniem to fatalne rozwiązanie które sprzyja zapowietrzaniu się układu - taki układ ciężej odpowietrzyć i cała instalacja LPG gorzej pracuje (kiedy brakuje płynu), takie też bywają przyczyny takich problemów z odpalaniem jak u Ciebie, (sam dodajesz że tego wcześniej nie było).

    Podsumowując to masz za zadanie sprawdzić rozkłąd temp. w układzie chłodzenia i uzupełnić układ chłodzenia (głownie nagrzewnica i węże przy PLG),
    to z dużą pewnością pozwoli rozwiązać problemy z odpalaniem oraz gotowaniem wody.

    Jeszcze jedną sprawą jest Check Engin - kontrolka mruga na wolnych a podczas jazdy się świeci ciągle, (jestem w stanie prorokować) że to właśnie z powodu braku płynu w układzie (Check E.) generuje czujnik płynu (jak zalałeś układ to czujnik jest zamoczony) "widzi" temp. cieczy, jak zaczynasz jechać płyn zostaje zasysany i w chłodnicy pojawia się powietrze raz go omywa raz nie (stąd mruganie) potem jak już płyn wyssie (stworzy sie poducha) to świeci non stop aż płyn wywali na asfalt.
    Dodam dalej - że skoro wymieniłeś już czujnik temp to mam nadzieje żę na ORYGINALNY!!! - bo jeśli zaminnik to będziesz miał problemy z odpalaniem dalej (idzie zima) zamienniki nie działają z LPG dobrze (nawet jak uporasz sie z wodą to czujnik może powodować dalej, gorsze odpalanie auta) - jesli masz ORYGINALNY Stary - to miej go na uwadze - by go spowrotem zamontować - z 99% pewnościa bedzie i silnik i instalacja PLG chodzić dużo lepiej !

    Termostat- niepotrzebnie wymieniałeś (tak uważam) termostat działa wtedy kiedy jest zalany płynem - z tego wynika że u Ciebie tak nie jest. termostat otworzy się wtedy, kiedy temp otaczającego GO płynu wyniesie 85stC - (choćby blok miał 120stC termostat sie nie otworzy! bo nie otwiera się od gorąca metalu - bloku tylko od temp CIECZY!) więc skoro takiej temp NIE osiąga - to nie jego wina! czemu - a bo jest powietrze po stronie nagrzewnicy ! a po stronie chłodnicy jest 100stC - więc jabliższe ujście - to Korek zawór bezpieczeństwa - korkiem - wywala płyn - normalne - i nie zatykaj tego korka lepszym nowym/ mocnijeszym niedaj boże - bo cisnienie pójdzie w uszczelkę głowicy i rozpe.....sz silnik !

    Rozumiesz teraz, co się dzieje u Ciebie pod maską?
    Last edited by rambo7; 05-10-2011, 09:25.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Zrobilem tak. Rano dolalem wody do chlodnicy pod korek, odpalilem silnik i zakrecilem korek,
      Pojechalem i dosc szybko wskaznik temperatury wskoczyl na pozycje odpowiednia, odrobine ponizej polowy wskaznika..
      Gdy dojechalem do firmy (przejechalem ok 8km trybem od swiatel do swiatel jazda 60-80km/h )
      ogrzewanie w trakcie jazdy dzialalo slabo na postoju wcale.
      Sprawdzilem węże, gorny od chlodnicy byl w miare miekki ale nie sflaczały i goracy
      dolny wąż był miekki i zimny

      Pod firma na wlaczonym silniku na wolnych obrotach dolalem jeszcze troszke wody pod korek
      pojawiały sie małę bombelki , tak stał ok 10-15 min, po troszku dolewalem tak po 10ml zeby idealnie bylo pod korek.
      bombelkowało, gdy podnosilem obroty bombelkowalo troszke bardziej,

      Wlaczylem ogrzewanie na max i wiatraczek na ful, podkrecilem obroty i tak zostawilem na chwile.

