Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Elektroniczny wskaźnik obrotów, wskaźnik ECO w VIIIgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Aj tam Koleżanko- z pod świateł depnij do REV ,aż sie pomarańczowe zaświecą w 1.4 musi przekroczyć 5 tysięcy obrotów,zeby pokazały się pomarańczowe ze skrajnej strony.

    Ostrzegam kolegę, że za dalsze takie żarciki ostudzę Twój zapał.
    Last edited by Gość; 08-09-2009, 07:25. Powód: regulamin

    Comment


    • #17
      Lucas.FK2 To wcale nie bylo miłe! To że Ty jestes facetem i wszystko wiesz w sprawie samochodów to nie znaczy ze musisz tu siedziec i sie zbijać z ludzi! Bardzo nie ładnie z Twojej strony!
      Zastanawiam się - rzekł - czy gwiazdy świecą po to, żeby każdy mógł pewnego dnia znaleźć swoją...

      Comment


      • #18
        Fakt to był żart,ale nie szyderczy Ja tylko podpowiedziałem dla żartu-nie wiem wszystkiego o samochodach,ale też mam 1.4i-DSi i tylko sobie zażartowałem. Nie nabijam się z nikogo. Jeśli Cię uraziłem to przepraszam A co do twojego postu ,to faktycznie jak jest więcej tych zielonych kropeczek tym ekonomiczniej. Na pomarańczowe nie rób,chyba,że raz na jakiś czas dla odmółki lekkiej.
        Pozdrawiam.
        Last edited by Lucas.FK2; 08-09-2009, 08:48.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez radmac Zobacz posta
          wg zaleceń instukcji 6stka od 100km/h w górę, 5ka od 75km/h. Czy ktoś chce przechytrzyć konstruktora? Rozumiem, tolerancja, zapas na błąd, gwarancja itp. ale jak producent radzi to tak robię.
          Tyle, ze kontrolka na desce faktycznie wskazuje żeby zapiać wtedy 6 bieg. Co ciekawe, zależnie od tego jak głęboko wciśniemy pedał przy przyspieszaniu zmieni się moment zapalania się kontrolki. Jeśli toczymy się delikatnie operując gazem to kontrolka zapala się bardzo wcześnie.
          Jeśli przyspieszamy dość ostro to kontrolka zapali się dopiero około 4,5tys rpm.
          Po wdepnięciu w podłogę przy 60kmh i 6 biegu komputer mrugnie żeby zredukować bieg.

          Podsumowując: jeśli toczysz się ze stalą prędkością po równej drodze to wrzuc 6. Silnika tym jakoś specjalnie nie obciążysz ale zredukujesz obroty a tym samym spalanie.

          P.S. W mojej instrukcji nie ma nic o o minimalnych prędkościach na poszczególnych biegach. Podane są tylko maksymalne. Raczej nie ma szans abym przeoczył informacje o której mówisz bo przeczytałem instrukcje od deski do deski.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez myslav Zobacz posta
            Mi szkoda jest silnika na takie jazdy. Przecież to nawet słychać, że przy 2tys obrotów ten silnik się męczy. To tak jakby kazać Ci jechać rowerem na najszybszym biegu 10 km/h. Chyba lepiej jest wtedy zmienić przerzutkę i pokręcić trochę więcej, ale za to lżej? Silnik benzynowy, szczególnie wysokoobrotowy, taki jak w Hanii musi pracować na swoich obrotach. A i spalanie przy np 3tys obr/min nie jest dużo wyższe niż przy dwóch. W salonie powiedziano mi, żeby nie traktowac poważnie wskazań/sugestii zmian biegów komputera. A jak ktoś się uprze, to i przy 1000 obrotów może jeździć. ciekawe tylko wtedy jak ta eko jazda wpłynie na jego silnik i czy eko znaczy w tym wypadku tylko spalanie i czy szybsze zużycie silnika jest też brane pod uwagę.

            pozdrawiam
            A nie lepiej jeździć z obrotami przy których jest największy moment obrotowy?Chyba wtedy silnik najmniej się męczy.Choć nie wiem jak tam wtedy spalanie.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
              A nie lepiej jeździć z obrotami przy których jest największy moment obrotowy?Chyba wtedy silnik najmniej się męczy.Choć nie wiem jak tam wtedy spalanie.
              Nie do końca. Z reszta, zapnij na trasie 6 bieg i dokręć do 4300. To będzie ~160kmh. Gwarantuje, ze przy 120 spali mniej Taka jazda niestety na pewno nie wygeneruje najmniejszego możliwego spalania.

