Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

klimatyzacja a obciążenie silnika 1.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • klimatyzacja a obciążenie silnika 1.8

    Witam,

    Czy u Was też klima obciąża tak mocno silnik. Silnik 1.8 140KM? Jak dojeżdżam do skrzyżowania na biegu i jak załaczy się agregat (bo on załącza się cyklicznie) to normalnie samochód przyhamowuje jakby dmuchnął mu wiatr w przednią szybę, dosłownie jak retarder w autobusie. To samo przy przyspieszaniu, przyśpiesza jak burza, wystarczy, że załaczy się agregat i normalnie się zamula, lub jak przyśpieszam przy załączonym agregacie idzie jak stara wołga, a jak agregat się wyłączy, to jakby dostał kopa - idzie dalej jak rakieta. W ogóle jak jest włączona klima, to nawet dziwnie się nim jeździ, to jakby inny samochód - inaczej nawet trzeba ruszać. Dodam, że klima była sprawdzana, czynnika jest prawidłowa ilość? Mnie tłumaczą w serwisie, że ten typ tak ma bo ma wielką sprężarkę, ale ja nigdy z takim samochodem się nie spotkałem, żeby to tak reagowało. O co tu może chodzić? Czy sprężarka jest walnięta, czy któryś z czujników, zaworków, sam nie już nie wiem... Jak jest odrobinę chłodniej i sprężarka nie pracuje z taką mocą, to objawy są bardziej delikatne, zimą praktycznie niezauważalne... Jakieś pomysły, sugestie, bo kończy mi się gwarancja i nie chciałbym się obudzić z ręką w nocniku...

    Pozdrawiam
    Last edited by rambo7; 05-02-2014, 14:31.

  • #2
    Włączona klimatyzacja (sprężarka) zabiera 10 - 12 KM. Przy stosunkowo małym momencie obrotowym Nm jest to bardzo odczuwalne
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

    Comment


    • #3
      Hmm,dziwne.Ja nie czuję w czasie jazdy żeby klima obciążała silnik.Tylko słychać jak się sprężarka włącza.Nie wiem czy masz auto na gwarancji,ale jeśli tak to jedź do ASO.Jak w jednym nic nie poradzą to jedź do innego.Bo to raczej nie jest normalne.Pozdrawiam.

      Comment


      • #4
        Tak, jeszcze na gwarancji i wybieram się właśnie po raz kolejny do serwisu. Do tej pory w dwóch ASO diagnostyka nie wykazywała żadnych błędów, cisnienie w układzie klimatyzacji było ok, no i rozkładają ręce, bo niby wszystko jest w porządku, a ja wiem, że nie jest, bo aż tak bardzo źle auto nie powinno się zachowywac. Jeździłem wieloma autami z klimą i owszem w niektórych dawało się zauwazyć delikatny spadek mocy, ale to stały spadek i nie przy 140KM silniku, tylko np przy 80KM, 64KM i o wiele mniejszy spadek mocy niż w Hanii. Coś więc chyba jest nie tak

        Zrobiłem diagnostykę (tę z kombinacji przycisków) i wyszło ERROR2 - O2B Oxygen Sensor #2 - ciekawe czy to jest przyczyną?
        Last edited by Tomo1; 24-05-2011, 19:08.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez myslav
          Zrobiłem diagnostykę (tę z kombinacji przycisków) i wyszło ERROR2 - O2B Oxygen Sensor #2 - ciekawe czy to jest przyczyną?
          Najczęściej wadliwy montaż bądź użyte materiały do produkcji ( jakaś końcówka serii ) Nie ma co się tu doszukiwać Auto na gwarancji wiec serwisuj

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez myslav Zobacz posta
            Tak, jeszcze na gwarancji i wybieram się właśnie po raz kolejny do serwisu. Do tej pory w dwóch ASO diagnostyka nie wykazywała żadnych błędów, cisnienie w układzie klimatyzacji było ok, no i rozkładają ręce, bo niby wszystko jest w porządku, a ja wiem, że nie jest, bo aż tak bardzo źle auto nie powinno się zachowywac. Jeździłem wieloma autami z klimą i owszem w niektórych dawało się zauwazyć delikatny spadek mocy, ale to stały spadek i nie przy 140KM silniku, tylko np przy 80KM, 64KM i o wiele mniejszy spadek mocy niż w Hanii. Coś więc chyba jest nie tak

            Zrobiłem diagnostykę (tę z kombinacji przycisków) i wyszło ERROR2 - O2B Oxygen Sensor #2 - ciekawe czy to jest przyczyną?
            Bardzo dziwna sprawa.Może warto się wybrać do jakiegoś specjalistycznego serwisu klimatyzacji.Wiadomo że nic nie będą robić bo gwarancja.Ale może coś będą wiedzieć o co w tym wszystkim chodzi.Wtedy możesz im w ASO zasugerować.Bo może się w tym niezbyt orientują.Koledze w ASO innej marki załozyli źle opony.Miał problemy ze ściąganiem auta na boki podczas jazdy.Dopiero po gwarancji pojechał na warsztat oponiarski i mu założyli jak trzeba.Drugiemu w innym ASO wymienili żarówkę tak że miał problemy później z oświetleniem.Tak że z tymi ASO róznie to bywa.Nie na wszystkim się znają.Pozdrawiam

            Mam też inny pomysł.Jak będą twierdzić w ASO ze "ten typ tak ma" to niech dadza ci pojeździć takim samym demonstracyjnym autem z salonu.Jest cieplo więc właczysz tam klimę i zobaczysz jak jest.
            Last edited by jacek65; 24-05-2011, 21:56.

