Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Podciśnienie w baku i zmulenie silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
    Dobra panowie czy wiecie jaka jest wydajność pompy w zbiorniku
    (to jest nie na temat) ja wiem, a Ty wiesz ... to czemu nie napisałeś? .
    Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
    i po co jest przewód powrotny do zbiornika???.
    konkretnie - o jakim przewodzie piszesz?
    Zdanie jest z gatunku wiem... ale nie powiem . poza tym jest mocno zagmatwane. Dla kogoś kto czyta ten temat nie dowiedział się o wydajności pompy paliwa. (temat nie dot pompy paliwa!), cały czas mówię aby nie łączyć wydajności pompy paliwa z układem EVAP.
    No i doszedł przewód powrotny do zbiornika ... nikt się nie dowiedział ... o jakim przewodzie skąd dokąd mowa?
    Ja jestem bardzo ciekawy tego przewodu ? jak byś mógł to opowiedz o nim :.
    Pytam, bo nie mam pojęcia o czym napisałeś?
    Ja przewodu powrotnego nie potrafię sobie przypomnieć.
    Wiem gdzie jest przewód zasilania paliwem, wiem gdzie jest przewód odpowietrzania zbiornika z gazów. EL przewodu powrotnego.... nie bardzo wiem o jakim piszesz?

    Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
    jak ten powrotny zrobi się nieszczelny
    ten....???
    to który?
    gdzie on konkretnie jest napisz.

    Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
    jeśli byłoby go tak mało że samochód by wyraźnie zamulał z powodu braku paliwa
    ale nie zamula z powodu braku paliwa !!!!!!
    nie gadamy tu w tym temacie o zamulaniu z powodu braku paliwa!!!

    Napisaliśmy się ... ale falkong700 piszesz kompletnie nie w temacie. Wyskoczyłeś z jakimś enigmatycznym wpisem i nie wiem o co chodzi z czym to wiązać?

    Sprawdzanie zaworu dwukierunkowego EVAP

    1. Odkręcić korek wlewu paliwa.
    2. Wymontować zawór dwukierunkowy EVAP.
    3. Odłączyć przewód oparów od zaworu dwukierunkowego EVAP. Podłączyć go do miernika i pompy próżniowej , jak pokazano na rysunku.
    4. Powoli wytworzyć podciśnienie i stale kontrolować wskazanie miernika. Zawór powinien się otwierać przy ciśnieniu poniżej 1,33 kPa (1,0 mmHg).

    • Jeżeli utrzymuje się podciśnienie poniżej 1,33 kPa (1,0 mmHg,), przejść do punktu 5.
    • Jeżeli podciśnienie się nie utrzymuje, wymienić zawór dwukierunkowy EVAP.
    5. Przełączyć przewód z końcówki podciśnienia na końcówkę ciśnienia
    6. Powoli zwiększać ciśnienie w przewodzie oparów paliwa, obserwując wskaźnik. Zawór powinien się otwierać przy ciśnieniu powyżej 5,07 kPa ( 38 mmHg).

    • Jeżeli utrzymuje się ciśnienie poniżej 5,07 kPa (38 mmHg,), zawór jest sprawny.
    • Jeżeli ciśnienie się nie utrzymuje, wymienić zawór dwukierunkowy EVAP.
    Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
    Regulator ciśnienia to taki grzybek zamontowany na listwie wtryskowej
    Regulator ciśnienia paliwa to taki grzybek owszem, ale nie jest on w listwie wtryskowej tylko w pompie paliwa w baku. Tak jest bynajmniej w 8 gen. Generalnie temat nie jest o pompie paliwa ani o ciśnieniu pompy paliwa !

    Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
    Skoro jest dwukierunkowy, to mi mówi, że powietrze przez EVAP powinno być dostarczane do baku?
    skoro jest dwukierunkowy
    Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
    Zbiornik EVAP jest oczyszczany przez przepływ świeżego powietrza, które następnie przechodzi do kolektora ssącego.
    opary z baku zatrzymywane są w EVAP kiedy ciśnienie w baku rośnie. Kiedy ubywa paliwa ten sam zawór wpuszcza powietrze, ale na tyle że gdy odkręcisz korek to jest ssanie powietrza czyli podciśnienie.
    (ten zawór jest 2 kierunkowy dzisiaj, ale w IV gen 1988r miałem też EVAP ale powietrze było wpuszczane korkiem. Wychodzi na to że dziś zawory są 2 kierunkowe do tego w baku jak pokazałeś jest dodatkowy zawór oddzielający paliwo/gazy. Tak nie było wcześniej bo w lato któregoś razu zdarzyło mi się że korkiem wypływało paliwo po zatankowaniu do fula).
    Last edited by rambo7; 14-10-2019, 12:45.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      ż



