Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Podciśnienie w baku i zmulenie silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Podciśnienie w baku i zmulenie silnika

    Cześć,

    Przejdę od razu do rzeczy - Civic UFO 1.8 benzyna, odczuwalne zmulenie silnika tj opóźniona reakcja na gaz. Myślałem, TTTM - ale myślałem dłużej, jakieś kropki w głowię mi się połączyły: na prawie pustym baku UFO mi śmiga, no dobra, ponad 45kg lżejsza to śmiga. Potem pomyślałem - jadę z pasażerem na prawie pustym, też śmiga... hmmm, przy odkręcaniu korka wlewu paliwa ostro syczy (zawsze tankuję od rezerwy do pełna). Tu dochodzi doświadczenie z pustymi strzykawkami, kiedy to się bawiliśmy z nudów w podstawówce (nie pytajcie, lata 90-te, okres transformacji, higienistki tuzinami wyrzucały szklane (!) nieotwarte skrzykawy do śmieci - pomagaliśmy im w tym :P) - wyciąganie tłoczka przy zatkanym dolocie było najcięższe na samym początku, a potem już szło lepiej. Przełożyłem to na problem z UFO... zatem od 3 tankowań do pełna zostawiam lekko niedokręcony korek (taki eksperyment) i powiem Wam, że od tego momentu maszyna śmiga jak ta lala. Reakcja na gaz natychmiastowa, no zupełnie inny samochód - szatan w porównaniu do tego co było. Czy bak pełny czy pusty - śmiga, tj ładnie reaguje na gaz.

    I teraz tak - próbowałem coś w internetach wyczaić w tej kwestii i nic sensownego nie znalazłem (poza EVAP i TTTM). Wiem, jest EVAP i ma to nadmiar oparów spalić itd itp. Rozumiem niewielkie podciśnienie żeby opary się nie wydostawały, ale - na chłopski rozum - pompa musi o wiele większą robotę wykonywać, aby dostarczyć paliwo jeśli takowego zaworu nie ma, lub byłby uszkodzony - miarą wysiłku tej pompy jest paro-sekundowy syk wydobywający się po odkręceniu korka.

    Pytanie jest następujące: czy jest gdzieś zawór odpowiadający za wyrównanie ciśnienia (tj wpuszczenia powietrza do baku w miarę ubywania paliwa) czy Ten Typ Tak Ma?

    Dla jakości dyskusji (bazując na innych wątkach które czytałem w tej materii):
    - tak, wiem: rozszczelniony korek to ryzyko akumulacji H2O w baku
    - tak, wiem: rozszczelniony korek to ryzyko wycieku paliwa jeśli wydachuję
    - rozróżniajmy nadciśnienie (opary na słońcu) od podciśnienia (powiedzmy "próżnia") w baku /sorry, ale różne fora przekopywałem/

    Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość oraz merytoryczną dyskusję

  • #2
    U mnie też się robi podciśnienie. Podejrzewam, że jest to kwestia ekologi i właśnie przez odpowietrzenie które jest podłączone do układu spalania. Możliwe, że nawet z zaworem zwrotnym.
    Zamiast niedokręconego korka możesz w nim zrobić dziurkę najmniejszym możliwym wiertełkiem. Szybko o niej zapomnisz.

    Ja mam LPG więc mnie to tak nie stresuje.

    Comment


    • #3
      Żadnej dziurki w baku. Bak musi być szczelny i mieć ciśnienie.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
        Żadnej dziurki w baku. Bak musi być szczelny i mieć ciśnienie.
        Ciśnienie - tj podciśnienie?
        Jeśli podciśnienie to jak duże, zero dopływu powietrza nawet po wypompowaniu ponad 40 litrów paliwa?

        Pytanie pierwotne - czy jest tam jakiś zawór dopuszczający powietrze do baku w miarę ubywania paliwa.

        Comment


        • #5
          Jest regulator ciśnienia pod maską.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
            czy jest gdzieś zawór odpowiadający za wyrównanie ciśnienia (tj wpuszczenia powietrza do baku w miarę ubywania paliwa)
            tak, jest. Taką rolę pełni korek baku paliwa (ten który odkręcasz) aby nalać paliwo.

            Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
            - tak, wiem: rozszczelniony korek to ryzyko akumulacji H2O w baku
            korek baku - i tak wpuszcza powietrze z atmosfery , więc H2O wchodzi tam tak, czy siak, w miarę ubywania paliwa.
            Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
            - tak, wiem: rozszczelniony korek to ryzyko wycieku paliwa jeśli wydachuję
            nie ma takiej opcji, zakręcony korek aż słychać "tyrkotkę" tylko wpuszcza. Działa tylko w jedną stronę.
            Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
            U mnie też się robi podciśnienie.
            w sprawnym układzie paliwowym dzisiejszych samochodów podciśnienie jest /powinno być/ zawsze, jak nie ma to jest usterka korka. Np. w Mazdzie 6 nie da się jechać bez niedokręconego korka paliwa jest od razu tryb awaryjny o ograniczenie mocy.
            Mówiąc ogólnie pitt, bardzo trudno mi w to uwierzyć co piszesz w pierwszy wpisie. Rozważania procesów fizycznych rozumiem co chcesz przekazać, ale to nie ma wpływu na moc sinika. Nie ukrywam że tankowanie od rezerwy do pełna jest w dłuższym czasie a nie po 10 godzinach?
            Jeśli w dłuższym to się po prostu przyzwyczajasz do lżejszego auta w czasie. Ja też lubię jeździć jak mam 1/3 lub mniej mam podobne wrażenie że lepiej się zbiera.
            Generalnie usterki bym się nie doszukiwał chyba że będzie się generował jakiś komunikat Check Engine.
            Korka bym też nie wiercił ani nie wymieniał. Jeśli jeździsz od pełnego do pustego to będzie głośno wyraźnie i nieco dłużej słychać ssanie powietrza przy odkręcaniu korka. Tak ma być. Tak jest prawidłowo. Jeśli nie słychać nic to jest nieprawidłowe.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              tak, jest. Taką rolę pełni korek baku paliwa (ten który odkręcasz) aby nalać paliwo.
              a nim nie zatankuję to tam niemal próżnia lub opary czystej benzyny?

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              korek baku - i tak wpuszcza powietrze z atmosfery , więc H2O wchodzi tam tak, czy siak, w miarę ubywania paliwa.
              no tak, wpuszcza ale jak tankujesz to powietrze + opary są wypychane i odsysane pistoletem dystrybutora, żeby nie wylatywały w atmosferę. Dalsza część wypowiedzi sugeruje, że jest gdzieś zawór - pytam właśnie gdzie on jest.

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              nie ma takiej opcji, zakręcony korek aż słychać "tyrkotkę" tylko wpuszcza. Działa tylko w jedną stronę.
              Tyrkotka chyba nie ma nic do rzeczy Tak ogólnie, od nastu lat, samochody bez korka nie wyleją paliwa bo jest zabezpieczenie.

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              w sprawnym układzie paliwowym dzisiejszych samochodów podciśnienie jest /powinno być/ zawsze, jak nie ma to jest usterka korka. Np. w Mazdzie 6 nie da się jechać bez niedokręconego korka paliwa jest od razu tryb awaryjny o ograniczenie mocy.
              Tak słyszałem o tym. Na (nie)szczęście w tym UFO tak to nie działa, nie ma engine check przy niedokręconym korku. Pytanie jak dużo to podciśnienie się tam ma budować.

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Mówiąc ogólnie pitt, bardzo trudno mi w to uwierzyć co piszesz w pierwszy wpisie. Rozważania procesów fizycznych rozumiem co chcesz przekazać, ale to nie ma wpływu na moc sinika. Nie ukrywam że tankowanie od rezerwy do pełna jest w dłuższym czasie a nie po 10 godzinach?
              Na moc silnika może mieć wpływ jeśli pompa nie nadąża z podawaniem paliwa.... jeśli nie pozwalamy dojść powietrzu w miarę ubywania paliwa to pompa musi mocno "ciągnąć" żeby wydobyć to paliwo.


              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Jeśli w dłuższym to się po prostu przyzwyczajasz do lżejszego auta w czasie. Ja też lubię jeździć jak mam 1/3 lub mniej mam podobne wrażenie że lepiej się zbiera.
              Jak już mówiłem, na pusto z pasażerem zbierało się też dobrze (pasażer 60-80kg).

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Generalnie usterki bym się nie doszukiwał chyba że będzie się generował jakiś komunikat Check Engine.
              Właśnie się doszukuję, bo co, mam po prostu jeździć z niedokręconym korkiem bo lepiej się zbiera i ma lepszą reakcję na gaz - tak wiem, to może być efekt 'placebo'.

