Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Elektroniczny wskaźnik obrotów, wskaźnik ECO w VIIIgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Dzisiaj jechałem trasą według wskaźnika.I spalanie wyszło 7,4l/100km.Ale ponieważ komputer liczy co pewien czas i była cały czs tendencja spadkowa.Więc myślę że do 7,2 bym doszedł gdybym dalej spokojnie jechał.Jak na ten silnik i to w okresie docierania w trasie to wynik niezły.Czyli podpowiedź kompa coś daje.Pozdrawiam.

    Witam jeszcze raz.A dzisiaj jechałem cały czas trasą ok.150km i komputer pokazywał 5,5-5,6 l/100km.Fak że jachałem prawie jednostajnie bo nie było dużego ruchu, ale czy to normalne?Nie za mało przy takim silniku?Nie wiem teraz co myśleć.Cieszyć się ,czy martwić że może z komputerem coś nie tak.
    Last edited by jacek65; 21-11-2009, 18:37.

    Comment


    • #32
      Odkopie temat, ale robie to swiadomie.
      Civic 5D, kola 225/45R17 Michelin, cisnienie w kolach 2,3 bar na zimno, w aucie tylko ja, bez bagazu.
      Autostrada, 130kmh, bez agresywnych manewrow, prawie stale na tempomacie.




      Chyba wyszlo mniej niz fabryka podaje... naturalnie sa to wskazania komputera, na forum bylo dyskutowane wystarczajaco duzo zeby nie trzeba bylo rozwodzic sie nad tym, ze troche zaniza.

      Comment


      • #33
        Jak już pisałem na trasie w moim 4D uzyskuje mniejsze spalanie niż 6,5.Przy spokojnej jezdzie na 6-tym biegu,nie przekraczając 3 tyś obrotów.I bez tempomatu.Tak mi wskazuje komputer.Ostatnio czytałem w prasie motoryzacyjnej że jak by wszystkie silniki benzynowe działały tak jak hondowski i-VTEC,to mało kto by myslał o kupnie diesla.Czyżby mieli rację?
        Last edited by jacek65; 26-04-2010, 16:29.

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
          Jak już pisałem na trasie w moim 4D uzyskuje mniejsze spalanie niż 6,5.Przy spokojnej jezdzie na 6-tym biegu,nie przekraczając 3 tyś obrotów.I bez tempomatu.Tak mi wskazuje komputer.
          Jestem sklonny uwierzyc. Swego czasu turlajac sie ze stala predksocia na w granicach 110kmh komp wyplul mi 5,8l. Tyle, ze tym razem nie usmiechalo mi sie az tak wolno turlac na trasie rzedu 1000km

          Comment


          • #35
            Ja znów staram się jeździć przepisowo.Jak społeczeństwo zachodnie.Jest zdecydowanie taniej.Ze względu na spalanie i mandaty na które szkoda mi kasy.A na drogach oprocz autostrad niestety mozna tylko własnie te 110.Za granicą znów koszty łamania przepisów predkości sa jeszcze wieksze.Wiem że jak ktos ma kasę to zwykle nie ma czasu.Coś za coś.Ja jak sie spieszę to zazwyczaj wczesniej wyjeźdzam.I taniej i bezpieczniej..Pozdrawiam.

            Comment


            • #36
              Jako, że w kończący się weekend pogoda (przynajmniej u mnie) nie zachęcała do rodzinnych wycieczek za miasto więc solo pojeździłem sobie trochę po pustych drogach Postanowiłem powstrzymywać prawą stopę i wmówiłem sobie, że obrotomierz wcale nie musi kręcić się pod czerwone pole ... i okazuje się, że civic 4d potrafi mało palić! Poniżej "dowodowe" fotki
              Załączone pliki

              Comment


              • #37
                U mnie 6,2 l to norma w sedanie. Po zimie średnia z przejechanych 11 tys 6,3 l - oczywiście tyle wskazuje komp bo rzeczywistość o 0,5l więcej. I wcale nie jeżdzę zgodnie z ekonomizerem tylko najczęściej tak jak podaje instrukcja. Zdarza mi się też przycisnąć w okolice czerwonej kreski na obrotomierzu.

                Comment


                • #38
                  Co do średniego spalania podawanego przez komputer to podchodził bym do tych danych z rezerwą bo jak to JAPS i wielu innych zauważyło to nie do końca są one zgodne z rzeczywistością . Można samemu to bardzo dokładnie przeliczyć przy tankowaniu do pełna .