      pompa zawsze ciągnie tak samo, bez względu zmieniającą sie pustą przestrzeń w baku. Na wydajność pompy nie ma wpływu ciśnienie i podciśnienie w baku. Pompa ma o wiele większą wydajność i cześć - nadmiar cieczy zawsze jest przelewana baypasem, czyli krąży w kółko.

      l[/URL]
      No tego akurat nie zauważyłem.
      Więc dalej nie wiesz co to jest przewód powrotny paliwa?? serio?? Produkowałeś się przez kupę czasu nie na temat żeby komuś zarzucić że napisał dwa zdania nie na temat?? Wiesz że to hipokryzja??
      Co dziwniejsze Trafo zrozumiał mój przekaz więc wychodzi że jesteś jednym z niewielu którzy nie czytają ze zrozumieniem. Lub czepiasz się złośliwie. Wystarczyło napisać "to już było "

      Co do EVAP pitt masz rację opary ze zbiornika i pochłaniacza EVAP po rozgrzaniu silnika przez zawór odpowietrzenia są kierowane do kolektora dolotowego i spalane w silniku.

      Zastanowił bym się nad tym zaworem, steruje nim sterownik silnika . być może uszkodzony jest ten zawór a sterownik zmniejsza dawkę paliwa kompensując tym opary w kolektorze dolotowym?
      Ale to akurat jest trochę bezsensowne, sonda powinna wykryć ubogą dawkę a sterownik zrobić korektę . No i C E .

      A no nie, myliłem się , nie zapala CE

      Proszę bardzo,

      "Czy awarie układu można wykryć? Tak, pokazaliśmy to w czasie testu prostego i taniego interfejsu diagnostycznego ELM 327 OBD2. Urządzenie diagnostyczne odczytało wówczas błąd PO – 443 – „zawór systemu odparowania paliwa”. Powodem błędu było uszkodzenie przewodu, który łączył zawór regeneracyjny systemu odparowania paliwa z komputerem silnika. Po wymianie przewodu (wraz z wtyczkami) na nowy praca zaworu wróciła do normy.

      Awaria zaworu regeneracyjnego nie spowodowała zapalenia się kontrolki check engine.

      Poza uszkodzeniem przewodu może dojść do uszkodzenia zaworu (zatarcia), a także do zapchania się filtra. Uszkodzeniu mechanicznemu (w czasie nieprofesjonalnych napraw albo w czasie kolizji) mogą ulec też przewody doprowadzone do filtra i do zaworu.

      Jakie są objawy awarii układu pochłaniania par paliwa? Układ wywołuje podciśnienie w zbiorniku paliwa (charakterystyczne syczenie podczas odkręcania korka paliwa). Silnik faluje na wolnych obrotach i może gasnąć. Czasami pojawiają się trudności z uruchomieniem silnika. "

      Myślę Pitt że powinieneś sprawdzić ten przewód ( elektryczny ) . lub podpiąć się do OBD i sprawdzić czy nie ma błedu. Sorki, nie wyłapałem czy gdzieś o tym pisałeś.

      Słyszałem też o muleniu przy wadliwym działaniu zaworu regeneracji

      Zawór jest na wężyku między puszką EVAP a kolektorem dolotowym ale do tego pewnie sam doszłeś
      Last edited by falcong700; 14-10-2019, 21:16.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
        Więc dalej nie wiesz co to jest przewód powrotny paliwa?? serio??
        nie rozumiemy się.
        Ja wiem co to jest przewód powrotny.
        Natomiast nie wiem gdzie on się znajduje.
        Pytam kolejny raz w kółko to samo. Zadałem zupełnie inne pytanie.