              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Korka bym też nie wiercił ani nie wymieniał. Jeśli jeździsz od pełnego do pustego to będzie głośno wyraźnie i nieco dłużej słychać ssanie powietrza przy odkręcaniu korka. Tak ma być. Tak jest prawidłowo. Jeśli nie słychać nic to jest nieprawidłowe.
              Korka nie zamierzam wiercić, ani wymieniać (tam raczej nie ma zaworu więc to byłoby bezsensu).

              do: marcin19883
              "Jest regulator ciśnienia pod maską" - gdzie dokładnie? A ten zawór który jest przy EVAP?

              Comment


              • #8
                Regulator ciśnienia to taki grzybek zamontowany na listwie wtryskowej

                Comment


                • #9
                  po pierwsze rozdzielmy w tym wątku dwie sprawy, bo kompletnie ze sobą związku nie mają, to regulator ciśnienia w listwie a tworzące się podciśnienie gazów w baku.
                  Regulator to nic innego jak po prostu czujnik prawidłowego ciśnienia w listwie paliwowej, pilnuje on kilu rzeczy po pierwsze czy jest np. powód do wymiany filtra paliwa, jak ciśnienie jest prawidłowe to nie wymieniamy więc ciśnienie cieczy. Ciśnienie jest nieprawidłowe mamy konkretny precyzyjny komunikat Check Engine i koniec tematu.
                  Druga sprawa to podciśnienie gazów oparów paliwa w baku.
                  Jedno z drugom nie ma związku.
                  Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                  Na moc silnika może mieć wpływ jeśli pompa nie nadąża z podawaniem paliwa.
                  jak mówię od razu masz Check Engine jeśli parametry ciśnienia paliwa będą odbiegać od dopuszczalnego.
                  Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                  w miarę ubywania paliwa to pompa musi mocno "ciągnąć"
                  pompa zawsze ciągnie tak samo, bez względu zmieniającą sie pustą przestrzeń w baku. Na wydajność pompy nie ma wpływu ciśnienie i podciśnienie w baku. Pompa ma o wiele większą wydajność i cześć - nadmiar cieczy zawsze jest przelewana baypasem, czyli krąży w kółko.
                  Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                  "Jest regulator ciśnienia pod maską" - gdzie dokładnie?
                  marcin19883 o jakim regulatorze panowie chcecie rozprawiać i co z nim zamierzacie zrobić? ...rozumiem podregulować tak? czujnik ciśnienia w listwie paliwowej chcecie regulować?? tak? aby dawkował więcej tak ?? jesteście zajebiści .
                  Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                  Właśnie się doszukuję,
                  No to zapowiada się ciekawie, teraz posłucham fachowców ... od regulacji ciśnienia spodziewam się mega ciekawego wykładu. Kto biere śrubokręt i leci regulować pierwszy ..?

                  Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                  (zawsze tankuję od rezerwy do pełna).
                  ma znaczenie jak to robisz https://www.motofakty.pl/artykul/tan...zic-video.html
                  Last edited by rambo7; 07-10-2019, 20:44.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    jak mówię od razu masz Check Engine jeśli parametry ciśnienia paliwa będą odbiegać od dopuszczalnego.
                    Nadal mówimy o benzynie, prawda? Nie o dieslu?


                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    pompa zawsze ciągnie tak samo, bez względu zmieniającą sie pustą przestrzeń w baku. Na wydajność pompy nie ma wpływu ciśnienie i podciśnienie w baku. Pompa ma o wiele większą wydajność i cześć - nadmiar cieczy zawsze jest przelewana baypasem, czyli krąży w kółko.
                    Tak wiem, że jest zwrotny. To może pompa u mnie siada i nie jest wstanie tak ładnie robić próżni w baku? Lub problem z EVAP (patrz niżej).


                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    czujnik ciśnienia w listwie paliwowej chcecie regulować?? tak? aby dawkował więcej tak ?? jesteście zajebiści [...]
                    No to zapowiada się ciekawie, teraz posłucham fachowców ... od regulacji ciśnienia spodziewam się mega ciekawego wykładu. Kto biere śrubokręt i leci regulować pierwszy ..?
                    Ja nie zamierzam regulować ciśnienia w listwie paliwowej, ale i tak dziękuję za uznanie.
                    Rambo7, a co z "A ten zawór który jest przy EVAP"? To chyba się nazywa "Civic Canister Purge Valve".

