Witam.
Przymierzam się do kupna Hondy Civic VII lub VIII generacji i chciałbym dowiedzieć się jak konkretnie działa funkcja auto stop w jednej i drugiej generacji. Chodzi o wersje hybrydowe z automatyczną skrzynią biegów. Doświadczenie z jazdą na automacie mam nikłe, dlatego niektóre sprawy jest nie są dla mnie jasne. Orientuje się, że podczas jazdy w trybie D silnik spalinowy jest wyłączany przy zatrzymaniu przez naciśnięcie i przytrzymanie hamulca. Jeśli pamięć mnie nie myli, to warunkiem jest wystarczające naładowanie baterii, ale to nie takie istotne dla mnie. Z tego co wyczytałem, silnik włącza się po puszczeniu hamulca i samochód zaczyna jechać. Pytanie moje jest o to czy można wybrać takie ustawienie, aby można było zdjąć nogę z hamulca, a silnik nie uruchomi się, a zrobi to dopiero po wciśnięciu gazu. Czy jest taka możliwość bez lub ze zmianą położenia lewarka? Mam na myśli sytuacje takie jak czekanie na światłach i jazda w korku.
Dalej, czy można jechać na samym silniku elektrycznym w przypadku którejś z tych dwóch generacji? W angielskiej Wikipedii w artykule o tym aucie w przypadku generacji VII nie ma o tym słowa, natomiast w przypadku VIII, że jak najbardziej -"The higher output of electric motor enables the car to run on electricity only, at a steady 15 to 20 mph (24–32 km/h) when cruising on a flat surface.". Spodziewałem się, że jest to sprzężone w funkcją autostop i samochód ruszy na silniku elektrycznym zamiast spalinowym, ale miałem okazję jechać tylko raz i to krótko autem VIII generacji i nic takiego się nie zadziało. Co prawda wskaźnik baterii pokazywał 3-4 kreski, wiec to mogło być przyczyną. Czy ktoś może podzielić się wiedzą? Generalnie, interesuje mnie czy są jakieś różnice pomiędzy tymi generacjami, bo i tak przymierzam się do zakupu auta jednej bądź drugiej.
Pozdrawiam
Pierwszy wpis dział powitań nie witamy się w dziale technicznym. Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
Przymierzam się do kupna Hondy Civic VII lub VIII generacji i chciałbym dowiedzieć się jak konkretnie działa funkcja auto stop w jednej i drugiej generacji. Chodzi o wersje hybrydowe z automatyczną skrzynią biegów. Doświadczenie z jazdą na automacie mam nikłe, dlatego niektóre sprawy jest nie są dla mnie jasne. Orientuje się, że podczas jazdy w trybie D silnik spalinowy jest wyłączany przy zatrzymaniu przez naciśnięcie i przytrzymanie hamulca. Jeśli pamięć mnie nie myli, to warunkiem jest wystarczające naładowanie baterii, ale to nie takie istotne dla mnie. Z tego co wyczytałem, silnik włącza się po puszczeniu hamulca i samochód zaczyna jechać. Pytanie moje jest o to czy można wybrać takie ustawienie, aby można było zdjąć nogę z hamulca, a silnik nie uruchomi się, a zrobi to dopiero po wciśnięciu gazu. Czy jest taka możliwość bez lub ze zmianą położenia lewarka? Mam na myśli sytuacje takie jak czekanie na światłach i jazda w korku.
Dalej, czy można jechać na samym silniku elektrycznym w przypadku którejś z tych dwóch generacji? W angielskiej Wikipedii w artykule o tym aucie w przypadku generacji VII nie ma o tym słowa, natomiast w przypadku VIII, że jak najbardziej -"The higher output of electric motor enables the car to run on electricity only, at a steady 15 to 20 mph (24–32 km/h) when cruising on a flat surface.". Spodziewałem się, że jest to sprzężone w funkcją autostop i samochód ruszy na silniku elektrycznym zamiast spalinowym, ale miałem okazję jechać tylko raz i to krótko autem VIII generacji i nic takiego się nie zadziało. Co prawda wskaźnik baterii pokazywał 3-4 kreski, wiec to mogło być przyczyną. Czy ktoś może podzielić się wiedzą? Generalnie, interesuje mnie czy są jakieś różnice pomiędzy tymi generacjami, bo i tak przymierzam się do zakupu auta jednej bądź drugiej.
Pozdrawiam
Pierwszy wpis dział powitań nie witamy się w dziale technicznym. Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji.
Comment