      Nakrecilem wieko od chlodnicy,, narazie ogrzewanie wnetrza dziala , oba węże są gorące.
      Zobacze jakie bedą efekty podczas jeżdzenia.

      Comment


      • #4
        Nie rozumiem czemu dolewasz bezpośrednio do chłodnicy? - tak sie nie robi.
        Dolewkę robisz do Zbiorniczka Wyrównawczego i nie pod korek a po MAX w/g znacznika, musi być tam poduszka powietrzna która działa jak kompensator ciśnienia.

        Teraz nie wiem - bo nie piszesz - co ze zbiorniczkiem wyrównawczym? Jego sprawdzałeś??? nie jest ważne ile jest w chłodnicy? ważne ile jest w Zb. Wyrównawczym?

        Ogrzewanie - podczas uzupełniania pokrętło na MAX gorące musi być ustawione, podczas jazdy mogłeś też dać na max i ewentualnie uchylić okna - jak sie zrobi za gorąco.
        Jeżeli jeździsz na MAX zimno - to zawór odcina nagrzewice - za cholere sie nie wypełni płynem! otwórz go na MAX i zostaw tak na 2 dni jazdy do roboty.

        Co do węży górny powinien być ciepły/gorący - ale nie wżący ze dotknąć nie idzie, Dolny musi byc letni - jak zimny to źle (tzn on zawsze będzie chłodnieszy) ale nie może być zimny.
        Kiedy górny jest gorący, a dół zimny a temp masz nieco powyżej połowy - to odrazu podpada.

        Bąbelkuje....no to już 100% wiadomo że wypycha bąble (ale nie dolewaj do chłodnicy! tylko do Zb. Wyrównawczego) chłodnica ma być zamknięta by ukłąd był szczelny i podciśnienie wytworzone za pomocą pompy wody samo zaciągnie ze Zb. wyrównawczego, i jeśli już to tylko ten otwarty na czas dolewki - potem wszystko pozamykane - bo inaczej TO nie ma sensu, układ musi być szczelnie zamknięty i chłodnica i zb. wyrównawczy.

        Wszystkie korki zamknięte, ogrzewanie na MAX, sprawdzasz tylko Zb. Wyrównawczy i tam dolewka. muze wyłącz i nasłuchuj czy coś nie chlupie pod konsolą), jak chlupie tzn że wypełnia się nagrzewnica, chlupanie z czasem ustanie i w Zb. wyrównawczym powinno widać spadek poziomu a ogrzewanie powinno zacząć dawać gorącem).

        Do chłodnicy dolewamy tylko na etapie wymiany płynu na nowy a potem uzupełnianie do zbiornika wyrównawczego - inaczej sam zapowietrzasz układ, Korek Zb. Wyrównawczego działa jak zawór bezpieczeństwa i "wie" kiedy ma dopuścić powietrza jak zaczyna układ wciągać płyn i "wie" kiedy ma go wywalić jak ciśneinie w ukadzie jest za duże.
        Last edited by rambo7; 05-10-2011, 12:03.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Kolega napisał, że wywala płyn. Którędy ?? Przez zbiornik wyrównawczy ?? No to w takim razie nie ma sensu dolewać do zbiornika. Może podła uszczelka pod głowicą ??
          sigpic

          Comment


          • #6
            nieee, noo pisał ... "Korek od oleju czysty, bagnet czysty, tzn olej bez mleka, samochod nie dymi"
            ma chyba tak zapowietrzony układ po stronie nagrzewnicy i zamknięty zawór ogrzewania że nie jest w stanie sie ta poducha przepchać bo jeździ z max zimno -zamknietym zaworem.
            Dopóki płyn nie zatoczy koła i nie wpłynie do termostatu po jego drugiej stronie to bedzie jak jest.