                    Popatrz tutaj np, podobne problemy:


                    A bad gas cap will create a vacuum in your gas tank. The fuel pump will pump fuel until the vacuum overrides the pumping action of the fuel pump. Replace the gas cap.


                    i z ostatniego linka (tak wiem, Honda może mieć trochę inaczej):
                    "If the vent line to the canister becomes blocked or kinked, or if the charcoal bed becomes saturated with gas, the tank will be unable to breath in. A vaciuum will form in the airspace and the vacuume will prevent the pump from being able to pump gas out. It also places excess stress on the pump and can cause premature pump failure."

                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Tankuje normalnie do pełna, pistolet odbija i idę płacić. Nie dopycham paliwa wszędzie gdzie się da, do opon też nie wlewam, ani do bagażnika.
                    Na rezerwie też nie jeżdżę nie wiadomo ile, tankuje nim się zapali lub po zapaleniu rezerwy.


                    Taka ciekawostka na koniec:
                    https://www.dultmeier.com/blog/petro...operly-vented/

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                      Nadal mówimy o benzynie, prawda? Nie o dieslu?
                      tak o benzyniaku.
                      Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                      To może pompa u mnie siada i nie jest wstanie tak ładnie robić próżni w baku? Lub problem z EVAP
                      tak, bardziej mi ten trop pasuje. Jedna jest tylko kwestia skoro aż taka jest różnica w mocy silnika (wydajności pompy) to czemu nie ma Check Engine?
                      Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                      nie zamierzam regulować ciśnienia w listwie paliwowej
                      heh... no bo tego się nie reguluje. Dane są sztywno zapisane w sterowniku i koniec.
                      Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                      a co z "A ten zawór który jest przy EVAP"
                      toż dlatego mówię od samego początku ... o czym jest mowa??
                      czy gadamy o zaworze w układzie EVAP?
                      czy gadamy o czujniku (twierdzicie "regulatorze ciśnienia" tam nie ma żadnego regulatora!) regulator ciśnienia paliwa to czujnik ustawiony sztywno (nie ma opcji kręcenia mim jest ciśnienie ustawione w pamieci ECM sztywno ma być od X do Y i koniec...żadnego kręcenia wydajnością paliwa w listwie nie ma ... coś się Wam pokiełbasiło).
                      Czyli zawór w układzie EVAP to jedno. A czujnik ciśnienia paliwa to drugie.
                      Jeden obszar to opary benzyny.
                      Drugi obszar to ciśnienie cieczy.
                      To są 2 odrębne tematy obszary...a gadacie o tym jak by to jedno było. Nie nie jest to to samo.

                      System EVAP jest non stop diagnozowany przez system diagnostyki pokładowej, jakiekolwiek niedomagania w tym obszarze są komunikowane natychmiast Check Engine. Nie ma CE nie ma problemu, tak to widzi system.

                      Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                      Tankuje normalnie do pełna, pistolet odbija i idę płacić.
                      ok, pytałem dlatego że bywa że tankujemy pod korek, wtedy można zalać układ odpowietrzenia EVAP i stąd mogą być takie niedomagania jak opisujesz.
                      Nie rozumiem jednego że skoro jest niedomaganie w EVAP to dlaczego system nie komunikuje tego CE?
                      bo jeśli tłumaczę to co z angielskiego:
                      "Jeśli przewód odpowietrzający do baku zostanie zablokowany lub załamany, lub jeśli węgiel aktywny (w domyśle EVAP) zostanie nasycony oparami gazu (w domyśle benzyny), zbiornik nie będzie mógł oddychać. W pustej przestrzeni (w domyśle baku) utworzy się próżnia, a próżnia uniemożliwi pompie wypompowanie gazu. Powoduje to również nadmierne obciążenie pompy i może spowodować przedwczesną awarię pompy."
                      (prawidłowe tłumaczenie?)
                      To co tu pisze to nie do końca jest poprawnie.
                      Po pierwsze jeśli mowa o pompie w tej treści to coś mu się pomyliło (o ile to dobrze tłumaczę) - "próżnia uniemożliwi pompie wypompowanie gazu". Nie ma takiej opcji, pompy cieczy nie potrafią pompować gazów, jest to technicznie niemożliwe. Tu jest błąd.
                      Powinno być, "próżnia uniemożliwi pompie wypompowanie cieczy", cieczy ..a nie gazu.