        Pytanie powielam po raz kolejny ...(czytaj wolniej ) ...gdzie??? gdzie???? jest przewód powrotny? chodzi o wskazanie lokalizacji czyli miejsca jego umiejscowienia. (Nie pytam jak wygląda i co to jest przewód powrotny)
        Wskaż je... bo ja naprawdę nie wiem gdzie on - ten przewód powrotny paliwa się znajduje.
        Te paliwo wraca się skąd dokąd?
        Może inaczej... jak nie będziesz pisał w temacie będę usuwał wpisy ...bo to sensu takie pisanie nie ma.

        Ja alfą omegą nie jestem, wciąłeś się że wiesz, (ja nie twierdzę że się nie znasz) ale ja nie widziałem żadnego przewodu powrotnego paliwa. Twierdzę że nie ma takiego przewodu. Jeśli jest to gdzie?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #19
          Przecież sam napisałeś że nadmiar pompowany przez pompe jest przelewany baypasem .

          Przewód przelewowy powinien iśc od regulatora ciśnienia, do baku. Powinien.... i nie mam czasu teraz przewalać netu by się upewnić że w UFO tak jest. Jak pisałem w pierwszym poście nieszczelność powrotnego znam z przykładu innego auta.

          Ja jednak skupiłbym się na zaworze regeneracji , zacząłbym od podpięcia jakiegoś ELMa po BT i na telefonie sprawdził czy w trakcie mulennia nie generują się błedy które nie zapalają CE.
          A może tylko się diabelec przyciera. nie sprawdzałem jak to wygląda bo.... no nie chciało mi się ale może demontaż jest banalnie prosty ? tyle że jak patrzę po różnych zaworach EVAP to wyglądają na nierozbieralne.

          Comment


          • #20
            nie wiem ile z tego skorzysta pitt?
            Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
            Aleście się rozpisali
            my przynajmniej na temat. Ty piszesz o czymś czego sam nie jesteś pewny, i nie w temacie.
            Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
            Dobra panowie czy wiecie jaka jest wydajność pompy w zbiorniku i po co jest przewód powrotny do zbiornika???. No więc ja wiem :P jak ten powrotny zrobi się nieszczelny
            czyli nie powiesz jaka jest wydajność pompy skoro wiesz, (to nie jest przedmiotem dyskusji, ale skoro wiesz)
            no i ten powrotny... piszesz o czymś powrotnym, ale gdzie on się znajduje nie potrafisz wskazać.

            Powrotny jaki? który? gdzie on jest? "ten powrotny" ja nie rozumiem o czym piszesz? W 8 gen mogę Cię zapewnić że niczego powrotnego nie ma. Więc o czym piszesz i gdzie to jest umiejscowione?
            Wiedza Twoja opiera się na szukaniu w necie? przecież w necie pisze się co komu się podoba.
            pisałeś że wiesz... czyli tu napisz co i jak skoro wiesz a nie wiedza z netu.
            W każdym razie wiedzy z netu tu nie wkładaj... nie powielaj bzdur.

            Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
            Przewód przelewowy powinien iśc od regulatora ciśnienia, do baku.
            zrozum że nie ma żadnego przewodu paliwowego powrotnego. Jak nie wiesz o tym, to nie pisz że wiesz.
            Nie czytasz, bo napisałem post wyżej na czerwono:
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Cytat Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
            Regulator ciśnienia to taki grzybek zamontowany na listwie wtryskowej
            Regulator ciśnienia paliwa to taki grzybek owszem, ale nie jest on w listwie wtryskowej tylko w pompie paliwa w baku. Tak jest bynajmniej w 8 gen. Generalnie temat nie jest o pompie paliwa ani o ciśnieniu pompy paliwa !
            Marcin był blisko.
            Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
            Jak pisałem w pierwszym poście nieszczelność powrotnego znam z przykładu innego auta.
            wiec nie znasz 8 gena piszesz jak byś miał to przed oczami, więc proszę nie pisz nie na temat, skoro nie wiesz o czym jest dyskusja.
            Nie wyrzucaj nam że się napisaliśmy (nie czytaj skoro uważasz że nieciekawe), nie wniosłeś do tematu nic poza zrobieniem zamętu.
            Ktoś to będzie czytał i będzie szukał jakiegoś przewodu powrotnego od niewiadomo czego, który nie istnieje.

