Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VIII - Lifting modelu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic VIII - Lifting modelu

    Witajcie,
    chciałbym zebrać informacje w pigułce co wniósł lifting w/w modelu
    Z góry dziękuję za wszystkie informacje.
    Pozdrawiam
    EX Civic FN1
    EX Civic ED7
    EX Civic EP2
    EX Civic FD7 FL
    EX Civic FN2
    EX Civic FG1
    EX Civic FD7
    EX Civic EM2
    EX Accord CL3
    EX Accord CG8
    EX Civic MB6
    EX Civic MB4
    EX Civic MB2

  • #2
    O liftingach VIII pisałem z grubsza tu https://www.civicforum.pl/showthread...239#post196239 , znajdziesz też tam zdjęcia aut sprzed i po (w linkach) liftingu. Ze znanych mi rzeczy lifting w 2009 wniósł:
    1. moc silnika 1.4 wzrosła z 83 do 100KM, pozostałe b/z
    2. zmienił się wygląd zewnętrzny - w przypadku 5D wleciał siatkowo-szklany grill (IMO najbrzydszy w ufo), nowy wzór felg (z kolei IMO najładniejszy w ufo), listwy ozdobne nadkoli, progi i dokładki zderzaków poszły w stalowo-szary lakier (wcześniej niemalowane), zmieniła się tylna dokładka z "plastra miodu" na płaską ; wersja 3D zyskała grill siatkowy podobny taki jak wcześniej akcerosyjny i w Type R, listwy ozdobne nadkoli, progi i dokładki zderzaków poszły w lakier nadwozia; zmianie uległ tylny pas świateł - boczne lampy stały się takie jak w Type R, blenda środkowa zmieniła się na taką z szerszymi światłami cofania i bez światla p/mgielnego
    3. zmienił się wygląd wewnętrzny - boczki głównego panelu koło obrotomierza zamiast błyszczącego plastiku (był wokół często używanych przycisków i ludzie narzekali, że się rysuje) stały się matowe, siedzenia z welurowych stały się materiałowe (niestety), wstawki metalizowane ze srebrnych zmieniły się na ciemniejsze stalowe
    4. wersja poliftowa jest poprawiona pod kątem skrzypienia deski rozdzielczej (oczywiście nie jest tak że to całkowicie wyeliminowali...)
    5. w podłokietniku wylądowało łącze USB, wcześniej bodajże tylko akcesoryjne

    Tyle z pamięci

    Był drugi lifting minimalny w 2011, m. in. wszystkie auta otrzymały grill taki jak w Type S a w wersji GT dodatkowo listwy nadkoli, progi i dokładki zderzaków poszły w kolor nadwozia a klamki i parę innych szczegółów zostało pomalowane na chrom.

    Większość mechanicznych chorób dzieciństwa poprawiali tak naprawdę na bieżąco już przed liftingiem, w większości latach 2006-2007 - pękające kolektory wydechowe w dieslach, odboje amortyzatorów przednich, zacinający się ręczny, problemy z linką otwierania klapki baku.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      W polifcie dodano także dodatkowe funkcje do komputera pokładowego.
      Z istotniejszych to zaimplementowano moduł czujników cofania oraz moduł wykrywający niskie ciśnienie w oponach (poprzez różnicę prędkości obracanych kół zczytywanych z czujników ABS/ASR)
      Rozszerzono istotnie menu bluetooth w wersji z navi.
      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

      Comment


      • #4
        Warto tez dodać że w dieslach polift jest seryjnie mocniejsze sprzęgło

        Comment


        • #5
          To jeszcze dorzucę fotki żeby łatwiej było porównać:

          5D - przedlift



          5D - polift



          3D - przedlift



          3D - polift



          z czasem jak znajdę wrzucę też wnętrza
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • #6
            Witam,
            odświeżam temat
            Z moich obserwacji po zdjęciach na mobile, zauważyłem zmianę w wersji po lifcie hamulców.
            W wersji "przed" tarcze mają jakby taką obręcz wokół, po lifcie tego nie ma.
            Może się ktoś wypowiedzieć, czy jest to całkowicie przeprojektowany układ hamulcowy i wpływa to istotnie na skuteczność czy też trwałość tarczy, czy jest to tylko kosmetyczny zabieg??