                      Dla jasności w układzie EVAP nie ma żadnej pompy.

                      Więc jeśli jest jakiś problem to po pierwsze na linii: bak paliwa -zawór oparów benzyny - pochłaniacz EVAP. Czyli obszar EVAP. Czyli wyłącznie obszar gazów - oparów paliwa.
                      Opary paliwa skraplają się w pochłaniaczu EVAP i skroplone (nie lotne) trafiają ponownie do baku.
                      Na pewno nie grzebiemy na odcinku pompa paliwa listwa wtryskowa jak to chcieliście robić. Ciśnienie paliwa jest, OBD nie komunikuje żadnego komunikatu o awarii ani pmpy paliwa ani słabego ciśnienie w listwie. Zatem łapki od tego precz.

                      Pytanie, dlaczego system OBD nie komunikuje usterki z obszaru EVAP skoro objawy na to wskazują?

                      Zanim cokolwiek bym tu grzebał poszukałbym jakiś testów.
                      Test pierwszy już zrobiłeś, twierdzisz że jak odkręcisz korek paliwa to silnik żwawiej pracuje. Co robisz? wyrównujesz ciśnienie. Za kogo to robisz? za zawór EVAP.
                      To pomińmy ten zawór EVAP (przy zakręconym korku paliwa! - i zobaczmy co się dzieje?
                      nie ma efektu,
                      to pomińmy sam pochłaniacz EVAP (przy zakręconym korku paliwa! - i zobaczmy co się dzieje?
                      nie ma efektu,
                      to pomińmy i zawór i pochłaniacz - czyli niech dydnają tam przewody i ciągną powietrze z atmosfery a nie opary z baku i zobaczmy co się dzieje?

                      Musisz zasymulować pracę układu wykluczając podejrzane elementy.

                      No jeśli zakręcony korek w baku jest szczelny a wypięte są przewody EVAP i silnik będzie miał wigor bez względu na stan paliwa w baku - no to jesteś bliżej rozwiązania.

                      EVAP powinien posiadać 3 króćce, 1 idzie bezpośrednio do baku, a 2 i 3 z zaworem, odgazowanie i odpowietrzenie - zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa. Dokładniej nie wiem gdzie jaki wężyk leci, trzeba się temu przejrzeć i po kolei odpinać dany wężyk i czekać na reakcję pracy silnika.
                      Jeśli wygeneruje się jakiś kod CE to się nie przejmuj, nic się od tego silnikowi nie stanie. To jest tylko informacja że trujesz środowisko. Jak przewody pozapinasz ponownie to CE sam zniknie po kilku uruchomieniach silnika.
                      Tu właśnie mam zagwozdkę. Skoro niedomaga coś w obszarze EVAP czemu nie ma CE?
                      (nie znam dokładnej budowy układu w Civic, może zawór być gdzieś w korpusie w środku w tej czarnej puszcze EVAP? nie wiem).
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        tak o benzyniaku.
                        tak, bardziej mi ten trop pasuje. Jedna jest tylko kwestia skoro aż taka jest różnica w mocy silnika (wydajności pompy) to czemu nie ma Check Engine?
                        Szczerze? Nie bierz tego jako opinii eksperta - moja opinia jest taka, że Hondy to jakoś specjalnie nie gnębią kierowców 'zbędnymi' komunikatami :P

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        heh... no bo tego się nie reguluje. Dane są sztywno zapisane w sterowniku i koniec.
                        toż dlatego mówię od samego początku ... o czym jest mowa??
                        czy gadamy o zaworze w układzie EVAP?
                        czy gadamy o czujniku (twierdzicie "regulatorze ciśnienia" tam nie ma żadnego regulatora!) regulator ciśnienia paliwa to czujnik ustawiony sztywno (nie ma opcji kręcenia mim jest ciśnienie ustawione w pamieci ECM sztywno ma być od X do Y i koniec...żadnego kręcenia wydajnością paliwa w listwie nie ma ... coś się Wam pokiełbasiło).

                        Czyli zawór w układzie EVAP to jedno. A czujnik ciśnienia paliwa to drugie.

