Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic 4d - komputer i prędkościomierz klamie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez pan_tom Zobacz posta
    Chyba jesteś jedynym, któremu zaniża U mnie też jest średnio 0,4 L ale w drugą stronę
    Jacek - napisz jakie spalanie uzyskałeś po wyjeżdżeniu całego baku. Ja też się kiedyś podniecałem gdy po 100 km pokazywał 5,4 - niestety wystarczy jeden popołudniowy korek, kilka przyspieszeń i przy tankowaniu w najlepszym razie wychodzi 7,8 L. Przestałem patrzeć na spalanie. Po prostu jeżdżę a jazda sprawia mi radość
    Tak mi się wydaje przynajmniej.Mnie tak samo wczoraj pokazywał.Jechałem ponad 150km.Oczywiście spokojnie,bez korków.Nie było dużego ruchu więc gaz lekko naciskałem.No i starałem się jechać wg.podpowiedzi kompa.Czyli w większośći na 6-tce.Obroty nie były zazwyczaj nie wieksze niż 3000.Czyli jakj piszesz byłoby to normalne.Zobaczę w mieście,.bo ostatnio to było coś 7,4-8,2.Choć akurat jeżdzę tam gdzie nie ma zbyt dużych korków.Ale rzeczywiście chyba nie będe patrzył na spalanie.na początku to taka nowość więc chcę się pobawić.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez jacek65 Zobacz posta
      No i starałem się jechać wg.podpowiedzi kompa
      Jacek ,a jak to wygląda w sensie "podpowiedź kompa",są jakieś diody jak w wersji 3/5d ,pytam bo u mnie nie ma takiej opcji pewnie dodali ją po lifcie.

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez zyga502 Zobacz posta
        Jacek ,a jak to wygląda w sensie "podpowiedź kompa",są jakieś diody jak w wersji 3/5d ,pytam bo u mnie nie ma takiej opcji pewnie dodali ją po lifcie.
        Sa strzalki sugerujace moment zmiany na nizszy/wyzszy bieg. Bylo o tym dyskutowane w innych tematach dotyczacych spaqlania i stylu jazdy.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez zyga502 Zobacz posta
          Jacek ,a jak to wygląda w sensie "podpowiedź kompa",są jakieś diody jak w wersji 3/5d ,pytam bo u mnie nie ma takiej opcji pewnie dodali ją po lifcie.
          W wersji 4D obok obrotomierza są napisy "UP" i "DOWN".Przy nich pojawia się szczałka sugerując zmianę biegu.Na wyższy lub niższy.

          Comment


          • #20
            Osobiście cieszę się, że wersja 2008 nie ma sygnalizacji up/down. Drażniłaby mnie A małżonka siedząc obok pewnie wołałaby "po co go tak piłujesz?!"

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez pan_tom Zobacz posta
              Osobiście cieszę się, że wersja 2008 nie ma sygnalizacji up/down. Drażniłaby mnie A małżonka siedząc obok pewnie wołałaby "po co go tak piłujesz?!"
              Czy ja wiem... Kontrolka jest mala i nie wali po oczach. W doatku jak docisniesz mocniej to i kontrolka zapli sie pozniej

              Comment


              • #22
                Zamieszczone przez pan_tom Zobacz posta
                Osobiście cieszę się, że wersja 2008 nie ma sygnalizacji up/down. Drażniłaby mnie A małżonka siedząc obok pewnie wołałaby "po co go tak piłujesz?!"
                Pewnie z biegiem czasu mi się to znudzi i nie będę pewnie zwracał uwagę.Ale na razie to dla mnie nowość,więc trochę przyciąga wzrok.Żona i tak tego nie widzi bo z fotela przedniego pasażera są niewidoczne.Więc nikt mi nie woła.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez h16v Zobacz posta
                  No to ciekawą teorię przedstawiłeś - możesz rozwinąć???
                  Sprawa jest dosyć prosta. GPS jest systemem pozycjonującym - na podstawie danych z systemu wyznacza się położenie odbiornika. Prędkość wyznacza się na podstawie róznicy położenia w kolejnych chwilach czasu. A tym już zajmuje się soft w urządzeniu....