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez M4RCIN Zobacz posta
              czy jest to całkowicie przeprojektowany układ hamulcowy i wpływa to istotnie na skuteczność czy też trwałość tarczy, czy jest to tylko kosmetyczny zabieg??
              Nie tyle chyba kosmetyczny, co ingerencja księgowych. Osłona tarcz hamulcowych najwidoczniej była materiało/praco/czaso/kapitało-chłonna więc "odrzucono zbędny eksces".
              Lifting nie obejmował zmiany układu hamulcowego sensu stricte.

              Comment


              • #8
                Nie mam co prawda tego rodzaju nadwozia, ale według mnie wersja po lifcie jest ładniejsza.Mało tego,według mnie jest ładniejsza od tej samej wersji nadwozia w IXgen.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
                  Nie mam co prawda tego rodzaju nadwozia, ale według mnie wersja po lifcie jest ładniejsza.Mało tego,według mnie jest ładniejsza od tej samej wersji nadwozia w IXgen.
                  Zgadzam się w 100%
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • #10
                    No po lifcie ładniejsza...ale według mnie IX jest ładniejsza od Ufoka ... no może pomijając parapet z tyłu i brak trójkątnych końcówek wydechu

                    Comment


                    • #11
                      Ja jestem przekonany ze IX nie bedzie tak rozpoznawalna i "kosmiczna"jak UFO Brakuje jej tego "czegoś".Zobaczymy za parę lat.
                      p.s.Co do liftu to moja z konca roku 2008 dostała gril z "plastra miodu"i calkiem pasuje to do tyłu ,ktory takze mam w wersji z plastrem miodu.Ten monolityczny poliftowy plastikowy "dyfuzor"na tyle jest taki sobie.
                      pzdr
                      Last edited by artax; 01-09-2014, 21:49.

                      Comment


                      • #12
                        IX gen.to w zasadzie dodatkowy lift VIII gen.Zupełnie niepotrzebny bo tylko pogarsza wygląd.I to dotyczy UFO jak i sedana.Nie wiem czy kupiłbym IX gen.Ogólnie cieszę się że jeszcze się załapałem na" ósemkę".

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
                          No po lifcie ładniejsza...ale według mnie IX jest ładniejsza od Ufoka ... no może pomijając parapet z tyłu i brak trójkątnych końcówek wydechu
                          I brak odlotowych klamek, zdecydowanych linii nadwozia, wielkie tylne nadkola, kierownicę i panel klimy wzorowaną na Kia, oszczędności typu brak podstopnicy czy zaślepek szyn siedzeń Ale o gustach się nie dyskutuje, to tylko moja skromna opinia.

                          Co do sedana to ja bym połączył przód IX gen z tyłem VIII gen (najlepiej z zachowaniem pojemności bagażnika IX gen) i transplantowanym wnętrzem od przedliftowego ufo wykończonym rękami tureckich monterów jak w sedanie co by nie trzeszczał Do tego K24 pod maskę z IX gen Si. Tylko tyle i aż tyle. Wszystko mają tylko pokompletowali trochę nie tak
                          Last edited by Alix; 03-09-2014, 16:43.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            Co do sedana to ja bym połączył przód IX gen z tyłem VIII gen (najlepiej z zachowaniem pojemności bagażnika IX gen) i transplantowanym wnętrzem od przedliftowego ufo wykończonym rękami tureckich monterów jak w sedanie co by nie trzeszczał Do tego K24 pod maskę z IX gen Si. Tylko tyle i aż tyle. Wszystko mają tylko pokompletowali trochę nie tak
                            No nie można mieć wszystkiego. Oprócz tyłu sedana IX gen nie podobają mi się plastikowe wstawki z boku zamiast trójkątnych szybek w ósemce.Nawet nie pod kolor nadwozia tylko czarny plastik.Pewnie oszczędność.Przody VIII i IX są ładne mimo że trochę inne.Wszystko kwestia gustu.

                            Comment


                            • #15
                              Linia boczna jest zdecydowanie ładniejsza w hatchu IX niz w UFO (UfO z boku wygląda jak napompowany bąbelek), co do zaślepek szyn foteli to w autach produkowanych w 2012 były w 2013 nie a w 2014 nie wiem. W IX przynajmniej nie brakuje wycieraczki tylnej szyby i dolna część nie jest plastikowa i na szczęście podgrzewana. Alej jak to mówią
                              De gustibus non est disputandum

                              Comment

                              Working...
                              X