Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tłumik końcowy - pierścień uszczelniający

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tłumik końcowy - pierścień uszczelniający

    Przyszedł czas na wymianę tłumika końcowego. Mam zakupiony tłumik OEM w doskonałej kondycji, w ASO zakupiłem pierścień uszczelniający oraz śruby.
    Czy należy zastosować jakąś pastę uszczelniającą przy użyciu oryginalnego pierścienia? Czy obejdzie się bez? W sumie to połączenie pracuje a pasta może się wykruszać z czasem więc tak na logikę wydaje mi się, że pasta jest zbędna. Ale może się mylę?
    Z tego co widzę pierścień z ASO wygląda o wiele solidniej niż wszelkie zamienniki.

    Stary pierścień po 14 latach wygląda jak przyklejony ołów, ciężko się to czyści z tłumika środkowego.

    Czy przy przykręcaniu śrub ze sprężynami na coś zwrócić szczególnie uwagę w kwestii pierścienia uszczelniającego żeby to wszystko ładnie się zgrało i nie było niespodzianek? Czynność wydawałoby się prosta ale jakoś wolę się upewnić :-P
    Last edited by picasso2000; 12-09-2018, 03:12.

  • #2
    tu ładnie gość pokazał co Cię czeka: https://www.youtube.com/watch?v=PBKBHFxTU7Q z filmu wynika że się pasty nie smaruje, ale praktyki są różne, jak posmarujesz też będzie dobrze. Pasta sie nie wykruszy.
    Jak nie dasz rady wykręcić śrub kołnierza to je odetnij szlifierką, nie męcz się ani minuty, nie warto, zmień na nowe śruby z podkładkami dlatego wcześniej się zaopatrz w śruby o odpowiedniej grubości. Zapamiętaj gdzie są wsadzone sprężynki zanim rozkręcisz układ.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Tłumik mam już odkręcony. Zaskoczyło mnie, że mimo wieku śruby poszły w miarę bezproblemowo ale wcześniej kilkakrotnie napuszczałem je odrdzewiaczem i gwint dokładnie wyczyściłem małą szczotką drucianą. Gwint nie był naruszony czy skorodowany.
      Śruby kupiłem w ASO wraz z uszczelką pierścieniową. Sprężyny są w dobrym stanie więc ich nie zmieniam. W zasadzie zostało mi dzisiaj wyczyszczenie ze starej uszczelki, którą dość ciężko jest usunąć bo się mocno przykleiła do rury i skręcenie układu na nowych śrubach choć jakbym się uparł to i na starych dałoby się skręcić ale auto wkrótce sprzedaję więc założę nowe śruby niech przyszły właściciel ma to zrobione jak należy.

      Tak nawiasem mówiąc jeśli chodzi o obcinanie śrub to w Hondzie nakrętki są zintegrowane z kołnierzem tłumika wewnętrznego obcięcie w przypadku gdy ktoś miałby problem ze śrubami, nie do końca rozwiąże problem.

      Comment

      Working...
      X