                        Jeden obszar to opary benzyny.
                        Drugi obszar to ciśnienie cieczy.
                        To są 2 odrębne tematy obszary...a gadacie o tym jak by to jedno było. Nie nie jest to to samo.
                        Rambo7 spokojnie, nie mówmy w liczbie mnogiej bo ja tylko zadałem pytanie co za diabeł to może być z tym korkiem i padły różne propozycje. Ktoś zaproponował 'czujnik vel regulator ciśnienia' - ja jakoś ochoczo nie zabrałem się do jego regulacji czy czegokolwiek. I nikt inny o tym już nie gada Porzućmy wątek regulatora


                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        System EVAP jest non stop diagnozowany przez system diagnostyki pokładowej, jakiekolwiek niedomagania w tym obszarze są komunikowane natychmiast Check Engine. Nie ma CE nie ma problemu, tak to widzi system.
                        [...]
                        Nie rozumiem jednego że skoro jest niedomaganie w EVAP to dlaczego system nie komunikuje tego CE?
                        Jak już na początku mówiłem - Honda wg moich doświadczeń nie gnębi kierowcy tym Engine Checkiem no chyba, że silnik gdzieś wypadł na wybojach :P
                        Co więcej, jeżdżenie 3 baku z niedomkniętym korkiem powinno odpalić Check Engine a nie odpala. Może Honda mnie nie chce gnębić, a może coś jest zacięte w tym EVAP.

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        bo jeśli tłumaczę to co z angielskiego:
                        "Jeśli przewód odpowietrzający do baku zostanie zablokowany lub załamany, lub jeśli węgiel aktywny (w domyśle EVAP) zostanie nasycony oparami gazu (w domyśle benzyny), zbiornik nie będzie mógł oddychać. W pustej przestrzeni (w domyśle baku) utworzy się próżnia, a próżnia uniemożliwi pompie wypompowanie gazu. Powoduje to również nadmierne obciążenie pompy i może spowodować przedwczesną awarię pompy."

                        (prawidłowe tłumaczenie?)

                        To co tu pisze to nie do końca jest poprawnie.
                        Po pierwsze jeśli mowa o pompie w tej treści to coś mu się pomyliło (o ile to dobrze tłumaczę) - "próżnia uniemożliwi pompie wypompowanie gazu". Nie ma takiej opcji, pompy cieczy nie potrafią pompować gazów, jest to technicznie niemożliwe. Tu jest błąd.
                        Powinno być, "próżnia uniemożliwi pompie wypompowanie cieczy", cieczy ..a nie gazu.
                        Złe tłumaczenie właśnie w kontekście gazu - gas po 'amerykańsku' to benzyna (gas->gasoline), więc powinno być: "a próżnia uniemożliwi pompie wypompowanie benzyny"


                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Dla jasności w układzie EVAP nie ma żadnej pompy.

                        Więc jeśli jest jakiś problem to po pierwsze na linii: bak paliwa -zawór oparów benzyny - pochłaniacz EVAP. Czyli obszar EVAP. Czyli wyłącznie obszar gazów - oparów paliwa.
                        Opary paliwa skraplają się w pochłaniaczu EVAP i skroplone (nie lotne) trafiają ponownie do baku.
                        Opary paliwa zostają odpompowane do dolotu silnika i spalone w cylindrach. Nie wracają bo baku - przynajmniej nie widziałem tego w żadnych opisach EVAP w szczególności Hondy. I żeby one poszły do silnika są ze 2 zawory w tym EVAP - moja wyobraźnia nie potrafi dokładnie opisać który kiedy się przełącza, ale pi x oko jest tak, że próżnia od strony silnika powoduje zassanie oparów, przy czym inny zawór chyba zamyka rurę od baku a jeszcze inny powinien dopuścić powietrze atmosferyczne (aby wywołać ruch oparów w stronę silnika). Tak to rozumiem z ogólnych opisów EVAP. To kiedy te zawory i jak się otwierają kontroluje komputer, czytałem, że oczyszczanie EVAP zachodzi kiedy ilość paliwa w baku jest pomiędzy ok 15% a 90% + silnik rozgrzany + temp na zewnątrz dodatnia.

                        Może zwór zamykający dostęp do baku podczas spalania się uwiesił i non-stop są posysane opary z baku do dolotu wywołując nadmierną próżnie? Tam bodajże w baku jest czujnik ciśnienia i pewnie on steruje otwarciem zaworu do EVAP? Gdybam sobie.