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez PawelB Zobacz posta
                    Prędkość wyznacza się na podstawie róznicy położenia w kolejnych chwilach czasu. A tym już zajmuje się soft w urządzeniu....
                    Wniosek z Twojej wypowiedzi jest taki, że jeśli GPS według Ciebie przekłamuje bo ma jakiś tam soft to znaczy, że soft ma zły wzór do liczenia prędkości = programiści nie znają tego wzoru
                    Moim zdaniem programiści wzór znają a błąd w prędkości może się pojawić jedynie przy błędnych odczytach współrzędnych co w praktyce jest częste. Przy wyższej prędkości i w miarę odsłoniętym widnokręgu sytuacja taka raczej się nie zdarzy no chyba, że GPS jest naprawdę beznadziejny.
                    h16v
                    Civic i-CTDi
                    średnie spalanie

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez h16v Zobacz posta
                      Wniosek z Twojej wypowiedzi jest taki, że jeśli GPS według Ciebie przekłamuje bo ma jakiś tam soft to znaczy, że soft ma zły wzór do liczenia prędkości = programiści nie znają tego wzoru
                      Gdybys kolego mial kiedykolwiek do czynienia z miernictwem wiedzialbys, ze kazde urzadzenie pomiarowe obarczone jest mniejszym lub wiekszym bledem. Prosciutki przyklad, ktory mozesz sam sprawdzic: wez w rece calkiem precyzyjne urzadzenie pomiarowe jakim jest suwmiarka, najczesciej przed skala podana jest tolerancja bledu +/-0,02 (od razu do kosza); +/-0,005 itp.

                      Miernik jakim jest predkosciomierz w samochodzie, podobnie jak fotoradar, GPS i kazde inne urzadzenie powszechnie stosowane miesci sie w zakresie bledu 5-10%. W przypadku predkosciomerza powinien najdokladniej pokazywac szybkosc od 1/3 do 2/3 zakresu. Precyzyjne mierniki po prostu sporo kosztuja, ale zawsze obarczone sa jakims bledem.

                      Piszesz o programistach ... powiedz mi czy sa oni w stanie przewidziec z jakim opoznieniem, ze wzgledu na warunki atmosferyczne panujace w danym momencie lub uksztaltowania terenu oraz innych czynikow zaklocajacych, do urzadzenia "doleci" sygnal z satelity ? Dlatego miedzy innymi, im wieksza liczba satelitow w zasiegu urzadzenia GPS tym dokladniejszy pomiar, ale nie 100%-towy.
                      sigpic

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Niki Zobacz posta
                        Gdybys kolego mial kiedykolwiek do czynienia z miernictwem wiedzialbys, ze kazde urzadzenie pomiarowe obarczone jest mniejszym lub wiekszym bledem. Prosciutki przyklad, ktory mozesz sam sprawdzic: wez w rece calkiem precyzyjne urzadzenie pomiarowe jakim jest suwmiarka, najczesciej przed skala podana jest tolerancja bledu +/-0,02 (od razu do kosza); +/-0,005 itp.

                        Miernik jakim jest predkosciomierz w samochodzie, podobnie jak fotoradar, GPS i kazde inne urzadzenie powszechnie stosowane miesci sie w zakresie bledu 5-10%. W przypadku predkosciomerza powinien najdokladniej pokazywac szybkosc od 1/3 do 2/3 zakresu. Precyzyjne mierniki po prostu sporo kosztuja, ale zawsze obarczone sa jakims bledem.

                        Piszesz o programistach ... powiedz mi czy sa oni w stanie przewidziec z jakim opoznieniem, ze wzgledu na warunki atmosferyczne panujace w danym momencie lub uksztaltowania terenu oraz innych czynikow zaklocajacych, do urzadzenia "doleci" sygnal z satelity ? Dlatego miedzy innymi, im wieksza liczba satelitow w zasiegu urzadzenia GPS tym dokladniejszy pomiar, ale nie 100%-towy.

