Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wytrzymałość części eksploatacyjnych.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wytrzymałość części eksploatacyjnych.

    Jaką wytrzymałość mają części eksploatacyjne tj ile wytrzymują klocki, tarcze, elementy zawieszenia, układu kierowniczego itp. Po jakim przebiegu normalnej eksploatacji szykować się na wymiany części? Obecnie mam 30 tyś km.

  • #2
    Auto u mnie od nowości:

    Poliftowe 1.8 Vtec:
    Klocki tył: wymiana 60 tys km i 100 tys km i 140 tys km
    Klocki przód: wymiana przy ok. 70 tys km i 140 tys km
    Tarcze: 140 tys km
    Tuleje tylnej belki, końcówki drążków: 140 tys km
    Klimatyzacja: pierwszy ubytek gazu przy 120 tys km (minimalny)
    Olej, filtry itp. co 20 tys km
    Układ kierowniczy bez zarzutu do 145 tys km.
    Sprzęgło bez zarzutu do 145 tys km. (pomijam 3 krotną wymianę pompy sprzęgła - gwarancja

    Generalnie bardzo trwałe auto, chyba najtrwalsze jakie miałem - w odróżnieniu od przedliftowego 2.2 i-CTDI
    Last edited by Glosima; 19-05-2014, 13:18.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
      Jaką wytrzymałość mają części eksploatacyjne tj ile wytrzymują klocki, tarcze, elementy zawieszenia, układu kierowniczego itp
      Pytanie raczej retoryczne albo z gatunku "ilu odpowiadających tyle odpowiedzi". Wszystko zależy od jakości aktualnie używanych części ( pewnie OEM przy tym przebiegu ), sposobu eksploatacji, warunków drogowych i wielu innych czynników. Przykładowo, jeżdżac i hamując ostro możesz zarżnąć klocki i tarcze po kilku tysiącach kilometrów ( nie wspomnę o torze ), albo stosując zasady ecodrivingu pojeździć na zestawie fabrycznym pod 100 tysięcy. Fabryczne amory mogą wytrzymać ponad 100 tys. albo paść jutro po zaliczeniu solidnej dziury w jezdni.
      Do wymiany części musisz się szykować po zaobserwowaniu jej wyeksploatowania. To moja odpowiedź na Twoje pytanie. Zapewne inne też się pojawią.
      Pzdr.

      Comment


      • #4
        Chodzi mi o ori części z pierwszego montażu normalnego użytkowania jak napisałem a nie zażynania auta lub jazdy na torze. Odp jak Glosima jest ok.
        A jak to wygląda u innych użytkowników? Przesiadłem się z A4 na Civica i czy w Waszej opini to raczej bezawaryjne autko, poza częściami eksploatacyjnymi powinienem się długo cieszyć z bezproblemowego użytkowania?
        Last edited by mareckiabc; 19-05-2014, 17:54.

        Comment

        Working...
        X