                  Comment


                  • #39
                    bieg zalezy rowniez czy jedziemy z gory czy pod gore. jak lecisz z gory 60km/h to 6 jaknajbardziej i to ekonomiczne ale juz pod gore wszystko trzeba rozumowac odwrotnie i od tego w automatach jest take cos jak czujnik obciazenia ktory wlasnie dostosowuje bieg do obciazenia . w CVT troche inaczej ale to juz onna bajka. w kazdym badz razie w normalnych skrzyniach to my spelniamy role tego czujnika, a jak ja spelniamy to zalezy od naszego doswiadczenia bo nikt normalny nie jezdze pod gore 60km/h na 6 biegu przeciez to oczywiste jak to ze w dzisiejszych czasach nie mozna jezdzic na luzie bo tak ekonomicznie. nie da sie jezdic na powietrzu niestety silnik swoje musi dostac aby zyc. a jak dlugo zalezy w dizej mierze od nas.

                    a co do spalania civic 4d IMA pali miedzy 5,2 a 6,6 litra zalezne jest to od paliwa i rodzaju pokonywanej drogi.
                    Last edited by Gość; 19-07-2010, 03:21.

                    Comment


                    • #40
                      Witam

                      To i ja się podzielę. Samochód nowy Hania 1.8 sport (mam nadzieję, że jak się dotrze będzie jeszcze lepiej). Droga Szczecin-Poznań- Szczecin (ok 5 % trasy w warunkach miejskich plus normalne warunki szosowe- przejazd przez miejscowości itd) spalanie mierzone na zbiorniku 6.2, mierzone kompem 5.9. Jazda spokojna do 110 km/h (tylko w obie strony diabeł mnie podkusił na s3- hm to było sporo więcej). W mieście 8.2-8.4 z klimą. Ogólnie zauważyłem, że przy spokojnej, równej jeżdzie w granicach 2000-3000 obrotów można zejść do 5-5.5 tyle tylko, że te obroty 2000-2500 czynią wyprzedzanie nerwowym. Bardzo elastyczny silnik.

                      Comment


                      • #41
                        Parę dni temu pisałem, że nowy Civic na dotarciu pali mi w mieście 17 l., co uznałem za tragedię, ale widzę, że post gdzieś zniknął, tak więc powtórzę się.

                        Obecnie 900 km na liczniku, jazda wyłącznie na bardzo krótkich odcinkach, częste stanie na światłach, klima cały czas włączona i jazda wg. wskaźników i średnie spalanie wynosi 10 l, Tak więc znacząca poprawa, choć do pożądanych wyników jeszcze daleko.

                        Comment


                        • #42
                          witam
                          skoro wszyscy pisza o splaniu to i ja swoje 3 grosze dorzuce, otoz Panowie i Panie, dwa tygodnie temu jechałem nocą z Gdańska siódemką, poniewąż było to ok 23 w niedziele to na trase wyjechaly wszystkie tiry i był jeden długi sznurek, wyprzedziłem kilka i uznałem że nie ma to sensu, jechałem "po emerycku" od 90 - 100 km/h momentami do 120, pózniej jak wjechałem już na dwupasmówke przed warszawa to jednostajnie 125-130 km/h, na trasie (przed wjazdem na dwupasmówke) komputer pokazywał nawet momentami 5,1 po przejachniu kilkunastu/kilkudziesieciu dwupasmówką spalanie skoczyło do 5,5 o tym że komputer kłasmie wiem i postanowiłem zajechać na stacje i dotankować auto zeby przekonać się ile tak naprawdę spaliłem i ku mojemu zdziwieniu hondzia spaliła 11.6 litra na 220 kilometrów co daje wynik 5.3 liktra na stówke, baaardzo mile mnie to zaskoczyło

                          auto type-s plus z '08, na pokładzie 2 osoby, jazda bez klimy (było dość zimno 17C)

                          Comment


                          • #43
                            wskaźnik eco

                            Dzień dobry. Mam banalne pytanie. Kontrolki eco świecą sie na wolnych obrotach? Bo u mnie nie -dopiero po zwiększeniu obrotów do pewnej wartości później oczywiście gasną, dodam że ściągnołem kleme z akumulatora bo wyświetlił mi się symbol silnika. Dziekuje

                            Comment


                            • #44
                              Elektroniczny wskaźnik obrotów w UFO

                              Hejka,

                              W związku z tym, że od niedawna jestem użytkownikiem Hondy Civic 5d mam pytanie odnośnie diodowego wskaźnika obrotów.
                              Jak wiadomo na górze deski jest duży wyświetlacz prędkości. Po prawej jego stronie jest kontrolka ECO, która zapala się, jak jazda jest ekonomiczna. Po lewej stronie znajdują się diody od obrotów.
                              Kiedy te diody się zapalą?
                              Ustawiłem wszystko jak trzeba (komputer) ale podczas jazdy te światełka ani nawet nie migną. Przejrzałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi.

                              Pozdrawiam Byku

                              Comment


                              • #45
                                Te diody po lewej (żółte) zapalają się kiedy obroty silnika zbliżają się do odcięcia.

                                Pociagnij na dwójce do setki, to się powinny zapalić...
                                Last edited by Pik; 28-05-2015, 21:06.

                                Comment

                                Working...
                                X