                        i żeby zakończyć tą dyskusję - nawet jak programisci nie popełnia błędu (albo nie odwalą fuszerki....) to i tak trzeba pamiętać, że na pomiar prędkosci potrzeba chwili czasu i to co sie własnie wyświetla, to prędkość wyznaczona chwilę wcześniej i cały problem polega na tym, jak długa była ta chwila....
                        Niezaleznie od wszystkiego, i tak średni GPS bedzie dokładniejszy od typowego prędkościomierza....

                        Comment


                        • #27
                          sedan 2008

                          - prędkościomierz w porównaniu z nawigcją (TOMTOM i MIO) "zawyża" o 4-5 km/h
                          - komputer zaniża spalanie o ok. 0,4 l

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Niki Zobacz posta
                            Gdybys kolego mial kiedykolwiek do czynienia z miernictwem wiedzialbys.....
                            Piszesz o programistach ... powiedz mi czy sa oni w stanie przewidziec z jakim opoznieniem, ze wzgledu na warunki atmosferyczne panujace w danym momencie lub uksztaltowania terenu oraz innych czynikow zaklocajacych, do urzadzenia "doleci" sygnal z satelity ? Dlatego miedzy innymi, im wieksza liczba satelitow w zasiegu urzadzenia GPS tym dokladniejszy pomiar, ale nie 100%-towy.
                            Niki,
                            Po pierwsze - Gdybyś kolego kiedykolwiek zapoznał się z działaniem globalnego systemu pozycjonowania, to byś wiedział, jak jest dokładnie ustalana pozycja odbiornika. Dokładność cywilna GPS to około 10m, i to tylko dlatego, że USArmy nie życzy sobie większej dokładności a to ich system. Ale wystarczy zwiększyć częstotliwość próbkowania i zwiększamy dokładność. Teoretycznie wystarczy widzieć trzy satelity żeby dokładnie ustalić pozycję, ale nowoczesne urządzenia mogą ich śledzić nawet kilkanaście jednocześnie co daje dalsze zmniejszenie błędu pomiaru.

                            Po drugie - prędkościomierz w samochodzie musi działać "w miarę" na różnych kołach/oponach/felgach w przypadku Civica - 16", 17", 18" a nawet 19", napompowanych ponad miarę jak i lekko sflaczałych (różne średnice koła, co pewnie wiesz, wpływa na prędkość rzeczywistą vs prędkościomierz) i w żadnym przypadku nie może pokazać prędkości mniejszej, bo jak ktoś już pisał - sąd.

                            Po trzecie - Gdybyś kolego kiedykolwiek zapoznał się z zasadami fizyki dotyczącymi rozchodzenia się fal, w szczególności radiowych, to byś wiedział, że pogoda i ukształtowanie terenu nie ma wpływu na "prędkość" rozchodzenia się sygnału radiowego a jedynie na jego jakość. Co najwyżej nie będziesz miał odczytu pozycji bo urządzenie pomiarowe "nie zrozumie" przekazu. Czyli albo masz dane do wyznaczenia pozycji albo nie. Nie ma opcji pomiędzy.

                            Po czwarte - wzór na triangulację/pozycjonowanie w przestrzeni na podstawie punktów odniesienia etc. prawdopodobnie znali już Egipcjanie. Przeciętny programista jest w stanie go zastosować w "sofcie", choć z tego co wiem, to "soft" siedzi w chipsecie/hardware odbiornika przygotowanym przez producenta hardware'u, a wszelkiego typu programy do nawigacji tylko ściągają cyferki z hardware'u i go obrabiają na ładną grafikę.

                            po piąte - jak się mylę, proszę żeby mnie ktoś poprawił.

                            Peace you all.
                            Last edited by radmac; 06-05-2010, 23:31.
                            1.8 5D Sport

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez radmac Zobacz posta
                              Dokładność cywilna GPS to około 10m
                              ... i wszystko na ten temat.
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                a zadałeś sobie trud przeczytania reszty?
                                1.8 5D Sport

                                Comment

                                Working...
                                X