            Comment


            • #7
              Dzięki, zamierzam właśnie dla porównania przejechać się identycznym autem salonowym. Poza tym zobaczę co powiedzą na ten błąd czujnika powietrza. Ciekawe, czy jak go wymienią to cokolwiek się zmieni i czy to w ogóle może miec na to wpływ. Swoją drogą, czy ktoś zna specjalistyczny serwis klimatyzacji w Łodzi i może go polecić?

              Comment


              • #8
                "Zrobiłem diagnostykę (tę z kombinacji przycisków) i wyszło ERROR2 - O2B Oxygen Sensor #2 - ciekawe czy to jest przyczyną?"
                to moim zdaniem nie ma związku z klimą? w prost wynika że błąd sondy tlenu czujnik nr2 prowdopodobnie chodzi o 2-gą sonde lambda.
                Może stąd jakieś spadki mocy ! - to sprawdź przedewszystkim!!
                a nie od włączania klimy gdy masz pod maską 140KM - to powinno być prawie nie zauważalne, w silniku 1,4 75KM owszem, ale nie w takim mocnym motorze.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Jestem umówiony na piątek w ASO. Nie wiem czy mi od razu to wymienią, bo pewnie muszą to zamawiać. Ale nie odpuszczę. Hania to fajne autko i musi jeździć bez zarzutu

                  Comment


                  • #10
                    Skoro klima tak obciąża silnik to możliwe iż z sprężarką coś się stało.Bo to ona jest napędzana przez silnik.Może po prostu ciężko się obraca np.z powodu uszkodzonych łożysk.Ale to trzeba zdjąc pewnie pasek i sprawdzić.Nie znam się ale tak myslę na "chłopski rozum".A pewnie w ASO im się nie chce lub się nie orientują w tym temacie.A tak jak napisałem,pojeżdzić innym w salonie i wtedy będziesz wiedział.Pozdrawiam i napisz jak ci poszło.

                    Comment


                    • #11
                      witam, mnie klima chodzi dobrze nic nie zwalnia, chodzi jak burza hania, a co do błędu error 2 to proponuje zdjac kleme ;minus; na 5 minut, tez tak miałem i juz jest ok, kumpel to samo miał , zrobił podobnie i jest tez ok. pozdrawiam

                      Comment


                      • #12
                        Po wizycie w serwisie: bład error2 skasowali z kompa. Potem już się nie pojawiał. Co do klimy to uważają, że to normalne zachowanie, bo zabiera od 8 do 10 koni. Egzemplarza testowego nie mieli, nie mogłem więc porównać. Postaram się upolowac taki egzemplarz w jednym, bądź drugim salonie. swoją drogą podjadę do profesjonalnego serwisu klimy i zobaczę, co oni na to powiedzą, niech oni się podepną pod klimę i powiedzą, czy czynnika jest wystarczająco, jak zachowuje się sprężarka.

                        Comment


                        • #13
                          witam, jedz do serwisu klimy innego niz hondy, ja tak zrobilem i brakowało mi 100 gram. jest duzo lepiej , chłodzi super i mniej sie włącza kompresor niz poprzednio. pozdrawiam

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez myslav Zobacz posta
                            Po wizycie w serwisie: bład error2 skasowali z kompa. Potem już się nie pojawiał. Co do klimy to uważają, że to normalne zachowanie, bo zabiera od 8 do 10 koni. Egzemplarza testowego nie mieli, nie mogłem więc porównać. Postaram się upolowac taki egzemplarz w jednym, bądź drugim salonie. swoją drogą podjadę do profesjonalnego serwisu klimy i zobaczę, co oni na to powiedzą, niech oni się podepną pod klimę i powiedzą, czy czynnika jest wystarczająco, jak zachowuje się sprężarka.
                            Dziwne że w salonie nie mają auta do jazd próbnych.Nie spotkałem się z takim salonem Hondy.Podejrzewam że kombinują aby nie wyszła prawda.W którymś salonie na pewno będą mieć auto demonstracyjne.I nie ważne czy to UFO czy Sedan.Byle by silnik był taki sam.A swoją drogą do fachowego zakładu można jechać.Może coś doradzą.

                            Comment


                            • #15
                              Byłem w serwisie klimatyzacji. Brakowało 200g czynnika. Dobity do ponoć przepisowego poziomu 500gramów.Wiatraki i sprężarka załączają się rzadziej, spadki mocy są mniejsze, jednak zauważalne. Sprężarka ma prawidłowe ciśnienia, temp na wylocie 3 stopnie. Dalej nie mam pomysłu :-(

                              Comment

                              Working...
                              X