            Tak to w benzyniaku wygląda?


            i pytanie mam takie: czy to jest odpowietrznik? - kalamitka? obok Króćca wypływowego? - czy odkręcenie tego spowoduje odpowietrzenie układu?? (nie mam benzyniaka przed oczami więc nie nwiem czy da sięto odkręcić?



            __________________________________________________ _______

            MANUAL CIVIC VII - może sie przydać: https://autoban.com.ru:8080/manual/45MR&C.htm
            Last edited by rambo7; 24-10-2011, 08:39.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              zagotowałam wodę w chłodnicy

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Nie cytujemy całości wypowiedzi.
              problem mam podobny, honda civic 1,6l ILS woda z chłodnicy wypryskuje w górę. Zagotowała mi się woda bo nie dolałam do zbiornika wyrównawczego płynu po prostu nie sprawdziłam a teraz kontrolka pokazuje powyżej czerwonej kreski, dolałam wody i dalej problem jest pomocy.

              pierwszy wpis nie w tym miejscu, nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
              Last edited by rambo7; 25-06-2018, 08:03. Powód: Regulamin forum pkt 2.

              Comment


              • #8
                tak jak czytałaś, dolewamy do zb. wyrównawczego. Kontroluj poziom w zb. wyrównawczym gdy silnik jest zimny i dolej jeśli konieczne. Jeśli będzie się to powtarzać mimo uzupełnienia płynu, poczytaj ten wątek: Przy dłuższej trasie pryska płyn chłodniczy na silnik (D16V1)
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  To i ja się dołączę do tematu bo jestem niestety w miarę na bieżąco. Wczoraj zauważyłem że po kilkunastominutowym postoju i mocnym chłodzeniu z klimy skoczyła mi temperatura silnika. Normalnie jest w 2/5 wskaźnika tak skoczyło na ponad połowę. Wyłączyłem klimę, podniosłem maskę i słychać bulgotanie. Auto wyłączyłem, niech odpocznie i ostygnie. Po paru minutach temperatura spadła do poziomu normalnego (takiego jak zawsze). Wieczorem zauważyłem że mi cieknie z układu a dokładnie to wyciekło- miejsce wycieku na zdjęciu poniżej. Poziom płynu sprawdziłem- jest ok mimo wycieku (widocznie niewielki), chłodnica nie jest uszkodzona, pod wlew oleju silnikowego zajrzałem- czysto, na bagnecie też bez zmian, więc zapewne uszczelka pod głowicą odpada. I teraz pytanie: co to może być? jakaś zwykła nieszczelność czy coś gorszego? Na zdjęciach prawdopodobne miejsce wycieku, bo spory rozbryzg tu jest tak jak by wywaliło płyn
                  36759671_2552467308112894_7759273039186886656_n.jpg36818958_2552467184779573_7761655457545977856_n.jpg

                  Comment


                  • #10
                    tez się podepnę i odgrzebie temat
                    sytuacja wygląda u mnie tak
                    płyn jest,wymieniony,płyn w zbiorniczku jest w połowie min/max a podczas postoju bucha zimnym nawiewu
                    górny waz zwykle ciepły,dolny zimniejszy ale przy mocnym gazowaniu puszcza termostat i dolny robi sie cieplejszy stopniowo
                    pytanie co może być powodem tego ze bucha zimnym bo rozumiem ze skoro jest płyn w wyrównawczym to układ wypełniony tak?

                    Comment


                    • #11
                      oględziny zrobiłeś ok, ale brakuje obszaru nagrzewnicy. Na schemacie, nagrzewnica to jest miejsce gdzie jest "Kostka" i wchodzą 2 węże. Pytanie, macałeś wejście i wyjście? Powyżej tej kostki jest zawór (to okrągłe) na górnym wężu, macałęś przed i za tym zaworem? To są kluczowe informacje skoro bucha zimnym. Te węże muszą być gorące - wtedy będzie buchać gorącym.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment

                      Working...
                      X