Witam, mam pytanie dotyczące ekonomicznej jazdy. Chcąc jeździć wg tego co pokazuje komputer (wskaźnik przełączania na wyższy/niższy bieg) przy 2tys obrotów proponuje zmianę na wyższy bieg. Czy to nie są zbyt niskie obroty? Najbardziej mnie dziwi, że już przy prędkości 60km/h radzi zmienić na 6 bieg. O co tu chodzi? Czy może ja to źle odczytuje?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Elektroniczny wskaźnik obrotów, wskaźnik ECO w VIIIgen
Collapse
X
-
-
Gdzieś czytałem że przy bardzo niskich obrotach jak obciążysz silnik to tłoki bardzo mocno wycierają cylindry/uszczelniacze czy jak się to tam zwie (zwiększone bicie boczne tłoków?) Ogólnie silnik dostaje konkretnie po zadku.
A kolega k4mil nie napisał czy ma diesla czy benę. dla diesla IMHO zalecane obroty (w miarę ekonomiczne i w miarę neutralne dla silnika) to 1,5k-2,5k, a dla beny o 0,5k wyżej.1.8 5D Sport
Comment
-
u mnie civic vi spokojnie jezdzi na 5 przy 60km, wiec zakladam, ze nowszy silnik pociagnie bez problemow na 6;
poza tym gdzies czytalem wypowiedzi kogos ze szkoly eko jazdy, ze najbardziej ekonomiczna jazda jest przy najnizszym mozliwym biegu, na ktorym samochod nie szarpie i widocznie reaguje na docisniecie gazu (akurat ta druga czesc w przypadku wysokoobrotowych silnikow ciezko spelnic)
Comment
-
Zamieszczone przez grager Zobacz postau mnie civic vi spokojnie jezdzi na 5 przy 60km, wiec zakladam, ze nowszy silnik pociagnie bez problemow na 6;
poza tym gdzies czytalem wypowiedzi kogos ze szkoly eko jazdy, ze najbardziej ekonomiczna jazda jest przy najnizszym mozliwym biegu, na ktorym samochod nie szarpie i widocznie reaguje na docisniecie gazu (akurat ta druga czesc w przypadku wysokoobrotowych silnikow ciezko spelnic)
IMHO, szkoła EKO-jazdy nadaje się dla diesli i miejskich autek z małym niewysilonym silniczkiem.
(dalej nie wiemy o jaki silnik się w tym wątku rozchodzi, bo diesel - bena to i inna technika jazdy)
dla diesli jest ważna jazda na niskim biegu, zeby nie rozkręcać turbiny, bo paliwo leje się wtedy wiadrami.
silniki benzynowe Hondy są - i tu ważne słowo - WYSOKOOBROTOWE i skonstuowane nieco inaczej niż u opla, citro czy innych. I podejżewam że inaczej znoszą traktowanie niskimi obrotami.
Za to te silniki nie mają problemu z jazdą do odcięcia, a jak swoją byłą vectrę ciągnąłem w obrotach to czuć było wielką niechęć i opór machiny (2.0L bena) ale zato poniżej 2k obrotów jako tako jechał, podobnie w firmowym Volvo i Audi.Last edited by radmac; 13-08-2009, 13:29.1.8 5D Sport
Comment
-
Zamieszczone przez grager Zobacz postau mnie civic vi spokojnie jezdzi na 5 przy 60km, wiec zakladam, ze nowszy silnik pociagnie bez problemow na 6;
poza tym gdzies czytalem wypowiedzi kogos ze szkoly eko jazdy, ze najbardziej ekonomiczna jazda jest przy najnizszym mozliwym biegu, na ktorym samochod nie szarpie i widocznie reaguje na docisniecie gazu (akurat ta druga czesc w przypadku wysokoobrotowych silnikow ciezko spelnic)
pozdrawiam
Comment
-
no właśnie, chodzi nie tylko o to, żeby spalił mniej, ale i o to żeby silnik był jak najlepiej eksploatowany.
Zamieszczone przez radmacA kolega k4mil nie napisał czy ma diesla czy benę.
Co do niskich obrotów to ten komputer proponuje, żeby jeździć na 1.5tys (dlatego zmiana na 6 przy 60km/h)
Comment
-
Zamieszczone przez k4mil Zobacz postaCo do niskich obrotów to ten komputer proponuje, żeby jeździć na 1.5tys (dlatego zmiana na 6 przy 60km/h)1.8 5D Sport
Comment
-
czyli jak to w koncu jest ? przy jakich predkosciach zmiana biegow ?
i takie pytanie, chodzi mi o jak najmniejsze spalanie beznyny.
Powiedzmy ze teren po ktorym jedziemy jest troszenke pagorkowaty
Lepiej caly czas utrzymywac jedna predkosc czy z gorki puszczac na luz zeby sie troche potoczyl sam ?
Comment
-
Zamieszczone przez teza Zobacz postaLepiej caly czas utrzymywac jedna predkosc czy z gorki puszczac na luz zeby sie troche potoczyl sam ?
Mały cytat:
Produkowane obecnie samochody palą najmniej paliwa nie podczas jazdy na luzie, ale podczas hamowania silnikiem. Dokładniej, w czasie hamowania silnikiem silnik napędzany jest przez koła pojazdu, a dopływ paliwa jest całkowicie odcięty. Paliwo zaczyna ponownie płynąć do silnika dopiero – jak podaje tygodnik Motor - w okolicach 1300 obr/min., aby uniknąć zgaśnięcia silnika. Co ciekawe, to rozwiązanie techniczne znane jest juz od 25 lat i ma zastosowanie również w autach gaźnikowych.
Chcesz jeździć taniej? Przed skrzyżowaniem lub zakrętem zdejmij po prostu nogę z gazu i miej cały czas włączony bieg. Wciśnij sprzęgło i zredukuj bieg gdy obroty spadną do ok. 1500 na minutę. Rób tak aż do całkowitego zatrzymania się.Last edited by Gość; 18-08-2009, 12:41.
Comment
-
Zamieszczone przez teza Zobacz postaPowiedzmy ze teren po ktorym jedziemy jest troszenke pagorkowaty
Lepiej caly czas utrzymywac jedna predkosc czy z gorki puszczac na luz zeby sie troche potoczyl sam ?
w skrócie: z górki +5~10 km/h, pod górkę -5~10 km/h.
...oczywiście wszystko w granicach dozwolonej na danym odcinku prędkości1.8 5D Sport
Comment
-
Ja tez mam 1.4 benzynke i zastanawiam sie czy ekonomiczna jazda jest wtedy gdy ma jak najwiecej tych ziolonych kropeczek czy jak najmniej tzn zadnej???? Bo to sie tak zmienia ze nie bardzo czaje a niedawno dopiero ta hanie kupilam... Pozdro haniomaniacy!!Zastanawiam się - rzekł - czy gwiazdy świecą po to, żeby każdy mógł pewnego dnia znaleźć swoją...
Comment
Comment