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Na pewno nie grzebiemy na odcinku pompa paliwa listwa wtryskowa jak to chcieliście robić. Ciśnienie paliwa jest, OBD nie komunikuje żadnego komunikatu o awarii ani pmpy paliwa ani słabego ciśnienie w listwie. Zatem łapki od tego precz.
                        Nie chcieliśmy tego robić. Ja szukam zaworu który dopuszcza powietrze do baku i/lub wadliwych zaworów w EVAP.

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Pytanie, dlaczego system OBD nie komunikuje usterki z obszaru EVAP skoro objawy na to wskazują?
                        No właśnie, zwłaszcza w kontekście non-stop od 3 tankowań niedomkniętego korka paliwa

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Zanim cokolwiek bym tu grzebał poszukałbym jakiś testów.
                        Test pierwszy już zrobiłeś, twierdzisz że jak odkręcisz korek paliwa to silnik żwawiej pracuje. Co robisz? wyrównujesz ciśnienie. Za kogo to robisz? za zawór EVAP.
                        To pomińmy ten zawór EVAP (przy zakręconym korku paliwa! - i zobaczmy co się dzieje?
                        nie ma efektu,
                        to pomińmy sam pochłaniacz EVAP (przy zakręconym korku paliwa! - i zobaczmy co się dzieje?
                        nie ma efektu,
                        to pomińmy i zawór i pochłaniacz - czyli niech dydnają tam przewody i ciągną powietrze z atmosfery a nie opary z baku i zobaczmy co się dzieje?
                        Tutaj to by chyba jednak trzeba wyciągnąć EVAP i posprawdzać zawory, a przed tym wszystkim podpiąć jakiegoś kompa żeby zobaczyć co on tam widzi z tego EVAPu.

                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        EVAP powinien posiadać 3 króćce, 1 idzie bezpośrednio do baku, a 2 i 3 z zaworem, odgazowanie i odpowietrzenie - zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa. Dokładniej nie wiem gdzie jaki wężyk leci, trzeba się temu przejrzeć i po kolei odpinać dany wężyk i czekać na reakcję pracy silnika.
                        Jeśli wygeneruje się jakiś kod CE to się nie przejmuj, nic się od tego silnikowi nie stanie. To jest tylko informacja że trujesz środowisko. Jak przewody pozapinasz ponownie to CE sam zniknie po kilku uruchomieniach silnika.
                        Tu właśnie mam zagwozdkę. Skoro niedomaga coś w obszarze EVAP czemu nie ma CE?
                        (nie znam dokładnej budowy układu w Civic, może zawór być gdzieś w korpusie w środku w tej czarnej puszcze EVAP? nie wiem).
                        Spróbuje podpiąć się pod OBD i w Torque może zobacze jakieś informacje z EVAP?

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                          Opary paliwa zostają odpompowane do dolotu silnika i spalone w cylindrach.
                          nie, nie są pompowane, w EVAP nie ma żadnej pompy. Jeśli jest to mi ją pokaż.
                          Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                          Nie wracają bo baku - przynajmniej nie widziałem tego w żadnych opisach EVAP w szczególności Hondy.
                          ok, rozwiązania są różne i całkiem możliwe że zasysane są do dolotu nie do baku.
                          Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                          Tam bodajże w baku jest czujnik ciśnienia
                          nie słyszałem o czujniku ciśnienia w baku, co on mierzy ciśnienie oparów? wątpię w to że w baku jest czujnik co mieży ciśnienie czego? gazu?
                          Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                          Tam bodajże w baku jest czujnik ciśnienia i pewnie on steruje otwarciem zaworu do EVAP? Gdybam sobie.
                          czujnika w baku nie ma. Zawór powinien być między bakiem a EVAP.
                          Zamieszczone przez pitt Zobacz posta
                          szukam zaworu który dopuszcza powietrze do baku i/lub wadliwych zaworów w EVAP.
                          słuszna logika, tak podpowiadałem więc czemu nie chcesz rozpinać wężyków od EVAP? moja propozycja testów nie przekonuje Ciebie.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            nie, nie są pompowane, w EVAP nie ma żadnej pompy. Jeśli jest to mi ją pokaż.
                            pompowane - użyłem tego obrazowo, nie odczytuj tego dosłownie - po prostu chodzi o wymuszenie (podciśnienie, zwane próżnią po ang, od strony silnika i ciśnienie atm od strony EVAP, btw, doczytałem w odmętach internetów że bywały pompy powietrza atm w niektórych nie-hondowskich rozwiązaniach).