            Czyli poza tematem dowiedziałeś się że:
            - nie znasz ciśnienia prawidłowego paliwa w 8 gen bo nie doczytałeś w necie, (doczytaj sprawdzę czy podają właściwe).
            - dowiedziałeś się że nie ma żadnego przewodu powrotnego w 8 gen, (więc nic zatkać się nie może).
            - dowiedziałeś że nie ma żadnego przewodu przelewowego w 8 gen,
            - dowiedziałeś się gdzie znajduje się regulator ciśnienia paliwa w 8 gen,
            - dowiedziałeś się że obszar paliwa nie jest tematem dyskusji.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              Te czepialski.... a ta twoja Epistoła to co wnosi do tematu poza tym że się tu jakoś spełniasz??

              Na moje jedno zdanie napisałeś 10 kompletnie nic nie przybliżających rozwiązania

              Sprawdź sobie w necie co to jest HIPOKRYZJA

              I już ci kiedyś pisałem że masz nie wyrywać niektórych zdań z kontekstu by się uwiarygodnić

              Wytłumacz nadmiar przelewany baypasem - cóż miałeś na myśli
              Last edited by falcong700; 16-10-2019, 16:30.

              Comment


              • #22
                Regulator ciśnienia paliwa znajduje się przy filtrze w zbiorniku (to w kółku);

                m_regulator_cisnienia_2.jpg

                I być może nadmiar ciśnienia wpuszcza wprost z filtra do zbiornika - tego nie wiem.

                Kiedy wymieniałem filtr paliwa z góry widziałem 3 wężyki;

                m_pod_pokrywa_2.jpg

                Z czego tylko w tym najniżej było paliwo - nie wiem czy jest jakiś powrót, ale podejrzewam, że gdyby był to z dwóch wężyków byłby wyciek.
                Co do jednego jestem przekonany - jak pisał falcong700, że zamulanie silnika przy problemach z ciśnieniem powinny być widoczne na korektach krótko i długo terminowych.
                Problem może być tylko taki, że jak auto nie jest dobrze nagrzane to odczyty korekt mogą być niewiarygodne.

                PS.
                Coś na temat problemów z regulatorem, tak na szybko znalazłem TUTAJ.
                Last edited by TRAFO; 16-10-2019, 19:31.

                Comment


                • #23
                  Dzięki Trafo za naświetlenie sprawy.

                  Ja zaś wczoraj wieczorkiem na jednym z for forda znalazłem opis podobnego problemu . U tamtego użytkownika okazało się że problemem był przycierający się zawór regeneracji EVAP. On nie zapala CE ale błąd się pojawia

                  Tylko tak na logikę komputer monitoruje zmiany składu mieszanki pod kątem sprawności układu EVAP. Otwiera zawór regeneracji i sonda sprawdza czy mieszanka jest bogatsza. tak to się w skrócie odbywa. jest jeszcze drugi sposób czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym. Ale jak to miało by wpływać na moc silnika?? Czyli w takim razie nie zuboża wtrysku otwierając zawór,

                  Comment


                  • #24
                    Witaj Trafo. Wspominałeś że wymieniałeś filtr paliwa, mógł byś opisać w jaki sposób zamontiwałeś ponownie pompę? U mnie jest problem... rozebrałem całość by to jakoś wyczyścić, w filtrze została mi uszczelka a pompka wyszła z taką plastikową obejmą probkwałem to w analogiczny sposób złożyć ale za nic nie da się tego zrobić, obejmy nie da się wcisnąć w otwór na filtrze i za kazdym razem wychodzi na wylocie od pompy która nie wazne jak mocno docisnę i tak jest luźna... ten plastik trzeba jakoś wbić w otwór w filtrze? Może glupio pytam ale chciał bym zasięgnąć porady zanim dokonam większych zniszczeń
                    Last edited by damianpawian; 05-02-2023, 23:48.

                    Comment


                    • #25
                      gdyby sie nie wczytywało to wejdź na profil TRAFO i kliknij w jego linki
                      Strona domowa https://civic.one.pl
                      tam znajdziesz wszystko o co pytasz.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #26
                        Niestety nie pamiętam jak dokładnie było z tą pompką bo to już trochę czasu minęło. Na pewno nic nie robiłem na siłę. Na ciasne elementy możesz spróbować dać trochę oleju silnikowego, może wtedy wejdzie.
                        Co do stronki chwilowo nie działa, jest jakiś problem z serwerem i czekam na reakcję administratora

                        Comment

                        Working...
                        X