              Comment


              • #22
                Właśnie tak myślałem że z tym momentem różnie bywa.Jechałem na jeździe próbnej pod wskaźnik ,ale chyba wolę sam decydować o zmianie biegów.Według obrotomierza.Do tej pory tak jeździłem.I silnik działał bez zarzutu.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
                  A nie lepiej jeździć z obrotami przy których jest największy moment obrotowy?Chyba wtedy silnik najmniej się męczy.Choć nie wiem jak tam wtedy spalanie.
                  Maksymalny moment obrotowy umożliwia ci osiąganie max. przyspieszenia przy możliwie minimalnym zużyciu paliwa - z akcentem na 'możliwie' a nie 'minimalne zużycie' Generalnie chodzi o to, żeby go nie przekraczać.

                  Comment


                  • #24
                    kto jezdzi 60km na 6ce ?? panowie jak chcecie ekonomiczne auto to kupcie se cinkoczento 700setke na gazie to wam spali 6l gazu! ja jezdze kolo 2,5-4,5 i auto jak nowe chodz ma juz swoje lata.

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez Auell Zobacz posta
                      kto jezdzi 60km na 6ce ?? panowie jak chcecie ekonomiczne auto to kupcie se cinkoczento 700setke na gazie to wam spali 6l gazu! ja jezdze kolo 2,5-4,5 i auto jak nowe choć ma już swoje lata.
                      Czytaj ze zrozumieniem.
                      Ja dla przykładu jeżdżę 60 na 6. Skoro muszę się gdzieś toczyć z jakąś mała prędkością bo warunki nie pozwalają na więcej to z zasady jak najwyższy bieg+tempomat. Z reszta bardzo sobie to rozwiązanie chwale.
                      Rozumiem, ze Ty tocząc się np 60 w kolumnie samochodów trzymasz 1 bieg i min 4,5tys? Zeby nie zamulać jak sadze i nie być wziętym za kapelusznika?

                      Comment


                      • #26
                        no rozumie ze w takim przypadku ale tez 60 i 6tka? sadze ze 4ka bedzie lepszym rozwiazaniem a na niskich dusisz silnik a civic lubi sie wkrecac na obroty tak samo jak po zimie sie zawsze przepala tlumik i wtryski badz gaźnik. Przynajmnie tak ja sadze
                        1- do ruszania
                        2- d040
                        3- do 60
                        4-70 albo 80 i dalej

                        to jest moim zdaniem ekonomiczna jazda
                        Last edited by Gość; 23-10-2009, 17:34.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Auell Zobacz posta
                          kto jezdzi 60km na 6ce ?? panowie jak chcecie ekonomiczne auto to kupcie se cinkoczento 700setke na gazie to wam spali 6l gazu! ja jezdze kolo 2,5-4,5 i auto jak nowe chodz ma juz swoje lata.
                          Ale chyba na trasie.Bo w mieście z tak małym silnikiem trzeba go kręcić aby w ogóle ruszyć.A to zwiększa spalanie, nawet gazu.Owszem na trasie to tak.Jak się rozpedzisz i jedziesz jednostajnie.Zresztą gazu silnik spala wiecej niż benzyny.Wszystko to wiem bo jeździłem na LPG, choć z trochę większym silnikiem.Ciężko się było poruszać sprawnie po mieście,w trybie ekonomicznym.

                          Comment


                          • #28
                            no o to mi chodzi przecierz nikt w miescie nie pojedzie 60 na 6 w normalnych warunkach a co do tego gazu to kolega mial takiego cieniola tylko 900sete i palil mu 7gazu a 5 beny wiem ze auta z gazem pala wiecej bo gaz ma mniejsza kalorycznosc

                            Comment


                            • #29
                              Witam
                              CTS 1,8 2008, z tą zmianą biegów wg. nowego wskaznika w modelu 2009 to jakaś manipulacja Hondy, chyba że zmienili coś w silniku 1,8 w stosunku do wersji 2008.
                              Bo jeżeli ja mam w instrukcji 5 od 75 i 6 od 100, a w modelu 2009 1,8 wskaznik sugeruje zmianę na 6 od 60, to Honda IMO chce tylko "pochwalic" sie nizszym zużyciem paliwa.
                              Pozdrawiam

                              Comment


                              • #30
                                Ja przy docieraniu sugerowałem się tym wskaźnikiem ale teraz to dla mnie całkowicie bezsensowne rozwiązanie, bo przynajmniej ja tak jeździć nie umiem, ciągle wajchlować biegami. Ja na słuch biorę każde auto, a że Honda brzmi pięknie to tym bardziej lubię posłuchać silnika, a nie wskaźnikiem się interesować.

                                Comment

                                Working...
                                X