Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

UFO 1.8, brak mocy(?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • UFO 1.8, brak mocy(?)

    Cześć,
    Od jakiegoś czasu borykam się z dosyć dziwnym problemem w mojej hondzie civic VIII z silnikiem 1.8.
    Mianowicie od czasu do czasu (ale najczęściej przy jeździe autostradowej) auto zaczyna tracić moc. Do tego stopnia, że na 6 biegu przy 140km/h nie jestem w stanie przyspieszyć pod lekką górkę (gaz w podłogę, auto albo utrzymuje prędkość albo powoli zwalnia). Dodatkowym problemem jest duże zużycie paliwa (żeby utrzymać prędkość na prostej muszę mieć gaz wciśnięty na jakieś 70%, gdzie normalnie wystarczyłoby około 40%). Wyłączenie klimy daje bardzo delikatną różnicę, ale bez szału. Po jakimś czasie problem ustępuje i auto jedzie i przyspiesza normalnie, spalanie również wraca do normy. Nie zauważyłem żadnych prawidłowości, problem pojawia się i znika w przypadkowych momentach.
    Rzeczy które już sprawdziłem.
    - Skanowanie błędów przez prosty skaner OBD na bluetooth i apkę Car Scanner. Żadnych problemów nie wykryło.
    - Na początku podejrzewałem, że jakiś hamulec mi nie wraca, ale po trasie nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości (tylne tarcze zimne, przednie delikatnie ciepłe, czyli chyba w normie). Tego problemu nie wykluczam na sto procent, bo nigdy nie udało mi się sprawdzić stanu hamulców dokładnie w momencie kiedy występował ten problem (tylko np. pół godziny później), ale na 80% to nie to

    Czy jesteście w stanie coś podpowiedzieć? Może ktoś miał podobny problem. Zupełnie nie wiem z czym to może być związane, czy to silnik, czy to hamulce, czy to coś z dopływem/odpływem powietrza, dopływem paliwa itp, dlatego też umieściłem to pytanie w dziale inne.
    Z góry dziękuję za pomoc i wszystkie wskazówki.

  • #2
    dziwne objawy.
    Dawkowanie paliwa, powietrza itp wywaliłyby chyba jakieś błędy.
    Jak zachowuje się wowczas obrotomierz?
    Może ślizga Ci się sprzęgło i nie przekazuje mocy na koła?

    Auto z gazem, czy samo Pb ?

    Comment


    • #3
      Sprzęgło się nie ślizga, zapomniałem dopisać. Obrotomierz też stoi w miejscu. To by było chyba dziwne, jakby na trzecim biegu się nie ślizgało i mogło przyspieszać, a na szóstym nie

      Auto tylko benzyna, bez gazu

      Comment


      • #4
        Tutaj pomoże tylko HDS i sprawdzenie parametrów w czasie rzeczywistym, może ciśnienie paliwa na listwie spada.. pompa niedomaga.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Problem jest jak to sprawdzić… samemu jakbym miał kupić hdsa to trochę drogo by wyszło, do mechanika nie ma sensu jechać, bo problem nie pojawia się zbyt często, więc jest mała szansa, że akurat wtedy będzie i będzie się go dało wykryć.

          Comment


          • #6
            Może korekty paliwowe mógłbyś mieć na podglądzie przez OBD i trafilbys na jakieś anomalie.

            Comment


            • #7
              Cały czas jest ten sam problem... Ja się na elektronice w autach nie znam (coś tam mechanicznego jeszcze sam zrobię, ale te wszystkie dane które wypluwa OBD to dla mnie czarna magia), więc sam nic z tym nie zrobię. A jeżdżenie z kimś kto się na tym zna mija się z celem, bo ten problem może się pojawić za pół godziny, a może się pojawić za tydzień. Ewentualnie jakbyście podpowiedzieli na jakie dane z OBD zwrócić uwagę, to mógłbym na to zerknąć sam.

              Comment


              • #8
                korekty STFT
                korekty LTFT

                najpierw anomalie widać na STFT (krótkie korekty paliwowe)

                Korekty to wyliczony dodatek dawki paliwa w stosunku do wcześniej ustalonego stałego poziomu dawki.

                Tak STFT JAK LTFT powinny oscylować w okolicach zera (sytuacja idealna) zakres +5 do -5 są normalne i do przyjęcia.
                W okolicach +25 do -25 można spodziewać się check"a na blacie.

                Niestety aby nie angażować dodatkowej pomocy to musisz sam się doksztalcic i doczytać to czego do tej pory nie ogarnialeś.

                Mam nadzieję, że trochę pomogłem
                Mam nadzieje, że ja sam to dobrze rozumię

                Fajnie byłoby mieć jakiś rejestrator, który na stałe w jakimś okresie czasu mógłby jeździć w aucie, ale na rejestratorach ja się nie znam, nic nie potrafię doradzić.
                Last edited by zadra; 09-10-2023, 20:40.

                Comment


                • #9
                  Wczoraj zrobiłem pierwsze testy tych korekt. W jeździe miejskiej sięgały nawet 15 (ale to tak chwilowo, na przykład przy szybszym ruszaniu) Częściej okolice 8-10.
                  Wnioskując po wpisie @zadra to chyba dosyć dużo i coś już może być nie tak.
                  Z czego wynikają tak duże korekty? Jakiś czujnik nie działa jak powinien? Ktoś ma pomysł jak to naprawić?
                  Z góry dzięki za pomoc.
                  BTW, chętnie bym się dokształcił we własnym zakresie jeśli chodzi o takie rzeczy, ale nie do końca wiem skąd brać informacje. Na google nie znalazłem żadnego kompendium wiedzy o komputerach w benzyniakach. Może też nie do końca wiem czego szukać. Czy ktoś może polecić jakąś literaturę/inne miejsca gdzie mógłbym o tym poczytać?

                  Comment


                  • #10
                    musialbys miec na uwadze korekty gdy auto "traci moc" .

                    Jakie masz wartości STFT i LTFT ?
                    zwłaszcza LTFT ?

                    Aby wyzerować korekty paliwowe można podpiąć na dłuższą chwilę akumulator.
                    Po uruchomieniu komputer spalania zacznie "budowac" korekty od stanu pierwotnego.

                    Poczytaj jak znajdziesz jakieś materiały, bo ja nie jestem alfą i omegą i mogę się mylić w ocenach.

                    Comment


                    • #11
                      Czy filtr paliwa był wymieniany? Czy pompa paliwowa trzyma właściwe ciśnienie, czy prawidłowo działa regulator ciśnienia paliwa? Tak jak wyżej pisali trzeba odczytać parametry silnika podczas jazdy wydaje się, że wystarczy zwykły
                      ELM327, np wskazanie wartości otwarcia przepustnicy, czujnika maf, czujnik temperatury silnika itp. Auto też może tak się zachowywać, gdy uszkodzony jest czujnik położenia wału, wałka rozrządu.

                      Comment


                      • #12
                        Można również sprawdzić kompresję w cylindrach, oraz może przytkany jest zawór ivtec

                        Comment


                        • #13
                          Miałem coś podobnego w EP1, prawdopodobnym problemem były wypalone zawory. Wymieniałem pompę paliwa, sprawdzałem szczelność dolotu, sprawdzałem czy kat nie zapchany. Niestety bez rezultatu. Komputer również nie wywalał błędów.

                          Comment


                          • #14
                            Zacząłbym od tzw. minimum czyli sprawdzenie kata, świece, regulacja zaworów i filtr paliwa

                            Comment

                            Working...
                            X