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            ok, rozwiązania są różne i całkiem możliwe że zasysane są do dolotu nie do baku.

                            nie słyszałem o czujniku ciśnienia w baku, co on mierzy ciśnienie oparów? wątpię w to że w baku jest czujnik co mieży ciśnienie czego? gazu?
                            W ogólnych opisach EVAP nagminnie podają, że jest czujka ciśnienia oparów w baku która daje info do kompa żeby zdecydował co czynić.


                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            czujnika w baku nie ma. Zawór powinien być między bakiem a EVAP.
                            Dorwałem serwisówkę i tutaj wklejam w żenującej jakości schemat blokowy (lepiej nie byłem w stanie tego wyświetlić w IE):
                            evap-schemat-honda18.png

                            Masz racje, na schemacie nie widać czujki ciśnienia w baku. Na schemacie widać że jest dopływ powietrza do EVAP i jest zawór dwukierunkowy na połączeniu bak<->EVAP. Skoro jest dwukierunkowy, to mi mówi, że powietrze przez EVAP powinno być dostarczane do baku?

                            A tutaj cytat z serwisówki:
                            Układ EVAP minimalizuje ilość oparów paliwa, jakie wydostają się do atmosfery. Opary ze zbiornika paliwa są tymczasowo przechowywane w zbiorniku EVAP, a następnie zostają przemieszczone do silnika i spalone.


                            •Zbiornik EVAP jest oczyszczany przez przepływ świeżego powietrza, które następnie przechodzi do kolektora ssącego.
                            Podciśnienie doprowadzane do zbiornika jest sterowane przez zawór oczyszczania zbiornika EVAP, który jest otwierany zawsze, gdy temperatura płynu chłodzącego przekracza 60°C.

                            •Kiedy ciśnienie oparów w zbiorniku paliwa jest wyższe niż wartość ustalona dla zaworu dwukierunkowego EVAP, zawór otwiera się i reguluje dopływ oparów paliwa do zbiornika EVAP.
                            To oczywiście nie odpowiada na pytanie jak jest wyrównywane ciśnienie w baku wraz z wypompowywaniem paliwa (no chyba, że opary benzyny ładnie wypełniają przestrzeń /wtedy by nie było długiego zasysania powietrza przy odkręcaniu korka wlewu/).


                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            słuszna logika, tak podpowiadałem więc czemu nie chcesz rozpinać wężyków od EVAP? moja propozycja testów nie przekonuje Ciebie.
                            Ogólnie Twoja logika jest dla mnie słuszna - nie mam do niej zastrzeżeń. Ale, powody są dwa zanim się dobiorę do EVAP. Pierwsze, to moje dośw. życiowe nauczyło mnie najpierw przeanalizować co się dzieje przed dłubaniem (np co komputer widzi), a dopiero potem dłubać i ewentualnie sprawdzić zawory EVAPu, potem jeśli zawory są OK to bawić się jak mówiłeś, jeśli nie są okej to je wymienić i wtedy włożyć z powrotem i sprawdzić odczyty na kompie, a na koniec zweryfikować w praktyce czy pomogło (tj czy samochód jeździ a nie muli, i że nie robi się duże podciśnienie w baku). A dwa - niestety nie mam kanału żeby się od tak zacząć bawić (dostęp do EVAP jest od dołu), więc raczej muszę najpierw wiedzieć co i jak, żeby ewentualnie mechanikowi powiedzieć co ma zrobić (lub zmówić się z jakimś znajomym co takowy posiada żeby coś podłubać).
                            Last edited by pitt; 12-10-2019, 00:43.

                            Comment


                            • #15
                              Aleście się rozpisali

                              Dobra panowie czy wiecie jaka jest wydajność pompy w zbiorniku i po co jest przewód powrotny do zbiornika???. No więc ja wiem :P jak ten powrotny zrobi się nieszczelny to paliwa w pełnym baku starcza na kilka
                              kilometrów to akurat wiem nie na przykładzie Hondy. Więc tego że pompa podaje za mało paliwa bym się nie spodziewał Poza tym jeśli byłoby go tak mało że samochód by wyraźnie zamulał z powodu braku paliwa nie sądzicie że mielibyśmy błąd korekcji dawki ?

                              Comment

                              Working...
                              X